سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را برای غیر خدا فرا گیرد یا با آن غیر خدا را اراده کند، جایگاهش را در آتش تدارک کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :38
بازدید دیروز :69
کل بازدید :552731
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/7
10:38 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
«وامید» 72درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داد

گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری امید در 9 ماه منتهی به سی‌ام مهر 87 توانست 72درصد از پیش‌بینی سود خود را محقق کند.</B>
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «امید» در مدت یاد شده توانسته 75درصد از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، 50درصد سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، 79درصد سود حاصل از سایر فعالیت‌ها و 100درصد هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهد.سرمایه‌گذاری امید پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 87 خود را مبلغ 583ریال اعلام کرده که در 9 ماه 418 ریال آن محقق شده است.
البته به‌رغم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات پیش‌بینی تغییر یافته که شرکت دلایل تغییر را افزایش نرخ سود و میزان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های کوتاه مدت، افزایش خالص درآمد عملیاتی به دلیل تعدیل ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش خالص درآمد متفرقه به دلیل فروش بخشی از دارایی‌های ثابت اعلام کرده است. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد 60درصد سود عملکرد سال مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 پیشنهاد کند.شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را با سرمایه 3هزار و 150میلیارد ریال مبلغ 310ریال که سپس به مبلغ 421ریال رسید و در نهایت مبلغ 545 ریال تحقق یافت.پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 60درصد افزایش‌، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 68درصد کاهش، سود عملیاتی 1درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 7درصد افزایش یافته است.سرمایه‌گذاری امید اعلام کرده است که افزایش سرمایه به مبلغ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته سرمایه‌ای و سود انباشته را در دستور کار دارد.
__________________
«خریخت» از پیش‌بینی‌ عقب ماند

گروه بورس- صنایع ریخته‌گری ایران در نیمه نخست امسال تنها سه درصد پیش‌بینی سود هر سهم و 34درصد پیش‌بینی فروش خود را محقق کرد.
</B>
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «خریخت» درآمد هر سهم امسال را با 23میلیارد و 607میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 690ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال «خریخت» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23درصد افزایش، بهای تمام شده کالا فروش رفته 27درصد افزایش، سود عملیاتی 39درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 15درصد افزایش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، نرخ برابری منابع و مصارف ارزی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 برای هر یورو معادل 14500ریال محاسبه شده است.
براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد 80درصد از سود مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 87 پیشنهاد کند.
صنایع ریخته‌گری ایران اعلام کرده است تا تاریخ گزارش بیش از نیمی از موجودی کالای ساخته شده در پایان شهریور (بالغ بر 2000 تن به ارزش 25میلیارد ریال) را به فروش رسانده است.
-----------------
تحلیل بنیادی «وبشهر»


شروین شهریاری
درخواست از طریق تلفن: لطفا تحلیلی از وضعیت سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر و ارزش ذاتی آن ارائه دهید.
</B>
توسعه صنایع بهشهر یک شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری است یعنی به تنهایی فاقد فعالیت تولیدی بوده و سهام مجموعه‌ای از شرکت‌‌‌‌های غذایی و بهداشتی و بانکی را مدیریت می‌‌‌‌‌کند.‌ بنابراین برای تحلیل وضعیت آن باید از روش برآورد خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) استفاده کرد‌.
ارزش دارایی‌‌‌‌های بورسی این شرکت برابر 235ریال به ازای هر سهم است. اما پتانسیل‌‌‌‌های «وبشهر» در سبد خارج بورسی آن نهفته است‌؛ جایی که با قیمت تمام شده 243میلیارد تومانی، این شرکت به ازای هر سهم 112تومان دارایی (به قیمت تمام‌شده) دارد.
بنابر محاسبات، در صورتی ‌که دارایی‌‌‌‌های خارج بورسی (سهام روغنی، قندی و شوینده) با روش بهای تمام شده ارزش‌گذاری شوند و دارایی‌‌‌های بورسی نیز مطابق ارزش بازار ارزش‌گذاری شود، NAV هر سهم توسعه صنایع بهشهر برابر 2106 ریال به دست می‌آید که در نهایت با توجه به قیمت روز سهم می‌‌‌‌‌توان نتیجه گرفت که «وبشهر» با قیمتی حدود نیمی‌‌‌‌‌از ارزش ذاتی در حال معامله است. البته این محاسبه با توجه به وضعیت شرکت در پایان سال مالی گذشته انجام شده است.
در خصوص تحلیل وضعیت آتی شرکت باید به چند نکته توجه داشت:
1 - توسعه صنایع بهشهر 38‌درصد از مالکیت بانک اقتصاد نوین را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دارد. این مساله بدین معنا است که ارزش بازار سهام بانک اقتصاد نوین در سبد سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های توسعه صنایع بهشهر حدود 123 تومان (به ازای هر سهم) است. بنابراین وضعیت شرکت بانک اقتصاد نوین و نوسانات قیمت این سهم تاثیر بسزایی در ارزش‌‌‌گذاری «وبشهر» دارد.
2 - تمرکز پرتفولیوی توسعه صنایع بهشهر بعد از بانک اقتصاد نوین بر گروه غذایی و شوینده قرار دارد. یک مطالعه کلی از وضعیت این صنایع نشان می‌‌‌‌‌دهد که در پی تحولات جهانی، قیمت مواد اولیه مصرفی این صنایع با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این مساله به‌رغم کاهش نسبی قیمت‌‌‌های فروش، در میان مدت به نفع شرکت‌‌‌های مربوطه ارزیابی می‌‌‌‌‌شود بنابراین در صورت تداوم شرایط کنونی در بازار جهانی، « وبشهر» در موقعیت تحول بنیادی از لحاظ ارزش‌‌‌گذاری قرار خواهد گرفت.
3 - توسعه صنایع بهشهر در مهرماه 31 درصد از مالکیت شرکت صافولا بهشهر را به سرمایه گذار اقلیت واگذار نمود. بدین ترتیب با انجام این معامله 5/65 میلیارد تومانی، «وبشهر» عملا از مدیریت شرکت‌‌‌های صنعتی بهشهر و مارگارین پس از سال‌‌‌ها کناره گرفت و تنها 20 درصد مالکیت «صافولا» را در حال حاضر حفظ نموده است . انجام این معامله باعث شناسایی سود 3/58 میلیارد تومانی ناشی از فروش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌ها (270 ریال به ازای هر سهم ) در سال مالی جاری شده است. صرف‌نظر از تحلیل این رویداد، باید توجه داشت که این درآمد دارای ماهیت قابل تکرار در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آینده نیست و در سال مالی جاری علت عمده افزایش نامتعارف EPS شرکت نسبت به دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته نیز همین رویداد بوده است. این مساله توجیه کننده P/E کوچک کنونی سهم در بازار نیز هست. البته در خصوص تعیین استراتژی آتی توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های جدید شرکت (با توجه به ورود قابل توجه نقدینگی) باید به انتظارات تحولات آینده و انتشار اخبار جدید از سوی شرکت بمانیم.
__________________
اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم «قلرست»


گروه بورس – شرکت قند لرستان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان تیرماه 88 با سرمایه 24میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ 197ریال اعلام کرد.
</B>
پیش‌بینی عملکرد سالی مالی 88شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 49درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 82درصد افزایش، سود عملیاتی 50درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 71درصد کاهش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی 87 شرکت «قلرست» مبلغ 5میلیاردو 582میلیون ریال ( به ازای هر سهم مبلغ 232ریال و معادل 35درصد از سود خالص) برآورد شده است، که این مبلغ شامل 4میلیاردو 614میلیون ریال سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و مبلغ یک میلیاردو 107میلیون ریال سود سپرده‌های بانکی است.
همچنین درآمد (هزینه‌)های متفرقه برآوردی برای سال مالی منتهی به پایان تیرماه 88 به مبلغ یک میلیاردو 500میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 63ریال و معادل 32درصد از کل سود) که شامل درآمد حاصل از سود سپرده بلندمدت بانکی به مبلغ یک میلیاردو یکصد میلیون ریال، فروش آهن‌آلات اسقاطی به مبلغ 300میلیون ریال و فروش آهک و وسایل تحویلی به کشاورزان به مبلغ 100میلیون ریال است.
شرکت قند لرستان طرح ساخت تانک ملاس با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیاردو 500میلیون ریال را در دست اجرا دارد.
همچنین شرکت تاریخ بهره‌برداری از آن را 30خرداد 88 اعلام کرده است. </B>
__________________
«پسهند» 44درصد سود تلفیقی را پوشش داد

گروه بورس- شرکت صنایع لاستیکی سهند در نیمه نخست سال جاری توانست 77ریال سود به ازای هر سهم تلفیقی کنار بگذارد. </B>
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران بورسی، لاستیکی سهند پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال جاری را با سرمایه 70میلیارد ریالی مبلغ 178ریال اعلام کرده است.
در دوره مورد گزارش معادل 44درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد. مطابق این اطلاعات «پسهند» از فروش محصولات خود بیش از 5/43میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این شرکت پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش تلفیقی امسال را مبلغ 2/107میلیارد ریال در نظر گرفته است.
این در حالی است که فروش تلفیقی امسال را در مقایسه با سال قبل با 19درصد افزایش پیش‌بینی کرده است. مطابق این اطلاعیه مبلغ دومیلیارد و 146میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 31ریال) و معادل 48درصد از سود تلفیقی سال مالی 86 شرکت ناشی از سود فروش حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری لاستیکی سهند به شرکت کربن ایران و مبلغ دومیلیارد و 778میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 40ریال) و معادل 62درصد از کل سود تلفیقی سال مالی 86 ناشی از فروش دارایی‌های ثابت است. این شرکت اعلام کرده است که کاهش سود تلفیقی شرکت در پایان سال مالی 86 نسبت به 6ماهه اول سال، به مبلغ 6/5میلیارد ریال، به دلیل تاثیر افزایش زیان شرکت فرعی ناشی از توقف پروژه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع لاستیکی سهند بوده است. ضمن اینکه پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 87 با فرض توقف پروژه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع لاستیکی سهند (فرعی مشمول تلفیق) تهیه شده است. </B>
__________________
 

87/9/5::: 2:27 ع
نظر()
  
  

پرسش : وضعیت سهام مخابرات ایران را بعد از مجمع چگونه ارزیابی می‌کنید؟


پاسخ: در مطلب روز گذشته بخشی از آخرین تحولات شرکت مخابرات ایران با توجه به اخبار مجمع مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه سایر نکات مهم طرح شده در این جلسه نقل به مضمون شده است:1 - اجازه استفاده از موجودی حساب‌های بانکی در زمینه سرمایه‌گذاری (یا حتی دریافت سود سپرده) به علت دولتی‌بودن تاکنون برای مخابرات مقدور نبوده است. این در حالی است که پس از خصوصی‌سازی شرکت (انتقال 51‌درصد مالکیت به بخش غیر دولتی) با خروج از شمول این قوانین، شرکت با توجه به موجودی نقد قابل توجه خود موقعیت افزایش سودآوری را از محل درآمدهای غیرعملیاتی خواهد داشت.2 - در خصوص مطالبات راکد و سنواتی (حدود 199‌میلیارد تومان)، بخش عمده‌ای از آن مربوط به مطالبات معوق از مشترکان است که قسمتی از آن با کسر حقوق عمومی تهاتر شده، اما در نهایت با اخذ ذخیره 58‌میلیارد تومانی، مطالبات سنواتی از مشتریان به حدود 83‌میلیارد تومان کاهش یافته که پیگیری به منظور وصول آن در جریان است.3-بحث کسری ذخیره مالیات مورد ادعای حسابرس (173‌میلیارد تومان) در سال گذشته مورد قبول شرکت نبوده و تا روشن شدن نتایج نهایی رسیدگی مالیاتی، شرکت اقدام به ثبت سند و اخذ ذخیره بیش از میزان لحاظ شده در صورت‌های مالی نخواهد کرد. 4 - در خصوص شناسایی سود شرکت ارتباطات سیار در صورت‌های مالی شش ماهه شرکت اصلی (سال 87) مطرح شد که شناسایی این درآمد 109‌میلیارد تومانی فاقد مبنای حسابداری بوده و صرفا بر اساس بودجه مصوب شرکت ارتباطات سیار ثبت و در حساب‌ها شناسایی شده است. به نظر می‌رسد همچون سایر شرکت‌های هلدینگ این رویه در آینده اصلاح شده و تنها بعد از برگزاری مجمع شرکت‌های سرمایه‌پذیر (ارتباطات سیار و شرکت‌ها استانی) درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در صورت‌های مالی 12 ماهه شرکت اصلی (مخابرات ایران) شناسایی شود.5 - شرکت مخابرات در حال حاضر در عملیات جاری خود (به ویژه در تصدی‌گری‌ها، پرداخت به دولت، پرداخت‌های پرسنلی و ...) تحت سیطره قوانین دولتی است که از این رهگذر هزینه‌های گوناگونی بر شرکت تحمیل می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد کاهش هزینه‌ها و رشد وضعیت سودآوری آتی در «اخابر» در حال حاضر منوط به تحقق خصوصی‌سازی شرکت خواهد بود. البته مدیریت شرکت وعده دادند در کمتر از شش ماه آتی مراحل خصوصی سازی شرکت تکمیل شود که در این صورت شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها در سال 88 و افزایش قابل توجه سودآوری شرکت مخابرات خواهیم بود . 6 - شرکت 130 ریال سود خالص به ازای هر سهم خود در مجمع تقسیم کرد که تقریبا معادل کل سود تلفیقی قابل تقسیم بود. همچنین عنوان شد که آخرین پیش بینی درآمد سال 87 و گزارش تعدیل eps بر اساس اطلاعات جدید و عملکرد 6ماهه به زودی در دسترس بازار قرار خواهد گرفت.

-------------

پیش‌بینی درآمد سرمایه گذاری امید :

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/10/87 با سرمایه 4 هزار میلیارد ریال را مبلغ 583 ریال اعلام کرده بود که در 9 ماهه 72 درصد آن را پوشش داده است. بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید «سهامی عام» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 60 درصد افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، 68 درصد کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، 1 درصد افزایش سود عملیاتی و 7 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می‌دهد. براساس این گزارش هئیت‌مدیره این شرکت در نظر دارد برای سال مالی 87 به ازای هر سهم 60 درصد سود را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید «سهامی عام» با نماد «وامید» ، درگروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی و با 2 هزار و 643 سهامدار در بازار اول فعالیت می‌کند.

پوشش عایدی گروه بهمن :


شرکت گروه بهمن پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 3 هزار و 520 میلیارد ریال را مبلغ 355 ریال اعلام کرد بود که طی 6 ماهه نخست 52 درصد آن را پوشش داده است. بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت گروه بهمن «سهامی عام» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 55 درصد افزایش فروش، 64 درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته ، 35 درصد افزایش سود عملیاتی و 5 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می دهد. براساس این گزارش هئیت‌مدیره این شرکت در نظر دارد برای سال مالی 87 به ازای هر سهم 200 ریال سود را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت گروه بهمن «سهامی عام» با نماد «خبهمن» ، درگروه خودرو وساخت قطعات و با 37 هزار و 740 سهامدار در بازار اول فعالیت می‌کند

__________________
در گروه بانکی کارشناسان با توجه به وضعیت به وجود آمده احتمال رشد قیمتی سهم های این گروه در این مقطع را بالا نمی دانند و سبک کردن درصد این گروه در سبد را پیشنهاد می کنند . به نظر می رسد در صورت بهبود شرایط در اینده نیز فرصت حضور در این گروه محیا باشد . اما در طی معاملات روز دوشنبه شاهد تداوم حمایت های سرمایه گذاری تدبیر از دو نماد بانک کارآفرین و پارسیان بودیم .با توجه به اینکه فروشندگان سهم بانک کارآفرین در طی معاملات روز دوشنبه اغلب حقیقی بودند و کمتر نام یک شرکت حقوقی در صف فروشندگان این سهم دیده می شد شاهد کاهش حجم معاملات نسبت به چند روز گذشته بودیم که این امر نیز باعث انجام معاملات در درصد های مثبت نیز شد . پیش بینی میشود چنین روندی را نیز در طی معاملات روز سه شنبه داشته باشیم .



در گروه سیمانی برای نماد سیمان کردستان با توجه به حمایت های روزهای گذشته سرمایه گذاری امید بر روی سهم شاهد رشد قیمتی سهم بودیم . محدوده قیمتی 5800 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود و احتمال رشد قیمتی سهم تا این محدوده در صورت تداوم حمایت ها نیز وجود دارد . برای نماد سیمان خزر با توجه به مشکل فروش محصولات این شرکت در خوشبینانه ترین حالت شرکت موفق به پوشش کامل عایدی خود شود و انتظاری در خصوص تعدیل عایدی شرکت نمی رود مگر در صورت افزایش نرخ سیمان . با توجه به این مطالب احتمال کاهش قیمتی سهم تا محدوده 2200 ریال وجود خواهد داشت . در همین گروه برای نماد سیمان شرق نیز با توجه به مطالب ذکر شده در بالا و همینطور قرار گرفتن سهم در گره معاملاتی احتمال کاهش قیمتی سهم در مرحله اول تا محدوده 3700 ریال وجود دارد . بر روی نماد سیمان فارس و خوزستان نیز شاهد حمایت هایی در محدوده 1650 ریال در طی معاملات روز دوشنبه بودیم . همانطور که در روزهای گذشته نیز ذکر کردیم محدوده قیمتی 1600 ریال محدوده حمایتی قوی سهم محسوب می شود .


برای نماد سرمایه گذاری غدیر با توجه به اثبات مالکیت این شرکت بر پتروشیمی زاگرس و مارون احتمال افزایش اقبال مجدد بازار و وقوع حمایت هایی بر روی سهم محتمل به نظر می رسد . محدوده قیمتی 1600 ریال را محدوده حمایتی بعدی سهم محسوب می شود اما کارشناسان معتقدند احتمال جمع آوری صف فروش سهم در هنگام بازگشایی نماد وجود دارد ( نماد شرکت به دلیل تعیین اعضای هیئت مدیره متوقف می باشد و احتمالا به زودی بازگشایی می شود ). محدوده قیمتی 2000 ریال نیز محدوده مقاومتی بعدی سهم محسوب می شود که در صورت حمایت از سهم احتمال رشد قیمتی سهم تا این محدوده نیز وجود دارد .



برای نماد جوشکاب یزد محدوده قیمتی 4700 ریال محدوده حمایتی بعدی سهم محسوب می شود . با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری مجمع احتمال جمع آوری صف فروش سهم قبل از مجمع بسیار بالا به نظر می رسد. کارشناسان با توجه به افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت نگهداری سهم با دیدگاه میان مدت و بلند مدت را مناسب می دانند . برای نماد کابل های مخابراتی شهید قندی نیز با توجه به عرضه های چند روز گذشته معادن و فلزات بر روی نماد و احتمال تداوم این عرضه ها در روزهای اینده انتظار رشد قیمتی قابل توجه سهم در این مقطع را نداریم .



برای نماد کنتورسازی ایران با توجه به رفتار سهامداران عمده شرکت احتمال اینکه سهم با معاملات جزئی در طی روزهای اینده مواجه شود وجود دارد مگر اینکه تحول خاصی ( که در بالا عنوان شد) را در روند حرکتی بازار شاهد باشیم که ممکن است این تغییر روند موجب بروز حمایت هایی بر روی این نماد نیز شود . کارشناسان محدوده قیمتی 3500 ریال را محدوده حمایتی قوی سهم محسوب می کنند و احتمال کاهش قیمتی قابل توجه سهم در این مقطع را پایین می دانند و با توجه به احتمال تعدیل عایدی شرکت در گزارش نه ماهه نگهداری 10 درصدی سهم در سبد با دیدگاه میان مدت را مناسب ارزیابی می کنند . برای نماد لعابیران نیز چنین روندی دور از ذهن نیست (احتمال معاملات کم حجم طی روزهای آتی ) کارشناسان با توجه به وضعیت مناسب این شرکت نگهداری 10 درصدی سهم در سبد را با دیدگاه میان مدت با بازدهی مناسبی همراه می دانند . محدوده قیمتی 3500 ریال نیز محدوده حمایتی مناسب سهم محسوب می شود . به نظر میرسد احتمال جمع آوری صف فروش این سهم نسبت به صف فروش کنتور سازی ، نیروکلر ، گلتاش و ... بیشتر باشد .



برای نماد تولی پرس در طی معاملات روز دوشنبه شاهد بازگشایی سهم در درصد های منفی علیرغم تعدیل مثبت 10 درصدی شرکت بودیم . کارشناسان با توجه به پوشش 71 درصدی عایدی این شرکت در گزارش شش ماهه و همینطور افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت از محل آورده در سال اینده ، سهم را با دیدگاه بلند مدت مناسب می دانند . به نظر می رسد کاهش قیمت پودر شوینده که یکی از محصولات تولیدی این شرکت می باشد موجب نگرانی سهامداران این شرکت در این روزها شده است.اما کارشناسان در گروه مواد شوینده معتقدند گلتاش وضعیت نسبتا مناسب تری را دارا می باشد . همانطور که در روزهای گذشته نیز ذکر کردیم پودر شوینده جزء محصولات تولیدی این شرکت نمی باشد . در خصوص این سهم افزایش سرمایه 100 درصدی از محل انباشته نیز در دستور کار شرکت قرار دارد . محدوده قیمتی 3400 ریال نیز محدوده حمایتی سهم محسوب می شود . با توجه به نقد شوندگی نامناسب سهم های این گروه در گذشته اختصاص بیش از 10 درصد سبد به این سهم ها را توصیه نمی کنیم .

پس از آنکه به دنبال کاهش قیمت مواد اولیه پودر شوینده شاهد کاهش قیمتی 1000 ریالی این محصول در روزهای گذشته بودیم ، وزرات بازرگانی در صدد پایین آوردن قیمت روغن نیز برآمد .لازم به ذکر است مواد اولیه این محصول نیز کاهش قابل توجهی را تجربه نموده است . اما برای نماد صنعتی بهشهر ( غبشهر ) با توجه به مطالب ذکر شده در بالا و همینطور گزارش جدید شرکت انتظار قابل توجهی از این سهم نمی توان داشت و احتمال کاهش قیمتی سهم حتی تا محدوده های 3700 ریال نیز در این مقطع وجود دارد .



برای نماد صدرا کارشناسان علیرغم حمایت های شکل گرفته چند روز گذشته بر روی سهم که از سوی سرمایه گذاری تدبیر صورت می گرفت معتقدند محدوده قیمتی 650 ریال محدوده مقاومتی قوی سهم محسوب می شود و با نزدیک شدن به این محدوده شاهد افزایش عرضه ها بر روی نماد باشیم . همچنین با توجه به وضعیت شرکت توصیه ای در خصوص ورود به سهم ارائه نمی کنند . برای نماد ماشین سازی اراک نیز محدوده قیمتی 400 ریال محدوده مقاومتی قوی سهم محسوب می شود که احتمال افزایش عرضه ها و بازگشت قیمتی سهم با نزدیک شدن به این محدوده وجود دارد . در خصوص این سهم نیز با توجه به شرایط شرکت توصیه ای برای ورود نداریم .



برای نماد سرمایه گذاری بوعلی آخرین بررسی های انجام شده از کاهش 37 میلیارد تومانی ارزش پرتفوی این شرکت حکایت دارد . لازم به ذکر است بخش قابل توجهی از پرتفوی این شرکت را سهم های گروه سیمانی تشکیل می دهند که افت قابل توجهی را تجربه نموده اند . با توجه به اینکه زمان برگزاری مجمع شرکت نزدیک می باشد احتمال انجام معاملات متعادل و نسبتا پر حجم در طی معاملات روزهای آینده وجود دارد . کارشناسان با توجه به وضعیت این شرکت توصیه ای برای ورود به سهم ندارند .
__________________
واگذاری پتروشیمی زاگرس به غدیر، در جهت افزایش دارایی‌ها و سودآوری غدیر، تاثیر بسزایی دارد و با توجه به این‌که زاگرس یکی از بزرگترین پتروشیمی‌ها است و غدیر، راه‌اندازی فاز 2 این پتروشیمی را در برنامه خود دارد، از این محل به میزان 100ریال به ازای هر سهم به سود غدیر افزوده خواهد شد.
در مجمع یادشده که به ریاست دکتر مبلغ به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی (ساتا) نظارت ضرغامی و صیدی و دبیری بنایی برگزار شد، مبلغ با اشاره به واگذاری پتروشیمی زاگرس به غدیر از برنامه‌های گسترده «ساتا» برای توسعه غدیر و انتقال ظرفیت‌‌‌های خود به غدیر برای فعالیت بیشتر در بازار سرمایه خبر داد.
در ادامه معماری با اشاره به پرتفوی هدف غدیر گفت: در این پرتفوی پتروشیمی 1/19درصد، ساختمان 20درصد، سیمان 6/18درصد، صنایع معدنی 6/18درصد، خدمات مالی و تجاری 6/15درصد و فرصت‌های جدید 8درصد حضور دارند.
وی افزود: حوزه‌های یادشده، حوزه‌های اساسی، باثبات و آینده‌دار است که کمترین آسیب را در بردارند و با توجه به مزیت‌های نسبی موجود در کشور و با هدف‌گیری دقیق انتخاب شده‌اند، بنابراین از نوسانات مالی جهان، آسیب جدی چندانی ندیده‌اند.
مدیرعامل غدیر سپس به میزان تحقق eps اعلام شده اشاره کرد و گفت: از 539eps ریالی که اعلام شده بود تاکنون 257ریال محقق شده و بقیه این رقم نیز به دلیل اینکه مجامع برخی از شرکت‌ها برگزار نشده، اعلام نشده است، اما با برگزاری مجامع شرکت‌ها تا پایان آذرماه، رقم یادشده افزایش خواهد یافت.
وی افزود: پیش‌بینی قطعی ما 522ریال است البته تا حد امکان ما این پیش‌بینی را محتاطانه اعلام می‌کنیم، گرچه امیدواریم به بالاتر از این میزان دست یابیم و نیازی هم به تعدیل نمی‌بینیم.
معماری درباره ارزش خالص دارایی‌های شرکت گفت: Nav شرکت با بهترین روش و واقع‌بینانه محاسبه‌شده و به ازای هر سهم حدود 4313ریال در دسترس است.
وی سپس درباره وضعیت سهام غدیر در بازار سرمایه گفت: در دوره مالی منتهی به 30/8/87 از 25 اردیبهشت که نماد شرکت باز شده تا 100روز رتبه اول را در بسیاری از حوزه‌ها دارا بودیم و از لحاظ میزان معاملات، رشد سهام و نقدشوندگی سهام از رکورد بالایی برخوردار بوده‌ایم.وی با اشاره به چندرشته‌ای بودن غدیر در بین شرکت‌ها به مقایسه وضعیت شاخص غدیر با شاخص بورس و شاخص شرکت‌های مشابه غدیر پرداخت و گفت: شاخص غدیر از اوایل سال جاری تا اوایل مهرماه بالاتر از دو شاخص دیگر ایستاد و تنها در طول یک ماه گذشته افت مختصری داشته است.
مدیرعامل غدیر در ادامه طرح‌ها و پروژه‌های غدیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: آینده پررونق غدیر در سه بخش تنظیم شده و در طول 8ماه گذشته، پروژه‌هایی راه‌اندازی شده و تعدادی نیز در دست اجرا است و برنامه‌هایی نیز در حوزه‌های جدید تدارک دیده شده که عبارتند از:
1 - فعالیت‌های مالی بین‌المللی در قالب موسسات پولی و مالی
2 -راه‌اندازی فاز 2 اوره و آمونیاک غدیر (پردیس) به ظرفیت 5/1تن آمونیاک مازاد
3 -راه‌اندازی فاز 2 پتروشیمی زاگرس
4 -راه‌اندازی خط 4 سیمان شرق
5 - بهره‌برداری کامل از خط 3سیمان سپاهان
6 -بهره‌برداری از خط 6هزار تنی کلینکر سیمان ساروج بوشهر
7 -پروژه آهن اسفنجی
8 -بهره‌برداری از اسکله آسیای آرام
9 - 9پروژه جدید ساختمانی با ارزش بیش از 700میلیارد تومان
10 -ورود به حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری و فن‌آوری برتر با اولویت نانوتکنولوژی
11 - تشکیل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی.
مدیرعامل غدیر در ادامه از هم‌افزایی دارایی‌های غدیر و ساتا در حوزه‌های ساخت‌وساز، تکنولوژی برتر، تجارت، شبکه زنجیره‌ای توزیع کالا و خدمات برتر مالی و بیمه‌ای خبر داد.
در این مجمع همچنین اعضای هیات مدیره جدید شرکت به اتفاق آرا، انتخاب و معرفی شدند که عبارتند از:
سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، سرمایه‌گذاری ساتا، بیمه کوثر، بانک صادرات استان بوشهر و بانک صادرات استان اردبیل. از سوی دیگر اساسنامه جدید شرکت که منطبق بر اساس نامه تیپ شرکت‌های بورسی است، به تصویب رسید.
__________________
کاهش قمیت پودر اما تعدیل مثبت !

نماد تولی پرس که چند روز پیش برای تعدیل سود متوقف شده بود امروز و با اعلام سود 741 ریالی بازگشایی شد و با اصلاح قیمتی در محدوده ی 300 تومان قرار گرفت .

این شرکت پیش از این سود هر سهم خود را 641 ریال اعلام کرده بود که در سود جدید با 15% رشد این رقم به 741 ریال رسیده است .

تولی پرس در حالی با تعدیل سود مواجه شده است که قیمت انواع پودر در بازار مطابق مصوبه دولت 100 تومان به ازای هر بسته 500 گرمی کاهش یافته اما این شرکت موفق شده است با فروش ساختمان نیمه کاره الوند تا حدوی این امر را جبران کند !

شرکت در روند تولید وفروش نسبتاً موفق عمل کرده و پیش بینی می شود بتواند به تحقق سود خود دست یابد . شتولی دوران طلایی را با رشد قیمت پودر پشت سر گذاشت و احتمالاً 6 ماه باقی مانده از سال بین 280 تا 320 نوسان خواهد کرد .
__________________