سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ریاستْ دوستی، از دوستی خدای سبحان باز می دارد . [امام علی علیه السلام ـ در حکمت های منسوب به ایشان ـ]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :69
کل بازدید :552722
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/7
4:5 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

در طول هر موج چه اتفاق می افتد؟

در این قسمت به شرح مختصری از آنچه در طول هر موج اتفاق می افتد می پرداریم . در مثال از بازار سهام استفاده می کنیم زیرا آقای الیوت هم از همین بازار برای تشریح تئوری خود استفاده کرده بود . ولی توجه داشته باشید که نوع بازار مهم نیست و می توانید این تئوری را از بازار ارز گرفته تا بازار نفت و طلا و ... به کار ببرید .

موج 1: سهام حرکت اولیه خود را انجام داده است . این حرکت به این دلیل رخ داده است که تعدادی از معامله گران به طور ناگهانی ( به دلایل مختلف واقعی یا تصوراتشان ) احساس کرده اند که قیمت پایین است و باید بخرند . این عامل موجود رشد قیمت شده است .

موج 2: در این مرحله عده ای از معامله گران حاضر در موج اول احساس می کنند که قیمت بیش اندازه بالا رفته و سود خود را گرفته و معاملات خود را بسته اند . این باعث می شود که سهام دوباره سقوط کند . اما سقوط آن به اندازه ای نیست که به قیمت پایین تر از ابتدای شروع موج اول برسد . 

موج 3: این موج طولانی ترین و قوی ترین موج است . بازار توجه اکثریت معامله گران را به خود جلب کرده است . بیشتر مردم جذب این سهام شده اند و مایل به خرید آن هستند . این امر باعث می شود قیمت سهام بالا و بالاتر برود . در بیشتر مواقع قیمت سقف در موج سوم بالاتر از قیمت سقف در انتهای موج اول است .

موج 4 : مردم شروع به گرفتن سود و بستن معاملات خود می کنند . زیرا فکر می کنند قیمت بیش از اندازه بالا رفته است . این موج ضعیف است . زیرا بیشتر مردم اعتقاد دارند که قیمت هنوز بالا می رود و می خرند .

موج 5 : این موجی است که در آن مردم زیادی دیوانه وار ، وارد بازار می شوند و این سهم را می خرند . مدیر عامل شرکتی که این سهم را ارائه می دهد روی جلد مجلات مختلف اقتصادی و مالی به عنوان برترین مدیر سال معرفی می شود ! دلایل بسیاری از کسانی که برای خرید این سهم واردبازار شده اند شاید خنده دار باشد ولی در هر حال موجب بالا رفتن بیش ازاندازه قیمت سهم می شود . محدودیتها با شروع الگوی ABC آغاز می شود .

اصلاح ABC: الگوی پنج موجی توسط الگوی سه موجی اصلاح شده و بازار بر می گردد .


93/5/18::: 10:16 ص
نظر()