سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورع زیباست ولی در دانشمندان زیباتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553468
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/29
11:32 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تعدیل 500ریالی «سفارود»
گفته‌های بازار – فارسیت دورود با این شایعه در بازار مواجه است که در گزارش 6ماهه از محل افزایش 20درصدی تولید و فروش توانایی اعلام، 500EPS ریالی را دارا است.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده پیش‌بینی سود «سفارود» از محل افزایش میزان تولید و فروش به طور قطع در گزارش 6ماهه با تعدیل مواجه خواهد بود، اما میزان این تعدیل هنوز مشخص نیست. در هر حال این تعدیل مثبت بالای 10درصد برآورد می‌شود.
تغییر در ترکیب خریداران عمده مس
گفته‌های بازار: آخرین اخبار رسیده از معامله هزار میلیارد تومانی مس حاکی از تغییرات در ترکیب خریداران این بلوک 20درصدی است.بر این اساس شنیده‌ می‌شود که میزان سهام شرکت‌های صبا تامین و مبنا خاورمیانه از این بلوک کاهش یافته است.
شنیده‌های ما: در ظاهر براساس آخرین تحولاتی که در ترکیب خریداران بلوک 20درصدی مس رخ داده، میزان سهام صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از این بلوک به 5/1درصد رسیده است.
صندوق بازنشستگی کارکنان مس هم 5/4درصد از این بلوک را خریداری کرده است. سایپا نیز با دارا بودن 3درصد از سهام همچنان در فهرست خریداران اصلی این بلوک قرار دارد.
مبنای خاورمیانه هم که پیش از این 2درصد از این بلوک را خریداری کرده بود تنها به یک‌درصد از این بلوک دست یافته است.
شرکت صبا تامین هم فقط کمتراز یک‌درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، در حالی که پیش از این گفته می‌شد که 2درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است.معادن و فلزات هم با دارا بودن 6درصد از سهام «فملی» عمده‌ترین خریدار این بلوک 20درصدی به شمار می‌رود.مابقی این بلوک نیز به اشخاص حقوقی و در سطح زیر یک درصد واگذار شده است که آنها خریداران خرد بلوک مزبور محسوب می‌شوند.
اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی هم در رابطه با مزایده بین‌المللی مس گفته که 18درصد از بلوک اول 20درصدی ملی مس در هفته گذشته در شرایطی خریدار داشت که 2درصد باقی‌مانده به دلیل عدم وجود نقدینگی با مشکل مواجه شد.
وی افزود: هرچند مشکل تامین نقدینگی 2درصد باقی مانده رفع شد، اما این اتفاق نشان داد که بازار سهام کشش عرضه 20درصدی ملی مس را ندارد.
«کچاد»در انتظار افزایش سرمایه
گفته‌های بازار: شایع شده که شرکت چادرملو موفق به دریافت مجوز افزایش سرمایه 100درصدی خود از سازمان بورس شده است.
این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران انجام خواهد شد.
شنیده‌های ما: این افزایش سرمایه از مدت‌ها قبل توسط چادرملو به بورس پیشنهاد شده و در حال بررسی است. میزان افزایش سرمایه 200درصد بوده که 100درصد آن انجام و شرکت در انتظار دریافت مجوز یک افزایش سرمایه 100درصدی دیگر است.
تعدیل «کگل» تا 200تومان
گفته‌های بازار: درباره شرکت گل‌گهر گفته می‌شود که این شرکت از محل فروش مازاد کنسانتره و هماتیت در قالب محموله‌های صادراتی توانایی اعلام 200EPSتومانی را دارا است.
شنیده‌های ما: بحث فروش محموله‌های مزبور به تازگی به مزایده گذاشته شده و هنوز اتفاقی در این رابطه رخ نداده است که تاثیری بر روی EPS داشته باشد. این شرکت به تازگی EPS خود را افزایش داده و در حال حاضر تعدیلی ندارد.
__________________