سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن بازدارد و این کار را نکند، به او خیانت کرده است . [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :45
کل بازدید :553178
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/18
9:1 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
«وامید» 72درصد از پیش‌بینی سود خود را پوشش داد

گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری امید در 9 ماه منتهی به سی‌ام مهر 87 توانست 72درصد از پیش‌بینی سود خود را محقق کند.</B>
به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «امید» در مدت یاد شده توانسته 75درصد از سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، 50درصد سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، 79درصد سود حاصل از سایر فعالیت‌ها و 100درصد هزینه‌های عملیاتی خود را پوشش دهد.سرمایه‌گذاری امید پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 87 خود را مبلغ 583ریال اعلام کرده که در 9 ماه 418 ریال آن محقق شده است.
البته به‌رغم تغییر در پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات پیش‌بینی تغییر یافته که شرکت دلایل تغییر را افزایش نرخ سود و میزان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های کوتاه مدت، افزایش خالص درآمد عملیاتی به دلیل تعدیل ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش خالص درآمد متفرقه به دلیل فروش بخشی از دارایی‌های ثابت اعلام کرده است. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد 60درصد سود عملکرد سال مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 87 پیشنهاد کند.شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 86 را با سرمایه 3هزار و 150میلیارد ریال مبلغ 310ریال که سپس به مبلغ 421ریال رسید و در نهایت مبلغ 545 ریال تحقق یافت.پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 60درصد افزایش‌، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 68درصد کاهش، سود عملیاتی 1درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 7درصد افزایش یافته است.سرمایه‌گذاری امید اعلام کرده است که افزایش سرمایه به مبلغ هزار میلیارد ریال از محل اندوخته سرمایه‌ای و سود انباشته را در دستور کار دارد.
__________________
«خریخت» از پیش‌بینی‌ عقب ماند

گروه بورس- صنایع ریخته‌گری ایران در نیمه نخست امسال تنها سه درصد پیش‌بینی سود هر سهم و 34درصد پیش‌بینی فروش خود را محقق کرد.
</B>
براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «خریخت» درآمد هر سهم امسال را با 23میلیارد و 607میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 690ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال «خریخت» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 23درصد افزایش، بهای تمام شده کالا فروش رفته 27درصد افزایش، سود عملیاتی 39درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 15درصد افزایش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، نرخ برابری منابع و مصارف ارزی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی 87 برای هر یورو معادل 14500ریال محاسبه شده است.
براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد 80درصد از سود مالی 87 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 87 پیشنهاد کند.
صنایع ریخته‌گری ایران اعلام کرده است تا تاریخ گزارش بیش از نیمی از موجودی کالای ساخته شده در پایان شهریور (بالغ بر 2000 تن به ارزش 25میلیارد ریال) را به فروش رسانده است.
-----------------
تحلیل بنیادی «وبشهر»


شروین شهریاری
درخواست از طریق تلفن: لطفا تحلیلی از وضعیت سهام شرکت توسعه صنایع بهشهر و ارزش ذاتی آن ارائه دهید.
</B>
توسعه صنایع بهشهر یک شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری است یعنی به تنهایی فاقد فعالیت تولیدی بوده و سهام مجموعه‌ای از شرکت‌‌‌‌های غذایی و بهداشتی و بانکی را مدیریت می‌‌‌‌‌کند.‌ بنابراین برای تحلیل وضعیت آن باید از روش برآورد خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) استفاده کرد‌.
ارزش دارایی‌‌‌‌های بورسی این شرکت برابر 235ریال به ازای هر سهم است. اما پتانسیل‌‌‌‌های «وبشهر» در سبد خارج بورسی آن نهفته است‌؛ جایی که با قیمت تمام شده 243میلیارد تومانی، این شرکت به ازای هر سهم 112تومان دارایی (به قیمت تمام‌شده) دارد.
بنابر محاسبات، در صورتی ‌که دارایی‌‌‌‌های خارج بورسی (سهام روغنی، قندی و شوینده) با روش بهای تمام شده ارزش‌گذاری شوند و دارایی‌‌‌های بورسی نیز مطابق ارزش بازار ارزش‌گذاری شود، NAV هر سهم توسعه صنایع بهشهر برابر 2106 ریال به دست می‌آید که در نهایت با توجه به قیمت روز سهم می‌‌‌‌‌توان نتیجه گرفت که «وبشهر» با قیمتی حدود نیمی‌‌‌‌‌از ارزش ذاتی در حال معامله است. البته این محاسبه با توجه به وضعیت شرکت در پایان سال مالی گذشته انجام شده است.
در خصوص تحلیل وضعیت آتی شرکت باید به چند نکته توجه داشت:
1 - توسعه صنایع بهشهر 38‌درصد از مالکیت بانک اقتصاد نوین را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دارد. این مساله بدین معنا است که ارزش بازار سهام بانک اقتصاد نوین در سبد سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های توسعه صنایع بهشهر حدود 123 تومان (به ازای هر سهم) است. بنابراین وضعیت شرکت بانک اقتصاد نوین و نوسانات قیمت این سهم تاثیر بسزایی در ارزش‌‌‌گذاری «وبشهر» دارد.
2 - تمرکز پرتفولیوی توسعه صنایع بهشهر بعد از بانک اقتصاد نوین بر گروه غذایی و شوینده قرار دارد. یک مطالعه کلی از وضعیت این صنایع نشان می‌‌‌‌‌دهد که در پی تحولات جهانی، قیمت مواد اولیه مصرفی این صنایع با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این مساله به‌رغم کاهش نسبی قیمت‌‌‌های فروش، در میان مدت به نفع شرکت‌‌‌های مربوطه ارزیابی می‌‌‌‌‌شود بنابراین در صورت تداوم شرایط کنونی در بازار جهانی، « وبشهر» در موقعیت تحول بنیادی از لحاظ ارزش‌‌‌گذاری قرار خواهد گرفت.
3 - توسعه صنایع بهشهر در مهرماه 31 درصد از مالکیت شرکت صافولا بهشهر را به سرمایه گذار اقلیت واگذار نمود. بدین ترتیب با انجام این معامله 5/65 میلیارد تومانی، «وبشهر» عملا از مدیریت شرکت‌‌‌های صنعتی بهشهر و مارگارین پس از سال‌‌‌ها کناره گرفت و تنها 20 درصد مالکیت «صافولا» را در حال حاضر حفظ نموده است . انجام این معامله باعث شناسایی سود 3/58 میلیارد تومانی ناشی از فروش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌ها (270 ریال به ازای هر سهم ) در سال مالی جاری شده است. صرف‌نظر از تحلیل این رویداد، باید توجه داشت که این درآمد دارای ماهیت قابل تکرار در دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آینده نیست و در سال مالی جاری علت عمده افزایش نامتعارف EPS شرکت نسبت به دوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گذشته نیز همین رویداد بوده است. این مساله توجیه کننده P/E کوچک کنونی سهم در بازار نیز هست. البته در خصوص تعیین استراتژی آتی توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های جدید شرکت (با توجه به ورود قابل توجه نقدینگی) باید به انتظارات تحولات آینده و انتشار اخبار جدید از سوی شرکت بمانیم.
__________________
اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم «قلرست»


گروه بورس – شرکت قند لرستان پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان تیرماه 88 با سرمایه 24میلیارد ریالی، به طور خالص مبلغ 197ریال اعلام کرد.
</B>
پیش‌بینی عملکرد سالی مالی 88شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 49درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 82درصد افزایش، سود عملیاتی 50درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 71درصد کاهش نشان می‌دهد.
مطابق اطلاعات دریافتی، خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی 87 شرکت «قلرست» مبلغ 5میلیاردو 582میلیون ریال ( به ازای هر سهم مبلغ 232ریال و معادل 35درصد از سود خالص) برآورد شده است، که این مبلغ شامل 4میلیاردو 614میلیون ریال سود حاصل از فروش دارایی‌های ثابت و مبلغ یک میلیاردو 107میلیون ریال سود سپرده‌های بانکی است.
همچنین درآمد (هزینه‌)های متفرقه برآوردی برای سال مالی منتهی به پایان تیرماه 88 به مبلغ یک میلیاردو 500میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 63ریال و معادل 32درصد از کل سود) که شامل درآمد حاصل از سود سپرده بلندمدت بانکی به مبلغ یک میلیاردو یکصد میلیون ریال، فروش آهن‌آلات اسقاطی به مبلغ 300میلیون ریال و فروش آهک و وسایل تحویلی به کشاورزان به مبلغ 100میلیون ریال است.
شرکت قند لرستان طرح ساخت تانک ملاس با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیاردو 500میلیون ریال را در دست اجرا دارد.
همچنین شرکت تاریخ بهره‌برداری از آن را 30خرداد 88 اعلام کرده است. </B>
__________________
«پسهند» 44درصد سود تلفیقی را پوشش داد

گروه بورس- شرکت صنایع لاستیکی سهند در نیمه نخست سال جاری توانست 77ریال سود به ازای هر سهم تلفیقی کنار بگذارد. </B>
بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران بورسی، لاستیکی سهند پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال جاری را با سرمایه 70میلیارد ریالی مبلغ 178ریال اعلام کرده است.
در دوره مورد گزارش معادل 44درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد. مطابق این اطلاعات «پسهند» از فروش محصولات خود بیش از 5/43میلیارد ریال درآمد کسب کرد. این شرکت پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش تلفیقی امسال را مبلغ 2/107میلیارد ریال در نظر گرفته است.
این در حالی است که فروش تلفیقی امسال را در مقایسه با سال قبل با 19درصد افزایش پیش‌بینی کرده است. مطابق این اطلاعیه مبلغ دومیلیارد و 146میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 31ریال) و معادل 48درصد از سود تلفیقی سال مالی 86 شرکت ناشی از سود فروش حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری لاستیکی سهند به شرکت کربن ایران و مبلغ دومیلیارد و 778میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 40ریال) و معادل 62درصد از کل سود تلفیقی سال مالی 86 ناشی از فروش دارایی‌های ثابت است. این شرکت اعلام کرده است که کاهش سود تلفیقی شرکت در پایان سال مالی 86 نسبت به 6ماهه اول سال، به مبلغ 6/5میلیارد ریال، به دلیل تاثیر افزایش زیان شرکت فرعی ناشی از توقف پروژه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع لاستیکی سهند بوده است. ضمن اینکه پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 87 با فرض توقف پروژه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع لاستیکی سهند (فرعی مشمول تلفیق) تهیه شده است. </B>
__________________
 

87/9/5::: 2:27 ع
نظر()