سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده خدای خویشتن را چهل روز برای خدا خالص نکرد، مگر آنکه چشمه های حکمت از دلش بر زبانش [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553053
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
8:20 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تعدیل 500ریالی «سفارود»
گفته‌های بازار – فارسیت دورود با این شایعه در بازار مواجه است که در گزارش 6ماهه از محل افزایش 20درصدی تولید و فروش توانایی اعلام، 500EPS ریالی را دارا است.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده پیش‌بینی سود «سفارود» از محل افزایش میزان تولید و فروش به طور قطع در گزارش 6ماهه با تعدیل مواجه خواهد بود، اما میزان این تعدیل هنوز مشخص نیست. در هر حال این تعدیل مثبت بالای 10درصد برآورد می‌شود.
تغییر در ترکیب خریداران عمده مس
گفته‌های بازار: آخرین اخبار رسیده از معامله هزار میلیارد تومانی مس حاکی از تغییرات در ترکیب خریداران این بلوک 20درصدی است.بر این اساس شنیده‌ می‌شود که میزان سهام شرکت‌های صبا تامین و مبنا خاورمیانه از این بلوک کاهش یافته است.
شنیده‌های ما: در ظاهر براساس آخرین تحولاتی که در ترکیب خریداران بلوک 20درصدی مس رخ داده، میزان سهام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از این بلوک به 5/1درصد رسیده است.
صندوق بازنشستگی کارکنان مس هم 5/4درصد از این بلوک را خریداری کرده است. سایپا نیز با دارا بودن 3درصد از سهام همچنان در فهرست خریداران اصلی این بلوک قرار دارد.
مبنای خاورمیانه هم که پیش از این 2درصد از این بلوک را خریداری کرده بود تنها به یک‌درصد از این بلوک دست یافته است.
شرکت صبا تامین هم فقط کمتراز یک‌درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، در حالی که پیش از این گفته می‌شد که 2درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است.معادن و فلزات هم با دارا بودن 6درصد از سهام «فملی» عمده‌ترین خریدار این بلوک 20درصدی به شمار می‌رود.مابقی این بلوک نیز به اشخاص حقوقی و در سطح زیر یک درصد واگذار شده است که آنها خریداران خرد بلوک مزبور محسوب می‌شوند.
اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی هم در رابطه با مزایده بین‌المللی مس گفته که 18درصد از بلوک اول 20درصدی ملی مس در هفته گذشته در شرایطی خریدار داشت که 2درصد باقی‌مانده به دلیل عدم وجود نقدینگی با مشکل مواجه شد.
وی افزود: هرچند مشکل تامین نقدینگی 2درصد باقی مانده رفع شد، اما این اتفاق نشان داد که بازار سهام کشش عرضه 20درصدی ملی مس را ندارد.
«کچاد»در انتظار افزایش سرمایه
گفته‌های بازار: شایع شده که شرکت چادرملو موفق به دریافت مجوز افزایش سرمایه 100درصدی خود از سازمان بورس شده است.
این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران انجام خواهد شد.
شنیده‌های ما: این افزایش سرمایه از مدت‌ها قبل توسط چادرملو به بورس پیشنهاد شده و در حال بررسی است. میزان افزایش سرمایه 200درصد بوده که 100درصد آن انجام و شرکت در انتظار دریافت مجوز یک افزایش سرمایه 100درصدی دیگر است.
تعدیل «کگل» تا 200تومان
گفته‌های بازار: درباره شرکت گل‌گهر گفته می‌شود که این شرکت از محل فروش مازاد کنسانتره و هماتیت در قالب محموله‌های صادراتی توانایی اعلام 200EPSتومانی را دارا است.
شنیده‌های ما: بحث فروش محموله‌های مزبور به تازگی به مزایده گذاشته شده و هنوز اتفاقی در این رابطه رخ نداده است که تاثیری بر روی EPS داشته باشد. این شرکت به تازگی EPS خود را افزایش داده و در حال حاضر تعدیلی ندارد.
__________________

  
  
معاون شرکت خودروسازی رنو فرانسه: رنو، ایران را ترک نخواهد کرد



معاون تولید شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد: رنو برای یک برنامه دراز مدت وارد ایران شده است و تحت هیچ شرایطی ایران را ترک نخواهد کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، "میشل گورنه " در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: فشارهای سیاسی آمریکا حتی پیش از آمدن رنو به ایران هم وجود داشت، اما رنو برنامه‌های خود را در ایران تغییر نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: هر چند روند تداوم همکاری با ایران در هر مرحله سخت‌تر می‌شود، اما شرکت رنو همواره فعالیت‌های خود را در ایران با موفقیت پشت سر گذاشته است.

" گورنه " ادامه داد: از حدود ‪ ۵۰‬قطعه‌ساز ایرانی که با شرکت رنو برای تولید "تندر ‪ "۹۰‬همکاری می‌کنند، تنها چهار یا پنج قطعه ساز نتوانسته‌اند که وضعیت خود را به لحاظ کیفی تطبیق دهند و بقیه در وضعیت قابل قبولی هستند.

وی در ادامه به مشکلات قطعه سازان اشاره کرد و گفت: مشکلات فعلی قطعه سازان ایرانی در بخش قطعات پرسی و پلاستیکی است که برای تامین مواد اولیه آن از خارج کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

" گورنه " افزود: طبق برنامه تا پایان سال ‪ ۸۶‬حدود ‪ ۵۰‬هزار دستگاه لوگان (تندر ‪ (۹۰‬در ایران تولید خواهد شد که تحقق آن به همکاری مطلوب قطعه سازان ایرانی بستگی دارد.

معاون تولید شرکت رنو از آغاز تولید خودرو تندر ‪ ۹۰‬گازسوز از سال آینده در ایران خبر داد و افزود: تولید تندر گازسوز به صورت انبوه نیز تا پایان سال ‪ ۸۷‬عملی خواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت که از روز ‪ ۱۱‬سپتامبر سال جاری میلادی ( ‪ ۲۰‬شهریور ‪ ( ۸۶‬آغاز به کار کرده است، تا روز ‪ ۲۳‬سپتامبر دایر خواهد بود.



86/6/27::: 2:1 ع
نظر()
  
  
1- صنعتی اما یا فاما فکر میکنم گزارش 3 ماهه (از برنامه جلوتر است)و 6 ماهه خوبی بدهد .

2-نقد شوندگی پایینی دارد ولی در کف قیمتی تاریخی خود قرار دارد و با کمترین p/e دوران خود سهم در حال معامله است

.3-این شرکت در گروه ساخت محصولات فلزی در بورس طبقه بندی شده است.

4-فاما در تولید پودر هاو الکترودهای جوشکاری و هر انچه مربوط به جوشکاری فعالیت میکند که با توجه به جو مثبت نسبت به فولادیها و افزایش ساخت وساز در کشور فعالیت شرکت رونق خاصی پیدا کرده است ولی بدلیل بسته بودن طولانی شرکت بعضی سهامداران بخصوص سهامداران جزء در حال خروج از سهم هستند و سهم خود را با قیمت پایینی در حال فروش هستند.

5-
آقای اکبر علیزاده‌راد و فامیل، فامیل مرحوم مصطفی سعادت لاجوردی، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران سهامداران عمده و قوی سهم هستند که براحتی فروشنده سهم نیستند.یعنی بازی سهم کمی سنگین و پیچیده خواهد بود
6-فاما بنظر میاید کمترینp/e دوران خود را که حدود5.3 در حال تجربه است در حالیکه با توجه به جو مثبت فولادیها و ساخت وساز در کشور حداقل p/e باید بالای 8 باشد یعنی این سهم فعلا اگر مشکل حادی پیش نیاید کف معلوم دارد ولی سقف قیمتی شاید کمی شگفت اور شود
7-احتمال تعدیل مثبت در شرکت زیاد است اگر اشتباه نکنم در گزارش 3 ماهه بالای 27٪ پوشش داده و در گزارش 6 ماهه فعالیت چشمگیر شرکت در تولید الکترود و پودر های جوشکاری باید نمایان باشد البته اگر شفافیت بخرج بدهند.

خواهشمندم سهامداران عمده حداقل صف خرید را بدهند که سهم قفل نشود به نفع سهم خواهد بودکه معاملات روان داشته باشد و...


با تشکر از سهامدارانی که حجم مبنای سهم را دادند امیدوارم و خواهشمندم اینکار تداوم یابد و حداقل حجم مبنای سهم داده شود تا سهم همچنان روان معامله گردد جلب اعتماد سهامداران یک شرکت بزرگترین مزیت و نعمت برای شرکت بخصوص در شرایط بحرانی است
8-هدف قیمتی میان مدت فاما اگر شرایط سیاسی بهم نریزد در این مرحله 240 تومان است
9-شرکت در صورت حل مشکلش با تعزیرات در رابطه با قیمت تولیدات جوشکاری تعدیل مثبت خوبی خواهد داشت.

امیدوارم سهامداران عمده همچنان با دادن حداقل حجم مبنا سهم ضمن روان کردن سهم درایت و مدیریت صحیح خود را بر روی سهم نشان دهند و بدانند که افزایش قیمت سهم یاداور روزهای خوب گذشته سهم در چندین سال قبل میباشد و جلب مجدد اعتماد سهامداران
با تشکر

10-خبری از فروش زمین که قبلا در گزارش شرکت نیز ذکر شده توسط یکی از دوستان خوب و عزیز به بنده اعلام شده که در صورت صحت این شایعه قیمت های عجیب و شگفت اوری را امسال سهم میتواند به خود ببیند ولی بنده خودم به درامد غیر عملیاتی p/e نمیدهم.( نزدیک تهران زمینی دارندبفروشند تانزدیک 300تومان EPSمیتوانند اعلام کنندانگار باشهرداری مشکل دارند )
11- شرکت صنعتی اما یا فاما حدود 120000000 (یکصدو بیست میلیون سهم) دارد که حدود14.76٪ ان را سرمایه گذاری تدبیر (17713371سهم) و حدود9.24٪ ان را سرمایه گذاری ملی(11091460 سهم) در اختیار دارند یکی از سهامداران حقیقی نیز 3.63٪ یعنی(4356082 سهم )
در اختیار دارد که در روزهای گذشته اینها در حال خرید این سهم بوده اند
12-در حالیکه با قیمت فعلی سهم حدود 153 تومان کل یکصد و بیست میلیون سهم فاما را میتوان با 18.5 میلیارد تومان خرید (البته کسی در این قیمتها فروشنده نیست) دو قطعه زمین10000 متری ان از کل قیمت سهام شرکت بسیار بیشتر خواهد شد.ممکن است حتی سی میلیارد تومان به بالا(البته ممکن است زمین فروخته نشود ولی نشان ارزش بالای شرکت حداقل بالای 300 تومان است.
  
  
رشد 172درصدی ارزش بازار «وتوشه»


گروه بورس- ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوشه» طی ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن 172درصد رشد داشته است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری پارس‌توشه در مردادماه امسال شامل 23درصد محصولات شیمیایی، 25درصد وسایل برقی، 21درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، 6درصد خودرو ساخت قطعات، 10درصد بیمه و بازنشستگی، 4درصد چندرشته‌ای صنعتی و 11درصد سایر موارد بود.


پرتفوی «وتوشه» شامل سرمایه‌گذاری در سهام 30شرکت بورسی و 5شرکت خارج از بورس بود که ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هرسهم 2860ریال بوده است. در پرتفوی مردادماه سرمایه‌گذاری پارس‌توشه، بیشترین رشد ارزش بازار را دو گروه ماشین‌آلات و تجهیزات و گروه ماشین‌آلات و وسایل برقی داشتند.
گروه ماشین‌آلات و تجهیزات با 430درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره، بیشترین رشد را در گروه‌های زیرمجموعه پرتفوی «وتوشه» داشت.
همچنین گروه ماشین‌آلات و وسایل برقی نیز طی این دوره دارای 298درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه‌ با بهای تمام شده ابتدای دوره بوده است. این در حالی است که «وتوشه» در دوره مورد گزارش هیچ سهامی را واگذار نکرده است و این شرکت تنها سهام شرکت غیربورسی بازرگانی پارس‌شید را با 5میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.

------------------------------

ایمیدرو 98 میلیون سهم فولاد خوزستان را فروخت


فارس - ایمیدرو از محل فروش 98میلیون سهم فولاد خوزستان در هفته گذشته بیش از 27میلیارد تومان درآمد کسب کرد. دو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و خصوصی سازی در هفته گذشته اقدام به فروش 98میلیون و 648هزار و 431 برگر سهم کردند و صاحب درآمد 7/24میلیارد تومانی شدند. بر پایه این گزارش، این فروش در شرایطی انجام شد که سازمان خصوصی با عرضه 3هزار سهم شرکت شکر فقط 738هزار و 600تومان درآمد کسب کرد.

---------------------------------

پرتفوی «وامید» منتشر شد


گروه بورس: سرمایه‌گذاری امید با واگذاری سهام گل‌گهر طی ماه گذشته مبلغ 73میلیارد و 817میلیون ریال سود کسب کرد.



بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، بهای تمام شده این سهام برای سرمایه‌گذاری امید تنها 4میلیارد و 262میلیون ریال بوده است.
همچنین سرمایه‌گذاری امید طی ماه گذشته با تحصیل سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، سیمان خاش، چادرملو، گل‌گهر، فولاد خوزستان و نیز ساماندهی مطالبات معوق مبلغ 9میلیارد و 687میلیون ریال به ارزش بازار کل پرتفوی خود افزوده است. صورت وضعیت سرمایه‌گذاری امید طی مرداد ماه امسال شامل 20درصد استخراج کانی‌های فلزی، 2درصد محصولات غذایی، 5درصد محصولات شیمیایی، 4درصد لاستیک و پلاستیک، 47درصد کانی‌های غیرفلزی، 18درصد واسطه‌گری مالی و 4درصد سایر موارد بود.
سرمایه‌گذاری امید طی مرداد ماه در 25شرکت بورس سرمایه‌گذاری کرد. ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وامید» طی این دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن 261درصد افزایش داشته است. ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده طی مرداد ماه در بورس برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه شرکت 5هزار و 383ریال بوده است.
این در حالی است که گروه استخراج کانی‌های فلزی سرمایه‌گذاری امید طی ماه گذشته با رشد 1059درصدی ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره مواجه شده است و بیشترین رشد را در گروه‌های این شرکت داشت. ارزش بازار این گروه که شامل 2 شرکت بورسی بود در پایان مرداد ماه به 12هزار و 826میلیارد و 978میلیون ریال رسید.






  
  
تالارهای معاملات باید حذف شوند


جامع‌نیوز - در تمام دنیا بازارهای سهام بدون تالار هستند و معاملات به صورت اینترنتی و به وسیله شبکه‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد.
«زینت مرادی‌نیا» کارگزار بورس در خصوص طرح ایجاد دفاتر اختصاصی برای کارگزاران و انجام معاملات در آن گفت:


اساسا در تمام دنیا بازارهای سهام بدون تالار هستند و تنها تعدادی نظیر تالار نیویورک به صورت نمادین هستند، بدین معنا که در دنیا تالارهایی مثل تالار حافظ و یا سعدی وجود ندارد، بلکه معاملات به صورت شبکه‌های رایانه‌ای و در واقع همان اینترنتی صورت می‌پذیرد و به صورت فیزیکی نیازی به وجود تالار احساس نمی‌شود.
مرادی‌نیا خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به سمت دولت الکترونیک برویم و از سیستم‌هایی همچون آتوس یورونکست استفاده شود، محدودیت در فاصله‌های جغرافیایی عملا از میان برداشته می‌شود و این عمل سبب جلوگیری از اتلاف وقت شده و فرد می‌تواند با یک بار مراجعه به دفاتر کارگزاری ثبت‌نام را انجام داده و معاملات را به شیوه تلفنی یا اینترنتی صورت دهد.
وی تصریح کرد: به طور منطقی، رفتن به این سمت اجتناب‌ناپذیر است و از آنجایی که دنیا همچنان به سمت تسهیل امور در تمام زمینه‌ها پیش می‌رود، بنابراین باید به سمت و سوی حذف تالارها پیش برویم و وجود چنین تالارهایی تنها جنبه نمادین به خود بگیرد.
این کارگزار در پایان گفت: اگر دولت الکترونیک در آینده به تحقق بپیوندد، بخش زیادی از رفت و آمدها از قبیل رفت و آمد برای پرداخت قبوض آب و برق و گاز و مسائلی از این قبیل نیز کاسته می‌شود و مردم فرصت بیشتری پیدا می‌کنند.



  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >