سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خرد کمال گیرد ، گفتار نقصان پذیرد . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :2
کل بازدید :552201
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/9
11:40 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
خاور در کنار معامله ی عمده ی سهام پارسیان (که اگر سهام پارسیان حاضر در پرتفوی خاور فروخته شود ،خاور از این راه توانایی تعدیل مثبت بیش از40 تومانی را دارد)با احتمال فروش الباقی زمین تاپ سرویس و متعاقبا" تعدیل مثبت حاصل از آن همراه است(سال گذشته 50?از این زمین را به تعاونی کارکنان ایران خودرو فروخته بود).

افزایش قیمت جهانی مس باعث تعدیل مثبت حتمی در گزارش آتی نماد ملی مس و نتیجتا" اقبال بازار کنونی این سهم شده است.
ومعادن به عوان دارنده ی سهام بلوکی فملی از این تعدیل منتفع شده و در حال حاضر با اقبال بازار روبرو گردیده است.

نماد حفاری با اخباری مبنی بر اینکه پس از مجمع 28 مرداد آگهی معامله ی بلوکی خود را منتشر خواهد کرد مواجه است که همین عامل در کنار نگاه سفته بازانه ی عوامل بازار به این سهم کوچک باعث اقبال بازار به این سهم شده است.

در نماد مارگارین حرکتی فصلی و سنتی هر ساله آغاز گردیده که به سبب کمبود سهام شناور و کوچک بودن شرکت ،ورود سهامداران جدید به این روند قیمتی به شدت غیر قابل دسترسی گردیده است.در این نماد رشد قیمتی مناسبی را متصوریم.

نمودار شکلر نشان دهنده ی پایان حرکت خنثی و احتمال آغاز یک دوره رشد قیمتی میباشد.
آزاد شدن فنر پتانسیلی رشد این سهم باعث رشدی مناسب در این نماد خواهد شد.

افزایش قیمت جهانی فلز روی به بالاتر از سطوح بودجه ی کروی و شرکتهای زیر مجموعه و نیز طرح تاسیس کارخانه ی 100هزار تنی کروی و برنده شدن این شرکت در مزایده ی معدن انگوران،شرایط کنونی کروی را به یکی از کم ریسک ترین شرایط تبدیل کرده است.با قطعی شدن خرید این معدن و اعلام آن طی اواخر هفته ی آینده کروی میتواند پس از باطله برداری و بهره برداری از خاک پر عیار ضمن سودآوری مناسب تولیدات خود،خاک مورد نیاز شرکتهای زیر مجموعه ای مانند فسرب و فاسمین را نیز تامین کرده و آنان را از زیان دهی خارج کند.

نمودار شلعاب بیان کننده ی رسیدن قیمت این سهم به سطح حمایت معتبر 210 تومان و احتمال برشگشت سهم و آغاز یک دوره رشد در هفته ی آتی میباشد.

آخرین اخبار از منابع موثق حاکی از آن است که شرکت فولاد مبارکه برای 6 ماهه ی دوم امسال افزایش نرخ فروش را لحاظ خواهد نمود و از این راه تعدیل مثبت عایدی را در گزارشات آتی خود لحاظ خواهد کرد.همچنین راه اندازی طرح توسعه ی این شرکت از عوامل جذاب این سهم میباشد که افزایش تولید را در پی خواهد داشت که در پی این دو اتفاق و همچنین رسیدن قیمت به سطوح حمایتی ، اقبال بازار را به همراه داشته و خرید در قیمتهای کنونی توصیه میشود.آزاد سازی بهای انرژی از خطرات بنیادین این سهم میباشد.

اخبار پیشبینی صادرات 4میلیون تن سیمان به خارج از کشور توسط کارخانجات داخلی در کنار گزارشات مناسب گروه سیمانی در بازه ی 3 ماهه اقبال بازار به این گروه را باعث شده است.

در صورت ثبات قیمت جهانی متانول و عدم کاهش مجدد آن تا پایان سال شخارک توانایی تعدیل مثبت حداقل 20درصدی را در سود خود دارد.





88/5/17::: 8:22 ص
نظر()
  
  

تحلیل بنیادی حفاری شمال


شرکت حفاری شمال در سال 1377 به منظور اکتشاف و توسعه و بهره برداری مخازن نفت و گاز تاسیس شد.این شرکت تا سال 1381 هیچ فعالیت عملیاتی نداشته و بعد از آن سازماندهی و از سال 1384 با راه اندازی دکل ایران خزر فعالیت عملیاتی خود را شروع کرد.

لذا نباید فقط به صورتهای مالی سالهای گذشته تکیه کنیم و آنچه مهم است توسعه شرکت در سالهای آینده و جهش قابل توجه سود آوری است.

در اینجا پس از معرفی شرکت به بررسی و پیش بینی سود شرکت در سال 88 و 89 میپردازیم.


نسبت های نقدینگی:

[/URL]


[/URL]






جهش نسبت های فوق در سال 87 ناشی از تزریق نقدینگی افزایش سرمایه شرکت بوده است.در شرایط فعلی که اکثر شرکتهای بورس با مشکل نقدینگی مواجه هستند و در دریافت تسهیلات نیز مشکلات عدیده دارند نقدینگی 110 میلیارد تومانی شرکت کمک خوبی به خرید دکل هایی که در برنامه شرکت است می کند.


نسبت سودآوری:





سال 84 و 85 بازده فوق بخاطر شروع به کار شرکت چندان بالا نبوده است این نسبت در سال 86 به رقم مناسب 41% میرسد و سال گذشته بخاطر افزایش قابل توجه نقدینگی کاهش میابد، پیش بینی میشود این بازدهی تا 2 سال آینده به رقم 30 تا 40 درصد برسد.دارایی شرکت در صورت خرید 2 دکل دریایی تا پایان سال آینده به بیش از 600 میلیارد تومان خواهد رسید.



برنامه های شرکت برای توسعه فعالیت:


توسعه فعالیت در دکل استثنایی ایران البرز
این دکل امروز افتتاح شد و درآمد آن با نفت 70 دلاری به 25000 میلیارد ریال میرسد این دکل متعلق به شرکت حفاری شمال نیست و فقط از محل خدمات راهبری درآمد کسب میکند با توجه به درآمد قابل توجه آن خدمات پیش بینی شده 300 میلیارد ریالی بودجه 88 کم به نظر میرسد.

خرید 9 دستگاه دکل خشکی:
تا پایان سال 86 سودآوری شرکت از محل دکل ایران خزر بود از سال گذشته اقدام به خرید 4 دستگاه دکل خشکی نمود.برای امسال نیز 5 دکل دیگر اضافه خواهد شد.

خرید 2 دستگاه دکل دریایی به مبلغ 3000 میلیارد ریال
در مورد این دکل ها در پیش بینی سود 89 صحبت خواهیم کرد.


فروش و بهای تمام شده(میلیارد ریال)



[/URL]



سود خالص


[/URL]


منظور از نشان دادن نمودارهای بالا بیشتر از هرچیز تاثیر زیاد دکل های جدید در فروش و درآمد شرکت است برای مثال با شروع به کار دکلهای خشکی در سال 87 فروش شرکت به نسبت 2 سال قبل از آن 5 برابر می شود در نتیجه پیش بینی می شود دکل های جدید دریایی در سال اینده و دکل های خشکی امسال فروش شرکت را در سال 90 تا 500 میلیارد تومان افزایش داد.





پیش بینی درآمد هر سهم سال 88



دکل های فعلی که درآمدزا هستند شامل موارد زیر است :

1- دکل ایران خزر* 2-دکل ایران البرز** 3-دکلهای خشکی110تا118***

*دکل ایران خزر در کشور ترکمنستان خدمات خود را ارائه میدهد و از حاشیه سود مناسبی برخوردار است(حاشیه سود این دکل بیش از 50% میباشد) قرارداد این دکل تا سال 90 در ترکمنستان میباشد و به احتمال فراوان دوباره قرار تمدید خواهد شد.همانطور که میدانیم خدمات صادراتی معاف از مالیات میباشند و به درآمدهای این دکل مالیات تعلق نمیگیرد.

**دکل ایران البرز که متعلق به شرکت نیست و فقط از بابت خدمات راهبری درآمد کسب میکند این دکل از تابستان با توجه به تعدیل فعالیت و قراردادها تاثیر بیشتری بر درآمد حفاری شمال خواهد داشت.

قراردادهای دو دکل فوق با دلار محاسبه میشود.

***دکل های 110 تا118 نیز دکلهای حفاری خشکی میباشند که این دکلها اواخر86تا اواسط87 شروع به کار کرده اند دکل 118 نیز بهار امسال کار خود را شروع کرده و دکلهای 114تا117 نیز در اواخر تابستان امسال فعالیت خود را آغاز خواهند نمود.

پیش بینی درآمد 88


درآمد ارائه خدمات:

تذکــــر: بودجه ارائه شده به هیچ وجه تضمین کننده مبالغ واقعی نمیباشد فلذا با توجه به نرخ تورم و تعدیل قرارداد ایران خرز نرخ قراردادهای دکل های خشکی را محاسبه و در مورد دکل ایران البرز به رقم ذکر شده در بودجه بسنده میکنیم.

دکل ایران خزر در قراردادهای خود برای امسال شاهد افزایش 20% درآمد میباشد این در حالیست با توجه به نرخ تورم 20تا25% افزایش حداقل 20% درآمد درآمد دکل های خشکی معقول به نظر میرسد.

میانگین درآمد دکل های خشکی در 6 ماهه دوم سال گذشته برای هر ماه 1.6 میلیارد تومان بوده است این درحالیست برای امسال درآمد این دکلها 1.5 میلیارد تومان فرض شده است که این مورد پایین گرفتن بودجه و احتیاط را حتی در مورد دکل های خزر و البرز را مورد بحث قرار میدهد.برای امسال میزان درآمد هر ماه دکل های خشکی را 1.9 میلیارد تومان محاسبه میکنیم.

برای 4 دکل فعلی با فرض 11 ماه فعالیت 83.5میلیارد تومان

در مورد 5 دکل خریداری شده برای 1 دکل 11 ماه و برای4 دکل 8 ماه فعالیت را پیش بینی میکنیم که در این بخش نیز81 میلیارد درآمد کسب خواهد شد.

دکل ایران البرز را مطابق بودجه 30 میلیارد تومان

دکل ایران خزر را با توجه به خدمات 16 میلیارد سال 84 و 19 میلیاردی سال 85 و 37 میلیارد سال 86 و 38 میلیاردی پارسال و تعمیرات اساسی سال گذشته برای امسال مطابق با عدد بودجه یعنی 45.5 میلیارد محاسبه میکنیم.

برای یدک کشها و سایر خدمات و قراردادها نیز 5 میلیارد تومان پیش بینی میشود.

جمع درآمدها 245 میلیارد تومان

بهای تمام شده:


استهلاک: 30.5 میلیارد تومان(افزایش به دلیل خرید دکل های جدید)

حقوق و مزایا: 5.5 میلیارد تومان(افزایش به دلیل افزایش کارکنان در پی توسعه شرکت و خرید دکل های جدید)

هزینه های پیمان کاری:هزینه سال گذشته منهای دکل البرز برابر 28.5 میلیارد تومان بوده است که این مقدار برای امسال با تورم 20% و ماه های بیشتر فعالیت به 38.5 میلیارد میرسد.

هزینه دکل البرز هم طبق محاسبات 7.5 میلیارد خواهد شد.

هزینه پیمان کاری 5 دکل جدید هم 32 میلیارد تومان برآورد میشود


مواد و کالا:سال گذشته با افزایش چشمگیر مواجه بود و به 16 میلیارد تومان رسید که علت عمده دکل های جدید و تعمیرات دکل خزر بوده است این رقم در 3 سال قبل از آن بطور میانگین کمتر از 2 میلیارد تومان بوده است لذا برای امسال این رقم را حداکثر 25 میلیارد تومان پیش بینی می کنیم.

سایر موارد:5 میلیارد تومان

جمع موارد فوق به 144 میلیارد تومان میرسد.


هزینه های اداری و عمومی15 میلیارد تومان

هزینه های مالی 2 میلیارد تومان

درآمد غیر عملیاتی که عمدتا شامل تسعیر ارز میباشد امسال به دلیل حساب 95 میلیارد تومانی ارزی که به دلار 970 تومانی میباشد با فرض اینکه در پایان تیر حساب برای خرید دکلها صفر شود و قیمت 1000 تومانی فعلی دلار با 3 میلیارد تومان سود مواجه خواهد شد و با 1میلیارد تومان سود بانکی به 4 میلیارد تومان میرسد.



[/URL]








پیش بینی درآمد هر سهم سال 89

مهمترین بخش در تحلیل سال 89 شرکت اضافه شدن 2 دکل دریایی به ارزش 300 میلیارد تومان میباشد.دکل های دریایی از حاشیه سود بهتری برخوردارند برای مثال میانگین حاشیه سود دکل ایران خزر 55% بوده است در حالیکه حاشیه سود درکل های خشکی شرکت در سال گذشته بطورمیانگین 25% بوده است.

دکل ایران خزر در سال 83 به مبلغ 10 میلیارد تومان خریداری شد در حالیکه درآمد حاصل از ارائه خدمات آن در سال 84 برابر 15 میلیارد تومان بوده است.درنتیجه در صورت خرید 2 دکل دریایی در سال 89 به مبلغ 300 میلیارد تومان تحولی در درآمد شرکت صورت خواهد گرفت.



درآمد حاصل از ارائه خدمات:

دکل ایران خزر:با فرض افزایش 25% قرار دادها در سال 89 درآمد 57 میلیارد تومانی خواهد داشت.

خدمات دکل ایران البرز با توجه به شروع به کار خود در تیر امسال و نرخ درآمد 100 دلاری در روز را برای سال آینده با فرض افزایش 30% درآمد و فعالیت 11 ماهه 43 میلیارد تومان فرض می کنیم.

9 دکل خشکی را برای سال آینده با فرض 11 ماه فعالیت و افزایش 20% درآمدها نسبت به پیش بینی تحلیلی 88 درآمد 227 میلیارد تومانی خواهند داشت.

2دکل دریایی را با فرض خدمات 200 میلیاردی در سال برای سال 89 با 7 ماه فعالیت 117 میلیارد تومان پیش بینی می کنیم.

یدک کش ها و سایر خدمات را 6 میلیارد تومان فرض می کنیم.

جمع درآمدهای سال 89 برابر 444 میلیارد تومان




بهای تمام شده:

استهلاک:66 میلیارد تومان

حقوق و مزایا:8 میلیارد تومان

هزینه های پیمان کاری(با توجه به هزینه های جدید 2 دکل دریایی):137 میلیارد تومان

هزینه دکل ایران البرز:11 میلیارد تومان

مواد و کالا : به نسبت افزایش فروش این عدد 45 میلیارد تومان برآورد می شود.

سایر هزینه ها:9 میلیارد تومان

بهای تمام شده سال 89 برابر276 میلیارد تومان



هزینه های اداری و عمومی : 27 میلیارد تومان



هزینه های مالی:از آنجا که برای خرید دکل های دریایی دریافت 220 میلیارد تومان تسهیلات با شروع بازپرداخت بعد از سال89 در نظر گرفته شده است هزینه مالی را حداکثر 5 میلیارد تومان فرض پیش بینی می کنیم.

درآمدهای غیر عملیاتی را هم صفر درنظر می گیریم.




[/URL]




ارزش گذاری سهم:

روند رو به رشد سودآوری حفاری شمال این اجازه را میدهد سهام شرکت پی بر ای بالایی را بگیرد.این درحالیست چون شرکت تقریبا تازه تاسیس میباشد اندوخته قابل توجهی که بخواهد حقوق صاحبان سهام را افزایش دهد ندارد.اما اگر بخواهیم برای شروع سال 89 پی بر ای 5 را در نظر بگیریم قیمت 2155 ریال تا پایان امسال برای سهم قابل درسترس میباشد که بازدهی مناسب بیش از 50% را نسبت به عرضه اولیه در پی خواهد داشت.


[/URL]

---------------------------------------------------------------------------------------------

تشخیص و درمان کبد چرب

ماءالشعیر، شکم می‌آورد

تاثیرات نور خورشید بر پوست

6 روش علیه موهای زاید