سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نمایاند ، و آن که راز سختى خویش بر هر کس گشود ، خویشتن را خوار نمود . و آن که زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بینداخت . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :9
کل بازدید :552209
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/10
5:14 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

سطوح حمایتی مهمی که نباید شکسته بشوند و به عبارتی حمایت مهم بازار به حساب می ایند .

فولاد 335
معادن 415-420
کگل 850
فملی 610-600
فراور 660
فاسمین 600
کروی 254

--------------------------------

اگر وساخت بتونه با قدرت از 280 و سپس از 315 عبور بکنه میشه گفت در موج سوم پرقدرتی قرار داره که هدفش بالاتر از سقف سال 82-83 هست .

حجم معاملات و موج شماری سهم برای بنده خیلی جالبه . بنده مقداری خریده ام و تلاش میکنم باز هم بخرم . اما این سهم رو باید کسی بخره که بازیش رو میدونه . اگر بیاد زیر 260 وضعیت خوب نخواهد بود .


  
  

تحلیل مپنا از کاظم نادر علی:


مپنا: در حال خروج از کانال رگرسیون نزولی است بنظر میرسد5موج نزولی تمام شده فعلا174-160محدوده نوسانی سهم است تا کامل از کانال نزولی خارج شود
میان مدت به ترتیب204--236خواهد دید محدوده160بنظر نمیرسد ریسکی برای خرید داده باشد
در نمودار سهم الگوی کلاسیک سرشانه کف نیز شکل گرفته که هدف236برای میان مدت 3-4ماهه نشان میدهد.





  
  

شنیده شده سرمایه گذاری پتروشیمی با تحولات مهمی روبرو شده است که می تواند تعدیل مثبت و افزایش بیش از 125 درصدی سود شرکت را در پی داشته باشد که اهم آن به شرح زیر است : 1- پسهند یکی از زیر مجموعه های وپترو زمین کارخانه خود را به قیمت 27 میلیارد تومان به فروش رسانده و سود خود را از 20 تومان به 225 تومان افزایش خواهد داد. وپترو مالکیت 7.54 درصدی پسهند را در اختیار دارد. 2- شکربن ضمن خروج از زیان عملیاتی، با توجه به مالکیت تلفیقی بیش از 50 درصدی در نماد پسهند، سود هر سهم خود را از 46 ریال فعلی به 550 ریال تعدیل خواهد داد. وپترو تملک 38.99 درصدی شکربن را در اختیار دارد. 3- وساخت با تحولات مهمی روبروست. فروش املاک و مازاد بلوک ونوین این شرکت، جهش قیمتی سهم را در چند ماه اخیر در پی داشته است وپترو مالکیت 7.73 درصدی وساخت را دارد. 4- قیمت پلیکا در بازار به شدت افزایش پیدا کرده و شرکتهای مرتبط با این کالا از جمله شرکت تولیدی پلیکا،با افزایش شدید سودآوری مواجه گشته اند وپترو مالکیت 93.66 درصدی این شرکت غیر بورسی را در اختیار دارد. 5- دوده صنعتی پارس در سالجاری با تحولات عظیمی مواجه شده و با تعدیل مثبت سنگین اعلام شده از 69 ریال به 388 ریال، در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و قیمت سهام این شرکت بیش از 2 برابر شده است. وپترو مالکیت 40 درصدی (بطور مستقیم و غیر مستقیم) این سهم را در اختیار دارد. 6- سرمایه گذاری هامون کیش با وضعیت مطلوبی روبرو شده است،وپترو مالک 99.89 درصد از سهام این شرکت غیر بورسی را دارا می باشد. حاصل آنکه با تحولات مثبت رخ داده در صنعت پتروشیمی و مواد شیمیایی، وپترو با افزایش سودآوری و رشد بی سابقه خالص ارزش داراییها قرار گرفته است. بطوریکه تعدیل مثبت درآمد 125 درصدی این شرکت و امکان تحقق حداقل 200 ریال سود خالص به ازای هر سهم را میسر ساخته است. از دیگر سو، خالص ارزش داراییهای هر سهم وپترو به بیش از 210 تومان رسیده که حتی با در نظر داشتن 50 درصد از آن برای ارزش تعادلی، سطوح قیمتی 105 تومانی این سهم منطقی بنظر می رسد. جزییات بیشتر در خصوص وپترو را در بخش نمای نزدیک مطالعه کنید.
سلب مسئولیت: کاربران محترم بر این امر واقف باشند که مطالب ارائه شده صرفا منعکس کننده شایعات و شنیده های بازار و مطالعات کارشناسان نمابورس بوده و هیچ گونه توصیه به خرید، فروش و یا نگهداری سهام نمی نماییم. لذا تصمیم گیری و انجام هرگونه خرید یا فروش بر اساس اطلاعات فوق بر عهده خود افراد بوده و نمابورس هرگونه مسئولیتی نسبت به زیان یا سودآوری احتمالی کاربران را از خود سلب می نماید


  
  

صادق و با صفا کسی است که مانع عزل شما از خبرگان شد نه سران فتنه

علی محمد دستغیب که بعد از ماجرای فتنه 88، همواره جانب آشوب طلبان را گرفته بود، در جدیدترین اظهارنظر خود بیان کرد که سران فتنه، افراد صادق و باصفایی هستند!

آقای علی محمد دستغیب که در جریان آشوب های بعد از انتخابات 88 به عنوان یکی از مراجع تقلید جماعت سبز و البته رسانه های بیگانه مطرح شد، کار را بدان‌جا رساند که با نامه‌نگاری‌های خود به مجلس خبرگان، موجبات شاد شدن دشمنان کشور را نیز فراهم کرده بود.

اقدامات هنجارشکنانه وی تا آنجا ادامه پیدا کرد که برخی از اعضاء مجلس خبرگان درصدد جمع آوری امضاء برای استیضاح و اخراج وی شدند.

آیت الله کعبی، یکی از اعضاء مجلس خبرگان در این باره گفت: بنده خواهان عزل این نماینده بر اساس تبصره ماده 83 شدم، که با تحسین و تأیید اکثریت خبرگان روبه‌رو شد و به دنبال نطقم، طرح سلب صلاحیت ایشان را تهیه و کمتر از نیم ساعت امضاها را در این رابطه جمع‌آوری کردم.

وی ادامه داد: ‌از سعه صدر نظام نباید سوء‌استفاده شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف سلیقه و دیدگاه و تنوع برداشت‌ها در چارچوب اسلام، نظام، خط امام و ولایت فقیه قابل تحمل و پذیرش است اما اختلاف در مبانی پذیرفته نیست.

در حالی که براساس آیین‌نامه، تعداد 20 امضا برای بررسی مجدد صلاحیت دستغیب کافی بود، 26 امضا در این زمینه جمع‌آوری شد و مساله با رهبر انقلاب در میان گذاشته شد. با این حال، رهبر انقلاب با بزرگواری خویش از اعضای خبرگان خواستند این کار را انجام ندهند و مخالف را تحمل کنند، در حالی که در صورت عدم توصیه ایشان، احتمال اخراج دستغیب از این مجلس قطعی بود.

متن فرمایش رهبر انقلاب که همان ایام در خبرگزاری فارس منتشر شد بدین شرح بود: راجع به این مطلبی هم که جناب آقای شاهرودی نقل کردند، به نظر من خبرگان اقدام نباید بکنند به اینکه کسی را که حالا عقیده‌ی مخالفی در بین خودشان دارد، اعلام کنند. این به نظر من اقدام خیلی مناسبی نیست. حالا من البته نمی‌خواهم به خبرگان تکلیفی بکنم یا چیزی را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ی من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگری در یک مسئله‌ خاصی دارد؛ اینجور نیست که در مبانی و اصول اختلافی وجود داشته باشد و به نظرم نمی‌آید اینجوری باشد.

اما این موضوعات نیز موجب نشد که آقای علی محمد دستغیب، دست از اقدامات ناهنجار خود بردارد. در همین حال، وی چند روز پیش در دیدار با جمعی از اصلاح طلبان شیراز، به حمایت مجدد از سران فتنه پرداخت و آنان را افرادی صادق و دلسوز معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: "در همین کشور ما هم انسانهای صادقی هستند که واقعا برای خدا کار می کنند و نظری غیر از پیاده شدن دستورات اسلام و عمل بر طبق قانون اساسی ندارند. آقایان حضرت حجة الاسلام خاتمی، مهندس میر حسین موسوی و حجة الاسلام کروبی، واقعاً انسانهای صادقی هستند و دم از اسلام و اجرای قانون اساسی می زنند. بنده این مطلب را بارها در مجلس خبرگان به سمع اعضا رسانده ام که آقای خاتمی شخص صادقی است و خلاف صدق عمل نکرده است؛... بنده از آقای میر حسین موسوی جز صداقت سراغ ندارم."

ادعای آقای دستغیب در حالی است که بر اساس شواهد موجود در انتخابات 88، همین سه نفری که وی نام برده، تمامی مراحل براندازی انقلاب را که توسط سرویس های جاسوسی غرب دیکته شده بود، در ایران پیاده سازی کردند. معلوم نیست این آقایان از نظر آقای دستغیب چگونه پایبند به قانون اساسی بودند در حالی که اساسی ترین شروط قانون اساسی، یعنی تمکین از نتیجه انتخابات و در صورت داشتن اعتراض، طی نمودن مکانیسم طراحی شده برای آن را نیز رعایت نکردند و با دعوت طرفداران خود به آشوب، چندین ماه اوضاع کشور را ناامن جلوه دادند.

وی در بخش دیگری از حرف های خود، نکات جالب تری نیز بیان کرده است:

"این بزرگواران آدمهای با صدق و صفایی هستند و نمی خواستند که جمهوری اسلامی از بین برود؛ این ها می خواستند زحماتی را که امام با کمک مردم متحمل شد به هدر نرود و آنطوری که نظر امام و بر طبق مصالح اسلام و قانون اساسی بود باشد و تمام هدفشان این بود که مردم دنیا و آخرت خوبی داشته باشند."

آقای دستغیب گویا فراموش کردند در جریان حوادث بعد از انتخابات دو شعار اساسی حامیان سران فتنه، مخالفت صریح با جمهوری اسلامی و مهم‌ترین رکن آن یعنی ولایت فقیه بوده است. مگر شعار "جمهوری ایرانی" از سوی طرفداران این جریان داده نشد؟ مگر شعار دشمن‌شاد کن مخالفت با "اصل ولایت فقیه" توسط همین افراد داده نشد؟ و مگر امام خمینی این دو (صیانت از جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه) را به عنوان مهم‌ترین اجزاء انقلاب اسلامی بیان نفرمودند که در صورت نبود آنها، کشور بار دیگر به سمت دیکتاتوری سوق خواهد کرد؟! پس چگونه آقای دستغیب این افراد را انسان های دلسوز برای جمهوری اسلامی معرفی می کند؟! آیا ایشان می توانند جوابی منطقی، برای این رفتارهای براندازانه و ضد جمهوری اسلامی سران فتنه داشته باشند؟

  
  

چشم انداز سودآوری «کگل» 


کگل در گزارش عملکرد سود سال جاری خود بر اساس عملکرد شش ماهه 139 تومان به ازای هر سهم اعلام کرده است که عمده دلیل آن افزایش نرخ فروش کنسانتره و گندله با توجه به افزایش نرخ شمش فولاد خوزستان می باشد.

شرکت تا پایان سال پیش بینی کرده که کنسانتره را 103 هزار تومان و گندله را 244 هزار تومان در هر تن بفروشد.در شش ماهه واقعی نیز کنسانتره را 99 هزار تومان و گندله را 228 هزار تومان به فروش رسانده است.مبنای قیمت گذاری محصولات شرکت نرخ شمش فولاد خوزستان می باشد

شمش فولاد خوزستان در سه ماهه سوم با توجه به فروش سلف، در قیمت متوسط 1535 تومان به فروش رسیده است و اگر سه ماهه چهارم را نیز فرض بر فروش با نرخ های فعلی یعنی 1762 تومان در نظر بگیریم،کگل در شش ماهه دوم می تواند کنسانتره را تنی 158 هزار تومان و گندله را 379 هزار تومان بفروشد که مبلغی بالغ بر بیش از 1170 میلیارد تومان خواهد شد.در شش ماهه ابتدای سال نیز 653 میلیارد تومان فروش داشته است.بنابراین با فرض رسیدن به فروش 4 میلیون تن گندله تا پایان سال (با توجه به تبدیل بیشتر کنسانتره به گندله تا پایان سال) می تواند درآمدی بالغ بر 1830 میلیارد تومان کسب نماید که با افزایش منطقی بهای تمام شده با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات ، می تواند سود هر سهم سال جاری خود را به 205 الی 210 تومان افزایش دهد.

برای سال مالی آتی نیز با فرض رسیدن قیمت شمش فولاد خوزستان به بیش از 2000 تومان می تواند به سود بیش از 350 تومانی دست پیدا کند.شایان ذکر است از سال 93 طرح توسعه تولید کنسانتره و گندله شرکت به بهره برداری می رسد که ظرفیت تولید کنسانتره را به 9 میلیون 300 هزار تن و ظرفیت تولید گندله را به 8 میلیون تن در سال افزایش میدهد که تاثیری بسیار مهم بر سوددهی شرکت خواهد داشت.ظرفیت تولید کنسانتره و گندله شرکت در حال حاضر به ترتیب 6 میلیون و 300 هزار تن و 4 میلیون تن می باشد

ذکر این نکته نیز ضرورری ست که حدودا 50 درصد بودجه فروش شرکت را گندله تشکیل داده است که پیش بینی میشود در سالهای اتی با توجه به افزایش ظرفیت تولید گندله و کاهش ظرفیت فروش کنسانتره به دلیل تبدیل شدن به گندله عمده بودجه فروش شرکت به محصول گندله اختصاص یابد که دارای حاشیه سود دو برابری به نسبت کنسانتره میباشد


  
  
   1   2      >