سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :60
بازدید دیروز :113
کل بازدید :552550
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/4
9:36 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
خبرهای داغ به نقل از دیگران

کاربران محترم :

به اطلاع می رساند که کلیه خبرهای درج شده این مطلب با عنوان " خبرهای داغ به نقل از دیگران " از منابع خارج از منابع رسمی و غیر رسمی ایران تحلیل استخراج وعینا منتقل می شود. بنابراین ایران تحلیل در برابر خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

فروسیلیس ایران:
شنیده شده است این شرکت توانایی ندارد طی سال مالی جاری عایدی خود را مورد پوشش قرار دهد و احتمالا با تعدیل منفی عایدی همراه خواهد شد.

کالسیمین:
در حالی که شرکت تولید کننده شمش روی با مشکل تهیه اسید سولفوریک مواجه هستند، اما شنیده شده است این شرکت برای تهیه این اسید هیچگونه مشکلی ندارد.

سرمایه گذاری ملت:
گفته می شود این شرکت مبلغ هنگفتی از یکی از شرکت های زیر مجموعه خود طلب دارد که قرار است آن را وصول نماید که در صورت صحت این خبر این شرکت سود شناسایی خواهد کرد و با تعدیل مثبت عایدی همراه خواهد شد.

کمباین سازی ایران:
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت کمباین سازی ایران از محل فروش مناسب برخی محصولات خود با تعدیل مثبت عایدی همراه خواهد شد و تصمیم دارد به زودی این تعدیل عایدی را به بازار سرمایه اعلام نماید.

کف:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که شرکت کف با تعدیل منفی عایدی به میزان 50 ریال رو به رو شده است.

معادن روی:
می گویند سهامداران عمده شرکت توسعه معادن روی ایران تصمیم دارند طی هفته جاری سهام این شرکت را از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

چینی ایران:
در حالی که حدود چهار ماه از توقف نماد معاملاتی این شرکت به دلیل وجود برخی مشکلات میان شرکت چینی ایران و سازمان بورس می گذرد، اما گفته می شود این مشکلات مرتفع شده و طی هفته جاری نماد معاملاتی آن بازگشایی خواهد شد.

لیزینگ غدیر:
شنیده شده است شرکت ایران خودرو دیزل تصمیم دارد سهام این شرکت را مورد حمایت قرار دهد.

کابل‌های مخابراتی شهید قندی:
افت شدید قیمت سهام این شرکت در یک سال گذشته رشد صعودی قیمت آن را در پی داشته است اما نوسانات قیمت مس تاثیر زیادی بر سود این شرکت خواهد داشت.
سرمایه‌گذاری امید:

تاخیر در زمان عرضهء سهام این شرکت باعث شده تا سهام شرکت‌های زیرمجموعهء آن یعنی چادرملو و گل‌گهر مورد توجه سرمایه‌گذاران باشند، که البته به دلیل افزایش نسبت P/e این دو شرکت می‌تواند ریسک آن‌ها را افزایش دهد.





شرکت‌های تولیدکنندهء روی:

کاهش قیمت جهانی روی در هفته‌های اخیر و عدم پیروی آن از قیمت جهانی مس، باعث شده تا همچنان سهام شرکت‌های توسعهء معادن روی، باما، کالسیمین و فرآوری، مورد احتمال فعالان بازار قرار نگیرند و صف فروش آن‌ها طولانی شود.
  
  
خبرهای داغ به نقل از دیگران

کاربران محترم :

به اطلاع می رساند که کلیه خبرهای درج شده این مطلب با عنوان " خبرهای داغ به نقل از دیگران " از منابع خارج از منابع رسمی و غیر رسمی ایران تحلیل استخراج وعینا منتقل می شود. بنابراین ایران تحلیل در برابر خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.



آذرآب:
شنیده شده است این شرکت قراردادی جهت همکاری احداث کارخانه سیمان در شهر برست بلاروس با این کشور منعقد کرده است.

تکین کو:
گفته می شود شرکت تکین کو از محل راه اندازی برخی شرکت های پتروشیمی تازه تاسیس سود مناسبی شناسایی کرده و تصمیم دارد عایدی خود را مورد تعدیل مثبت قرار دهد.

فولاد مبارکه:
می گویند شرکت فولاد مبارکه تصمیم دارد در گزارش شش ماهه خود عایدی این شرکت را مبلغ 500 ریال به بازار سرمایه اعلام نماید.

ملی صنایع مس ایران:
شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت پروژه طرح جامه آب را در مجتمع مس سرچشمه و میدوک را در دست اجرا دارد که تا سال 1390 به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذاری مسکن:
شنیده شده است این شرکت طراحی و پیاده سازی طرح جامع فناوری اطلاعات با توجه به فرآیندهای کسب و کار را در برنامه های آینده خود قرار داده است.

مپنا:
گفته می شود این شرکت علاوه بر گواهینامه های Ohsas18001 و Iso14001 گواهینامه Iso9001 را نیز دریافت نموده است.

کارتن ایران:
می گویند این شرکت پروژه اجرای طرح های توسعه به محوریت نوسازی جهت افزایش توان کیفی و کمی مقواسازی ها و تکمیل طرح های توسعه بخش تبدیل را در دست اجرا دارد.

کمباین سازی ایران:
شنیده ها حاکی از افزایش کیفیت و بهره وری با استفاده از فنون مهندسی کیفیت و استانداردهای بین المللی Iso9001 و مدل تعالی سازمان Efqm و کایزن و Ss و شش سیگما در شرکت کمباین سازی ایران می باشد.

کابل‌های مخابراتی شهید قندی:

P/e پایین و وضعیت خوب تولید و عملیات این شرکت از یک طرف و قیمت بسیار پایین آن از طرف دیگر باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران مایل به خرید سهام آن باشند. نوسانات قیمت مس به عنوان مادهء اولیه مصرفی تاثیر زیادی بر سود سهام این شرکت دارد





سرمایه‌گذاری پتروشیمی:

عملکرد نه چندان خوب این شرکت در سال‌های اخیر باعث افت شدید قیمت سهام آن شده است، که توجه به ماهیت فعالیت این شرکت به عنوان یک هلدینگ تخصصی در مقایسه با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ، همانند با توسعهء معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری ساختمان، سرمایه‌گذاری البرز، داروپخش و ... بسیار بدتر بوده است
  
  


موتوژن:
شنیده شده است شرکت نورد آریان فولاد تصمیم دارد به حمایت های خود از سهام شرکت موتوژن در بازار سرمایه ادامه دهد.

تکنوتار:
گفته می شود شرکت مهندسی تکنوتار جهت ساخت 1000 جایگاه سوخت گازی با سازمان بهینه سازی سوخت در حال مذاکره می باشد.

سرمایه گذاری شاهد:
شنیده ها حاکی از عرضه سهام این شرکت توسط موسسه اندوخته شاهد طی روزهای اخیر در بازار سرمایه می باشد.

فارسیت درود:
اخبار و زمزمه هایی که از شرکت فارسیت درود در بازار سرمایه به گوش می رسد حاکی از تصمیم مدیران این شرکت جهت اعلام تعدیل مثبت عایدی به میزان 15 درصد در گزارش شش ماهه می باشد.

سرمایه گذاری پردیس:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری تدبیر تصمیم دارد سهام شرکت سرمایه گذاری پردیس را همچنان در بازار سرمایه عرضه نماید.

تایدواتر:
فعالان بازار معتقدند با توجه به P/e پایین این شرکت و حمایت های گسترده شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از سهام شرکت تایدواتر در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در سهام این شرکت را کم ریسک ارزیابی می کنند.

آذراب:
می گویند این شرکت در حال انعقاد قرارداهایی جهت احداث کارخانه سیمان با مسئولان کشور گویا در این کشور می باشد.

کاشی پارس:
فعالان بازار معتقدند با توجه به جمع آوری سهام این شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری صباتامین و حمایت هایی که از سهام آن شرکت به عمل می آید، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی به نظر می رسد.

بانک اقتصاد نوین:
می گویند این بانک با افزایش سرمایه به میزان 25 درصد از محل مطالبات و آورده مواجه شده است که تصمیم دارد به زودی آن را اعمال نماید.



چادرملو:
اگرچه پیش‌بینی شده بود که نماد این شرکت به قیمت 10 هزار ریال بازگشایی شود اما جو منفی نسبی حاکم بر بازار در هفتهء جاری سبب شده تا این شرکت به قیمت موردنظر نرسد.




موسسهء مالی اعتباری سینا:

از آن‌جا که هنوز اثرات ناشی از معاملهء یک میلیارد دلاری مس به طور کامل برطرف نشده عرضهء سهام «وسینا» ممکن است موجب تشدید کاهش نقدینگی شود، با این حال، عرضهء آن هفتهء آینده آغاز خواهد‌شد.

  
  
وحید جون من خلاصه رو میزارم ولی باید استعفا بدی @@4
1- اولویت اول برای خرید و نگهداری برای 3 ماه تکنو تار بود که تقریبا دوستان درباره اش اتفاق نظر داشتند. با توجه به قراردادهای جدیدی که در دست داره(از جمله قرارداد با عراق- قرارداد 1000 دیسپانسر - سی ان جی خانگی - سوخترسان هواپیما- جایگاه سوخت سیار و بسیاری قراردادهای دیگه که داره )
2- بانک پارسیان . اگر قرارباشه بانکهای دولتی بیان و پی بر ای 5-6 بگیرند و با توجه به اینکه پی بر ای کارافرین و اقتصاد نوین بالاست ایا پارسیان ارزنده نیست؟؟؟ قیمت امروز 150 تومانه و باید ببینیم تو چند ماه اینده چند خواهد شد.
3- داروسازی اسوه(تعدیل 50 درصدی داره)
4- نورد قطعات فولادی
5- احتمالا مس همین روزا جمع بشه(امروز هم داره زیاد معامله میشه)
6- مپنا هم به دنبال مس برمیگرده(امروز هم صف فروشش کمتر شد)
__________________

  
  
نهاد ریاست‌جمهوری: احمدی‌نژاد، سقراط زمانه است



مرکز پژوهش و اسناد ریاست‌جمهوری در نخستین شماره از «گزارش جمهور» که با عنوان «دیالکتیک سقراطی رئیس‌جمهور در پیروزی نهضت ملی هسته‌ای ایران» در شهریور 1386 منتشر شده، شیوه احمدی‌نژاد در بحث و گفت‌وگو را همانند سقراط دانسته است.

در بخشی از این گزارش پانزده صفحه‌ای که حدود نیمی از آن به سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های احمدی‌نژاد اختصاص دارد و نیم دیگر توسط مجتبی زارعی، عضو و مبتکر ایده راه‌اندازی شورای سیاستگذاری نظارت بر انتشار آثار و اندیشه‌های رئیس‌جمهور نوشته شده، آمده است: «... سقراط به دنبال آن بود که آدمی خویش را بشناسد و شناخت و علم به خویش را همان تقوا و تقوا را هم علم و این علم را نیز آموزشی و آموختنی می‌دانست. لذا او دمکراسی آتنی گرفتار در کمند آریستوکراسی معطوف به کار ویژه‌های الیگارشیک را برنمی‌تابید و به فرد، فرد آتنی بشارت می‌داد که در صورت لیاقت و کسب فضیلت، سعه وجودی‌شان ظرفیت هر شأن و مقامی را پیدا خواهد کرد. از این رو با شاگردان آتنی‌اش در «اگورا» ـ میدان بزرگ شهر ـ می‌نشست و بحث می‌کرد، به دنبال طبقه ممتازین نبود و به حرف‌های تبلیغاتی که وی را مورد ریشخند قرار می‌داد، هرگز توجهی نمی‌کرد. بینی‌های سقراط از آن روی که از منافذ گشادی برخوردار بود، وی را مورد طعنه طایفه سفسطه‌گرا قرار می‌داد، اما سقراط می‌گفت: مگر نه این‌که بینی برای نفس کشیدن است؟ پس اگر چنین است، سوراخ‌های گشاد بینی‌ام راه نفس کشیدن را هموارتر می‌کند.

رقبای سوفیست سقراط طرفی از این طعنه‌ها نمی‌بستند ... سقراط و دیالکتیک سقراطی، قهرمانان روش‌مندی احمدی‌نژاد در بحث و مذاکره با بیگانگان می‌باشد. رقبای احمدی‌نژاد بر آن بودند که ریاست‌جمهوری به او نمی‌آید! اشکالی که البته، لیبرال‌ها بر «رجایی» هم وارد می‌نمودند. یکی از سیاسیون که برخی اوقات حرف‌هایش از جاده عقل خارج می‌شود، عدم شباهت احمدی‌نژاد به رؤسای جمهوری! را حتی در استودیو خبری صداوسیما نیز بیان کرد و کماکان نیز او و دوستانش چنین می‌کنند، اما رئیس‌جمهور به مدد «دیالکتیک سقراطی» و بی‌اعتنا به این سوفسطاییان، در حال کار و مباحثه با مردمان در «اَگورا»های ایران است.

رئیس‌جمهور اما اکنون با مدد از دیالکتیک سقراط پیش رفته است؛ روشی که خود سقراط آن را به «telenchus» موسوم نموده (چیزی شبیه سؤال‌پیچ‌ کردن خودمان). البته رئیس‌جمهور این روش سقراطی را در مواجهه با بیگانگان، بیش از رقبای داخلی‌اش مورد استفاده قرار داده است. سقراط البته به دست انداختن و استهزا «ironie» نیز شهره می‌باشد. البته بهره جستن از مثل اتصال ویژه‌خواران متنفذ با شیلنگ‌های چند اینچی، استهزای سقراطی کسانی است که مبارزه با ویژه‌خواری را، بی‌ثبات‌سازی سرمایه‌گذاری در ایران نامیده‌اند. وقتی به کارنامه احمدی‌نژاد در پیروزی نهضت ملی هسته‌ای نگاه کنیم، کاربست این فن را بیشتر می‌یابیم.

نگارنده بر آن است که رئیس‌جمهور اکنون با استمداد از آموزه‌های روش سقراط، مبدع «سیاست مناظره‌ای» است و می‌توان مدعی شد از بین حکمرانان جهان، صرفا اوست که می‌توان وی را «رئیس‌جمهور پرسش و پاسخ» نامید. بسیاری از مقامات عالی‌رتبه ایرانی و رؤسای جمهور برخی مقاطع تاریخی ایران در مذاکره و مباحثه با بیگانگان در مقام متهم بازجویان نظام سلطه و کمپانی‌داران قرار گرفته‌اند، اما این بار وضع متفاوت شده و رئیس‌جمهور، خود در مقام پرسش از دنیا و نیز بازجوی حکمرانان سفسطه‌جو منزلت یافته است.

نگارش نامه به فرعون زمان؛ جورج دبلیو بوش، گفت‌وگوی مکتوب با ملت آمریکا و ارسال نامه به صدراعظم آلمان و همچنین اصرار رئیس‌جمهور بر اجرای «سیاست مناظره‌ای» بین خود و رئیس‌جمهور آمریکا در اَگورهای جهان، مسبوق به کاربست چنین دیالکتیکی است.

سقراط و روش سقراطی، الگوی بی‌بدیل جدال با سوفسطاییان زمانه است. احمدی‌نژاد اکنون خبرسازترین رئیس‌جمهور جهان است...».

  
  
   1   2   3   4   5   >>   >