سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرشتگان برای جویای دانش آمرزش می طلبند و هرکس در آسمان و زمیناست، برای وی دعا می کند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :57
بازدید دیروز :66
کل بازدید :552613
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/5
8:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

تحلیل بنیادی فولاد مبارکه

شروین شهریاری
پرسش از آقای قجر: امکان افزایش سودآوری سهام فولاد مبارکه را با توجه به افزایش قیمت‌‌های جهانی چگونه ارزیابی می‌‌‌کنید؟
</B>


پاسخ: فولاد مبارکه اصفهان در گزارش بودجه خود برای سال 88، تولید حدود 7/4‌میلیون تن انواع محصول را پیش‌بینی کرده که تقریبا معادل ظرفیت کامل این کارخانه (8/4‌‌میلیون تن در بخش نورد) است. «فولاد» حجم عمده تولید خود در سال جاری را بر ورق گرم متمرکز کرده است.
در جدول (شماره 1) جزئیات آخرین بودجه فروش حسابرسی شده شرکت در سال 88 را مشاهده می‌کنید.
در جدول (شماره 2) یک پیش بینی تحلیلی از عملکرد شرکت در زمینه فروش محصولات در سال 88 را مشاهده می‌‌‌کنید.
در خصوص ارقام جدول (شماره 2) باید به چند نکته توجه داشت:
1 - تناژ و ترکیب فروش محصولات در سال 88 بدون تغییر نسبت به بودجه خود شرکت لحاظ شده است.
2 - قیمت میانگین فروش محصولات مبارکه در سال آتی برابر با آخرین قیمت‌‌های معامله در بورس کالا در نظر گرفته شده است.
3 - قیمت فروش محصولات پوشش دار و آهن اسفنجی معادل بودجه شرکت تخمین زده شده است.
حال به جدول (شماره 3) توجه کنید که در آن پیش بینی تحلیلی از صورت سود و زیان شرکت در سال آتی در کنار آخرین
پیش بینی حسابرسی شده سال جاری ارائه شده است. در خصوص ارقام جدول (شماره 3) باید به چند نکته توجه داشت:
1 - در نظر گرفتن قیمت‌‌های فروش هفته گذشته به عنوان میانگین سال جاری می‌‌‌تواند در زمره برآوردهای محافظه کارانه تلقی شود، جو صعودی کنونی در بازار آهن و رشد ملایم قیمت‌‌ها در بازار جهانی و نیز احتمال افزایش تعرفه واردات ورق فولاد از عواملی هستند که می‌‌‌توانند منجر به رشد قیمت محصولات مبارکه شوند. محاسبات نشان می‌‌‌دهد که در نظر گرفتن یک افزایش
100 تومانی در قیمت محصولات سه گانه مبارکه برای میانگین سال 88 با فرض ثبات سایر عوامل بیش از 200‌‌ریال بر درآمد هر سهم موثر خواهد بود .
2 - در بودجه تحلیلی، هزینه بهای تمام شده معادل بودجه شرکت در نظر گرفته شده است که فرضیه ای نسبتا خوش بینانه تلقی می‌‌‌شود. عمده هزینه مواد مصرفی شرکت به خرید
سنگ آهن و قراضه اختصاص دارد. با توجه به افت شدید قیمت جهانی این مواد اولیه، «فولاد» کاهش 30‌‌درصدی نرخ سنگ آهن و حدود 25‌‌درصدی در نرخ خرید قراضه نسبت به میانگین سال گذشته را لحاظ کرده است. این در حالی است که در صورت خرید سنگ آهن به نرخ سال گذشته، حدود 87‌‌میلیارد تومان بر هزینه‌‌های شرکت افزوده خواهد شد که تاثیر کاهنده 55 ریالی بر سود ناخالص شرکت دارد. از سوی دیگر قیمت حامل‌‌های انرژی (برق، گاز و ...) در بودجه شرکت معادل سال گذشته در نظر گرفته شده که اطمینان کامل از تحقق این فرض مهم در سال جاری تاکنون در دست نیست.
3 - هزینه‌‌های عملیاتی، هزینه مالی، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها و الگوی محاسبه مالیات در پیش بینی تحلیلی مطابق بودجه حسابرسی شده سال 88 لحاظ شده‌اند.
با در نظر گرفتن جمیع موارد فوق مشاهده می‌‌‌شود که سود خالص هر سهم فولاد در سال 88 مطابق مفروضات مورد اشاره، معادل 293‌‌ریال به ازای هر سهم خواهد بود که این برآورد البته در حال حاضر در معرض احتمال تغییرات جدی (به ویژه در بخش نرخ فروش محصولات و قیمت سنگ آهن مصرفی) قرار دارد. بدیهی است کارشناسان با تغییر هر یک از فرضیات می‌‌‌توانند به ارقام متفاوتی در خصوص میزان سودآوری شرکت در سال 88 دست یابند.

--------------------

زن، مظهر تحقق آرزوها

رفع بوی بد دهان با 13 توصیه آسان

تخم‌مرغ را در چه ظرفی هم بزنیم؟

گیاهان دارویی مفید برای کیسه...
مراقب گرمازدگی باشید

زردی نوزاد را جدی بگیرید

چرا ماست میوه‌ای خوب است؟

شفاعت از انسان در دنیا

 


  
  

به نام خداوند بخشاینده مهربان

با سلام و درود خدمت هموطنان عزیز

خطاب به دوستانی که هنوز کاندیدای مورد نظرخود را مشخص نکرده اند و درانتخاب اصلح مردد هستند.

 

برای انتخاب اصلح

 

1.ابتدا فرض را بر این بگذارید که برای اولین بار با 4 نفر فوق آشنا می شوید و هیچگونه حرف و حدیثی را درباره کاندیداهای فوق نشنیده اید.

 

2.حال شروع کنید به جمع آوری اطلاعات و اسناد معتبرودادگاه پسند از کارها و مسئولیت ها و.....

 

 تمامی کندیداهای شرکت کننده در انتخابات در حد توانتان

 

 

3.عبور دادن اطلاعات جمع آوری شده از فیلتر

 

خوب از آنجایی که همگی مسلمان و ایرانی هستیم لذا باید کاندیدای مورد نظرمان با معیارهایی که خدای متعال برایمان مشخص کرده مقایسه کنیم ( برای این منظور رجوع شود به سخنان امام ) و شخصی را که از همه به این معیارها نزدیک تر است را انتخاب کنیم.

 

 

*ببینید که دشمنان از دست او خشمگین هستند یا نیستند

*طرفداران او چه کسانی یا چه گروه هایی هستند

 

این مطلب توجه کنید که زمانی ایرانمان پیشرفت میکند که دست چپاولگران و رانت خواران از آن کوتاه شود.


  
  

نیویورک تایمز:با هشدار به غرب نوشت

غرب باید مراقب چنین رئیس جمهوری باشد چراکه روز به روز در ایران محبوبتر می شود

 

هفته نامه آمریکایی تایم:

اگر آمریکا خوش شانس باشد احمدی نژاد در انتخابات ایران شکست می خورد

 

بیزینس مانیتور:برنامه ضد فساد رئیس جمهور ایران موجب شده است

رتبه ریسک سیاسی ایران 22 رتبه بهبود یابد.

 

نیویورک تایمز:گذشت زمان نشان داده که رئیس جمهور ایران

سیاستمدار باهوشی است و توانسته از فشار علیه تهران برای یک جبهه واحد علیه ساست های غرب استفاده کند.

 

هونگ سو اقتصاددان چینی:

با بیان اینکه محبوبیت رئیس جمهور ایران در چین افزایش یافته است گفت؛ احمدی نژاد روح انقلاب اسلامی را بار دیگر به گوش قدرتمندان جهان رساند.

----------------------------------

احمدی نژاد در شریف


  
  
پتروشیمی خارک:

با افزایش قیمتهای جهانی نفت و متانول ، امکان حمایتها توسط سهامداران عمده شخارک فراهم شده و شنیده می شود این شرکت با قیمتهای بالایی با توجه به تعدیل احتمالی مثبت راهی مجمع شود.

معادن و فلزات:

با توجه به افزایش قیمت زیر مجموعه ها و معامله عمده سنگ آهنی ، شنیده می شود که حمایتهای خاصی را برای شرکت معادن و فلزات شاهد باشیم.

شپنا:

قیمت معامله عمده شپنا تعیین شد و مقرر گردید که این معامله بلوکی در قیمت 7015 ریال صورت گیرد . اما از طرفی شنیده می شود که این قیمت صرفا نرخ پایه ایی بوده و با توجه به ارزندگی سهم بر اساس قیمتهای بالا عرضه خواهد شد.

سرمایه گذاری غدیر:

برخی از تحلیل گران بر این باورند که رشد قیمتهای جهانی نفت قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری غدیر را با توجه به پورتفوی پتروشیمی که عمدتا از شرکتهای برتر وغدیر به شمار می روند تحت تاثیر قرار داده و جهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

دارویی سبحان:

عده ای از فعالان بازار بر این باورند که با توجه به رشد اخیر قیمت سهام شرکت دارویی سبحان و رشد قیمت زیرمجموعه های این شرکت دیگر نمی توان انتظار رشد مناسبی از سهم داشت و امکان ریزش موقتی سهم در بازار وجود دارد.

آذرآب:

شنیده می شود که فعلا معامله عمده شرکت آذر آب به تعویق افتاده و خریدار تمایلی برای خرید این شرکت زیان ده ندارد.

بانک ملت:

قیمت معامله بلوکی بانک ملت 1300 ریال می باشد و بر اساس این نرخ معامله صورت خواهد گرفت اما فعالان بازار معتقدند که فروش در این قیمتها برای سهامداران کوتاه مدت می تواند یک فرصت مناسب برای خروج باشد.

  
  
سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

تا پایان اردیبهشت ماه مالکیت 14.8% چادرملو و 27.07% گل گهر در اختیار معادن و فلزات بوده است که بر مبنای سود 1748 ریالی چادرملو و 2806 ریالی گل گهر و تقسیم سود 70% چادرملو و 80% گل گهر پیش بینی عایدی 356 میلیاردی و 521 میلیاردی را برای بودجه سال مالی 88 نموده است این در حالیست که در آمد حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت ملی صنایع مس ایران با یکسال تاخیر در حساب های ومعادن منظور می شود که از تقسیم سود 607 ریال سال مالی 87 فملی نیز درآمد 259 میلیاردی پیش بینی نموده است.

در بودجه سال 88 ومعادن 1270 میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه گذاری پیش بینی نموده است که افت 14% نسبت به سال گذشته دارد و 92% درآمد شرکت را تشکیل می دهد که 89% آن به سه شرکت گل گهر , چادرملو و ملی مس اختصاص دارد.

این شرکت طی اردیبهشت ماه اقدام به خرید حدود 530 هزار سهم ملی مس به ارزش 2.2 میلیارد ریال و حدود 11 میلیارد ریال نیز به منظور شرکت در افزایش سرمایه شرکت های سی ولکس کالا , فولاد ارفع و بین المللی توسعه مواد فلزی نموده است همچنین ارزش سایر سهام تحصیل شده شرکت نیز در ماه فوق 1.2 میلیارد ریال می باشد.

همینطور طی یکماه گذشته ومعادن 1% سهام خود را در شرکت بوعلی و 0.18% سهام خود در شرکت سرمایه گذاری شاهد واگذار نمود و درصد مالکیت خود را درشرکت های فوق به 0% رساند لازم به ذکر است ومعادن از واگذاری سهام بوعلی 11.7 میلیارد ریال زیان و از واگذاری چادرملو 5.4 میلیارد ریال و سنگ آهن گوهر زمین 1.7 میلیارد ریال سود شناسایی نمود و در مجموع از فروش سهام خود معادن و فلزات در اردیبهشت ماه 4.2 میلیارد ریال زیان شناسایی نمود.

7% از ارزش پورتفو شرکت را سهام غیر بورسی تشکیل می دهد که در این بین آهن و فولاد ارفع (مالکیت 19.99% این شرکت در اختیار ومعادن می باشد) سنگ آهن گوهر زمین (با مالکیت 20%) , بین المللی توسعه و تولید فلزی (با مالکیت 20%) و تامین مواد اولیه فولاد صبا نور (با مالکیت 92.6%) مهم ترین آن ها می باشند همچنین تنها 4.8% درآمد حاصل از سرمایه گذاری شرکت به بخش غیر بورسی اختصاص دارد.

در حال حاضر ان ای وی سرمایه گذاری معادن و فلزات در محدوده 3317 ریال می باشد که بر این مبنا قیمت تعادلی ومعادن 2488 ریال محاسبه می شود که با توجه به قیمت فعلی سهم که برابر 2497 ریال است سهم برابر ارزش ذاتی خود می باشد لذا رشد یا افت قیمت سهم تابعی از روند شرکت های زیر مجموعه به خصوص سه شرکت چادرملو , گل گهر و ملی مس باشد لذا به نظر می رسد شاهد رشد آهسته سهم باشیم

  
  
   1   2      >