سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زنده کننده جان و روشنی بخش خرد و کشنده نادانی است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :2
کل بازدید :552200
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/9
10:18 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
بررسی اطلاعیه بانک تجارت :
این شرکت درآخرین اطلاعیه خود گزارش فعالیت هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سال 87 را ارائه نموده است.
از نکات مهم این اطلاعیه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
آخرین سرمایه این بانک معادل 10،437،384 میلیارد ریال میباشد. 40 درصد سهام این بانک متعلق به شرکت کارگزاری سهام عدالت میباشد.
رشد دارایی های بانک درسال 87 نسبت به سال گذشته 15.1% درصد بوده است . بخش عمده ای از سپرده های بانک نیز سپرده های قرض الحسنه میباشد (27.8 درصد).
بخش عمده تسهیلات اعطایی بانک (80.3 درصد) نیز به بخش خصوصی میباشد که این امر باعث افزایش مطالبات مشکوک الوصول تسهیلات نسبت به سال گذشته 58.3 درصد افزایش داشته باشد. بیشترین تسهیلات اعطایی نیز به ترتیب به بخش صنعت ومعدن ، بازرگانی و خدمات ، مسکن و خدمات ، کشاورزی و صادرات بوده است .
سود خالص این بانک به میزان 11.2 درصد کاهش داشته است . این بانک دارای شعب خارجی نیز میباشد.شعبه پاریس دارای بازده سرمایه گذاری 37.7 درصد بوده است . شعبه تاجیکستان 15.6 ، بانک بین المللی pib با بازده 25.5 درصد و بانک تجارتی ایران و اروپا با بازده 22.4 درصد که بازده همه ی این شعب نسبت به سال گذشته کاهش داشته است .
پیشنهاد تقسیم سود برای سال 87 ، به میزان 70 درصد از سود خالص میباشد . پیش از این بانک با شایعه تقسیم سود 200 ریالی روبرو بود که درحال حاضر با توجه به سود 268 ریالی حدود 187 ریال به ازای هرسهم توزیع خواهد شد. با توجه به اینکه این بانک برای سال 88 تعدیل 18 ریالی اعلام نموده است و با توجه به عرضه بلوک 5 درصدی بانک با قیمت پایه 1426 ریال به نظر نمیرسد قیمت بازگشایی سهم بعد ازمجمع کمتر از 1150 ریال باشد .


بررسی اطلاعیه بانک صادرات :
این بانک درآخرین اطلاعیه خود گزارش فعالیت هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سال 87 را ارائه نموده است .
سرمایه این بانک مبلغ 16،803 میلیارد ریال میباشد . این بانک توانسته برای سال مالی 87 مبلغ 167 ریال سود به ازای هرسهم محقق کند . پیشنهاد تقسیم سود برای سال مالی 87 نیز به میزان 60 ریال برای هرسهم میباشد که برخلاف انتظارات مبنی بر تقسیم سود حداکثری دراولین مجمع بورسی میباشد .
این بانک برای سال مالی 88 نیز سود 230 ریالی پیش بینی کرده است . این بانک احتمالاً با تعدیل مثبت سه ماهه نیز روبرو خواهد بود .
امروز نیز رقابت برای خرید این سهم این بانک تا 136 تومان ادامه یافت و ادامه رقابت برای دریافت سهام به فردا منتقل شد. این عرضه بلوکی و رقابت برای قیمت منجر به رشد قیمت این سهم درتابلو شده است که انتظار میرود این روند تا قبل از برگزاری مجمع ادامه داشته باشد .

بررسی اطلاعیه شرکت سرمایه گذاری رنا :
این شرکت درآخرین اطلاعیه خود پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی منتهی به 31/6/88 را ارائه نموده است .
پیش بینی درآمدهرسهم این شرکت برای سال مالی 88 مبلغ 410 ریال میباشد . این شرکت توانسته برای سال مالی 87 مبلغ 520 ریال را محقق کند . پیش بینی عملکرد سال مالی 88 درمقایسه با سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه گذاریها 15 درصد کاهش ، سود حاصل از فروش سرمایه گذاریها 74 درصدکاهش ، سود عملیاتی 20 درصد کاهش و سود پس ازکسر مالیات 21 درصد کاهش نشان میدهد.
این شرکت درآمد سال مالی 88 را 450 ریال اعلام نموده بود که دلایل تعدیل را عدم تحقق پیش بینی سود تقسیمی شرکت ها ی سرمایه پذیر اعلام نموده است . همچنین این شرکت برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 1،600 میلیارد ریال به مبلغ 2،500 میلیارد ریال را در دست بررسی دارد.
پیشنهاد تقسیم سود این شرکت نیز 60 درصد سود خالص میباشد. قسمت عمده سرمایه گذاری های شرکت بر روی شرکتهای اتومبیل سایپا و ایران خودرو میباشد و ازدیگر شرکت های عمده میتوان به پارس خودرو ، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه اشاره کرد. از میان این شرکت ها پارس خودرو و ایران خودرو با کاهش ارزش روبرو بوده اند و آینده خوبی نیز برای انها پیش بینی نمیشود که این خود میتواند باعث کاهش دوباره ارزش سرمایه گذاریهای شرکت شود .
بررسی اطلاعیه بانک ملت :
این بانک درآخرین اطلاعیه خود صورت های مالی 12 ماهه 87 را ارائه داده است . بانک ملت توانسته برای سال مالی 87 مبلغ 223 ریال سود محقق نماید. سود پیشنهادی تقسیمی نیز مبلغ 178 ریال میباشد .این بانک برای سال مالی 88 نیز 247 ریال سود پیش بینی نموده است .در طی معاملات امروز تعداد 000ر000ر930ر3 سهم از سهام بانک ملت به ارزش بیش از 2 هزار و 22 میلیارد ریال از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به شرکت کارگزاری سهام عدالت واگذار گردیده است . با توجه به تقسیم سود بالای این بانک به نظر میرسدشرکت در مجمع این بانک مفید به نظر میرسد.

بررسی آخرین اطلاعیه شرکت تولیدی و صنعتی آبگینه :
این شرکت درآخرین اطلاعیه خود خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه را ارائه نموده است . این شرکت توانسته سود 308 ریالی را محقق سازد و 31 ریال نیز سود توزیع کرده است .همچنین این شرکت درآمدهرسهم سال 88 مبلغ 31 ریال اعلام نموده است .این سیاست تقسیم سود برای پوشاندن زیان انباشته 86 بوده است که با این عمل وضعیت شرکت بهتر شده است .این شرکت طرح هایی را در دستور کار دارد که عبارتند از :طرح فلوت،ایجاد شرکت مستقل تولید کریستال،ساخت کوره رنگی جدید،راه اندازی واحد اسید واش با ظرفیت مناسب تولید،تولید و استخراج 200 هزار تن سیلیس و توان مناسب این شرکت برای ایجاد سود،رایزنی برای تولید شیشه های جانبی اتومبیل با خودرو سازها .
طی سه ماه ابتدایی سال 88
29
? تولید و 19.2 درصد فروش محقق شده(در ادامه باهمین روند پیش بینی تعدیل + سود میشود . از مرداد ماه به بعد فصل رونق فروش شیشهآغاز میشود)احتمال گرفتن افزایش نرخ فروش،افزایش موجودی انبار از 4.7میلیارد تومان سال86 به 7.4 میلیارد تومان سال 87 که بخش قابل توجهی از آن سیلیسدپو شده است. ازجمله نکات مثبت دیگر این سهم میتوان به خریدار بلوکی این سهم نام برد که یک شخص حقیقی با سابقه دراین صنعت میباشد. شایعاتی نیز وجود دارد که این سهم با همان قیمتی که بسته شده است، بازگشایی خواهد شد.

بررسی آخرین اطلاعیه شرکت مپنا
این شرکت درآخرین اطلاعیه خود گزارش فعالیت هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سال 87 را ارائه نموده است .
این شرکت توانسته میزان فروش تلفیقی و سود خالص تلفیقی را به ترتیب 57و 56 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد. این شرکت دارای پروژه ها درحال توسعه میباشد که عبارتند از : نیروگاه گناوه ، نیروگاه برق وبخار پارس ، نیروگاه فارس . همچنین شرکت دارای پروژه های در حال آماده سازی برای اجرا نیز میباشد که عبارتند از :پروژه مشترک با ترکیه ، پروژه نیروگاه جلال ، پروژه نیروگاه خمین و پروژه igat9 .
این شرکت توانسته برای سال 87 مبلغ 411 ریال سود به ازای هرسهم محقق کند . سود تلفیقی این گروه 622 ریال میباشد. این شرکت قصد توزیع سود 160 ریالی را دارد و با توجه به وضعیت خوب این شرکت انتظار میرود قیمت بازگشایی این سهم حدود 10تا 15 درصد بالاتر از قیمت بسته شدن ، بازگشایی شود

  
  

26ـیا على انت قسیم الجنة و النار یوم القیامة (29) .

یا على توئى تقسیم کننده بهشت و دوزخ در روز قیامت.

شافعى در اینمورد چنین گوید:على حبه جنةـقسیم النار و الجنةـوصى المصطفى حقاـامام الانس و الجنة.همچنین در باره این روایت که على علیه السلام قسمت کننده بهشت و دوزخ است از احمد بن حنبل پرسیدند احمد گفت چرا منکر آن میشوید مگر از نبى اکرم صلى الله علیه و آله براى ما روایت نشده است که بعلى فرمود ترا دوست ندارد مگر مؤمن و دشمن ندارد مگر منافق؟گفتند چرا،احمد گفت مؤمن کجا است؟گفتند در بهشت،گفت منافق کجا است؟گفتند در دوزخ،قال احمد فعلى قسیم الجنة و النار (30) .

 

(30) الامام الصادق و المذاهب الاربعة جلد 1 صفحه 327


  
  

بررسی آخرین اطلاعیه شرکت ایران ترانسفو :

گروه ایران ترانسفو مجموعه ای از شرکت های فعال در زمینه صنعت برق را شامل می شودکه از ترانسفورماتورهای کوچک توزیع گرفته تا ترانسفورماتورهای بزرگ قدرت، تجهیزاتآنها و انواع مختلف پست ها را شامل می شود.
شرکت ایران ترانسفو دارای 5 شرکت فرعی و 3 شرکت وابسته میباشد که عبارتند از : ایران ترانسفوی ری ،ایران ترانسفوی زنگان، عایق های الکتریکی پارس، موسسه تحقیقات ترانسفورماتور، ترانس پست پارس، ترانسفورماتورسازی کوشکن و تجهیزنیروی زنگان .
سرمایه گذاران عمده شرکت نیز شرکت ساتکاب (35.48درصد)، شرکت مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی ایران (7.53 درصد)، شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (5.02 درصد ) وشرکت زیمنس آلمان (4.89درصد) میباشند.
روند قیمتیسهام شرکت در طی یک ماهه اخیر درمجموع یک روند نزولی بوده است به طوری که از 7945 ریال درتاریخ 2/3/88 به 6841 ریال درتاریخ 2/4/88 رسیده است . ازتاریخ 2/4 تا به حال نیز نماد شرکت به دلیل تعدیل مثبت سهم شرکت متوقف میباشد که قطعاً سهم با قیمت بالایی گشایش خواهد شد.
محصولات اصلی شرکت را ترانس ها و بوشینگ ها تشکیل میدهند.
شرکت دارای طرح های توسعه نیز میباشد که طرح های دردست اقدام آن عبارتنداز: طرح توسعه سالن تولید، طرح توسعه آزمایشگاه و طرح افزایش تولید دو نوع محصول. طرح توسعه سالن تولید با هدف افزایش فضای تولید به میزان 1940 متر مربع و طرح افزایش تولید دو نوع ترانس اندازه گیری 245 و 420 کیلو است. لازم به ذکر است تاریخ بهره برداری از این طرح ها سال 1388 میباشد.
مشتریان عمده شرکت نیز شامل شرکت های برق منطقه ای، سازمان توسعه برق ایران فرآب مپنا، خریداران خارجی (صادرات ) و خریداران متفرقه میباشد. ترکیب این مشتریان برای سال مالی 87 به ترتیب 47 ،23، 19.5 و 10.5 درصد بوده است .
مرجع قیمت گذاری محصولات شرکت نیز هیأت مدیره میباشد که برای شرکتهای برق منطقه ای و شرکت های توزیع، قیمت تمام شده به علاوه سود متعارف و برای سایرخریداران، قیمت تمام شده با احتساب نرخ روز مواد وسایر هزینه ها درزمان انعقاد قرارداد را درنظر می گیرد.
ازجمله نکات مثبت این شرکت نیزمیتوان به موارد زیراشاره نمود :
_در کشور هیچگونه رقیبی برای تولید ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع وجود ندارد ولی شرکت برای محصولات قدرت و فوق توزیع با کمپانی های بین المللی مانند زیمنس آلمان و آنسالدو ایتالیا و .. در مناقصات داخلی رقابت میکند.
_تعرفه ورود ترانسفورماتورهای خارجی 15% است و با توجه به هزینه حمل ترانسفورماتورهای قدرت که بیش از 300 تن وزن دارند و مشکلات تخلیه و بارگیری و حمل آنها محصولات ایران ترانسفو قابلیت رقابت خوبی در مقابل کمپانی های خارجی دارند.
_ترانسفورماتورهای توزیع که عمدتا توسط شرکت های زیر مجموعه ترانسفورماتور ری، کوشکن و توزیع زنگان تولید می شوند توسط هیئت مدیره قیمت گذاری می شوند و متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه قیمت آنها تغییر میکند. به همین دلیل این گروه از ترانسفورماتورها حاشیه سود حدود 25% و بالاتر دارند و تقریبا 30% -50% فروش گروه را تشکیل می دهند.
_همچنین کیفیت محصولات تولیدی منطبق با زیمنس آلمان بوده و این شرکت تنها تولید کننده ترانسفورماتور قدرت و فوق توزیع در منطقه خاورمیانه است
نکات مربوط به آخرین اطلاعیه شرکت درتاریخ 7/4/1388 :
شرکت ایران ترانسفو درتاریخ 7/4/1388 صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 30/12/87 را ارائه داده است .
این شرکت در اولین پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی 87 را میلغ 1191 ریال و درتاریخ 21/11/87 مبلغ 1822 ریال اعلام نموده بود که درنهایت طبق عمکرد واقعی سالیانه مبلغ 1862 ریال محقق گردیده است .
فروش خالص شرکت نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش و بهای تمام شده نیز 13 درصد افزایش داشته است. درنتیجه سود خالص شرکت نیز 47 درصد رشد داشته است .
نکته ای که باید درمورد این شرکت به آن توجه کرد سهم مواد مستقیم مصرفی دربهای تمام شده محصولات شرکت میباشد و از آنجایی که عمده مواد اولیه مصرفی شرکت شامل ورق هسته و مس میباشد باید تغییرات قیمت این مواد را به خوبی تحت نظر داشت . منابع تأمین ورق هسته کشورهای روسیه، آلمان، انگلستان، کره و ژاپن میباشد که باید این مسئله را نیز در نظر گرفت. زیرا با وضع موجود ادامه روابط تجاری با کشورهای انگلستان و آلمان نامعلوم میباشد.
پیشنهاد هیئت مدیره برای تقسیم سود سال 87 نیز مبلغ 270،000 میلیون ریال میباشد که 900 ریال برای هرسهم میباشد.
ارزشیابی سهام شرکت :
پیش بینی درآمدهرسهم سال مالی 88 نیز 2223 ریال میباشد که نسبت به سال 87 به میزان 17 درصد رشد نشان میدهد. ازجمله عوامل اثرگذار بر روی قیمت محصولات شرکت بهای مواد اولیه مانند مس، فولاد، ورق هسته و نفت میباشد . بدون توجه به مسائل به وجود آمده کنونی و وضعیت نا معلوم ادامه روابط تجاری، به نظر میرسد قیمت این فلزات و نفت به قیمت واقعی خود رسیده و تا پایان سال تغییر چندانی نداشته باشند. هرچندانتظار میرود با رونق یافتن اقتصاد جهانی در اواخر سال 2009، قیمت ها درسال 2010 افزایش یابد اما درکوتاه مدت و دوره یکساله تغییر قیمت چندانی صورت نمی گیرد. اما برای سرمایه گذاری بلند مدت باید به این عوامل توجه کرد.
سناریو اول : قیمت مواد اولیه شرکت به طور متوسط تغییر چندانی نداشته باشد و با توجه به طرح توسعه شرکت که میزان فروش شرکت را به طور متوسط حدود 6 درصد افزایش خواهد داد درنتیجه سود هرسهم شرکت حدود 600 ریال افزایش خواهد داشت که درنتیجه سود هرسهم سال 88 به مبلغ 2817 ریال خواهد رسید .با توجه این مبلغ و نسبت p/e شرکت که 3.7 میباشد ، قیمت سهام شرکت 10،423 ریال پیش بینی میشود .
سناریو دوم : درنتیجه طرح توسعه شرکت حدود 6 درصد فروش شرکت افزایش یابد. بهای تمام شده محصولات شرکت نیز با توجه به کاهش قیمت جهانی فلزات نسبت به بودجه پیش بینی شده حدود 10 درصد کاهش داشته باشد که درنتیجه شرکت مجبور به کاهش قیمت فروش محصولات خود خواهد شد. دراین حالت سود هر سهم شرکت 3060 ریال پیش بینی میشود که با توجه به نسبت p/eشرکت که 3.7 میباشد، قیمت سهام شرکت 11،323 ریال پیش بینی میشود.
نکات قابل توجه :
شرکت ایران ترانسفو از جمله شرکتهایی می باشد که طی ماه های اخیر از نوسانات مثبت قابل توجهی در بورس برخوردار شده است و پیش بینی میشود با توجه به اجرای طرح توسعه جدید این شرکت در خصوص راکتور شانت سود این شرکت با تغییرات افزایشی قابل توجهی مواجه شود.
با توجه به رشد متوسط سالیانه حداقل 7 درصد در صنعت برق کشور و همچنین توسعه صادرات که با نفوذ در بازارهای صادراتی در سالهای گذشته شروع شده است ، این شرکت از نظر بازار در وضعیت مناسبی قرار دارد و با برنامه هایی که تدوین شده (اهداف استراتژیک تنظیمی) قصد دارد بازار صادراتی خود را توسعه دهد.
در مورد بازار داخلی در مورد ترانسفورماتورهای ،ظرفیت تولید فعلی تا 3 سال آینده تکمیل است و در طول 3 سال گذشته، شرکت فراتر از ظرفیت اسمی خود عمل نموده و توانسته مجموع تولید خود را به بالغ بر 23000 مگاولت آمپر در سال برساند.
از استراتژیهای اصلی شرکت برای حفظ و ارتقای سهم بازار داخلی ، افزایش ظرفیت تولید و کاهش زمان تحویل محصول جهت پاسخگویی به موقع به تقاضاست که طی چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. در این راستا شرکت اقدام به اجرای طرح توسعه ترانسفورماتورهای قدرت نموده که مشخصات آن بدین صورت است:
• محصول تولیدی : انواع ترانسفورماتورهای قدرت
• ظرفیت سالانه : 12000 مگا ولت آمپر
با شروع بهره برداری از این واحد جدید، ظرفیت تولید ترانسهای قدرت تقریباً به دو برابر خواهد رسید که امکان تکمیل نیاز داخل و حتی صادرات را به راحتی فراهم خواهد نمود. با اجرا و بهره برداری از این طرح که تقریباً 50 درصد ظرفیت آن برای صادرات در نظر گرفته شده و با توجه به کیفیت و سابقه درخشان اینگونه ترانسها در منطقه و کشورهایی که قبلاً نیز سابقه استفاده از این ترانسها را داشته اند ، مطمناً فروش مطلوبی ایجاد خواهد شد که نهایتاً در سود آوری شرکت مؤثر می باشد . ضمناً پیش بینی ها برای بازگشت سرمایه این طرح حدود 5/2 تا 3 سال است.
در سالهای گذشته صادرات شرکت شامل انواع ترانسفورماتورهای تولیدی تا حدود زیادی مطابق برنامه و پیش بینی بوده وشرکت توانسته در بازارهای صادراتی ورود نموده و در حضور رقبای توانمند خارجی نظیر ABB و زیمنس کسب بازار نماید. برای نمونه یکی از موفقیتهای شرکت در زمینه صادرات ، احراز شایستگی (Qualify) و عقد قرارداد در کشور آفریقای جنوبی بوده که فرایندی بسیار سخت گیرانه و در حضور رقبای تراز اول جهان صورت پذیرفت .
صادرات شرکت که در چند سال گذشته به حدود 40 میلیون دلار در سال رسیده عمدتاً به کشورهای آفریقای جنوبی، پاکستان، یمن، آذربایجان، ارمنستان، کنیا، نیجریه، نیجر، عراق، الجزایر، افغانستان و ... بوده است. از برنامه های شرکت جهت حفظ و ارتقای بازار صادراتی ورود به بازارهای جدید و حفظ بازارهای فعلی است . برای حضور فعال نیاز به تولید بیشتر و کاهش زمان تحویل بود که، با راه اندازی کارخانه جدید این امکان هرچه بهتر فراهم خواهد شد.
--------------------------------------------------------

سفیانی کیست ؟

چرا سهم ارث زن کمتر از مرد است؟

آیا پیامبر گناه ما را می بیند؟

اثرات سر و صدا بر جسم و روان

زردآلو باعث جوان شدن پوست...

راه به دست آوردن دل خانم ها!

10 توصیه برای مانکن شدن

توطئه مقابله با قرآن