سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین دانش لا اله إلاّ اللّه است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :9
کل بازدید :552207
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/10
1:58 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
رتبه بندی 100 سهم برتر بورس - 15 اسفند 86

در استفاده از این جدول به موارد زیر دقت کنید:

1- پانزدهم هرماه، ایران تحلیل تمام شرکتهای تابلوی معاملات همان روز را مورد بررسی دقیق قرار می دهد.

2- رتبه نقد شوندگی سهام ، بر اساس فرمول ویژه ای قابلیت نقدشوندگی و گردش معاملات هر سهم را نشان می دهد. اعداد کوچکتر در این ستون نشان دهنده نقدشوندگی بیشتر سهم است.

3- ریسک سهم، ناپایداری بیشتر قیمتی یک سهم و نیز مشکلات احتمالی سرمایه گذاری بر روی سهام یک شرکت را نشان می دهد. این عدد به صورت نسبی از 1 تا 10 برای شرکتهای مختلف نسبت داده شده است. ریسک اعلام شده توسط کارشناسان ایران تحلیل پیش بینی شده است و اعداد کوچکتر نشانه ریسک کمتر سرمایه گذاری بر روی سهم است.

4- ارزیابی ایران تحلیل در ستون چهارم در 4 سطح C، B، A و D نسبت داده شده اند. این ارزیابی شامل مجموعه ای از پتانسیل های بنیادی، تکنیکی و شایعات و جو بازار پیرامون یک سهم با توجه به جمیع جهات و از جمله صنعت آن سهم صورت پذیرفته است.

5- سهام گروه A شامل شرکتهایی هستند که از نظر ایران تحلیل در موقعیت کنونی بورس در بهترین موقعیت برای رشد و بازدهی میان مدت قرار دارند.

6- گروه B شرکتهایی را شامل می شوند که علی رغم پتانسیلهای مناسب بنیادی در مقایسه با دیگر شرکتها از مقبولیت کمتری برخوردارند. سرمایه گذاری در این شرکتها با دیدگاه کمی بلند مدت تر و با بررسی بیشتر و در قیمتهای مناسب توصیه می شود.

7- گروه C شامل شرکتهایی هستند که اقبال بازار فعلا بر روی آن شرکتها یا صنایع مربوط به آنها وجود ندارد. رشد این شرکتها منوط به تغییر اساسی در وضعیت صنعت یا اقتصاد و دگرگونی در موقعیت بنیادی و یا مدیریتی شرکت می باشد. سرمایه گذاری در این شرکتها با ریسک بالایی همراه است و خرید آنها فعلا توصیه نمی شود، ضمن اینکه خروج از این سهام و سرمایه گذاری در رده های بالاتر می تواند مناسبتر باشد.

8- شرکتهای گروه D اصولا از اکثر جنبه ها ، ارزنده سرمایه گذاری با هیچ نوع دیدگاهی نیستند. این شرکتها عموما با مشکلات عدیده فروش و سودآوری، مشکلات مدیریتی، عدم اقبال بازار، صنایع کهنه و روبه زوال و نیز نقد شوندگی بسیار مشکل همراه هستند. فروش سهام این شرکتها در اولین فرصت ممکن بهترین و منطقی ترین تصمیم محسوب می شود.

9- در پایان نیز با توجه به وزن هریک از معیارهای درنظر گرفته شده ، امتیاز کل شرکت از 1 تا 1000 به صورت یکسان محاسبه و درج شده اند. دقت شود که بالاترین امتیاز نشان دهنده بهترین شرایط از نظر مجموع شرایط مورد بررسی است. ترتیب فهرست پایین نیز بر اساس امتیاز کل کسب شده توسط شرکت می باشد.

10- ایران تحلیل بنا دارد در آینده پیشنهادات جزئی تری در مورد موقعیت سرمایه گذاری بر روی هر یک از سهم ها با دیدگاههای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت ارائه دهد. با این حال در شرایط کنونی و تا کسب نظرهای کاربران و تجربیات بیشتر، تنها به رتبه بندی نهایی انجام شده و حتی الامکان در رتبه های A و B اقدام نمایید.

11- سهام شناور معیار مناسبی برای تصمیم گیری در مورد مدت زمان باقی ماندن بر روی سهم است. سهام شناور نشان دهنده میزان سهامی از شرکت است که امکان خرید و فروش آن در بورس وجود دارد.

12- ایران تحلیل، این محصول را آغازی برای اجرای طرح بزرگ خود در رتبه بندی و اعتباردهی به شرکتهای بورسی به صورت مرتب و ماهیانه محسوب می کند. در این راه از نظرها، راهنماییها و انتقادهای سازنده تمامی کاربران استقبال می شود.

13- ایران تحلیل همچون گذشته در برابر هر نوع سرمایه گذاری کاربران سایت بر اساس پیشنهادات صورت گرفته، سلب مسئولیت می نماید
.
__________________

  
  
با عرض سلام و شادباش مجدد به مناسبت 12 فروردین
بانک پارسیان
شرکت عایدی سال 86 خود را با 13 درصد افزایش در محدوده 418 ریال اعلام نموده است. که البته موفق به پوشش 65 درصدی آن در گزارش 9ماهه خود گردیده که در مدت مشابه سال قبل موفق به پوشش 75 درصدی عایدی خود گردیده بود.نکته قابل توجه در مورد این سهم که می تواند در روند آتی سهم بسیار تاثیر گذار باشد اعلام عایدی 526 ریالی شرکت برای سال مالی 87 می باشد که با رشد 108ریالی نشان دهنده افزایش بیش از 25 درصدی سودآوری شرکت است.شرکت عایدی سال 86 خود را در تاریخ 18/11/86 در محدوده 369 ریال و در تاریخ 07/01/87 عایدی منتهی به سال 86 را در گزارش 9 ماهه در محدوده 418 ریال پیش بینی نموده است. شرکت عایدی سال 87 خود را نیز در محدوده 526 ریال پیش بینی نموده است.بررسی اجمالی گزارش ارائه شده اخیر مبیٌن افزایش تمرکز روی درآمدهای ناشی از تسهیلات اعطایی می باشد.




11/1/87

بانک پارسیان:
با توجه به آخرین گزارش این شرکت که با تعدیل حدود 25 درصدی برای سال جدید مواجه بود، امروز شاهد بازگشایی نماد این سهم در محدوده قیمتی 1880 ریال می باشیم. به نظر می رسد با توجه به پتانسیل های موجود در این سهم انتظار می رود سطح حمایت سهم در محدوده 1800 ریال قرار بگیرد و سطح مقاومت آن نیز در این مرحله 1950 ریال برآورد می گردد.




سرمایه گذاری امید:

آخرین معامله انجام شده برای این سهم که در پایان سال 86 انجام شد ( با حجم 40 میلیون سهم به صورت عمده ) با عرضه بانک سپه و واگذاری به کارکنان با قیمت 3700 ریال صورت پذیرفت. با در نظر گرفتن این موضوع که این سهم به پرسنل واگذار شده، پیش بینی می گردد با توجه به خریدهای فعلی بر روی قیمت 4080 ریال که مورد حمایت نیز می باشد، سهم از پتانسیل مناسبی برای رشد برخوردار باشد.



تایدواتر:
با توجه به عدم انجام افزایش سرمایه 150 درصدی به دلیل مخالفت سازمان بنادر و کشتیرانی، نماد سهم طی معاملات امروز بدون هیچ گونه تغییری در عایدی، بازگشایی شد. پیش بینی قیمتی سهم با توجه به P/E آن در محدوده 7000 الی 7450 ریال در مقطع فعلی در نوسان می باشد.




داروسازی کوثر:

با نگاهی به آخرین اطلاعیه داروسازی کوثر متوجه می شویم که شرکت در گزارش جدیدش 41 درصد تعدیل مثبت داشته که به دلیل دریافت بخش عمده ای از یارانه های شرکت از وزارت بهداشت برای 9 ماهه اولیه سال 86 به میزان 38 میلیارد ریال می باشد که این امر منجر به کاهش این میزان یارانه از بهای تمام شده کالای تولیدی گشته است.

شرکت برای سال 86 حدود 11 میلیارد ریال دیگر بابت یارانه های خود از وزارت بهداشت طلب دارد که تا این لحظه زمان قطعی برای پرداخت این مبلغ مشخص نشده است. شرکت برای مجمع آتی خود 45 درصد سود خود را در گزارش قابل تقسیم اعلام نموده است

  
  
پیشنهادات ایران تحلیل برای سرمایه گذاری یک ساله ??/??/?? (??:??)



پیشنهادات ایران تحلیل برای سرمایه گذاری یک ساله

تجربه طولانی سرمایه گذاران حرفه ای در بورسهای بزرگ دنیا و نیز تجربیات معامله گران باسابقه بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد ماهیت اصلی سرمایه گذاری در بازار سرمایه، بلندمدت است و سودآوری منطقی سرمایه گذارانی که با دقت و تیزبینی و بر اساس تحلیلهای کارشناسی اقدام به خرید سهام بلندمدت می نمایند، تضمین شده است. بررسی روند یک سال گذشته بورس تهران نیز نشان می دهد که با وجود همه فراز و نشیب و پستی و بلندی های بورس طی سالهای 85 و 86 و با وجود تحمل انواع فشارهای سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و حتی بین المللی توسط بورس ایران، سهامداران بلندمدت و وفادار بورس برندگان اصلی (حرکت یکساله) بورس بوده اند.

ایران تحلیل همچون سالهای گذشته، در واپسین روزهای سال، اقدام به تهیه مجموعه ای از پیشنهادات برای سرمایه گذاری یک ساله در بورس اوراق بهادار تهران نموده است. ذکر چند نکته ضروری است.

* با وجود دقت و توجه فراوان در انتخاب سهام ارزشمند بازار و با آرزوی بیشترین سودآوری برای کاربران عزیز، ایران تحلیل در برابر هرگونه سرمایه گذاری سهامداران و کاربران محترم سایت سلب مسئولیت می کند.
* سعی شده تا سهام پیشنهادی از میان صنایع برتر و پرپتانسیل بازار انتخاب شوند. به منظور افزایش قدرت انتخاب سرمایه گذاران در هر صنعت، نیز چند شرکت برتر پیشنهاد شده اند که با توجه به میزان سرمایه امکان انتخاب یک یا چند سهم در هر صنعت وجود دارد.
* میزان ریسک هر سهم نیز با حروف A تا C مشخص شده اند. توجه کنید که سهام با درجه ریسک C از نظر کارشناسان ایران تحلیل از ریسک بالاتری برخوردارند.
* درصد وزن مورد نظر برای هریک از صنایع در پرتفوی نهایی نیز در ستون درصد در پرتفوی پیشنهاد شده اند که سرمایه گذاران می توانند درصد مربوط به هر صنعت را با توجه به میزان سرمایه بین سهام همان صنعت تقسیم نمایند.
* انتخاب شرکتها بر اساس یک سرمایه گذاری میان و بلندمدت یک ساله و به دور از نوسانات و تغییرات مقطعی صورت گرفته است.
* با توجه به سرمایه گذاری یک ساله، سرمایه گذاران می توانند با آرامش و بدون عجله خاصی نسبت به خرید سهام پیشنهادی در بهترین قیمتها طی چند روز آینده تا پایان سال و یا حتی چند روز نخست سال آینده اقدام نمایند.

* توجه داشته باشید ریسک موجود در جدول با امتیاز ایران تحلیل در جدول رتبه بندی متفاوت است و در جدول ریسک در بازه زمانی سالیانه و بلند مدت لحاظ گردیده است.

*در خصوص تعداد سهام انتخابی به نکات زیر توجه لازم داشته باشید.

1. سبد سرمایه های تا 500 میلیون ریال از 4 صنعت و تا 10 سهم باید تشکیل شده باشد.

2. سبد سرمایه های تا 1 میلیارد ریال از 6 صنعت و تا 18 سهم بایستی تشکیل شده باشد.

3. سبد سرمایه های 1 الی 10 میلیارد ریال مجاز به انتخاب تا 9 صنعت و 25 سهم می باشند.

4. سبد سرمایه های بالاتر از 10 میلیارد ریال مجاز به انتخاب کل گزینه های مشخص شده می باشند.

ردیف
صنعت
نام شرکت
میزان ریسک
درصد در پرتفوی
توضیحات
1 استخراج کانی های فلزی
سرمایه گذاری امید A 20 الی 25
پیش بینی ایران تحلیل قابلیت رشد مناسب از این گروه می باشد و می توان بر روی این گروه با دیدگاه میان و بلند مدت سرمایه گذاری داشت.

2
سرمایه گذاری معادن و فلزات
A

3 گل گهر A
4
توسعه معادن روی
C

5
چادرملو
A

6 فلزات اساسی
فولاد خراسان A 15 الی 20
انتظار کارشناسان ایران تحلیل رشد مناسب در یک دوره میان مدت از این گروه است و پس از برگزاری مجامع پیشنهاد کاهش درصد این گروه در سبد می باشد.

7 فولاد خوزستان B
8
فولاد مبارکه
B

9
ملی صنایع مس
C

10
کالسیمین
C

11
باما
C

12 ماشین آلات و تجهیزات
تراکتور سازی ایران
C 5 الی 8
با توجه به بالاتر بودن ارزش ذاتی سهام این گروه در مقایسه با قیمت تابلوی این گروه پیش بینی می شود در یک دوره بلند مدت پتانسیل رشد قیمت را داشته باشند.

13
کمباین سازی C

14
هپکو
C

15 خودرویی
زامیاد C 5
این گروه بیشتر با دیدگاه کوتاه مدت و در مقاطع مشخص پیشنهاد می گردد.

16
پارس خودرو
C

17 سیمان
سیمان خزر C 5 الی 10
با توجه به بحث خروج از سبد حمایتی و آزاد شدن نرخ سیمان این گروه می تواند روند رشد قابل توجهی را داشته باشد.

18 سیمان خاش C
19
سیمان تهران
C

20
دارویی
دارو سازی کیمیدارو
B
5 الی 10
گروه دارویی از یکساله گذشته تا کنون چندین بار با رشد قابل توجه روبرو بوده اند ولی انتظار بازده منطقی در برخی از شرکتهای پرپتانسیل آنها وجود دارد.

21
دارویی سبحان
B

22
دارویی اسوه
B

23 شیمیایی
پتروشیمی فناوران B 8 الی 10
شرکتهای اراک و اصفهان با دیدگاه بلند مدت به دلیل ارزش ذاتی بالا و قیمت تابلوی مناسب، شرکتهای خارک و فناوران با دیدگاه میان مدت و حضور در مجمع پیشنهاد می شوند.

24
پتروشیمی اراک
C

25
پتروشیمی اصفهان
C

26
پتروشیمی خارک
B

27 رایانه
داده پردازی ایران B 5
اقبال مناسب بر روی سهام داده پردازی و سپس ایران ارقام با دیدگاه بلند و میان مدت.

28
ایران ارقام
C

29
انبوه سازی، املاک و مستغلات
سخت آژند
B
8
انتظار رشد ملایم در یک دوره بلند مدت از این گروه وجود دارد.

30
نوسازی و ساختمان تهران
B

31
سرمایه گذاری ساختمان ایران
B

32 بانک ها
بانک پارسیان B 12
انتظار شناسایی سود در سال آینده از این گروه وجود دارد و پیش بینی می شود که سرمایه گذاری در این گروه با قیمتهای مناسب تر با روند رو برشد مواجه شود.

33
بانک کارافرین
B

34
بانک اقتصاد نوین
A

35 خدمات دریایی
تاید واتر خاورمیانه C 3 به دلیل ریزش قیمتی در این گروه می توان انتظار روند افزایشی را در سال آتی از این گروه داشت. ولی صدرا با ریسک نسبتا بالاتری مواجه است.

36 صنعتی دریایی C
37 سایر واسطه گری های مالی
لیزینگ ایران
C 3
با توجه به انتظار اقبال مناسب به گروه بانکی احتمال توجه بازار به شرکتهای گروه لیزینگی دور از ذهن نیست.
__________________

  
  
بررسی اجمالی آخرین اطلاعیه داروسازی لقمان:


هنگامی آخرین گزارش اعلامی شرکت دارویی لقمان مشخص می گردد که درآمد حاصل از فروش شرکت تحت راه اندازی طرح های سفالسپورین و بتالاکتم به حدود 30 میلیارد تومان رسیده که شاهد رشدی حدود 40 درصد می باشیم. پیش بینی می گردد این شرکت ادامه روند رشد فروش را با توجه به سه طرح دیگر خود که تا پایان سال به بهره برداری می رسد، داشته باشد.

از نکات قابل توجه در این گزارش می توان به بهای تمام شده بالا در سال جاری نسبت به سال گذشته، همچنین افزایش هزینه مالی شرکت در این دوره زمانی و کاهش مالیات نسبت به سال گذشته و افزایش فروش اشاره کرد که کاهش مالیات نشان دهنده رشد فروش صادرات شرکت بوده که در مجموع باعث سودآوری بیشتر و توانایی رقابت بالای شرکت نسبت به رقبا باشد.

با در نظر گرفتن میانگین P/e شرکت در یکسال گذشته می توان انتظار رسیدن به P/e 6.7 را داشت که با این رقم به محدوده قیمتی 4000 ریال می رسیم.
__________________

  
  
ارزش گذاری شرکت نوسازی و ساختمان تهران(بخش پایانی):

برآورد اررش خالص دارایی شرکت نوساری و ساختمان تهران:

برای تعیین ارز ش خالص دارایی (NAV) لازم است که ارزش افزوده ایجاد شده از پروژه های شرکت را بدست آوریم که برای این کار نیز باید ارزش فعلی و بهای تمام شده پروژه های شرکت را محاسبه کنیم. در جدول زیر ارزش فعلی آن بخش از پروژه های شرکت که به عنوان درآمد شناسایی نشده (فروش نرفته) است را بدست آورده و از بهای تمام شده آن بخش کم می کنیم. همانطور که در جدول زیر محاسبه شده است، ارزش فعلی و بهای تمام شده به ترتیب 1214420 میلیون ریال و 723738 میلیون ریال می باشد که تفاوت اینها، یعنی ارزش افزوده ناشی از پروژه های شرکت برابر 490681 میلیون ریال است. (لازم به ذکر است که ارزش فعلی پروژه ها بدلیل نامشخص بودن قیمت دقیق متراژ پروژه ها به صورت تخمینی می باشد.)





برای محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV) شرکت باید جمع حقوق صاحبان سرمایه (سرمایه شرکت+سایر اندوخته ها +سود (زیان)انباشته ) را با ارزش روز پروژه جمع کرده و از آن بهای تمام شده پروژه را کسر کرد و مبلغ کل را بر تعداد کل سهام تقسیم کرد. همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است ارزش خالص دارایی هر سهم شرکت نوسازی و ساختمان تهران حدود 3020 ریال می باشد. این در حالی است که ارزش فعلی هر سهم این شرکت 1813 ریال است. بنابراین ارزش خالص دارایی هر سهم این شرکت بیش از ارزش فعلی آن می باشد.





سود هر سهم پیش بینی شده سال جاری برابر مبلغ 362 ریال است. با در نظر گرفتن P/E مناسب 8.5 در آنصورت ارزش ذاتی هر سهم حدود 3077 ریال برآورد می شود که بیش از ارزش بازار آن می باشد.

  
  
   1   2   3   4   5      >