سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روا نشدن حاجت ، آسانتر ، تا آن را از نا اهل خواستن . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :113
کل بازدید :552524
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/4
11:35 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

*****


راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی


دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند

http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html



*****

تحلیل تکنیکال شرکت لیزینگ ایران


بررسی روند قیمت در نمودار ماهانه: (به تصویر شماره یک توجه کنید)





قیمت سهام شرکت لیزینگ ایران، پس از افت سنگین بلند مدت، در راه تصحیح نتوانسته 23.6 درصد از کل افت قیمت را تصحیح کند. گرچه قیمت موج صعودی مناسبی در نمودار ماهانه ایجاد کرده و از محدوده 93 تومان تا 171 تومان صعود کرده است، اما در موج صعودی بعدی قله دوم نتوانسته فاصله مناسبی از قله قبلی ایجاد کند به نحوی که قله دوم قیمت در محدوده 181 تومان ایجاد شده که فاصله بسیار کمی از قله 171 تومانی دارد.
ضعف صعود باعث ایجاد موقعیت شکست غلط (False Break Out) شده که به نوبه خود سیگنالی در جهت ضعف بازار محسوب می شود.
این در حالی است که متناسب با قله های 181 و 171 تومانی، قله دوم در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی سهام شرکت، پایین تر از قله قبل از خود قرار دارد. واگرایی ایجاد شده توسط پیکان ها رسم شده است.
همچنین روند حجم معاملات از صعود قیمت پشتیبانی نمی کند. این جمله بدان معنی است که با وجود صعود قیمت، حجم معاملات روندی کاهشی در پیش گرفته است. واگرایی حجم از قیمت در سقف بازار، سیگنال مهمی در جهت نزول آتی قیمت به شمار می رود.
قله 181 تومان در محدوده بین 100 تا 138.2 درصد فیبوناچی ایجاد شده است. ناتوانی قیمت برای رسیدن به سطوح بالاتر باعث ایجاد False Break Out شده است.
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی ماهانه، محدوده 70 را رو به پایین شکسته که سیگنالی نزولی به شمار می رود.



بررسی روند قیمت در نمودار هفتگی: (به تصویر شماره دو توجه کنید)





نوسانات قیمت که در تصویر شماره یک دیده می شود، با رویکرد هفتگی در تصویر شماره دو مشاهده می شود. در این تصویر الگوی چنگال اندرو رسم شده است.
قیمت سهام شرکت از نقطه C صعود کرده و به Median Line برخورد کرده است. پس از تصحیح قیمتی جزیی، خط میانه رو به بالا شکسته شده و قیمت تا خط مقاومتی کانال بالایی پیش رفته است که به این ترتیب نقطه D ایجاد شد.
قیمت نوساناتی در باند بالایی چنگال اندرو انجام داده و آخرین پیووت را در محل دایره سمت راست، در محدوده خط بالایی چنگال اندرو ایجاد کرده است. در این محدوده قله 181 تومانی ایجاد شده که نسبت به قله قبلی کمی بالاتر قرار دارد.
در نمودار شاخص قدرت نسبی هفتگی، متناسب با قله های قیمت که با دایره مشخص شده اند، خط روند نزولی و واگرایی واضحی مشاهده می شود.
قیمت سهام شرکت 61.8 درصد فیبوناچی در محدوده 154 تومان را رو به پایین شکسته و دوجی ایجاد کرده است. دوجی به طور کلی الگویی نزولی است و در میانه راه نزول، تاییدی بر نزول بیشتر است مگر اینکه سیگنال های اصلی تر تایید کننده این موضوع نباشند که در آن صورت می تواند Range بودن بازار را نمایش دهد.
با شکسته شدن 154 تومان، قیمت به خط روند صعودی بسیار نزدیک است. شکسته شدن این خط ، افت قیمت تا 137 تومان را در پی خواهد داشت.
احتمال شکسته شدن خط روند بالا است. چراکه نمی توان واگرایی ایجاد شده در RSI و همچنین ضعف قیمت برای ایجاد قله های مناسب را نادیده گرفت. بنابراین با شکسته شدن خط روند و پایان افت قیمت، احتمالا قله بعدی نمی تواند خیلی صعود کند و به این ترتیب احتمال ایجاد الگوی سر و شانه بزرگ بالا می رود. سناریوی ایجاد سر و شانه به زمان نیاز دارد و ممکن است هفته ها بعد محقق شود. به هر حال ضعف قیمت برای ساختن یک قله جدید با فاصله مناسب، چراغ زرد ایجاد سر و شانه در آینده را روشن می کند.
همچنین برگشت قیمت در محدوده 147 تومان و ضعف قیمت برای فتح قله 181 تومانی، می تواند به ایجاد سر و شانه با رویکردی کوتاه مدت تر نسبت به آنچه گفته شد، منجر شود.


بررسی روند و هدف قیمت در نمودار روزانه: (به تصویر شماره سه توجه کنید)





با رویکرد روزانه واگرایی واضحی در سقف بازار سهام شرکت رخ داده و سپس سهام شرکت افت قیمت را در دستور کار خود قرار داده است.
خط روند Low to Low، به رنگ آبی مشاهده می شود. الگوی ایجاد شده در بازار سهام شرکت، شبیه به سر و شانه ای است که شیبی قابل توجه دارد.

با رسم خط روند High to High به رنگ قرمز رنگ، الگوی قیمت به کنج صعودی نیز شبیه است.
به احتمال قوی الگوی ایجاد شده یک کنج صعودی نیست چراکه از پشتوانه های لازم در یک روند صعودی مناسب برخوردار نیست. با این همه شکسته شدن خط قرمز رنگ رو به بالا و به دنبال آن شکسته شدن 161 تومان به بالا، می تواند توجیه صعودی به الگوی مذکور بدهد.

اما احتمال تحقق این رویداد ضعیف است و احتمالا خط آبی رنگ در حکم خط گردن شیبدار عمل خواهد کرد.
هدف کلاسیک الگوی سر و شانه در محدوده 130 تومان قرار دارد. اما در میانه راه حمایت هایی وجود دارد که تحت شرایط خاص می توانند موقعیت را تغییر دهند.

قیمت به تلاقی خط روند صعودی (خط مشکی رنگ) و خط گردن بسیار نزدیک است. این در حالی است که در محدوده مذکور تلاقی باند 138.2 تا 161.8 درصد فیبوناچی نیز وجود دارد.
حمایت های 138.2، 150 و 161.8 درصد فیبوناچی به ترتیب در محدوده های 152، 149 و 147 تومان قرار دارند. بنابراین مهمترین حمایت در این محدوده 147 تومان است.
شکسته شدن 147 تومان در حکم شکسته شدن خط روند صعودی و خط گردن الگوی سر و شانه است. به این ترتیب قیمت تا محدوده 139 – 137 تومان افت خواهد کرد.
با توجه به اینکه هدف الگوی سر و شانه پایین تر از هدف سیگنال شکست نزولی قرار گرفته، می توان شکسته شدن 137 تومان و نزول قیمت تا 130 – 125 تومان را محتمل دانست.
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در حال ورود به مرز هیجان فروش است و سیگنال نزولی دیگری را ایجاد خواهد کرد.
پس از شکسته شدن 147 تومان، احتمال ایجاد حرکت برگشتی وجود دارد که نباید فرصتی برای خرید تلقی شود.


بررسی باند بولینگر در سه رویکرد ماهانه، هفتگی و روزانه: (به تصویر شماره چهار توجه کنید)





در رویکرد ماهانه، کندل ها پس از برخورد به باند بالایی، به سوی میانگین متحرک 20 روزه افت می کنند. افت قیمت تا محدوده مذکور، قیمت را به محدوده 130 تومان وارد می کند.
در رویکرد هفتگی، کندل ها پس از برخورد به مقاومت خط بالایی باند بولینگر، از میانگین متحرک 20 روزه رد شده اند و خط پایینی باند بولینگر به عنوان هدف، در محدوده 130 تومان قرار دارد.
در رویکرد روزانه، قیمت نتوانسته میانگین متحرک 20 روزه را رو به بالا بشکند. به این ترتیب افت قیمت تا خط پایینی باند بولینگر انجام شده و تا حدودی از باند خارج شده است. در این شرایط باند بولینگر بازتر خواهد شد و قیمت در طی نوساناتی، بر روی خط پایینی باند بولینگر افت خواهد کرد.


بررسی میانگین متحرک 200 روزه و اسیلاتور MFI: (به تصویر شماره پنج توجه کنید)





قیمت سهام شرکت به میانگین متحرک 200 روزه برخورد کرده است. MA200 در اغلب موارد ماهیتی همچون خط روند اصلی دارد با این تفاوت که انعطاف پذیر است.
بر اساس سیگنال های متعدد نزولی، افت قیمت باعث نفوذ به میانگین متحرک 200 روزه خواهد شد. این در حالی است که در اندیکاتور شاخص جریان نقدی (MFI) سرمایه ها در حال خروج از بازار سهام شرکت است.
خرج سرمایه ها، وجود موج فروشندگی معنی می شود و رقابت فروشندگان نزول قیمت را در پی خواهد داشت. عدد MFI تحت خط روند نزولی در نوسان است و در محدوده سقف واگرایی واضحی ایجاد کرده است.
احتمالا برگشت های صعودی پس از پایان دوره افت قیمت، آنچنان قدرتمند نخواهند بود که قله 181 تومانی را رو به بالا بشکنند. همچنین خرید های آتی احتمالا ریسک بیشتری نسبت به استراتژی کلاسیک تکنیکال خواهند داشت. چراکه بر اساس این استراژی در روند های صعودی، در کف می خریم و در سقف می فروشیم.
اما در بازار سهام شرکت روند صعودی قدرتمند شناسایی نمی شود.


87/8/28::: 11:11 ص
نظر()
  
  
بررسی و تحلیل گزارش شش ماهه لیزینگ خودروی غدیر

این شرکت در سال 1381 تاسیس و از واحدهای فرعی شرکت ایران خودرودیزل می باشد. سال مالی شرکت 30 آذر ماه هر سال و آخرین سرمایه 300 میلیارد ریال می باشد.eps اعلامی سال 87 هر سهم 300 ریال و پیشنهاد تقسیم سود برای سال 87 هر سهم 275 ریال بعبارتی 92درصد می باشد.

الف ) صورت سود و زیان

عملکرد 6 ماهه سال مالی 87 نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی دارد. بدین ترتیب که درآمد خدمات 32درصد کاهش و سود خالص 19 درصد کاهش داشته است. پوشش Eps در شش ماهه اول سال نیز 36 درصد (معادل 108ریال)می باشد که از برنامه عقب است.در واقع روند کاهشی فعالیت شرکت پس از اوج سال 85 شروع و تاکنون ادامه دارد جداول زیر بخوبی وضعیت شرکت را نشان می دهد.

جدول حجم ریالی قراردادهای منعقده- میلیارد ریال

شرح-----------------6 ماهه 87----- 1386-------- 1385--------- 1384------------ 1383

خودرو سواری---------- 0 ------------- 4 ------- 58 --------- 49 ---------- 121

خودرو کار---------- 89 ---------- 774 ---------- 946 ---------- 325 ----------336

جمع ---------- 89 ---------- 778 ---------- 1004 --------- 374 --------- 457


جدول حجم تعدادی قراردادهای منعقده – واحد دستگاه

شرح---------- 6ماهه 87 ----------1386---------- 1385 ----------1384 ----------1383

خودرو سواری---------- 2 ----------52 ----------763---------- 732 ----------2271

خودرو کار---------- 206 ----------1610----------2033---------- 824 ----------1128

جمع---------- 208---------- 1662---------- 2796 ----------1556---------- 3399


همانطور که جداول فوق نشان می دهد وضعیت انعقاد قراردادها در سال 87 به شدت کاهش داشته است که به نوعی وضعیت بد شرایط اقتصادی و به ویژه صنعت حمل ونقل در کشور را نشان می دهد.

ب ) ترازنامه

فزونی بدهی های جاری از دارایی های جاری و سقوط نسبت جاری به زیر یک مرتبه (معادل 0.84) نشان از عدم تعادل در نقدینگی شرکت و لزوم تامین منابع جدید دارد یکی از دلایل این عدم تعادل مربوط به معوق ماندن مبلغ 24 میلیارد تومان (80درصد سرمایه شرکت) از مطالبات شرکت از مشتریان خود می باشد علی رقم اینکه این مطالبات تحت پوشش بیمه می باشند اما فرایند باز پس گیری آن از شرکت های بیمه مستلزم صرف زمان زیاد می باشد.

نکته قابل اهمیت روند افزایشی حسابهای لاوصول می باشد این ارقم برای سال 85معادل 13 میلیارد تومان ، سال 86 مبلغ 20 میلیارد تومان و در زمان گزارش 24 میلیارد تومان می باشد با توجه به اینکه اشخاصی که نتوانسته اند چندین قسط از بدهی خود را پرداخت کنند قطعا سایر اقساط خود را نیز نمی توانند پرداخت کنند و این روند افزایشی با ضریب بیشتر افزایش خواهد یافت.

نسبت بدهی شرکت 71 درصد (این درصد از نظر بانکها برای اعتبار دهی خطرناک می باشد) حجم وام های بانکی دریافتی 64 میلیارد تومان و حجم تسهیلات پرداختی شرکت به مشتریان 84 میلیارد تومان میباشد همچنین 30 میلیارد از وام های بانکی دارای سررسید کمتر از یک سال می باشد که از این رو شرکت در برنامه سال 87 خود انتشار اوراق مشارکت به مبل 28 میلیارد تومان را پیش بینی کرده است که تا گزارش 6 ماهه هنوز محقق نگردیده است چنانچه شرکت نتواند این تامین مالی را انجام دهد قطعا درصد تقسیم سود سال 87 کمتر خواهد بود بعلاوه اینکه شرکت هنوز نتوانسته از منابع بانکی نیز در جهت تامین مالی خود استفاده کند که این امر وضعیت مالی شرکت را ضعیف تر می کند.

تفسیر

همانطور که ملاحظه می شود شرکت با دو مشکل اساسی روبروست یکی کاهش حجم قراردادها و دیگری افزایش سوخت مطالبات شرکت از این رو برای این شرکت نمی توان آینده روشن و مثبتی را پیش بینی کرد و سود سال 87 نیز با آمار های منتشر شده به احتمال زیاد پوشش نخواهد یافت و شرکت با کاهش سود مواجه خواهد شد. به ویژه اینکه درصد سود تقسیمی شرکت نیز در مجمع احتمالا کمتر خواهد بود. بنابراین تا زمانیکه شرکت از ناحیه افزایش حجم قراردادها تقویت نگردد خرید این سهم توصیه نمی شود.

  
  

*****


راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی


دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند


پایین صفحه رجوع شود


http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html


*****

آقای اشکان
با عرض سلامی دوباره خدمت سروران عزیز
مطالب ذیل عینا" از مذاکره امروزم با یکی از مدیران ارشد مخابرات است(نام محفوظ) که خدمتتان عرض مینمایم:
اخابر توانایی تقسیم سود خالص تا 25 تومان را دارد و مدیران این شرکت در مجمع فردا پیشنهاد تقسیم 25 تومان را به مجمع ارائه خواهند داد.
ترکیب سهامداری اخابر تاکنون عبارتند است از:5% سهام در دست مردم.5%سهام ترجیهی به 40هزار نفر از کارکنان مخابرات(تماما" در وثیقه).20% سهام عدالت
وی میگفت که کارگزاری سهام عدالت هم خواهان تقسیم حداکثری سود است.چون میخواهد این سود را بین افراد تحت پوشش سهام عدالت تقسیم کند.
همچنین بیان شد که توزیع سود تقسیمی بلافاصله بعد از مجمع و از طریق یکی از بانکهای عامل که در تمام شهرها شعبه داشته باشد به صورت متمرکز انجام خواهد شد(در اینجا هم باز بحث سهام عدالت مطرح شد که اینها از توزیع سود مجامع فولاد و کچاد و کگل و... بهره لازم را هنوز نبرده اند و سودی هنوز به آنها پرداخت نشده و بنابراین الان شدیدا" نیازمند نقدینگی به منظور تقسیم سود بین دهکهای اول مشمولین سهام عدالت هستند)
سود سال 86 مبلغ 17 تومن بوده که در نهایت به مبلغ 25 تومن تعدیل مثبت پیدا کرد
سود سال 87 را 19 تومن پیشبینی کرده اند( در بدبینانه ترین حالت ممکن) که طی 6 ماه ابتدایی سال 125 ریال محقق شده که نسبت به 6ماهه ابتدایی سال 86 با کاهش مواجه است که وی این کاهش را به دلیل افزایش هزینه ها عنوان کرد.
وی اذعان نمود که سود سال 87 قطعا" تا پایان سال تعدیل مثبت بسیار مناسب خواهد داشت.وی میگفت که یکی از دلایل افزایش هزینه ها طی 6 ماهه ابتدایی امسال این بوده که دولت به منظور نفع بیشتر(بخوانید زورگویی)از سهام تحت پوشش خود هزینه هایی را به آنها تحمیل میکند که یکی از این هزینه ها مطالبه مبلغ 1300 میلیارد تومن بابت اعطای پروانه فعالیت بوده است که اخابر تا پایان این 6 ماهه مبلغ 800 میلیارد تومن را از محلهای موجودی در حسابهای خود و همچنین دریافت طلبهای خود از شرکتهای زیر مجموعه و طرف قرارداد به دولت پرداخت کرده و طی مذاکراتی فشرده با دولت موفق به تقسیط 500 میلیارد تومن الباقی این مبلغ به ازای هرسال 125 میلیارد تومن و برای 4 سال نمود .
نظر شخصی نگارنده:لازم به ذکر است که معمولا" در تقسیمات سود شرکتها (چه تراز تلفیقی و چه تراز شرکت اصلی) آن سودی را که کمتر است را ملاک قرار میدهند و تقسیم میکنند.مثلا" همین 8 تومن سود اخابر.اما از آنجا که مسبوق به سابقه است که دولت از شرکتهایی که سهامشان را خصوصی میکند حداکثر سود را از آنها میگیرد (فشردن شرکت تا آخرین قطره سود)احتمال تقسیم همان 25 تومن سود مطرح شده بسیار زیاد است
صحت و سقم این اطلاعات با خدا
شاد باشید.مجمع خوبی را برایتان آرزومندم.
دیدار در مجمع
__________________
نگاه تکنیکی
چادرملو


علی لطفی
سطوح حمایت:‌ 1- 12000 ریال 2- 11000 ریال 3 - 9400 ریال (خطوط آبی)



از میان سطوح بالا دو سطح 12000 ریال و 11000 ریال به دلیل همپوشانی با سطوح فیبوناچی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
سطوح مقاومت: 1- 14000 ریال 2- 15800 ریال (خطوط قرمز) از میان سطوح فوق، سطح 14000 ریال به دلیل همپوشانی با سطوح فیبوناچی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سطح حمایت: سطحی است که در آن به علت افزایش تقاضا احتمال برگشت روند نزولی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح حمایت شکسته شود، امکان نزول سهم تا سطح حمایت بعدی وجود دارد.
سطح مقاومت: سطحی است که در آن به علت افزایش عرضه احتمال برگشت روند صعودی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح مقاومت شکسته شود، امکان صعود سهم تا سطح مقاومت بعدی وجود دارد.
توجه: تحلیل تکنیکال مطالعه رفتار گذشته قیمت با هدف پیش‌بینی آینده است. توجه داشته باشید که کلیه مطالعات آماری و از جمله تحلیل تکنیکال همواره با نوعی عدم قطعیت سر و کار دارند.
------
تاثیر افزایش سود«ونوین» بر ساختمانی‌ها


شروین شهریاری
پرسش از آقای اوغانی از طریق تلفن: علت عدم تاثیرگذاری افزایش سودآوری و قیمت سهام بانک اقتصاد نوین بر سرمایه‌گذاری ساختمان چیست؟</B>
پاسخ: از بین مالکان اصلی بانک اقتصاد نوین که در بورس حضور دارند، «وبشهر» و «وساخت» شرکت‌های هلدینگی هستند که مالکیت «ونوین» را به صورت عمدتا غیرمستقیم در اختیار دارند؛ یعنی از طریق مالکیت شرکت‌های زیرمجموعه، مالک بانک به شمار می‌روند. بر اساس اطلاعات موجود، گروه سرمایه‌گذاری ساختمان حداقل 30درصد از مالکیت بانک اقتصاد نوین را در اختیار دارد. (حدود 750میلیون سهم)
با در نظر گرفتن قیمت 300تومانی به ازای هر سهم اقتصاد نوین، ارزش روز مالکیت «ونوین» در پرتفولیوی سرمایه‌گذاری ساختمان حدود 225میلیارد تومان خواهد بود. تفسیر این محاسبه نشان می‌دهد که ساختمان ایران به ازای هر سهم خود دارای 206تومان مالکیت اقتصاد نوین به ارزش روز است. بدین ترتیب می‌توان گفت، تاثیر نوسانات قیمتی «ونوین» در ارزش‌گذاری «وساخت» حائز اهمیت است . محاسبه نشان می‌دهد که هر 100ریال نوسان قیمت سهام بانک اقتصاد نوین، باعث تغییر 69ریالی در NAV سرمایه‌گذاری ساختمان می‌شود.
با توجه به توضیحات فوق و در نظر گرفتن سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری ساختمان، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت کنونی سهم «وساخت»، همچون سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و ساختمانی کمتر از ارزش ذاتی است. البته باید دقت کرد که محاسبات فوق در راستای ارزیابی NAV نبوده و برای محاسبهNAV باید سایر دارایی‌ها و بدهی‌ها نیز مد نظر قرار گیرد. در خصوص تاثیر تعدیل سود اخیر بانک اقتصاد نوین نیز باید توجه داشت این تعدیل تنها در صورت تحقق تقسیم سود 80درصدی، بر رشد EPS «وساخت» مؤثر خواهد بود.
گفتنی است «ونوین» اخیرا سود هر سهم خود در سال 86 را از 51تومان به 60تومان افزایش داده است. پیش‌بینی تقسیم سود قبلی هیات مدیره نوین 270ریال بوده که سیاست تقسیم سود جدید را به بازار اعلام نکرده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری ساختمان در بودجه سال مالی جاری
(منتهی به 31 شهریور 88) پیش‌بینی تقسیم سود هر سهم نوین را 411ریال در نظر گرفته و طبیعتا هرگونه تغییر در تقسیم سود، بر عملکرد «وساخت» تاثیرگذار است. یک محاسبه ساده نشان می‌دهد که هر 10ریال تغییر تقسیم نقدی سود اقتصاد نوین در مجمع 87 (نسبت به 411ریال)‌، 7ریال بر سود تلفیقی ساختمان ایران موثر خواهد بود.
در خصوص علت عدم تاثیرپذیری سهام سرمایه‌گذاری ساختمان از تحولات بانک اقتصاد نوین نیز باید به دو نکته توجه داشت: نخست این که «ونوین» در حال حاضر به علت تغییرات مدیریتی و شرایط بازار با رکود مواجه شده، به نحوی که پتانسیل‌های بنیادی مناسب این شرکت در قیمت سهم منعکس نشده و این مساله طبیعتا بر وضعیت مالکان بانک نیز موثر بوده است. نکته دوم اینکه بورس تهران بعد از سقوط سنگین سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر، نسبت به لحاظ کردن رشد قیمت زیرمجموعه‌ها و به‌طور کلی رشد NAV در قیمت سهام شرکت‌های مادر دچار بدبینی شده است. بنابراین در رفتارشناسی کنونی بازار باید توجه داشت که رشد قیمتی سهام زیرمجموعه (ونوین) با تاخیر و احتیاط زیادی در نوسانات قیمت سهام شرکت مادر (وساخت) منعکس می‌شود.


  
  

*****

راه اندازی لینک باکس وبلاگ های بورسی

دوستانی که دارای وبلاگ بورسی (موضوع فعالیت در رابطه با بورس اوراق بهادار) هستند و مایل به ثبت وبلاگ خود در لینک باکس تخصصی بورس هستند می توانند با کپی کد لینک باکس در وبلاگ خود و ارسال آدرس وبلاگ خود نسبت به ثبت وبلاگ خود اقدام نمایند

پایین صفحه رجوع شود

http://www.justpersian.net/UsersPage/samasalehi-Linkbox.html

*****

 
نگاه تکنیکی
معادن و فلزات

علی لطفی
سطوح حمایت: 1- 4600 ریال 2- 4000 ریال 3- 3600 ریال (خطوط آبی)



از میان سطوح بالا دو سطح 4600 ریال و 4000 ریال با دو برخورد از اهمیت زیادی برخوردار هستند.
سطوح مقاومت: 1- 5300 ریال 2- 5850 ریال 3- 6200 ریال (خطوط قرمز)
از میان سطوح فوق، سطح 5300 ریال با سه برخورد از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سطح حمایت: سطحی است که در آن به علت افزایش تقاضا احتمال برگشت روند نزولی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح حمایت شکسته شود، امکان نزول سهم تا سطح حمایت بعدی وجود دارد.
سطح مقاومت: سطحی است که در آن به علت افزایش عرضه احتمال برگشت روند صعودی جاری تقویت می‌شود. اگر یک سطح مقاومت شکسته شود، امکان صعود سهم تا سطح مقاومت بعدی وجود دارد.
توجه: تحلیل تکنیکال مطالعه رفتار گذشته قیمت با هدف پیش بینی آینده است. توجه داشته باشید که کلیه مطالعات آماری و از جمله تحلیل تکنیکال همواره با نوعی عدم قطعیت سر و کار دارند.
__________________
«خصوصی‌سازی» سهام «سپاها» و «تپمپی» را می‌فروشد


میزان سهام قابل واگذاری شرکت پمپ‌سازی ایران معادل 3میلیون و 324هزار و 794است که با احتساب 174هزار و 989 سهم که مشمول سهام ترجیحی است، در مجموع برابر 3میلیون و 499هزار و 783 سهم می‌شود.


سازمان خصوصی‌سازی در توضیح قیمت پایه این سهم در روز عرضه آورده که قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به شرط آن که از مبلغ 2397ریال کمتر نباشد. نکته جالب این قیمت پایه حذف 20درصدی است که در عرضه‌ها ما قبل به قیمت پایه اضافه می‌شد.
از طرف دیگر خریدار باید حداقل 40درصد ثمن معامله را به صورت نقد و مابقی 60درصد را با احتساب سود فروش اقساطی ظرف مدت سه سال پرداخت کند.
سهامداران اصلی «تپمپی» شامل سرمایه‌گذاری سپه 12درصد، سرمایه‌گذاری امید 5درصد، سایر 25/74درصد و در نهایت سازمان خصوصی‌سازی 75/8درصد است.
عرضه روز سه‌شنبه سازمان خصوصی‌سازی واگذاری 5/2درصد «سیمان سپاهان» است که میزان سهام قابل واگذاری آن با احتساب 28میلیون و 500هزار سهام بلوکی و یک‌میلیون و 500هزار سهام ترجیحی معادل 30میلیون سهم است.
قیمت پایه 5/2درصدی «سپاها» هم این گونه تعیین شده که قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته‌شدن روز قبل از عرضه) به شرط آن که از مبلغ 3159ریال کمتر نباشد.
سهامداران اصلی این شرکت هم شامل سرمایه‌گذاری آذر 20درصد، سرمایه‌گذاری بانک مسکن 8درصد، سرمایه‌گذاری تدبیر 7درصد، سایر 5/62درصد و در آخر شرکت شهرک‌های صنعتی ایران با 5/2درصد است.
__________________
به نقل از ایران تحلیل

پیش بینی بازار شنبه :
آغاز معاملات هفته جاری با توجه به توقف احتمالی نماد شاخص ساز مخابرات به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه خود احتمال تداوم کاهش شاخص وجود خواهد داشت . کارشناسان پیش بینی می کنند در نبود مخابرات نمادهای گروه فولادی وظیفه حمایت از شاخص را بر عهده خواهند گرفت اما به نظر نمی رسد این نمادها نیز بتواند جلوی روند نزولی شاخص را در این مقطع بگیرند .

-----
در بازار سرمایه در اولین روز هفته و در گروه فولادی پس از افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی شاهد افزایش اقبال بازار به سهم های این گروه در طی معاملات روز چهارشنبه بودیم . پیش بینی می شود با توجه به وجود چنین خبری و همچنین حمایت برخی حقوقی ها از جمله مهر اقتصاد از سهم های این گروه به منظور کمک به شاخص احتمال رشد مقطعی سهم های این گروه وجود دارد اما با توجه به کاهش شدید قیمت های جهانی فولاد نسبت به نیمه نخست سال انتظار رشد قیمتی قابل توجه سهم های این گروه در این مقطع را نداریم . برای نماد فولاد خوزستان محدوده قیمتی 5000 ریال اولین محدوده مقاومتی و برای نماد فولاد مبارکه محدوده 2500 ریال محدوده مقاومتی قوی سهم محسوب می شود .

-----
در گروه بانکی بررسی های اخیر برخی کارشناسان حاکی از آن است که یکسان سازی سود بانکی تاثیر چندانی بر روند حرکتی بانک های خصوصی وارد نمی کند . البته برخی دیگر از کارشناسان معتقدند شاید این یکسان سازی در کوتاه مدت تاثیر گذار نباشد اما در بلندمدت بر سودآوری بانک های خصوصی تاثیر خواهد گذاشت . در این گروه برای نماد بانک پارسیان معاملات متعادل و در درصد های مثبت را پیش بینی می کنیم . در روزهای گذشته شاهد حمایت های از سهم در محدوده 2100 ریال بودیم اما محدوده قیمتی 2000 ریال محدوده حمایتی مناسب سهم محسوب می شود . کارشناسان با توجه به شرایط بازار انتظار رشد قیمتی قابل توجه سهم های این گروه در کوتاه مدت را ندارند .

-----
در گروه پتروشیمی با توجه به تداوم افت قیمت های جهانی محصولات تولیدی کارخانجات پتروشیمی ایران از جمله متانول ، کارشناسان انتظار خاصی از سهم های این گروه در این مقطع را ندارند و معتقدند تداوم روند کنونی موجب کاهش عایدی این شرکت ها خواهد شد . در این گروه برای نماد پتروشیمی فن آوران محدوده قیمتی 5000 ریال اولین محدوده حمایتی سهم محسوب می شود و در صورت تداوم روند کنونی احتمال کاهش قیمت سهم تا این محدوده نیز وجود دارد .

===
برای نماد مخابرات با توجه به اینکه احتمالا نماد این سهم در پایان معاملات روز شنبه برای برگزاری مجمع متوقف شود احتمال افزایش تقاضا برای سهم وجود دارد اما کارشناسان با توجه به اطلاعات ضد و نقیض موجود در بازار در خصوص این سهم همچنان سهم را با ریسک بالا ارزیابی می کنند و اختصاص بیش از 10 درصد سبد به این سهم را به ریسک پذیری سهامداران مرتبط می دانند .

----------
برای نماد کاغذ سازی کاوه با توجه به اینکه شرکت محصولات تولیدی خود را با رقمی بالاتر از مبلغ پیش بینی شده در بودجه خود به فروش می رساند و همینطور با توجه به پوشش مناسب عایدی در گزارش شش ماهه ، کارشناسان احتمال تعدیل عایدی در گزارش بعدی شرکت را بسیار بالا می دانند و معتقدند شرکت توانایی افزایش عایدی تا محدوده 2100 ریال را دارد (برخی کارشناسان نیز محدوده 2500 ریال را نیز بعید نمی دانند ). با توجه به مطالب ذکر شده در بالا انتظار رشد قیمتی سهم تا محدوده قیمتی 9000 ریال و حتی 10000 ریال در یک بازه میان مدت را داریم . برای این نماد در طی معاملات روز شنبه پیش بینی می شود با توجه به افزایش صف خرید سهم در طی معاملات روز چهارشنبه احتمالا این سهم صف خرید بالای 500 هزار سهمی را تجربه نماید . کارشناسان با توجه به وضعیت مطلوب این سهم ورود به سهم را مناسب ارزیابی می کنند .

-----
برلی نماد لعابیران با توجه به مطالبی که در خصوص این شرکت در روزهای گذشته ذکر کردیم همچنان این سهم جزء سهم های پر پتانسیل بازار در این مقطع محسوب می شود . کارشناسان انتظار رشد قیمتی سهم تا محدوده 4000 ریال در این مقطع را دارند . در صورت عبور سهم از این محدوده ، محدوده قیمتی 4400 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود که در صورت عبور از این محدوده نیز احتمال رشد قیمتی سهم تا محدوده 5000 ریال را داریم . در خصوص این شرکت کارشناسان معتقدند شرکت توانایی افزایش عایدی خود تا محدوده 1100 ریال را دارا می باشد . کارشناسان احتمال رسیدن سهم به محدوده های قیمتی 5000 ریال در یک بازه میان مدت را نیز بعید نمی دانند .

---------
برای نماد نیرو کلر محدوده قیمتی 4000 ریال را اولین محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود اما احتمال عبور قیمتی سهم از محدوده ذکر شده نیز وجود دارد کارشناسان معتقدند در صورت عبور سهم از محدوده قیمتی 4000 ریال ، محدوده قیمتی 4500 ریال هدف بعدی سهم خواهد بود . کارشناسان با توجه به وضعیت شرکت ورود به سهم با دیدگاه میان مدت را مناسب می دانند .

-------
برای نماد جوشکاب یزد با توجه به نزدیک بودن مجمع و همینطور وضعیت مطلوب شرکت ، تداوم روند افزایشی سهم را پیش بینی می کنیم و معتقدیم سهم تا زمان برگزرای مجمع محدوده های 5000 تا 5200 ریال را تجربه نماید . کارشناسان احتمال رشد قیمتی سهم در یک بازه میان مدت تا محدوده 7000 ریال را نیز بعید نمی دانند .

------
برای دو نماد گلتاش و کاشی الوند کارشناسان با توجه به وضعیت مناسب هر دو شرکت و پوشش قابل توجه عایدی در گزارش شش ماهه ، هر دو سهم را با دیدگاه میان مدت مناسب می دانند . انتظار رشد قیمتی هر دو سهم در کوتاه مدت را نیز داریم . تنها نکته منفی هر دو سهم نقد شوندگی نه چندان مناسب این دو سهم می باشد البته به نظر می رسد رفته رفته این نقد شوندگی بهبود یابد . برای نماد کنتور سازی نیز تداوم صف خرید را انتظار داریم . احتمال عرضه های سنگین بر روی نماد را نداریم . محدوده قیمتی 4000 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود و انتظار رشد قیمتی سهم تا این محدوه را داریم .

-------
برای نماد ایران ترانسفو تداوم عرضه های سنگین بر روی نماد در طی معاملات روز شنبه را داریم . کارشناسان محدوده قیمتی 5200 ریال را محدوده مهمی برای سهم محسوب می کنند و پیش بینی می کنند در صورت حمایت برخی سهامداران عمده سهم ، سهم توانایی عبور از این محدوده و رشد قیمتی تا محدوده 6000 ریال را نیز دارد . البته با توجه به شناوری بالای سهم ، سهم های چکاوه ، شلعاب و شکلر را برای ورود مناسب تر ارزیابی می کنند .

-------
برای نماد باما با توجه به کاهش شدید قیمت های جهانی محصولات روی و احتمال کاهش عایدی شرکت کارشناسان صف خرید این سهم را غیر منطقی ارزیابی می کنند . با توجه به وضعیت شرکت توصیه ای برای ورود به سهم حتی با دیدگاه میان مدت نیز نداریم . کارشناسان در خصوص نماد کالسیمین نیز چنین عقیده ای دارند .

------

برای نماد گالوانیزه فجر با توجه به کاهش قیمت محصولات و افزایش هزینه های شرکت ( مواد اولیه موجود در انبار با قیمت بالایی برای شرکت تمام شده است ). کارشناسان محدوده قیمتی 900 ریال را محدوده مقاومتی سهم محسوب می کنند و احتمال عبور از این محدوده در این مقطع را بسیار مشکل می دانند . با توجه به وضعیت شرکت توصیه ای برای ورود به این سهم نیز نداریم .

برای نماد تایدواتر محدوه قیمتی 8000 ریال محدوده حمایتی و محدوده قیمتی 8500 ریال محدوده مقاومتی سهم محسوب می شود . با توجه به اینکه سهامداران عمده سهم تمایلی برای رشد قیمتی سهم در این مقطع از خود نشان نمی دهند توصیه ای نیز برای ورود به سهم نداریم .
---
برای نماد ذغال سنگ نگین طبس با توجه به کاهش قیمتی محصولات تولیدی این شرکت کارشناسان انتظار خاصی از سهم در این مقطع ندارند .محدوده قیمتی 5400 ریال محدوده حمایتی بعدی سهم محسوب می شود و احتمال کاهش قیمتی سهم تا این محدوده نیز وجود دارد .کارشناسان برای ورود به این سهم نیز توصیه ای ارائه نمی کنند

 


  
  
تحلیل خبر

گزارش 6 ماه مپنا منتشر شد که بسیار مثبت و در نوع خود جالب توجه بود .

رمپنا موفق شده در طول 6 ماه 97% از پیش ینی سود عملیاتی خود را پوشش دهد که بسیار حائز اهمیت است . این شرکت در نهایت و با در نظر گرفتن کلیه درامد ها سود 352 ریال خود را 62% پوشش داده که رقم بسیارمناسبی است .

اما در مورد جزئیات این پیش بینی باید گفت که درامد های مپنا تنها 44% پوشش داده شده اند اما با کاهش هزینه ها سود عملیاتی این شرکت در 6 ماه تقریباً محقق شده و این یکی از بزرگترین دستاورد های مپنا ست .

اما باید گفت که نیمی از درآمد های مپنا از محل سود غیرعملیاتی به دست می آید که در گزارش 6 ماه هیچ پوششی به ان داده نشده است . در واقع باید گفت تحقق سود 62% و 97% در سود عملیاتی بدون در نظر گرفتن سود غیرعملیاتی بسیار خیره کننده است و می تواند تعدیل مثبت این سهم را به همراه داشته باشد .

اما در مورد تاثیر این گزارش بر قیمت سهم این نکته مهم است که احتمال تحرک قیمت سهم با این گزارش کمی دور از ذهن اما امکان پذیر است .





گروه تحلیل گری بتا سهم

آبان ماه 87
__________________

  
  
   1   2      >