سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زندانبان به یوسف علیه السلام گفت : «من تو را دوستدارم» . [امام رضا علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :9
کل بازدید :552342
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/30
4:26 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

                                                             

 

 

 

                                                        میلاد  مولایم  را به شما خوبان تبریک عرض میکنم


  
  
فولاد مبارکه اصفهان

تحلیل بنیادین
نماد سرمایه
(میلیارد ریال)
ارزش بازار
(میلیارد ریال)
EPS
(ریال)
PE
(واحد)

درصد سهم شناور آزاد
درصد تقسیم سود
این سهم امروز پس از تعدیل 28% و اعلام عایدی 511 ریالی که دلایل تعدیل ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات ؛ تغییر در ترکیب تولید محصولات (افزایش تولید محصولات گرم و کاهش تولیدات سرد به دلیل تقاضای بازار) و در پی به ای حدودی 7.7 بازگشایی شد. بازگشایی این سهم در حالی که اگر بازار از روند منفی جاری برخورد دار نبود زیر قیمت های 450 تومان دور از انتظار بود نشان از شرایط نامساعد سیاسی در کنار نبود نقدینگی کافی در بازار بود به طوری که ادامه روند منفی در گروه سنگ آهنی از دو روز قبل به دلیل مشخص نبودن وضعیت میزان حقوق دولتی و بهره مالکانه و همچنین افت شدید قیمت های جهانی روی و مس که ناشی از اعلام نرخ رشد اقتصادی ضعیف ایلات متحده بود به فولاد نیز رسید و این در حالیست که حتی رسیدن قیمت های جهانی نفت به بیش از 95 دلار نیز نتوانست انگیزه کافی برای خرید گروه سهام پتروشیمی را در معامله گران ایجاد کند. به سهامدارانی که ریسک شرایط سیاسی را قبول می کنند در شرایط فعلی پیشنهاد خرید و نگهداری این سهم را داریم.



شایعات
 


تحلیل تکنیکال
 

سطوح بازدارنده از رشد
415
360
قیمت زمان تحلیل
سطوح بازدارنده از افت
345
325
روند بلندمدت فولاد مثبت است و کاملا طبیعیست که بعد از یک صعود موفق استراحت کند اما از آنجاییکه خط روند خود را شکسته است باید آنرا با احتیاط نگهداشت . چون هنوز هم احتمال افت تا 325 تومان و یا حتی 300 تومان برای سهم وجود دارد .


آرشیو تحلیلهای شرکت

  
  
س از مدت‌ها با استقبال سرمایه‌گذاران از سهام شرکت‌های فولادی و معدنی شاخص‌ها افزایش یافتند. بهبود وضعیت بازار به دلیل انتشار اخبار مثبت مربوط به وضعیت این شرکت‌ها از طرف مسوولان بازار و همچنین حمایت مسوولان وزارت اقتصاد و ریاست جمهوری از بازار و احتمال عدم توافق کشورهای غربی در خصوص موضوع هسته‌ای بوده است. در بین گروه‌های مختلف شرکت‌هایی وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بازدهی بسیار خوبی را نصیب خود کنند. مسوولان اقتصادی کشور می‌دانند که برای اجرای مناسب اصل «44» قانون اساسی باید زمینهء رونق بازار سرمایه را بیش از پیش فراهم کنند.

گروه سنگ‌آهن

با استناد به سخنان مسوولان بورس مشکل بهرهء‌مالکانه موقتی بوده و با رفع این مشکل وضعیت سودآوری شرکت‌های این گروه طبق روند گذشته تداوم خواهد یافت. شرکت گل‌گهر با فروش بخشی از محصولات خود با قیمت‌های جهانی سود هر سهم خود را تا 400ر2 ریال افزایش خواهد داد.شرکت چادرملو نیز که سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خود است می‌تواند سود هر سهم را تا 50 درصد افزایش دهد.انتشار اخبار نامطلوب باعث افت 20 درصدی قیمت سهام این دو شرکت ظرف یک ماه اخیر شده است. شایسته است، از این پس برای هیچ یک از شرکت‌های موجود در بورس اخبار مبهم و ریسک‌افزا منتشر نشود.


گروه فولاد

با ایجاد تعادل در معاملات شرکت فولاد مبارکه سایر شرکت‌های این گروه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند و انتظار می‌رود با انجام معاملهء عمدهء ‌بلوک 20 درصدی فولاد ،موقعیت این گروه استحکام بیش‌تری یابد.

گروه خودروسازی

گروه سایپا متشکل از زامیاد، پارس‌خودرو، سایپا دیزل، سایپا آذین و سایپا طی روزهای گذشته مورد استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین عامل آن بازارگردانی غیررسمی و حمایت درست سرمایه‌گذاری سایپا از سایپا است.همچنین احتمال پویایی در ایران‌خودرو به کمک سرمایه‌گذاری رنا و سمند وجود دارد
  
  
مهمترین شایعات هفته

گالوانیزه فجر سپاهان : شایعه رشد قیمت سهم تا حدود 140 تومان در بازار وجود دارد.
پتروشیمی اراک : شایعه اعلام سود 190 تومانی برای سال 1387 برای شاراک وجود دارد.
نفت بهران : شایعه عدم پوشش سود سال جاری برای این شرکت وجود دارد.
سرمایه گذاری امید: با فروش گل گهر ، شایعه دستیابی به سود 54 تومانی برای این شرکت وجود دارد.
چادرملو : 8 ماهه 84 درصد از سود خود را پوشش داده است و برای سال آینده برنامه تولید 2.5 میلیون تن گندله دارد.  همچنین شایعه راه اندازی پیش از موعد طرح توسعه خط چهارم کنسانتره چادرملو و تولید در این بخش وجود دارد
کارخانجات مخابراتی شهید قندی : تا پایان سال جاری اقساط خرید سرمایه گذاری معادن و فلزات از این سهم تمام می شود و در سال آینده شایعه فروش داراییهای غیر مولد شرکت وجود دارد.
سرمایه گذاری ساختمان ایران : انتظار بازار از تعدیل 10 درصد  مثبت EPS هر سهم این شرکت بعد از افزایش سرمایه وجود دارد.
فولاد خوزستان : شایعه خرید یک بلوک از فولاد خوزستان توسط سرمایه گذاری امید وجود دارد.
تراکتورسازی ایران : شایعه رشد فروش شرکت در سال جاری ، درصد بالای پوشش سود آن را تقویت کرده است همچنین احتمال جمع آوری این سهم در بازار می رود.
داروسازی کوثر : شایعه رشد سود داروسازی کوثر تا پایان سال جاری به میزان 100 تومان وجود دارد.
بانک پارسیان : شایعه انجام مجدد معامله عمده این شرکت و خروج ایران خودرو از این سهم وجود دارد. خریدار عمده سهم در بازار ، سرمایه گذاری تدبیر است.
صدرا: این شایعه وجود دارد که صدرا در پیش بینی جدید خود زیان اعلام کند.
کمباین سازی ایران: انتظار برای تعدیل eps  10 درصدی در گزارش 9 ماهه این شرکت وجود دارد.
سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات: احتمال حضور این این شرکت سرمایه گذاری در خرید بلوک 5 درصدی فولاد مبارکه وجود دارد.
فولاد کاویان : شایعه خرید سهام بلوکی گالوانیزه فجر سپاهان توسط سهامداران حقیقی  این شرکت وجود دارد.
گل گهر: اسناد مزایده شرکت تا چند روز آینده بازگشایی خواهند شد. شایعه فروش  280 هزار تن سنگ هماتیت شرکت با قیمت 160 دلار در هر  تن وجود دارد. تفاوت این مزایده با مزایده های قبلی آن است که با lc انجام خواهد شد به جای آنکه نقد باشد.
بانک کارآفرین : شایعه رشد قیمت سهم تا حدود 3500 ریال تا مجمع شرکت وجود دارد. خریدار سهم در بازار سرمایه گذاری تدبیر است.
رایان سایپا : شایعه تعدیل سود شرکت تا 90 تومان وجود دارد.
گازلوله : از سال بعد شرکت به سود آور خواهد بود.
کاغذ سازی کاوه : شایعه اعلام سود تا 170 تومان وجود دارد.


  
  
صنایع گالوانیزه فجر سپاهان

تحلیل بنیادین
نماد سرمایه
(میلیارد ریال)
ارزش بازار
(میلیارد ریال)
EPS
(ریال)
PE
(واحد)
فجر 429 506 221 5.3

درصد سهم شناور آزاد
درصد تقسیم سود
20
50
این شرکت بعد از فولاد مبارکه دومین تولید کننده ورق های گالوانیزه در داخل کشور می باشد و تقریبا 26 درصد از بازار داخلی این محصول را در اختیار دارد.
این شرکت هم اکنون 22 هزار متر زمین و تاسیسات زیر بنایی در اختیار دارد ضمن اینکه برای طرح های جدید خود قصد 217 میلیارد ریال سرمایه گذاری را نیز دارد که تا کنون 65 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است. از سال 85 به سال 86 سود شرکت بیش از180 درصد رشد داشته است. ظرفیت اسمی در نورد سرد شرکت250 هزار تن و ظرفیت اسمی واحد گالوانیزه100 هزار تن می‌باشد. این شرکت طرح آنیلینگ با ظرفیت150 هزار تن و برآورد سرمایه گذاری به مبلغ 90454 میلیون ریال و پیشرفت کار 78 درصد در دست اجرا دارد که در 3 ماهه چهارم 86 به بهره برداری می رسد که با اجرای این طرح از 250 هزار تن ظرفیت نورد سرد 100 هزار تن آن برای تولید گالوانیزه استفاده شده و150 هزار تن نیز پس از ورود به طرح آنیلینگ قابلیت فروش مستقیم در بازار را خواهند داشت.
به عبارتی دیگر از سال آینده شرکت علاوه بر فروش ورق گالوانیزه، فروش مستقیم ورق سرد را نیز در سر فصلهای تولید و فروش خود خواهد داشت البته با قیمتهای کنونی ورق گرم و سرد شاید این طرح چندان سود آور نباشد اما با فاصله گرفتن قیمت ورق سرد و گرم نسبت به یکدیگر می تواند در سالهای آتی سود شرکت را به مقدار قابل توجهی بالا ببرد چرا که این شرکت هم اکنون ورق مورد نیاز خط نورد سرد را خریداری می‌کند و با تولید ورق سرد ماده اولیه مورد نیاز خط گالوانیزه می‌نماید.
برای تولید یک واحد ورق سرد احتیاج به 06/1 کیلو ورق گرم است و با توجه به اینکه نرخ ورق گرم مورد نیاز ورق سرد طی ماههای اخیر بیش از محصول نهایی یعنی ورق سرد افزایش داشته است شرکت عمدتاٌ به خرید مستقیم ورق سرد و تولید محصول گالوانیزه مبادرت ورزیده است.
در شرایط حاضر قیمت ورق گرم و سرد تقریباً یکسان گشته که این موضوع در نوع خود جالب توجه است و این در حالی است که در ماه های گذشته قیمت این دو ورق حداقل اختلاف10 درصدی را داشتند. نرخ خرید ورق گرم و ورق سرد برای سال جاری به ترتیب 7000 و 7200 ریال در نظر گرفته شده است و این درحالی است که در 6 ماهه اول قیمت این دو ورق پایین تر از پیش‌بینی بوده است اما در حال حاضر قیمت ورق گرم به محدودة 7000 ریال رسیده است و اگر نرخ ها بالاتر از پیش‌بینی این شرکت در ادامه سال افزایش پیدا نکند احتمال تعدیل EPS در شرکت وجود خواهد داشت.
هم اکنون بیش از 94 درصد از کل بهای تمام شده کالای فروش رفته شرکت مربوط به خرید مواد اولیه می باشد و عمده مواد اولیه نیز ورق سرد است که با نرخ آن بر بهای تمام شده شرکت بسیار تأثیر گذار می باشد. عمده فروش شرکت نیز مربوط به ورق های گالوانیزه است اما در 6 ماهه اول پایین تر از نرخ پیش‌بینی شده در کل سال به فروش رفته است که باز هم نرخ های این ورق در ادامه سال برفروش و سودآوری شرکت تأثیر گذار خواهد بود.
تحولات آتی
همانطور که گفته شد با اجرای طرح آنیلینگ در سال آینده شرکت خواهد توانست 150 هزار تن ورق سرد را مستقیماٌ در بازار به فروش برساند اما برای تولید150 هزار تن ورق سرد احتیاج به160 هزار تن ورق گرم دارد که نقدینگی لازم برای خرید آن نیز با توجه به نوسانات قیمت ها باید در شرکت وجود داشته باشد. با قیمت های کنونی ورق گرم خرید 160 هزار تن آن حدودا احتیاج به 119 میلیارد ریال نقدینگی می باشد که با توجه به فروش و ترازنامه شرکت تامین این حجم نقدینگی کمی مشکل می باشد اما با افزایش سرمایه و تسهیلات مالی جدید می توان قسمتی از آن را تامین نمود. البته تامین نقدینگی مورد نیاز توسط سهامدار عمده نیز می تواند به این مشکل شرکت کمک شایانی خواهد کرد.



شایعات
 


تحلیل تکنیکال
 

سطوح بازدارنده از رشد
128
123
قیمت زمان تحلیل
118
سطوح بازدارنده از افت
113
108
در آخرین تحلیل این سهم (16/8/86) گفتیم که موقع داریم از منطقه ساپورتی 113-108 تومان مثبت شود و به زمان برگشت آن هم که شنبه هفته پیش بود اشاره داشتیم .در حال حاضر که دوران مثبتی را آغاز کرده است با اینکه در حجم نشانه های خوبی دیده می شود اما محدوده مقاومتی 128-123 تومان از حیث اهمیت در رتبه بالایی قرار دارد .لذا نباید دنبال حرکت مثبت خیلی قدرتمندی باشیم مگر اینکه شاخص کل روند خود را تغییر دهد .
آنچه که محتمل به نظر می آید اینست که فعلا قیمت سهم زیر سطح 108 تومان نیاید و برای مدتی بالای این سطح نوسان خواهد کرد .


آرشیو تحلیلهای شرکت

86/8/29::: 7:29 ع
نظر()
  
  
   1   2   3   4   5   >>   >