سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :69
کل بازدید :552725
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/7
7:22 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

یکی از وقایع زندگی امام موسی بن جعفر علیهماالسلام(روحی و جسمم فدایش) که حاکی از مبارزه پنهانی آن حضرت با طاغوت زمانش بود که دانستن آن بسیار لازم و جالب می باشد داستان صفوان جمال است که شخصی شتردار بوده که از راه کرایه دادن شتر امرار معاش می نموده است. وی از شیعیان موسی بن جعفر علیهماالسلام بوده است. روزی به خدمت آن حضرت می رسد. امام در همان ابتداء به او می فرمایند:

ای صفوان ! همه چیز تو و همه کارهای تو زیبا و نیکو است جز یک کار.

صفوان با تعجب و نگرانی می پرسد: فدایتان شوم کدام کار؟!

حضرت می فرمایند:

این که شترهایت را به این مرد (یعنی هارون الرشید) کرایه داده ای !!

صفوان می گوید:

من برای کار خلافی مثل شکار تفریحی و گناه و غیر آن به او کرایه ندادم بلکه فقط برای این که به سفر حج برود کرایه داده ام، تازه قرار بر این شد که خودم نیز همراه آنان نباشم [ چون به طور معمول کسی که حیواناتش را کرایه می داد خود نیز به همراه مسافران به سفر می رفت] بلکه غلامانم را با او خواهم فرستاد!

حضرت فرمود:

آیا دوست نداری تا هارون زنده بماند و از سفر حج برگردد تا بتواند کرایه شترهایت را بدهد ؟!

او گفت: چرا دوست دارم.

 پرسش از خدا، پاسخ از شما 10

آن حضرت فرمود:

همین اندازه که دوست داری یک ظالمی زنده بماند تو از آنان خواهی بود و هر کس که از ظالمان باشد در آتش جهنم قرار خواهد گرفت !!


  
  

سایپاآذین‌ ( خاذین )

 

 پس از معرفی خکمک و خمحرکه در هفته گذشته  یکی دیگر از شرکتهای مورد نظر من در گروه قطعه سازان خودرو شرکت سایپا آذین با نماد " خاذین " است که در زمینه طراحی وساخت صندلی و تزئینات داخلی خودروهای سبک و سنگین تولید شده در شرکت سایپا و زیر مجموعه های آن فعالیت دارد. این شرکت بر اساس عملکرد 9 ماهه 92 مبلغ 166 ریال زیان برای سال 92 پیش بینی کرده که در 9 ماه 94 ریال آنرا پوشش داده است و اولین پیش بینی 93 شرکت 98 ریال سود برای هر سهم  تا پایان سال مالی 93 است.

شرکت در گزارش حسابرسی نشده 12 ماهه سال مالی 92 برای هر سهم 149 ریال زیان شناسایی کرده که نسبت به گزارش قبلی 17 ریال از زیان پیش بینی شده کمتر بوده است که این به منزله تعدیل مثبت می باشد و میتوان گفت که شرکت در سه ماهه پایانی 92 به سمت سودآوری حرکت کرده و با توجه به پیش بینی سود 98 ریالی برای سال 93 در گزارش 9 ماهه 92 و عدم تغییر این پیش بینی در گزارش 12 ماهه احتمال تعدیل های مثبت در گزارشهای فصلی سال 93 بسیار زیاد است و  این سهم میتواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری تا پایان سال و حتی سال بعد باشد.


 چنانچه شرکت در گزارش 12 ماهه حسابرسی شده تغییرات با اهمیتی در صورتهای مالی و سود و زیان نداشته باشد این پیش بینی به معنی آن است که شرکت تا پایان سال 92 باید 149+98 =247 ریال سود داشته باشد که زیانش صفر شود.البته ممکن است در گزارش حسابرس تغییراتی در صورتهای مالی شناسایی شود که باعث تعدیل منفی یا مثبت برای سال مالی 92 شود که در هر صورت به نفع eps سهم برای سال مالی 93 خواهد بود. اما معمولا" گزارش حسابرسی شده اختلاف قابل توجهی با گزارش اصلی ندارد و فقط ممکن است تغییرات جزئی ایجاد شود.

به همین دلایل  این سهم یک زیر خاکی با ارزش است.

اما از نظر تکنیکال همانگونه که در چارت دیده میشود با توجه به وضعیت اندیکاتورها سهم در حالت خنثی قرار دارد Tenkan-sen از روی Kijun-sen  عبور کرده ولی هنوز با اطمینان نمیتوان گفت صعودی شده است و هنوز جهت حرکت آن بسمت پایین است اما نمودار قیمت بیشتر به سمت خروج از روند اصلاحی حرکت کرده است و بالای ابرهای کومو بوده که با افت قیمت به زیر kijun-sen در محدوده 350 بخوبی حمایت شده است. 

با توجه به چارت میتوان گفت که در هفته های اخیر سطح قیمتی 350 سطح حمایتی خوبی برای قیمت سهم بوده است که هر بار پس از حمایت در این سطح  به سمت 400 حرکت کرده و در عین حال که از تثبیت روی 400 ناتوان عمل کرده است اما هر دفعه به میزان بیشتری به روی 400 نفوذ کرده و به همین دلیل روند سهم صعودی دیده میشود. انتظار داریم در صورت عبور RSI و MFI از سطح میانی اندیکاتور و  شکست خط روند نزولی در هر دو اندیکاتور قیمت بتواند بالای 400 تومان تثبیت شود که در اینصورت روند اصلاحی پایان یافته خواهد بود و سیگنال موثق و معتبری برای رشد قیمت با هدف اولیه 460 تومان صادر خواهد شد.

اما در صورت افت قیمت به هر دلیلی محدوده 3333 ریال کف قیمتی سهم است و بهترین محدوده برای خرید سهم خواهد بود مشروط بر اینکه خط روند صعودی سهم که همان خط صورتی ضخیم است شکسته نشود.

به نظر من بهترین حالت برای خرید سهم در صورتیکه زیر 400 خرید شود خرید به صورت پله ای است و در صورت تثبیت بالای 400 تومان میتوان خرید را تکمیل نمود.

سطوح قیمتی که در انها احتمال واکنش قیمت وجود دارد در چارت مشخص شده است . خط صورتی ضخیم تر در پایین نمودار قیمت همان خط روند صعودی بلند مدت سهم است که در حالت نزولی از افت قیمت جلوگیری میکند و شکست این خط برای سه روز متوالی میتواند به منزله سیگنال خروج باشد و خط صورتی نازک در بالای نمودار قیمت همان خط روند نزولی کوتاه مدت سهم است که با عبور قیمت از این خط سیگنال رشد قیمت سهم صادر خواهد شد. 

این تحلیل برداشت شخصی اینجانب از صورتهای مالی و نیز نمودار قیمت سهم است و میتواند از اساس اشتباه و نادرست باشد.

http://sahmezirkhaki.blogfa.com/


93/3/3::: 9:49 ص
نظر()