سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرچه شمردنى است به سر رسد و هر چه چشم داشتنى است در رسد . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :6
بازدید دیروز :9
کل بازدید :552208
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/1/10
2:39 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
ائتلاف «مهر» و «قرارگاه خاتم» برای خرید بلوک صدرا

برای خرید بلوک مدیریتی مخابرات به جمع‌بندی نرسیده‌ایم
گروه بورس – علیرضا باغانی: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان از احتمال مشارکت در خرید 51درصد از سهام صدرا خبر داد.



عیسی رضایی در گفت‌و‌گو با دنیای اقتصاد با اشاره به برنامه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای خرید سهام مدیریتی صدرا گفت: احتمال مشارکت ما با قرارگاه خاتم‌الانبیا در مزایده صدرا بسیار زیاد است، اما مشارکت ما در این معامله 10 تا 15درصد خواهد بود، چرا که ما معتقد نیستیم که صدرا در شرایط کنونی بتواند سود قابل توجهی شناسایی کند و در بهترین حالت ما می‌توانیم سود و زیان صدرا را در نقطه سر به سر قرار داده و از شرایط فعلی خارج کنیم.
«صدرا» می‌خریم
ولی نه برای مدیریت
وی با بیان این‌که سهام «مهر» در صدرا به بیش از 4درصد می‌رسد، گفت: در سال گذشته ما اقدام به خرید سهام صدرا در بورس تهران کردیم، ولی هیچ‌گاه برنامه ما در صدرا کسب‌ سهام مدیریتی نبوده، بلکه دیدگاه ما بهبود شرایط صدرا و در نهایت سرمایه‌گذاری در شرکتی است که ارزش سرمایه‌گذاری داشته و در صورت تغییر شرایط می‌توان از محل این سرمایه‌گذاری سود
شناسایی کرد.
همچنان خریدار مخابرات هستیم
رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا «مهر» برنامه‌ای برای خرید 50 درصد از سهام مخابرات ایران دارد، گفت: در حال حاضر مهر در «اخابر» سهام 5/1درصدی دارد و در بازار هم خریدار این سهم محسوب می‌شود، ولی از آنجا که شرکت در چنین معامله‌ای نیازمند نقدینگی بسیار زیاد است، هنوز ما با سهامدار عمده خود (موسسه مالی و اعتباری مهر)‌برای حضور در این معامله بلوکی به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
واکنش «مهر» به حضور خارجی‌ها
مدیرعامل مهر اقتصاد ایرانیان در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که در صورتی که مثل معامله تایدواتر خریدار خارجی برای بلوک مخابرات بیاید، آیا شما با توجه به حساسیت مخابرات، برای نرسیدن بلوک به خارجی‌ها در معامله مخابرات حضور پیدا خواهید کرد، گفت: مخابرات با تایدواتر متفاوت است، در معامله تایدواتر در صورت واگذاری مدیریت شرکت به طرف خارجی کلیه بنادر کشور در اختیار بیگانه قرار می‌گرفت، اما در معامله مخابرات کل مدیریت شرکت قرار نیست واگذار شود و شاید خارجی‌ها در قالب کنسرسیوم در معامله شرکت کنند، با این وصف چه خارجی‌ها بیایند و چه نیایند ما حضور در معامله «اخابر» را بررسی می‌کنیم.
او با تاکید بر این‌که انگیزه مهر اقتصاد ایرانیان از خرید سهام «اخابر» ، تاکنون کسب سهام مدیریتی نبوده، گفت: از نظر ما صنایع خدماتی در مواقع بحران آسیبی نمی‌بینند، در صورتی که صنایع تولیدی با صدمه‌های جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند، از این‌رو در سال گذشته خرید سهام مخابرات در بازار در دستور کار قرار ‌گرفت و تا این لحظه نیز ما همچنان خریدار سهام در بازار بوده و از خرید خود هم راضی هستیم.
از واگذاری انگوران خبری نیست
رضایی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سرانجام واگذاری معدن انگوران به توسعه معادن روی گفت: واگذاری معدن انگوران به «کروی» عملا با آگهی مزایده‌ای که دولت منتشر کرده، منتفی شده است.
به گفته وی، تهیه و تولید مواد معدنی در آگهی مزبور شرایط دشواری را فقط برای واگذاری پروانه بهره‌برداری از معدن انگوران را برای مدت 3سال عنوان کرده که شرکت در مزایده را غیرقابل توجیه کرده است. به عنوان مثال خریدار باید برای شرکت در مزایده رقمی بالغ بر 3میلیارد تومان در ابتدا بپردازد، پس از آن برنده مزایده باید 50درصد از رقم حق بهره‌برداری از معدن را باید بپردازد، در حالی که حداقل قیمت برای بهره‌برداری از انگوران 150 تا 200میلیارد تومان برآورد شده است.وی در برابر این سوال که با توجه به منتفی شدن واگذاری معدن انگوران به «کروی» شما برای این شرکت چه برنامه‌ای دارید، گفت: سهامداران این شرکت که در حدود 134هزار نفر هستند، همچنان در انتظار تحقق قول مساعد رییس‌جمهوری مبنی بر واگذاری معدن انگوران به «کروی» هستند، اما در حال حاضر با توجه به رشد نسبی قیمت‌های جهانی ما در تلاش هستیم که زیان 11تومانی شرکت را در سال جاری جبران کرده و حتی با بازنشسته شدن شماری از کارکنان و کارگران شرکت بتوانیم، EPS مثبت برای سال 88 شناسایی کنیم.
موازی‌کاری نمی‌کنیم
او در پاسخ به این سوال که آیا «مهر» برای خرید سهام سرمایه‌گذاری بانک ملی برنامه‌ای دارد، گفت: «مهر» هیچگاه برنامه‌ای برای خرید سهام «وبانک» نداشته، چرا که تمایل ما خرید شرکت‌هایی‌ است که فعالیت موازی ما ندارند و همچنین با خرید آن‌ها می‌توانیم منشا تحولات مثبتی باشیم. وی درباره سهام فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر ما در مبارکه 6درصد سهام داریم و در بازار هم از جمله حامیان سهام مبارکه محسوب می‌شویم.
ورود به ایرالکو
پس از تعقیب و مراقبت
مدیرعامل مهر اقتصاد ایرانیان درباره آخرین تحولات رخ داده در آلومینیوم ایران گفت: در مجمعی که هفته گذشته برگزار شد، «مهر» توانست 3کرسی از هیات‌مدیره ایرالکو را از آن خود کند و بر این اساس مهر اقتصاد ایرانیان، توسعه صنعتی و تدبیرگران آتیه در کنار کارگزاری سهام عدالت و ایمیدرو به عنوان اعضای هیات‌مدیره ایرالکو انتخاب و معرفی شدند.وی با ذکر این نکته که «مهر» با زیرمجموعه‌های خود 44درصد از سهام ایرالکو را در اختیار دارد، گفت: آلومینیوم ایران محصول استراتژیکی را تولید می‌کند، اما به دلیل هزینه‌های بالا از جمله هزینه‌های پرسنلی، جایگاه خوبی به لحاظ سودآوری نداشته و ما هم پس از مدت‌ها مطالعه نسبت به خرید سهام مدیریتی این شرکت اقدام و نهایتا هفته گذشته پس از تعقیب و مراقبت‌ها طی برگزاری مجمعی به هیات‌مدیره این شرکت وارد شدیم. وی درباره تغییرات مدیریتی شرکت گفت: با توجه به تغییر هیات‌مدیره شرکت، احتمال تغییر مدیرعامل آن هم وجود دارد و این موضوع در حال بررسی است. به گفته رضایی، ایرالکو در آینده‌ای نزدیک به تولید محصولات آلیاژی صادراتی که دارای حاشیه سود بالاتری هستند، روی خواهد آورد، تا از این طریق امسال بتواند از زیان‌دهی خارج شود. رضایی افزود: در تایدواتر خاورمیانه به زودی شرکت وارد حوزه تجهیزات روی کشتی، لایروبی و بونکرینگ خواهد شد که حاشیه سود شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.
سرمایه‌گذاری 400میلیاردی
در نان صنعتی
مدیرعامل مهر اقتصاد ایرانیان درباره سرمایه‌گذاری‌های خارج از بورس این شرکت گفت: از سال گذشته تاکنون مطالعه ورود به حوزه تولید نان صنعتی را آغاز کرده و در سال جاری به طور جدی نسبت به عملیاتی شدن آن اقدام می‌کنیم. وی افزود: تاکنون در 21استان کشور نسبت به خرید زمین اقدام کرده‌ایم تا بتوانیم در این استان‌ها کارخانه تولید نان صنعتی احداث کنیم.
به اعتقاد وی، از 420میلیارد تومان سوبسیدی که سالانه به آرد اختصاص می‌یابد، 50درصد آن در دورریز نان به شیوه‌ای که هم اکنون تولید می‌شود از بین می‌رود، اما در تولید نان به شیوه صنعتی، حجم تولید به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هزینه‌های تولید نان نیز کاهش می‌یابد، ضمن این‌که تمام نان تولید شده هم مصرف خواهد شد و از این جهت در سوبسید اختصاص داده شده به بخش نان صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌پذیرد. رضایی ادامه داد: هزینه راه‌اندازی هر کارخانه تولید نان صنعتی رقمی بالغ بر 20میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار، امسال تحول بزرگی در بخش نان کشور صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل مهر اقتصاد ایرانیان ورود به حوزه سوخت خودرو را از دیگر برنامه‌های این شرکت سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: دو مبتکر بسیجی سیستمی را در خودرو طراحی کرده‌اند که پس از تمام شدن بنزین، اتومبیل می‌تواند تا مسافتی حدود 40کیلومتر با استفاده از برق خودرو حرکت کند.
وی ادامه داد: تولید آب معدنی نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که مهر دنبال می‌کند.
وی در پایان با تاکید بر این نکته که «مهر» دارای هیچ بودجه دولتی نیست، گفت: تاکنون «مهر» با تکیه بر اعتماد سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری مهر توانسته سرمایه‌گذاری عظیمی در بورس تهران (بیش از 500میلیارد تومان به صورت نقدی) و در خارج از بورس داشته باشد که همه این اقدامات در جهت تامین منافع عمومی و همچنین حفظ حقوق سپرده‌گذاران و تامین منافع آنان بوده است.

بلوک «ختراک» به «مهر» رسید

گروه بورس- بلوک 66/12درصدی ریخته‌گری تراکتورسازی ایران به سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان رسید. به گزارش خبرنگار ما، سرمایه‌گذاری بوعلی روز گذشته 26میلیون و 971هزار از سهام «ختراک» را با قیمت پایه هر سهم 100تومان عرضه کرد که «مهر» این بلوک 66/12درصدی را با همان قیمت پایه و به ارزش 27میلیارد ریال خریداری کرد. «مهر» با توجه به سهام عمده‌ای که در «تایرا» دارد و سهامی که دیروز در بازار خریداری کرد، می‌تواند نقش موثری در مدیریت «ختراک» داشته باشد. گفتنی است، قیمت تمام شده هر سهم ریخته‌گری تراکتورسازی برای «وبوعلی» دو هزارو 257ریال بوده که با فروش سهام مزبور به قیمت یک‌هزار ریال «وبوعلی» زیانی معادل 33میلیاردو 900میلیون ریال معادل هر سهم 42ریالی را شناسایی کرد.

  
  

تحلیل بنیادی سیمان کردستان
پرسش و پاسخ(88980455)

نویسنده: شروین شهریاری

درخواست از آقای میلاد مهدی زاده : لطفا تحلیلی از وضعیت سودآوری و ارزش ذاتی سهام سیمان کردستان ارائه دهید.
پاسخ: سیمان کردستان از جمله شرکت های تازه وارد به بازار سرمایه است که در مدت زمان کوتاه حضور خود در بازار سرمایه از لحاظ بازده قیمتی (Capital Gain) زیان قابل توجهی را متوجه سرمایه گذاران خود کرده است به طوری که قیمت سهم از محدوده 8000 ریال در زمان عرضه اولیه تاکنون با حدود 38 درصد کاهش به 5000 ریال رسیده است.
کارخانه سیمان کردستان تا سال 85 یک واحد 2300 تنی محسوب می شد اما با اجرای یک طرح توسعه در اواخر سال مزبور ظرفیت تولید آن به 3200 تن کلینکر در روز افزایش یافته است. بر اساس پیش بینی، شرکت قصد دارد در سه سال آتی در هر دوره 15/1 میلیون تن سیمان پوزولانی تولید و آن را به صورت فله و پاکتی به فروش برساند. بنابراین با توجه به ثبات حجم تولید و فروش در چند سال آتی، تغییرات سودآوری شرکت عمدتا به قیمت های فروش وابسته خواهد بود. در ادامه ابتدا اقدام به تخمین سودآوری شرکت در سال آینده نموده سپس با ارزشگذاری و ذکر نکاتی در مورد وضعیت شرکت مطلب را به پایان می بریم.
در جدول زیر برآورد تحلیلی از عملکرد شرکت در زمینه فروش را در سال 88 مشاهده می کنید:

برآورد تحلیلی از بودجه فروش سیمان کردستان در سال 88
در جدول فوق قیمت سیمان فله و پاکتی داخلی بر اساس نرخ اعلام شده توسط شرکت در صورت های مالی 6 ماهه پس از کسر سهم 4000 تومانی پرداختنی به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بابت طرح تنظیم بازار مبنای محاسبه قرار گرفته است. همچنین 20درصد از ظرفیت شرکت به صادرات اختصاص یافته که قیمت آن معادل 75 دلار در هر تن لحاظ شده است. گفتنی است بر اساس گزارش پذیرش و درج ازآنجا که آزادسازی صادرات سیمان با توجه به افزایش ظرفیت تولید در کشور قابل پیش بینی بوده، سیمان کردستان مقدمات و تدارکات لازم برای این امر را پیش بینی نموده است. عمده ترین بازار صادراتی شرکت با توجه به موقعیت جغرافیایی کارخانه، عراق است که در سال های قبل نیز «سکرد» سابقه بازاریابی و فروش محصولات در این کشور را داشته است. بر اساس اظهارات مدیران کارخانجات سیمان غرب کشور در مجامع اخیر، قیمت سیمان در بازار عراق در حال حاضر در محدوده 90دلار به ازای هر تن قرار دارد. بنابراین در نظر گرفتن فرض قیمتی 75دلار برای صادرات سیمان در سال آینده معقول به نظر می رسد.
حال به جدول زیر توجه کنید که در آن برآورد تحلیلی از بهای تمام شده کالای فروش رفته ارائه شده است ارقام به میلیارد ریال)

در جدول فوق، اطلاعات سال 86 مربوط به بهای تمام شده تولید است که از صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی شده استخراج شده است. پیش بینی 87 بر اساس ضرایب ارائه شده در خصوص میزان رشد هزینه ها در بودجه حسابرسی 87 ارائه شده است. پیش بینی تحلیلی 88 نیز عمدتا با تعمیم ضرایب مزبور به سال آتی مورد محاسبه قرار گرفته است. در این برآورد، هزینه مواد مستقیم با 7/34 درصد رشد، دستمزد با 10درصد افزایش و سربار نیز با 4/17 درصد رشد مواجه شده است. این افزایش با توجه به افق کاهش شتاب رشد هزینه ها در دو بخش مواد مستقیم و سربار می تواند این برآورد را در زمره پیش بینی های محافظه کارانه قرار دهد که احتمال کاهش هزینه ها در عمل وجود خواهد داشت. البته دراین برآورد به طور کلی احتمال اجرای سیاست تغییر نظام یارانه ها لحاظ نشده و افزایش قیمت گاز و برق مطابق روند تاریخی در نظر گرفته شده است.
حال به جدول زیر توجه کنید که در آن پیش بینی تحلیلی از EPS شرکت در سال آینده ارائه شده است:
(ارقام به میلیارد ریال)

در خصوص ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت:
1 - هزینه های عملیاتی مطابق رویه تاریخی با 10درصد رشد در نظر گرفته شده است. 2 - هزینه صادرات سیمان عمدتا مربوط به حمل بوده که با توجه به موقعیت کارخانه «سکرد» در شهر بیجار معادل 10دلار در هر تن تخمین زده می شود. 3 - هزینه مالی با توجه به رقم مانده تسهیلات دریافتی شرکت در 31 شهریور با نرخ 12 درصد در نظر گرفته شده است. گفتنی است با توجه به روند روبه بهبود وضعیت نقدینگی شرکت احتمال تسویه وام ها نیز وجود خواهد داشت که کاهش این سرفصل هزینه در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به پیش بینی بودجه نیز از شواهد همین امر است. آثار این مساله که منجر به کاهش احتمالی هزینه مالی شرکت خواهد شد، در برآورد فوق لحاظ نشده است. 4 - درآمدهای متفرقه با توجه به سرمایه گذاری حدود 9میلیارد تومانی شرکت در سپرده بانکی و اوراق مشارکت با نرخ بازدهی 16درصد به دست آمده است. (اقتباس از صورت های مالی 6ماهه).
5 - مالیات شرکت با در نظر گرفتن معافیت مالیاتی صادرات مورد محاسبه قرار گرفته است.
با در نظر گرفتن موارد فوق مشاهده می شود که در صورت تحقق مفروضات این تحلیل، «سکرد» در سال آینده توانایی دستیابی به حدود 162 تومان سود خالص به ازای هر سهم خود را خواهد داشت. بدیهی است کارشناسان می توانند با تغییر فرضیه های مطرح شده به ارقام متفاوتی در این زمینه دست یابند. در اینجا بخش اول مطلب را به پایان می بریم و انجام ارزش گذاری به همراه ذکر چند نکته درمورد وضعیت «سکرد» را به فردا موکول می کنیم.


  
  
بررسی سود12ماهه87ایران ترانسفو

من خلاصه بدست امده ازتحلیلمودرباره سودحاصل ازسرمایه گذاریهارو درجدول زیراوردم
ایران ترانسفوری وزنگان 100%مالکیت دست ایران ترانسفو
ترانسفورماتورسازی کوشکن42%مالکیتش دست ایران ترانسفو
سود12ماهه کوشکن برابر130میلیاردریال برای87میباشدکه 42%این میشود54.6میلیاردریال
 
-------------------------------
 
شرکت ایران ترانسفو بررسی فروش وبراورد میزان سودشرکت برای12ماهه87




بررسی فروش شرکت در3ماهه و6ماهه و9ماهه وپیشبینی فروش12ماهه شرکت





فروش9ماهه 185میلیاردتومان



فروش3ماهه چهارم برابرمتوسط فروش5ماهه سال است



بدلیل اینکه اغلب فروش ترانسهای قدرت در3ماهه چهارم سال رخ میدهد



فرآیندساخت ترانسهای قدرت پروسه زمانی 9تا10ماهه است بهمین دلیل فروش این نوع ترانسها در3ماهه پایانی سال شکل میگیرد



فروش شرکت امسال بصورت زیربود وپیشبینی فروش12ماهه نیز درزیراورده شده است





فروش 3ماهه اول سال57میلیاردتومان



فروش6ماهه اول سال117میلیاردتومان(3ماهه دوم60میلیاردتومان)



فروش 9ماهه سال185میلیاردتومن(3ماهه سوم68میلیاردتومن)



فروش12ماهه 265میلیاردتومن(3ماهه چهارم 80میلیاردتومان)







مواداولیه مصرفی



که69%ارزش ریالی موادمصرفی شامل مس ورق هسته وروغن واهن الات



و31%بقیه شامل موادعایق وتجهیزات است






بهای تمام شده درگزارش6ماهه برابر80%که درگزارش9ماه به79%کاهش داشت



بهای تمام شده برای12ماهه رونیزهمان79%درنظرمیگیریم



که برای فروش265میلیاردتومان بهای تمام شده میشود209میلیاردتومان








هزینه های مالی شرکت





65میلیاردریال ازهزینه های مالی شرکت بابت جرایم دیرکرداقساط تسهیلات وجریمه تاخیر اعتبارات دیداری بوده پیشبینی شرکت قبلا146میلیاردریال برای هزینه های مالی بودکه باوصول700میلیاردریال طلب ازوزارت نیرو بابت مطالبات شاهدکاهش هزینه های مالی درگزارش9ماهه از146میلیاردریال به97میلیاردریال بودیم






درآمدهای متفرقه



ازسودحاصل ازتسعیر ارز وفروش مواداولیه 12ماهه سودخوبی ازین بابت کسب خواهدکرد



پیشبینی شرکت درگزارش9ماهه برابر138میلیاردریال بود که ازین میزان10میلیاردریال زیان تسعیرارز دیده بودندکه در12ماهه زیان حاصل ازتسعیرارز بکل ازبین خواهدرفت وحتی شرکت توانایی شناسایی سودازبابت تسعیرارز رانیزدارد وحداقل سودحاصل ازدرامدهای متفرقه برابر148میلیاردریال خواهدبود



توضیح اینکه:110میلیون یورو واردات و32میلیون دلار صادرات پیشبینی شده که نرخ برابری یورو14315ریال گرفته شده بودکه در6ماهه اول به بعدشاهدکاهش ارزش برابری یوروبه12600ریال نیزبودیم







درآمدحاصل ازسرمایگذاریها



ایران ترانسفو13شرکت زیرمجموعه دارد که عمده ترین واصلی ترین این شرکتها



ایران ترانسفوری بامالکیت100%



ایران ترانسفوزنگان بامالکیت100%



ترانسفورماتورسازی کوشکن بامالکیت42%



عایقهای الکتریکی پارس وسایرین





ترانسفورماتورسازی کوشکن



سال مالیش برج8(آذرماه) تموم شدوپیشبینی میشود130.2میلیاردریال سودپوشش دهد که ازین میزان42%به ایران ترانسفومیرسدیعنی54.7میلیاردریال



پیشبینی شرکت45.8میلیاردریال بودکه درگزارش تعدیل9ماهه این میزان روبه50میلیاردریال تعدیل داد

که در12ماهه درامدشرکت ازبابت کوشکن برابر54.7میلیاردریال خواهدبود





ایران ترانسفوری



ایران ترانسفوری60.5میلیاردریال پیشبینی ابتدای شرکت بودکه در9ماهه به80میلیاردریال تعدیل داده شد



ایران ترانسفوری سال مالیش برج9که در12ماهه توانایی پوشش سودتا95میلیاردریال را دارد






ایران ترانسفوزنگان



پیشبینی ابتدای سال شرکت برابر92.7میلیاردریال بودکه در9ماهه به110میلیاردریال تعدیل داده شدکه پیشبینی میشوددرگزارش12ماهه به120میلیاردریال بالغ شود



سال مالی زنگان برج9است





عایقهای الکتریکی پارس



سال مالی برج11بهمن ماه است پیشبینی شرکت برابر24.4میلیاردریال بودکه درگزارش9ماهه به31میلیاردریال تعدیل داده شدکه پیشبینی میشود درگزارش12ماهه به37میلیاردریال برسد





سایر



برابرشرکتهای بازرگانی وخدمات وپست و....که سودپیشبینی شده اول سال برابر5.3میلیاردریال که در9ماهه همان5.32میلیاردریال ودر12ماهه پیشبینی میشودبه6میلیاردریال برسد






پیشبینی درامدحاصل ازسرمایگذاریهاکه اطلاعات مربوط به پیشبینی شرکت ودرستون اخراطلاعات مربوط به پیشبینی بازارنسبت به پوشش12ماهه زیرمجموعه ها اورده شده است







درآمدحاصل ازسرمایگذاریها



پیشبینی شرکت228.8میلیاردریال که در9ماهه به276.3میلیاردریال تعدیل شد



پیشبینی میشوداین میزان درگزارش12ماهه به312.7میلیاردریال برسد




خب برسی سودنهایی12ماهه شرکت سال مالی87




فروش ودرامدحاصل از ارایه خدمات.......2.655.000میلیون ریال



بهای تمام شده کالای فروش رفته.............2.095.000میلیون ریال



سودناخالص.......................................560.000میل یون ریال



خالص هزینه های عملیاتی ....................(130.000)میلیون ریال



سودعملیاتی...........................................430.000 میلیون ریال



هزینه های مالی ....................................(97.267)میلیون ریال



درامدحاصل ازسرمایگذاریها.......................312.700میلیون ریال



درآمدهای متفرقه......................................148.000میلیون ریال



سودقبل ازکسرمالیات.................................793.433میلی ون ریال



مالیات برابر............................................83.433میلیو ن ریال



سودهرسهم قبل ازکسرمالیات برابر....................2.645ریال



سودهرسهم بعدازکسرمالیات برابر.....................2.367ریال






قابل توجه مدیران ایران ترانسفو



اگه این هم قبول نداریدتکذیبیه بفرستیدیاگزارش12ماهه حسابرسی نشده87 روعلی الحساب بفرستید
 
--------------------------------------
خب بامفروضات زیرببینیم سود87چندمیشه؟

درامدحاصل ازسرمایگذاریها



ایران ترانسفو ری5میلیارد12ماهه ساخته ویک ماه هم به خاطرتغییرسال مالی میتونه سرجمع5.5میلیاردتومن بسازه

زنگان تا12میلیاردتومن میتونه بسازه
کوشکن13.5میلیاردپس ساخته42%متعلق به ایران ترانسویعنی5.67میلیاردتومن

عایقهای الکتریکی پارس وسایرسرجمع بگیم4.3میلیاردتومن
درامدحاصل ازسرمایگذاریها=27.5میلیاردتومن

بررسی فروش وبهای تمام شده

فروش3ماهه اول57میلیاردتومن
فروش6ماهه اول117میلیاردتومن(3ماهه دوم60میلیاردتومن)
فروش9ماهه185میلیاردتومن(3ماهه سوم68میلیاردتومن)
پیشبینی فروش12ماهه265.5میلیاردتومن(3ماهه چهارم80.5میلیاردتومن)
بهای تمام شده3ماهه سوم 71%بود
برای3ماهه چهارم نیز70%بگیریم فروش3ماهه چهارم80.5میلیاردتومن بابهای تمام شده70%میشه56.3میلیاردتومن

146.7میلیاردتومن بهای تمام شده9ماهه
56.3میلیاردتومن بهای تمام شده3ماهه چهارم
200میلیاردتومن کل بهای تمام شده12ماهه

بامفروضات جدید سودسهم میشه.................................
فروش12ماهه 265.5میلیاردتومن
بهای تمام شده200میلیاردتومن
سودناخالص65.5میلیاردتومن
هزینه های عملیاتی 18.5میلیاردتومن
سودعملیاتی 47میلیاردتومن
هزینه های مالی9.75میلیاردتومن
درآمدحاصل ازسرمایگذاریها27.5میلیاردتومن
درآمدهای متفرقه14.8میلیاردتومن
سودقبل ازکسرمالیات 79.55میلیاردتومن
مالیات 8.55میلیاردتومن
سودپس ازکسرمالیات71میلیاردتومن
تعدادسهام300میلیون برگ سهم
سودهرسهم2367ریال

سود12ماهه87باحساب کتاب من میشه2367ریال باتلرانس5%میشه بین225تا248تومن برای بررسی سود88بایدگزارش حسابرسی شده بیادومفروضات مشخص بشه تحلیل فوق نظرات شخصی است درست یاغلط باید نشست ومنتظرموند
__________________
خب92تومن زیرمجموعه ها 12ماهه ساختند
حالابریم سراغ شرکت مادر
حالا3ماهه چهارم شرکت مادروبایدحساب کنیم
خب شرکت مادر
3ماهه اول15تومن فروش21%
6ماهه 42تومن(27تومن3ماهه دوم)فروش46%
9ماهه 70تومن(28تومن3ماهه سوم)فروش71%
12ماهه باافزایش فروش وکاهش بهای تمام شده میشه پیشبینی کرد(3ماهه چهارم حداقل35تومن بسازه)
35+70میشه105تومن پوشش12ماهه شرکت مادر+92تومن زیرمجموعه ها میشه197تومن

درقسمت درامدهای متفرقه13.8میلیارددیده که9ماهه8.3میلیاردمحقق یافته
1.6میلیاردتومن ازبابت حق لیسانس کوشکن+1میلیاردتومن ازبابت پوشش زیان تسعیرارز
این شد2.6میلیاردتومن یعنی86ریال که با197تومن قبلی میشه2056ریال

فروش مواداولیه8.8میلیاردتومن که فکرکنم3-4میلیاردتومن این برای3ماهه چهارم مونده که انجام بشه10-13تومن دیگه ازین محل میسازه وسودشرکت میشه215-218تومن
حالاتوهزینه های عملیاتی 2میلیاردتومن ازبابت فروش ضایعات دیدند که محقق بشه 7تومن ازین بابت به سودافزوده میشه وسودشرکت حداقل به225تومن میرسه

حال مقداری ازضایعات وکه زدندبرای88واگه2میلیاردپیشبینی هم بزارندبرای سال88بازهم تا217-218میتونه بسازه فقط میمونه 10-13تومن بابت فروش باقی مواداولیه که ایناهم درون گروهیه ممکن بزارندتوتلفیقی یابزنندبرای88و...ولی خب تعدیلش قطعیه فقط درصدتعدیل فرق میکنه اینم بایددرنظرگرفت که این سودوبایدببینه اگه87نبینه بایددر3ماهه88ببینه وچه بهترکه پوشش3ماهه88بیشترباشه

بافرض فروش ضایعات ومواداولیه درسال87سودشرکت بین225تا236خواهدبود

امابافرض انتقال درامدحاصل ازفروش ضایعات ومواداولیه به88سودشرکت میشه حوالی205تومن


ولی مهمترازون اینه که این20تومن سودکه به88منتقل میشه باافزایش20%قیمت ضایعات ومواداولیه درسال88به24تومن میرسه وسود88فقط ازبابت فروش ضایعات ومواداولیه منتقل شده ازسال87براحتی به246تومن میرسه

هرچه سود87به88منتقل کنندبهتره چون باعث محکمترشدن سهم درمیان مدت خواهدشدوباپی برایی که سود88خواهدگرفت قیمتش نیزافزایش خواهدیافت
 
----------------------------------------------
سود88بامفروضات زیراست
فروش300میلیاردتومن شرکت مادر
کل فروش مجموعه500میلیاردتومن
بهای تمام شده77درصددرنظرگرفته شده که طبق شنیده ها مس ورق هسته باقیمت6500و5400تومن هرکیلودرنظرگرفته شده است وروغن وفولادوسایرمواداولیه هم باقیمت بالایی دربودجه پیشبینی شده اند
واردات شرکت حدود130میلیون یورو برای88میتونه باشه که فکرکنم یوروتوبودجه1400تومن بسته باشند

مصرف کل مس گروه12هزارتن
مصرف کل ورق هسته گروه حدودا 33هزارتن
مصرف کل گروه اهن الات حدودا9هزارتن
مصرف کل گروه روغن بیش از20هزارتن

پیشبینی من فروش شرکت مادر320میلیاردتومن
فروش کل گروه520میلیاردتومن

اگرقیمت مس میانگین درسال88برابر6000تومن باشد
میانگین قیمت ورق هسته نیز4400تومن باشد
ازبابت روغن واهن الات هم کیلویی100-150تومن کاهش قیمت حساب کنیم
42میلیاردازکل بهای تمام شده کاسته میشه
یعنی طبق پیشبینی اگه بهای تمام شده77%کل فروش باشه

بافروش520میلیاردتومان گروه
بهای تمام شده خواهدبود400میلیاردتومن که اگه مس6000تومن ورق هسته4400باشه 42میلیاردکاهش بهای تمام شده باشه
بهای تمام شده به358میلیاردتومن میرسه


هزینه های عملیاتی درسال86و87برابر5%کل فروش بود
برای88هزینه عملیاتی7%گرفته شده که معلومه که خیلی بالاگرفتندواگه با5%سال86و87بگیریم میشه 520*5=26میلیاردتومن

هزینه های مالی
درسال87بافروش460میلیاردتومن هزینه های مالی برابر11.8میلیاردتومن بودیعنی2.56%فروش
حال برای88بافروش520میلیاردتومن همین نسبتوبگیریم میشه13.3میلیاردتومن


درامدحال ازسرمایگذاریها توتلفیقی86برابر4.1وتوسال87برابر5.5میلیار دتومن بودکه برای سال88هم حدود5میلیاردتومن بگیریم

درامدهای متفرقه توسال86برابر9میلیاردتومن وتوسال87برابر9.3میلیاردتومن که برای سال88نیزبگیم9میلیاردتومن

حال میشه حساب کردسودتلفیقی برای88
فروش520میلیاردتومن
بهای تمام شده358میلیاردتومن
سودناخالص برابر162میلیاردتومن
هزینه های عملیاتی(26میلیاردتومن)
سودعملیاتی 136میلیاردتومن
هزینه های مالی(13.3میلیاردتومن)
درامدحاصل ازسرمایگذاریها 5میلیاردتومن
درامدهای متفرقه9میلیاردتومن
سودقبل ازکسرمالیات برابر136.7میلیاردتومن
مالیات برابر22میلیاردتومن
سودبعدازکسرمالیات114.7میلیاردتومن
سودهرسهم382تومن

بامس6000دلار ورق هسته4400تومن وفروش520میلیاردتومن گروه میتونه382تومن بسازه
البته سودهای غیرعملیاتی وضایعاتی که ازسال88منتقل شده روحساب نکردم

اینوهم اضافه کنم اینابراساس مفروضات احتمالیه وتاگزارش حسابرسی88نیادنمیشه باقاطعیت چیزی گفت
ولی میشه روی سود350تا380تومن با مس6000دلارو ورق هسته4400دلارحساب کرد
حتی اگر350تومن نیزبسازدباپی برایی3.5میشه1225تومن ومجمع هم100هم تقسیم کندمیشود1325تومن ارزش سهم بادیدبلندمدت

  
  
پس از عرضه های سهمگین دیروز بر نماد پالایش نفت اصفهان، امروز نوبت به بانک کارآفرین رسید که صف خرید 15 میلیون سهمی خود را در عین ناباوری از دست بدهد. وکار در حالی با عرضه های سنگین روبرو شد و با 14 میلیون سهم معامله، به صورت متعادل به کار خود پایان داد که جو عرضه امروز پر رنگ تر بود و بسیاری نمادها را درنوردید هر چند برخی مقاومت خوبی در برابر آن داشتند. به هر صورت وکار نزدیک به 5/14 برابر حجم مبنای خود معامله شد در حالی که عبور سهم از قیمت 300 تومان را در صورت ادامه صف خربد دو نماد بانکی اقتصادنوین و پارسیان می توان انتظار داشت. سرمایه گذاری در این نماد برای یک بعد میان مدت همچنان مورد توافق بازار است.

اما نماد کنتورسازی در شرایطی که ابتدای وقت، عرضه های چشمگیری بر بانکی ها روی می داد، با از بین رفتن صف خرید مواجه شد و حتی به زیر نرخ صفر تابلو رسید. این وضعیت تنها دقایقی دوام یافت تا آکنتور باز هم با صف خرید در قیمت 761 تومان مواجه شود که این بار عرضه چندانی را شاهد نبود. خیز این شرکت برای تولید 5 میلیون کنتور الکترونیکی و طرح تعویض کنتورهای فرسوده، چنان امیدواری را به سودآوری آینده شرکت ایجاد کرده که خریداران حتی در قیمتی برابر با 10 برابر نرخ یک سال گذشته هم دست از تقاضا برنمی دارند! شواهد و قرائن حاکی از ادامه بازدهی این نماد دارد که امسال سودی برابر 171 تومان به ازای هر سهم را پیش بینی کرده و در حال گسترش تولید خود است!

اما امروز در بسیاری نمادهای مورد توجه می شد عرضه های بیشتر را سراغ گرفت که برخی چون دو بانک پارسیان و اقتصاد نوین توانستند در برابر آن مقاومت کنند اما نمادهایی چون فولاد مبارکه با تعادل مواجه شدند. فولاد در حالی صف خود را در نرخ 1843 ریال عرضه شده دید که تا نرخ 1800 ریال نیز کاهش پیدا کرد. فولاد خوزستان، هم گروهی این نماد نیز با عرضه هایی ضعیف در نرخ درصد منفی 408 تومان معامله می شد. عرضه ها بر ملی مس نیز که امروز با صعود نرخ های جهانی محصول روبرو بود، اندکی بیشتر بود اما باز هم از فردا قانون رفع گره معاملاتی در پی تلاش برای ایجاد تعادل در فملی بر خواهد آمد. 250 هزار سهم نیز بر نماد پتروشیمی خارک عرضه شد و در عین ناباوری، صف فروش حدود 10 میلیون سهمی پالایش نفت اصفهان هیچ پاسخ درخوری از سوی بازار و حامیان عمده نیافت. این در حالی بود که قیمت نفت حدود یک درصد کاهش قیمت را در بازارهای جهانی شاهد بود.

برای فردا انتظار عرضه های در دو نماد بانکی پارسیان و اقتصاد نوین را داریم و صعود قیمتی را در نماد کارآفرین محتمل می دانیم. مقاومت هر سه این نمادها در برابر عرضه ها تا حدی قابل پیش بینی است. در نماد ایران ترانسفو با وجود باقی ماندن 400 هزار سهم صف فروش در پایان وقت، تعادل را پیش بینی می کنیم که به زحمت قیمت را به کمتر از نرخ 874 تومان امروز می رساند. فولاد مبارکه شاید به نرخ های محدوده منفی برسد و کنتورسازی وضعیتی غیر قابل تخمین دارد. شتاب عرضه ها بر نماد مخابرات ایران را نیز بسیار بعید می دانیم!
__________________
*افزایش سهام شناورآزاد10شرکت

براساس این گزارش، در حالی طی سه ماه سوم سال گذشته درصد سهام شناورآزاد فقط یک شرکت بورسی یعنی لعابیران افزایش یافته بود که در پایان اسفند سال گذشته 10 شرکت با افزایش این متغیر مواجه شدند.
براین اساس ،در برابر افزایش 10 درصدی سهام شناور آزاد دو شرکت معدنی باما و نیروی زنگان، سهام شناور 8 شرکت دیگر شامل پتروشیمی شیراز،لعابیران،فجر سپاهان،جوشکاب یزد،ریخته گری تراکتور سازی، سازه پویش، دوچرخه و موتور سیکلت سازی ایران (سرمایه گذاری اعتبار) و مخابرات ایران با رشد 5 درصدی این متغیر مواجه شدند.

*کاهش سهام شناور آزاد 6 شرکت

از طرف دیگر درمیان 345 شرکت بورسی، 6 شرکت با کاهش 5 درصدی سهام شناورز آزاد در پایان سال87 روبرو شدند.
بدین ترتیب این متغیر در شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، خوراک دام پارس ، قند پارس، لوله سدید ، توس گستر و سخت آژند کاسته شد.

88/1/25::: 8:32 ص
نظر()
  
  
بنیرو قبلاگفتم نبایدبابترانس اشتباه بگیرید چون بترانس رشدمیکنه نمیتونه دلیل رشدبرای بنیروباشه
بنیروسود88وهم تغییرانچنانی نداده وباتوجه به پی برایی سهم فعلادلیلی برای رشدسهم وجودندارد وقیمت حوالی235-245قیمت متعادل سهم محسوب میشه وبرای رشدبه260وبالاترنیازمنداخبارمثبتی است

بکاب حوالی350وپایینترحمایت خوبی داره ازطرفی محدوده390-400مقاومتش ودراین محدوده شاهدافزایش حجم معاملات وعرضه ها هستیم
نمیشه بلندمدتشونظردادچون سهامدارخفنی چون داوودخطر داره(داوودیان) اماکوتاه مدت رنج350-400نوسان میکنه که حوالی350تقاضای خریدافزایش وحوالی400هم حجم عرضه افزایش پیدامیکنه

اخابرقبلاچندباری تکرار کردم کوتاه مدت ممکن رشدی نکنه وبسته به سیاستهای سهامدارعمده مهراقتصاد داره بنابراین اگه قصدخرید دارید بایدبادیدمیان مدت وتامجمع ومعامله بلوکی دارید بایدپله ای بخرید ونگهدارید وانتظارنوسانات مثبت کوتاه مدت نداشته باشید

ختراک وبررسی نکردم
خشرق مجمعش اردیبهشت است
سود87برابر82تومن که85%این تقسیم میشه یعنی70تومن سودنقدی از170قیمت فعلی کم کنیم سهمو100تومن میخریم که سود88برابر90تومن پیشبینی شده درواقع پی برایی 1.1واحدکه دلیل پایین بودن پی برایی بخاطرنظرهیات مدیره درباره اعلام افزایش سرمایه 100درصدی است
حال100%افزایش سرمایه قراره بده که ازمطالبات واورده نقدیه
اگه افزایش سرمایه100درصدی هم تومجمع بخوادبده وباسرمایه جدیدسود88حدود50هم اعلام کنه میاد100بازمیشه و70هم سودمجمع میشه170حال باید دیدحق تقدم چندقیمت میخوره 20تومن یا30تومن ویا...ولی فکرنکنم خریدسهم تواین محدوده 170قیمت تابلوریسکی داشته باشه واگه بحث افزایش سرمایه نبودخریدسهم تومحدوده فعلی خیلی دلچسب بود
تکنیکالی فعلانمودارش دردسترس نیست
__________________
مخابرات و مهر اقتصاد
 
مهرحدودا الان فکرکنم یک میلیاردسهم اخابرودردست داره
ایراتل بالای100میلیون
شستا بیش از150میلیون
بیمه ایران120میلیون داشت که الان خبرندارم فروخته یانه
سایرکدهای سپاه و...هم بماند
یعنی حدود1.4میلیاردسهم دست مهروشستا وبیمه ایران وایراتل و...چیزی حدود3%سهم
وتنها2%سهم دست سایرحقوقیا وحقیقیهای بازاره
مهراقتصادقیمت تمام شده اش بالای170تومنه وبرای اینکه اوریج وپایین بیاره مجبوره مدتی تواین قیمتهانگهداره وسهموازبازارجمع کنه
-----------------------------------------
بترانس
بافروش گروه460میلیاردتومن درسال87با
مصرف10هزارتن مس7000دلاری+30هزارتن ورق هسته5200تومن هرکیلویی+20هزارتن روغن که بانفت میانگین100دلار مصرف میکرد +9000تن ورق فولادی800تومنی 12ماهه87میتونه تا230تومن اعلام کنه اونم بدون درنظرگرفتن درامد23تومنی فروش ضایعات که به سال88 انداخته

برای سال88فروش گروه500میلیاردتومنه که من520میلیاردتومن پیشبینی میکنم

حال بافروش گروه520میلیاردتومن درسال88و

مصرف12هزارتن مس که4500تن اینومیانگین3200دلار خریده انبارکرده ومابقی روحتی5000دلارهم بخره بازهم میانگین قیمت امسالش به4500دلارهم نمیرسه
+33هزارتن ورق هسته ای که کیلویی 4200تومنه +22هزارتن روغن که کیلویی حداقل30%پایین اومده +11000تن ورق فولادی که الان زیر600تومنه +ضایعاتی که ازسال87مونده وباضایعات سال88درامدکل ضایعات امسال به14میلیاردمیرسه یعنی سهمی47تومن

حال خودشما بشینیدحساب کتاب کنید بهای تمام شده امسال چقدرپایین میاد وباقیمت ثابتی که درفروش محصولات دارند سودعملیاتی امسال چقدرافزایش خواهدیافت فقط47تومن سال88درامدفروش ضایعات خواهندداشت افزایش تولید +کاهش بهای تمام شده +100میلیاردتومن وصول طلب شرکت ازوزارت نیرو که باعث افزایش نقدینگی وکاهش هزینه های مالی خواهدشد+نوسانات ارزی و....

بافروش520میلیاردتومن حتی بافرض ثابت گرفتن بهای تمام شده وسارفاکتورها سودشرکت از222به250تومن میرسه
باکاهش قیمت مواداولیه اگه10%به حاشیه سودخالص شرکت افزوده بشه 52میلیارد درامدشرکت بالامیره وبعبارتی هرسهم170تومن میتونه تعدیل بده و420تومنوبسازه

حالا بایددید این10%یعنی52میلیاردتومن افزایش حاشیه سودمیتونه رخ بده؟
خب درسال88موادمصرفی به شکل زیر
مس12هزارتن
ورق هسته33هزارتن
22هزارتن روغن
11هزارتن ورق فولادی
موادعایق وتجهیزات و...

ابتدا توضیحاتی بدم
ورق هسته سیلیس دارsilicon sheet steel الان قیمتش از3.67یوروکه سال87بودپایین اومده وبین2.9تا3.2درحال نوسانه که این هفته گذشته 2.9یورو گزارش شده
حالاتوبودجه سال88طبق تماسی که باشرکت داشتم گفتندتوبودجه88همون میانگین قیمت87درنظرگرفتندیعنی بین5200-5400تومن هرکیلو
الا قیمت واقعی ورق هسته چند؟اگه3.2یوروبگیریم وبایورو1300تومن هم حساب کنیم حداکثرقیمت ورق هسته میشه4160تومن هرکیلو که الان هرکیلوبین3650تومن تا4160تومن درنوسانه
اگه4200درنظربگیریم بازهم باپیشبینی بودجه88که بین5200هم درنظربگیریم حدودا1000تومن هرکیلواختلافه

حال مابگیم توبودجه88میانگین4200تومن کیلویی ورق هسته مصرف کنه

مس توبودجه88طبق شنیده ها با6500دلاربسته شده وبالاگفتم4500تن مس بامیانگین3200دلارتوانبارموجودی دارند وامسال12هزارتن مس مصرف خواهندکرد وحتی با5000دلاربقیه مس وبخرندمیانگین مس امسال بازهم کمتراز4500دلارخواهدبودکه من تومحاسبات 4500دلار درنظرمیگیریم

حال میشه محاسبات انجام داد
موادمصرفی

مس
پیشبینی بودجه6500دلار
پیشبینی قیمت مصرفی برای88با4500دلار
اختلاف2000دلارهرتن که در12هزارتن میشه24میلیون دلار

ورق هسته

پیشبینی بودجه5200تومن هرکیلوباشه
پیشبینی قیمت مصرفی برای88با4200تومن هرکیلو
اختلاف1000تومن هرکیلو که در33هزارتن میشه33میلیاردتومن

روغن
دردوقسمت وارداتی وداخلی که برای ترانسهای روغنی وخشک و..فرق میکنه روغن داخلی سال قبل700تومن هرکیلوبود وارداتی1500تومن که دارداتی 1050یورو ویوروهم1430هم دربودجه دیده بودند الان تنی زیر800یورو ویوروهم زیر1300تومنه یعنی از1500تومن هرکیلو به حدود1000تومن وپایینتراومده وبیشترروغن مصرفی وارداتیه میانگین داخلی وارداتی الان حداقل بیش از30%ریزش کردند قیمت روغن باقیمت نفت رابطه مستقیمی داره بعدریزش قیمت نفت از147دلاربه50دلارقیمت روغن هم ریزش شدیدی کرد

22هزارتن مصرف روغن که هرکیلو میانگین وارداتی وداخلی بیش از300تومن پایین اومده که ما 200تومن بگیم پایین بیاد میشه4.4میلیاردتومن

ورق فولادی
11هزارتن ورق فولادی که سال قبل870تومن کیلویی بودامسال وبا750بسته باشه ومیانگین امسال600تومن مصرف کنه که امسال قیمت ورق فولاد کاهش چشمگیری داشته
هرکیلو150تومن کاهش قیمت که در11هزارتن میشه 1.65میلیاردتومن

دلاروهم1000بگیریم
مجموع اینا میشه63میلیاردتومن کاهش بهای تمام شده

گفتم که بافروش520میلیاردتومن کل گروه بدون درنظرگرفتن کاهش بهای تمام شده 250تومن سودشرکت میشه
حال بادرنظرگرفتن63میلیاردتومن کاهش بهای تمام شده
7میلیاردهم فروش ضایعات87که به88منتقل شده میشه70میلیاردتومن
حال 15میلیاردهم ازین مالیات بیاییم کم کنیم میشه55میلیاردتومن که بر300میلیون سهم تقسیم کنیم میشه183تومن تعدیل
250سودخودشرکت +183تعدیل بازهم به433تومن میرسیم اونم
بامس میانگین4500دلار+ورق هسته4200تومن

حال اینکه هزینه های مالی پایین خواهداومدکه درنظرنگرفتم
ازطرفی باافزایش فروش درامدهای خدماتی هم بالامیره که اونم درنظرنگرفتم
حاشیه سودخالص کل گروه بافروش520میلیاردتومن اخرسال بین23.5تا27.5درصدخواهدبود
-------------------------------
فخوز چندتا فاکتور متغییر داره
1-میزان تناژ فروش که سال88 برخلاف فولادکه از4.82میلیون تن به4.71میلیون تن کاهش داشته فخوز برعکس افزایش فروش وراه اندازی طرح توسعه میزان تناژ فروشش بالاخواهدرفت حالااز2.4میلیون تن سال87به 2.8تا3.2میلیون تن میتونه افزایش پیداکنه

2-سنگ اهن فولادمبارکه داخلی واگه واردات داشته باشه خیلی کمه ولی سنگ اهن فخوز 60درصد داخلی ومابقی وارداتیه ازبرزیل وغیره بادرصدخلوص متفاوت وقیمت واردات وهزینه حمل و...هم بیادروش از میانگین قیمت خریدسنگ اهن مبارکه بالاتره

وقتی فولادقیمت خریدسنگ اهن و54هزارتومن هرتن میبنده پس قیمت خریدسنگ اهن توسط فخوز فکرکنم بالای65هزارتومن هرتن باشه یعنی حدود65هزارتا70هزارتومن هرتن

قیمت فروش اسلب وبیلت وبلوم برای بودجه88هم بایدببینیم چندخواهدبود وباچه تناژی؟
اگه قیمت تمام شده تولیدهرتن شمش و420دلار درنظربگیریم وفی فروش ومیانگین460دلارببنده باتناژ2.8میلیون تن نهایت سودفخوزمیشه51تومن

درسال86قیمت تمام شده هرتن شمش برابر4426هزارریال بود
وبافروش5234هزارریال هرتن شمش در2160تن تونست797ریال بازای هرسهم سودبسازه دراین سال قیمت خریدهرتن سنگ اهن برابر755هزار ریال وهرکیلواهن قراضه برابر3472ریال بود

فکرکنم سوداعلامی فخوزبرای سال 88بین40-55تومن باشه البته بازهم میگم بستگی به تناژ تولید وقیمت فروش محصولات وقیمت سنگ اهن مصرفی توبودجه داره
__________________

88/1/11::: 8:24 ص
نظر()
  
  
   1   2      >