سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی با تأمل حاصل می شود و رأی خام پشتیبان بدی است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :69
کل بازدید :552700
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/7
3:38 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

این العمار        این العمار          این العمار

لبیک           لبیک             لبیک

لبیک 6

فاصله از آیت ا... نجابت شیرازی (ره) تا آقای حاج سید علی محمد دستغیب که مدعی پیروی از ایشان است.

به نگارش حضرت حجة الاسلام و المسلمین حجت ا... نوروزی جنتی مدیریت حوزه علمیه شهدا(مکتب الاشراق) از شاگردان حضرت آیت ا... نجابت

دعوت به مناظره

 

بسمه تعالی شانه العظیم

علی(ع) در غرر الحِکَم ص 188 « احمق الناس من ظن انه اعقل الناس »

کم خردترین مردم کسی است که گمان کند عاقل ترین مردم است

افراد خودخواه دهان باز نکنند، چیزی ننویسند، سخنی نگویند، پرسشی از کسی ننمایند ، مگر آنکه در لابلای گفتار و ... رفتارشان شهرت می جویند و راه برتری و ریاست و بزرگی پویند و چنانچه به قول خودشان چهار سال ساکت بوده ایم با دم فرو بستن و ساکت نشستن باز جز آن نمی خواهند و غیر آن نمی جویند.

شیطان هرگز به این دسته و قشر راه دیگری نشان نمی دهد و آنان را به سوی قمار ، شراب، دزدی و غیره که دیگران را بدان آلوده می کند نمی کشاند بلکه از راه فضل و دانش و خیال برتری و تقدم بر دیگران راه وسیع و فلسفه بسیطی بروی آنها باز می کند، دیگر واژه های مقدس اسلامی آنها را اشباع نمی کند، عناوین ثقه الاسلام و حجه الاسلام و آیت ا... و عُظمی برای آنها کوچک و حتی توهین تلقی می شود دنبال واژه ای می گردند تا آنها را از دیگران مشخص سازد. همین جا لازم است مطلبی را تذکرا و تاسفا عرض کنم و آن این که این بلند پروازی ها و عنوان سازی ها که در زمان ما توسعه و رواج عجیب و بیشتری پیدا کرده اگر کنترل نشود و حدود و مراتب رعایت نگردد نقش مهمی در تحقیر شخصیت های بزرگ علمی اسلامی خواهد داشت. افرادی همچون سران فتنه مخصوصا درشیراز دست به تبلیغات وسیعی در پاره ای موارد بسیار ناملموس زده اند و از عقاید و باورهای دینی مذهبی مردم صاف و صادق به نفع خود بهره برداری می نمایند. چاپ عناوین بسیار بزرگ با خط زیبا و درشت پشت کتاب های غالبا کپی برداری آنها حکایت از شهرت طلبی و خود بینی بزرگ و طماع بردن آنهاست.

پس باید بیشتر مراقب بود که ظاهر فریبنده و عالم مابانه عده ای باعث اغفال نشود.

جناب آقای حاج سید علی محمد دستغیب جنابعالی اذعان داشته اید که تمام فقها به جعل ائمه اطهار دارای ولایت هستند و هیچکس در هیچ زمانی نمی تواند شانی را که به نصب عام اهل بیت علیهم السّلام برای فقها جعل شده است را بگیرد یا محدود کند اما با این حال در زمان برقراری حکومت اسلامی برای اینکه حالت ملوک الطوایفی پیش نیاید فقهای صاحب ولایت توافق کرده اند از اعمال ولایت خود در بعضی از امور که جنبه اجتماعی دارد صرف نظر نمایند و از میان خود یک نفر را بعنوان ولی فقیه انتخاب کنند.

اولا جناب آقای دستغیب جنابعالی حیطة اطاعت پذیری از ولی فقیه را در بعضی امور می دانید.

این در حالیست که آیه ا... نجابت نظر عکس شما را داشته اند.

ایشان در کتاب ولایت شرعیه مطلقه فقیه با حیطة اطاعت از ولی فقیه می فرمایند : همانطور که ولایت فقیه از جانب او مطلق است تبعیت از ولایت او از جانب مکلفان نیز مطلق است چنانکه در توقیع شریف نیز آمده( الراد علیهم کالراد علینا)  

ثانیا جنابعالی خود را مرید و شاگرد مبرز آیت ا... نجابت معرفی می نمایید آیا بهتر نبود قبل از این ادعا در موضع گیری های آیت ا... نجابت تامل نمایید؟ و اصلا بهتر نبود قبل از اینکه خود را در ردیف ارادتمندان و پیروان سلوکی ایشان معرفی نمایید در عاقبت این کار و آخرت آن اندیشه ای می کردید؟ آیا وجدانا صحیح است فردی و شخصی صرفا برای مطرح کردن خود به هر وسیله ای ولو با انتصاب به افراد موفق و مثبت چنگ بزند و از آبرو و حیثیت و شخصیت آنها سوءاستفاده بنماید؟

بنده به عنوان یکی از شاگردان آیت ا... نجابت که از مقدمات گرفته تا سطوح عالی حوزه را در محضر ایشان کسب فیض نموده ام و به جنابعالی که هیچ شاعبه ای شباهت به ایشان مخصوصا در موضع گیری هایتان نسبت به انقلاب و نظام ولایی ندارید هشدار می دهم ، جنابعالی و اطرافیان شما مخصوصا آقازاده ایشان آقای حاج شیخ محمد تقی نجابت و اطرافیانتان حق ندارید به نفع خود و به جهت مطرح کردن شخصیت خود از شخصیت ایشان که درست به عکس شماست سوءاستفاده نمایید. بنده جهت تنویر اذهان عموم و ... ادای دین و انجام تکلیف به مواضع آیت ا... نجابت در ارتباط با نظام و رهبری و ارادت و علاقه معظم له نسبت به رهبری معظم آیت ا... خامنه ای (مد) اشاره ای می نمایم تا همگان به قضاوت بنشینند و مقایسه ای داشته باشند بین مواضع شما و اطرافیانتان نسبت به ایشان . و به همگان مخصوصا اطرافیان بلاخص طلاب شما ثابت شود شما و آقازاده ایشان و مدارس تحت پوششتان نه تنها پیرو ایشان نیستید بلکه در مسیر عکس مسیر ایشان می باشید حتی از نظر سلوکی و عرفانی. مثلا ساده زیستی و زهد ایشان کجا زندگی مرفه و پرخرج شما کجا .

جناب آقای دستغیب جنابعالی طی اطلاعیه ای خود را جزء مبرزترین شاگردان آیت ا... نجابت معرفی کرده اید این در حالی است که هیچگونه سندی و مدرکی که در این رابطه ندارید هیچ بلکه به اسناد کتابچه ای که در معرفی خودتان انتشار داده اید عنوان داشته اید که فقط لمعتین را در محضر ایشان بوده اید آیا صرفا با تحصیل لمعتین شخصی شاگرد مبرز می شود !!! بنده به عنوان یکی از تعداد افراد انگشت شماری که چند سال هر روز قبل از ظهر در درس و تفسیر عرفانی آیت ا... نجابت چه کلمات قصار بابا طاهر و چه گلشن راز حضور داشته ام حتی برای یک بار نه جنابعالی و نه آقازاده مدعی وصایت و جانشینی ایشان را ندیده ام . بینی و بین ا... سزاوار است برای کسب شهرت و موقعیت اجتماعی و مطرح کردن خود جعل نسبت های آنچنانی نموده و سوءاستفاده نمایید؟!!!

جناب آقای دستغیب جنابعالی در موارد متعدد فقها را و مخصوصا شخص خودتان را از پیروی و تبعیت استثناد می کنید. عین عبارت جنابعالی (( اینطور نیست که فکر کنید ما رهبر انتخاب کردیم و باید مطیع باشیم که بر این معنا هیچ مدرکی ندارند)) این در حالی است که آیت ا... نجابت تبعیت از ولی فقیه را بر همگان، فقها که جای خود به اخص اولیای الهی لازم الاتباع می دانند.

عین عبارت : در کتاب ( ولایت شرعیه مطلقه فقیه)

« اما در هر حال حکم ولی فقیه بر همگان حتی به اخص اولیا الهی جاری و لازم الاتباع است»

جناب آقای دستغیب آیا جنابعالی از اخص اولیا الهی بالاتر تشریف دارید؟ اگر واقعا پیرو آیت ا... نجابت هستید باید با دیدن تصریح ایشان متاثر شوید و دست از توجیه بردارید.

مردم ولایت مدار فارس مخصوصا شیراز :    

آیت ا... نجابت ولایت و حاکمیت فقیه را به علت ماذون بودن به واسطه حضرات معصومین علیهم السّلام ، باذن الله و حاکمیت خدای تبارک و تعالی اصلا قابل قیاس با ولایت های اعتباری و انتزاعی عرفی و بشری نمی دانند و در قبال معارضه ولایت فقیه را وارد و حاکم می داند نه معارض.

عین عبارت ایشان ( آیت ا... نجابت) در کتاب ولایت شرعیه مطلقه فقیه

« هیچ حقی از حقوق بشری قدرت معارضه با ولایت فقیه را ندارد حتی حق حاکمیت ملت عند المزاحمه بر تقدیر (فرض) صحت مدرک حق حاکمیت ملت ، جای معارضه نیست و منحصرا مورد ورود و حکومت و نظرات به معارضه»

این در حالی است که مدعیان پیروی از ایشان امثال آقای حاج سید علی محمد دستغیب و اطرافیان ایشان معتقدند که ولایت فقیه صرفا بر سه قوه نظارت دارد و هیچ حق نظارت در امور مردم را ندارد، عین عبارت ایشان ( حاج سید علی محمد دستغیب ) را ملاحظه بفرمایید؛

«چون خبرگان تشخیص دادند که فلان شخص قدرت آن را دارد که سه قوه را از نظر اسلامی و مذهب جعفری اداره کند، دیگر هیچ حق دخالت در امور مردم چه در حوزه دانشگاهی و چه حوزه علمی و فرهنگی مردم ندارد»

مردم فهیم و مخصوصاً حضرات شاگردان و اطرافیان آقای دستغیب خوب تامل کنید گستردگی و وسعت حیطه ولایت فقیه را از آیت ا... نجابت ببینید تا ایشان ، تا به آنجا حیطة ولایت فقیه را توسعه می دهد که هر گونه معارضه و هماوردی را باطل محض می داند یعنی اصلا و ابدا نه تنها ولایت فقیه را محدود نمی کند بلکه هر گونه ولایتی را تحت الشعاع ولایت فقیه می داند و اما ایشان(آقای حاج سید علی محمد دستغیب) ولایت و حاکمیت عرفی و بشری را فوق ولایت و حاکمیت فقیه می داند.

جناب آقای دستغیب:

یکی دیگر از شبهاتی که همواره از شاگردان جنابعالی شنیده می شود و این را نیز از شبهات مطروحه شما می دانند، معصوم و عاری نبودن از اشتباه و خطای ولایت فقیه است که همین را مستمسکی قرار داده اید. برای پیشبرد اهداف مزورانه خود اولا به رغم اینجانب هدف از ایجاد و انتشار این گونه شبهات چیزی جزء تضعیف حاکمیت و زعامت و ولایت رهبری معظم امام خامنه ای (مد) نیست و نمی تواند باشد، چرا که این مسئله مسئله ی جدیدی نیست جزء عقاید دینی ومذهبی ماست که بعد از حضرات معصومین( چهارده معصوم (ع)) معصومی به حد و شان آنها نخواهد آمد، و این از مسلمات پذیرفته شده علماء کلام است چه متقدمین چه متاخرین. ثانیا عصمت نسبی به نحو ایجاب جزئی به تناسب فهم و درک و شناخت افراد در تمامی افراد بشر وجود دارد که نسبت به ارتکاب خطا و اشتباه یکسان نیستند، انسان به هر اندازه نسبت به امور معیشتی و اجتماعی و عبادی و غیره خود اطلاعات و معرفت داشته باشد به همان اندازه عصمت دارد و به عبارت دیگر باید گفت انسان با بالا بردن درک و فهم خود ضریب خطا و اشتباه را می تواند کاهش دهد، جناب افلاطون اشاره زیبایی دارد که انسان همواره چوب نادانی و بی معرفتی خود را می خورد پس بنابراین به این نتیجه می رسیم شخصی که تایید بیش از هشتاد فقیه و مجتهد و اجماع علما شیعی را با خود دارد و به عنوان ولی فقیه و ولی امر مسلمین انتخاب می شود نسبت به سایر فقها و اقشار جامعه عصمت دارد همانطور که یک متخصص بیماری های عفونی و مُسری نسبت به سایرین کمتر در معرض عفونت و سرایت بیماری قرار می گیرد و اگر بگوییم فرد متخصص به دلیل عالم بودن در بُرد تخصصی خود نسبت به سایر اقشار عصمت دارد گزافه گویی نکرده ایم و حق هم همین است.

ثالثاً مدعیان دروغین پیروی از آیت ا... نجابت گویا جواب قاطع و علمی ایشان (آیت ا... نجابت ) را در کتاب و ولایت شرعیه مطلقه فقیه ندیده یا نخوانده یا تاریخ گذشته می دانند – عین عبارت ایشان (آیت ا... نجابت) :

از لطف حضرت احدیت و فی غایت البعد (بی نهایت دور است) است کسی که ملجا مسلمین گشته و صدق نیت داشته، خداوند بگذارد در این موقع حساس اشتباه نماید و اگر اشتباه نمود حفظش ننماید. " و کان حقّاً علینا نصر المؤمنین"

در تایید کلام آیت ا... نجابت داستان و قضیه شیخ بزرگوار مفید که از فقها بنام ومتقدم شیعی است را یا شنیده یا خوانده ایم که شیخ به محض اینکه متوجه اشتباه در فتوی شده مصمم شد از مسئولیت خود کناره گیری کند که امام عصر (عج) ایشان را توصیه به ادامه ولایت و زعامت و ابقای در مسئولیت کردند و در نهایت فرمود ما اشتباهات شما را تصحیح می نماییم : این نیز حکایت از حمایت و پشتیبانی قاطع امام عصر (عج) ارواحنا له الفداء از ولایت فقیه دارد.

جناب آقای دستغیب اصلاً جنابعالی انگیزه نگارش کتاب ولایت شریعه مطلقه توسط ایشان (آیت ا... نجابت را می دانید به زعم اینجانب قرائن و شواهد حکایت از بی اطلاعی شما دارد. من علت و انگیزه نگارش این کتاب را جهت اطلاع شما و اطرافیان شما و خوانندگان منصف اشاره می کنم .

انگیزه نگارش این کتاب چیزی بجز نقد نظر بعضی از روحانیون و مراجع مآبانی همچون جنابعالی که سابقا مواضعی عین مواضع شما را داشته اند (سید کاظم شریعتمداری) و قصه محدود کردن ولایت فقیه متعهد را در سر می پروراندند نبود ایشان (آیت ا... نجابت) در اوایل همین کتاب عنوان می دارند که « اما ولایت فقیه از اهم مسائل اسلامی و انفع مسائل سیاسی - سلامی است زیرا در عصر غیبت کبری صحت عبادات و معاملات و قضاوات امت اسلامی بستگی کامل به ولایت فقیه دارد و خاتم الانبیاء(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام این بستگی را به اذن خداوند برقرار فرمودند»

جناب آقای دستغیب جنابعالی مکرر با بیانیّها و سخنرانی های تحریک کننده و جانب دارانه تجمع و تشنج آفرینان و هتاکان و حریم شکنان را توجیه به حق خواهی نمودید این در حالیست که آیت ا... نجابت همواره همگان را توصیه به آرامش می نمودندو در خطاب به افرادی که قصد تشنج و اغتشاش و بر هم زدن آرامش جامعه اسلامی را داشتند می گفتند:

« بین خودمان و خدا بیاییم وضع فعلی را با رژیم سابق مقایسه کنیم مگر در کل کره زمین چند نفر مسلمان وجود دارند ، در میان مسلمانان چند نفر شیعه اند؟ و در شیعه ها چند جمهوری اسلامی وجود داردکه نام امیرالمومنین(ع) را می برند؟ به جز این جمهوری اسلامی جای دیگری را سراغ دارید؟ انسان باید غیرت داشته باشد و دفاع و تقویت نماید ». ایشان(آیت ا... نجابت) همواره بر تقویت حمایت از نظام و رهبری مرتب و مکرر تاکید می کردند. بنده خوب بیاد می آورم زمانی را که ایشان (آیت ا... نجابت) بهمراه تعدادی من جمله آنها جنابعالی و عده ای دیگر خدمت امام (ره) رسیدید و قصد داشتید از مسائل پیش آمده در شیراز شکایت و گله نمایید و پاره ای از مسائل پیش آمده را هم توجیه نمایید، وقتی که با برخورد تند امام (ره) روبرو شدید و برگشتید ، ایشان (آیت ا... نجابت)‌ به محض رسیدن به شیراز بر خلاف انتظاری که خیلی ها داشتند در جمع طلاب فرمودند : از این ساعت به بعد هر کس مقلد آقای خمینی نباشد حرام است اینجا بماند و من راضی نیستم.

و اما جنابعالی چکار کردید؟ همچنان بر موضع سابق خود ایستادید، اگر واقعا پیرو آیت ا... نجابت بودید شما هم همانند ایشان به دور از نفسانیات و احساسات باید جهت تقویت نظام تغییر موضع می دادید که ندادید و مرتب بر طبل افتراق کوبیدید.

جناب آقای دستغیب بنده به عنوان یکی از افرادی که شیرین ترین لحظات عمرم را در محضر آیت ا... نجابت کسب فیض نموده ام به جنابعالی و آقازاده ارشد ایشان، آقای حاج شیخ محمد تقی نجابت، و مدارس علمیه تحت پوششتان نصیحت می کنم بیشتر از این موجبات اذیت و آزار روح آن عارف سالک بالله را فراهم نیاورید و از مواضع منحرفانه ای که اخذ کرده اید، برگردید.

در خاتمه جناب آقای دستغیب اگر همچنان بر مواضع سابق خود هستید اینجانب حجه اله نوروزی جنتی، مدیریت مدرسه علمیه شهدا(مکتب الاشراق)، شما را به مناظره علنی با حضور امت بصیر شیراز دعوت می نماییم. تعیین مکان و زمان مناظره با شما.   


89/12/9::: 3:6 ع
نظر()