سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهرى تو را از شهر دیگر بهتر نیست . بهترین شهرها آن بود که در آنت آسایش زندگى است . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553049
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
7:3 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
صنعت روی:
یکی از اصلی ترین مواد مصرفی کارخانه های تولید کننده شمش روی اسید سولفوریک می باشد که توسط شرکت های پتروشیمی تامین می گردد. شنیده شده است به تازگی این شرکت ها اسید سولفوریک مورد نیاز کارخانه های تولید کننده شمش روی را به آن ها نمی فروشد و همین امر زمینه تعطیلی شرکت های این گروه را فراهم کرده است.
کمباین سازی ایران:
می گویند بانک پارسارگاد به جرگه سهامداران این شرکت افزوده شده است و تصمیم دارد سهام این شرکت را در بازار سرمایه مورد حمایت قرار دهد.
صنعتی دریایی صدرا:
شنیده ها حاکی از تصمیم بانک پارسیان جهت عرضه سهام شرکت صنعتی و دریایی صدرا طی روزهای آتی در بازار سرمایه می باشد.
مپنا:
گفته می شود شرکت سرمایه گذ اری برق و آب صبا تصمیم دارد سهام این شرکت را در بازار سرمایه عرضه کند.
گالوانیزه فجر سپاهان:
شنیده شده است این شرکت طرح آنیلینگ با برآورد سرمایه گذاری 9 میلیارد تومان و پیشرفت کاری 46 درصد را در دست اجرا دارد.
پتروشیمی اصفهان:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تصمیم شرکا سرمایه گذاری فرهنگیان جهت حمایت و جمع آوری سهام شرکت پتروشیمی اصفهان از بازار سرمایه می باشد.
بانک پارسیان:
می گویند بانک پارسیان با مشکل نقدینگی همراه شده و تصمیم دارد برای جبران این مشکل سهام برخی از شرکت های بورسی خود از جمله تراکتورسازی ایران را در بازار سرمایه عرضه نماید.
قطعات اتومبیل ایران:
شنیده ها حاکی از عرضه سهام این شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه پگاه طی روزهای اخیر در بازار سرمایه می باشد.
سرامیک اردکان:
گفته می شود شرکت تجهیز نیروی زنگان تصمیم دارد سهام شرکت سرامیک های صنعتی اردکان را در بازار سرمایه عرضه نماید.
فرآوری مواد معدنی:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران تصمیم دارد از سهام این شرکت در بازار سرمایه حمایت به عمل آورد.
گل‌گهر:
اگرچه روز گذشته قیمت سهام این شرکت بیش از 17 درصد افزایش یافت اما به دلیل تعدیل‌های احتمالی سود تا 500ر2 ریال ، بسیاری از فعالان بازار معتقدند که «کگل» در قیمت‌های فعلی نیز ارزنده است.
گاز و لوله:
افت شدید قیمت سهام این شرکت و عدم عرضهء حجم مبنای آن باعث شده که قیمت سهام در مرز 550 ریال بماند.در صورت انتشار اخبار مناسب از سوی این شرکت احتمال رشد قیمت بسیار زیاد است.

شرکت ملی مس:
افزایش 13 درصدی قیمت پس از تعدیل سود،حاکی از توجه ویژهء بازار به سهام این شرکت است. «فملی» که در روزهای آینده بزرگ‌ترین معاملات بلوکی تاریخ بورس را به نام خود ثبت خواهد کرد در شرایط فعلی بزرگ‌ترین شرکت بورس ایران به لحاظ ارزش بازار است.
  
  


ملی مس ایران در ابتدای وقت معاملات یکشنبه نمادش برای تعدیل پیش بینی هر سهم متوقف شد که پس از اعلام تعدیل حدود 28% خود پیش بینی سود هر سهم خود را مبلغ 1260 ریال اعلام کرد . ملی مس ایران در تاریخ 27/04/ 86 پیش بینی سود هر سهم خود را مبلغ 993 ریال اعلام کرده بود که این تعدیل ناشی از فروش محصولات شرکت در این 5 ماه با متوسط نرخ 7633 دلار می باشد .

ملی مس ایران 21 شهریور ماه روز سرنوشت سازی را پیش رو دارد چرا که اولین تجربه خصوصی سازی نظام جمهوری اسلامی به وقوع خواهد پیوست که از نظر بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است .

به نظر می رسد تعدیل مثبت این سهم درست چند روز قبل از معامله بلوکی این سهم برای این صورت گرفته که قیمت پایه سهم افزایش پیدا کند و رقابت برای خرید در قیمت های بالای 10000 ریال به راحتی قابل تصور باشد . درصورتی که اگر قیمت این سهم حدود 7500 ریال بود رقابت برای قیمت آن در محدوده 10000 ریال به بالا به عنوان ریسک خریدار به حساب می آمد .

درصد از پوشش
واقعی تا 31/05/86
پیش بینی سال مالی 29/12/86
شرح

48%
8.178.380
16.986.191
درآمد حاصل از فروش

42%
3.127.875
7.369.086
بهای تمام شده

53%
5.050.505
9.617.105
سود ناخالص

47%
616.469
1.324.192
هزینه های عملیاتی

53%
4.434.036
8.292.913
سود عملیاتی

35%
94.128
272.475
هزینه های مالی

54%
4.339.908
8.020.438
سود قبل از کسر مالیات

47%
338.392
723.268
مالیات

55%
4.001.516
7.297.170
سود پس از کسر مالیا ت


5.789.645.000
5.789.645.000
تعداد سهام شرکت

55%
691
1260
سود هر سهم ( ریال )








نکات تکمیلی از پیش بینی درآمد شرکت :

* در صورتی که به اطلاعیه های قبلی شرکت توجه کنید می بینید که شرکت توانسته به خوبی بهای تمام شده خود را در مقابل افزایش فروش ثابت نکه دارد که این امر به افزایش سود به فروش شرکت می انجامد . البته این امر کاملاً منطقی است چراکه افزایش فروش شرکت ناشی از افزایش قیمت مس در بازار ههای جهانی است .

*شرکت صورت های مالی خود را بر اساس گذشت 5 ماه از سال مالی خود منتشر کرده که پوشش 55% از پیش بینی سود بسیار مناسب به نظر می رسد .



* در 5 ماه منتهی به 31/05/86 ،متو سط فروش محصولات شرکت بر مبنای قیمت مس در بازار های جهانی به طور متوسط 7633 دلار بوده است .

* شرکت پیش بینی درآمد هر سهم خود را برای 7 ماه پیش رو بر مبنای فروش هر تن 6000 دلار در بازار بورس فلزات لندن محاسبه کرده است .

* قیمت مس هم اکنون در بازار های جهانی حدود 7200 تا 7300 دلار در نوسان می باشد .

آیا فملی باز هم تعدیل مثبت دارد ؟!

با توجه به این که این شرکت پیش بینی فروش محصولات خود را در بازار جهانی فلزات بر مبنای 6000 دلار بسته است ، در صورتی که قیمت مس در ماه های باقی مانده از مبلغ 6500 دلار پائین تر نزول نکند پیش بینی سود هر سهم این شرکت می تواند تا مبلغ 1500 ریال رشد کند .



شرکت/e







با توجه به احتمال دوباره تعدیل مثبت و همچنین کاهش حجم مبنای این شرکت به نظر میرسد پی به ای این شرکت با افزایش نسبی همراه خواهد بود . همچنین یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث افزایش پی به ای این شرکت شود معامله بلوکی این سهم است که در صورت اختلاف زیاد با قیمت تابلو محرکی قوی برای افزایش قیمت سهم خواهد شد .

با احتساب همه ی موارد بالا می توان گفت پی به ای این شرکت در کوتاه مدت در 7 تا 7.5 تثبیت خواهد شد و برای میان مدت و بلند مدت به سمت 8 تا 9 ر شد خواهد کرد ( در صورت تداوم جو مثبت بازار و شرایط مساعد بازار فلزات )

قیمت گذاری سهم :

فروشندگان سهم :

به کسانی که قصد نگهداری سهم را دارند توصیه می شود تا پایان فروش معاملات بلوکی صبر کنند و سپس در مورد فروش این سهم تصمیم گیری کنند .

اما سهامداران کوتاه مدت در صورتی که این سهم در قیمت های حدود 9500 تا 10500 ریال بازگشایی شد می توانند در مورد فروش تصمیم گیری کنند .

خرید با چه قیمتی :

خریداران کوتاه مدت :

خریدارانی که برای بازه ی زمانی کوتاه مدت ( 1 ماه کمتر ) قصد خرید این سهم را دارند باید از فکر احتمال تعدیل مثبت سهم خارج شده و به نوسانات روزانه سهم توجه کنند . به این افراد توصیه می شود تا در صورتی که سهم با قیمت های حدود 8200 تا 8800 ریال باز شد اقدام به خرید کرده و از نوسانات روز های آینده سهم بهره مند شوند .

خریداران میان مدت :

به این افراد توصیه می شود سهم را خریداری کرده و برای تعدیل مثبت بعدی نگه دارند ( حدود 6 تا 8 ماه ) . این افراد باید ریسک نوسانات قیمت فلزات در بازار های جهانی را نیز برای این سهم در نظر بگیرند .

خرید برای این دسته از افراد تا سطح 9500 ریال منطقی به نظر می رسد . (البته در صورت تداوم بازار مثبت و و افزایش قیمت مس خرید تا سطح 11000 ریال نیز منطقی به نظر می رسد )
 
 
www.masbi.com?rgm=samasalehi

  
  
حرکت سرمایه از بازار مسکن به سوی بورس


بازار دادوستد سهام در حالی امروز شنبه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که تحولات درون بازار مهم‌ترین اتفاقات را در هفته جاری رقم خواهد زد.

تصمیم هیات‌مدیره بورس در اجرای ضوابط جدید رفع گره معاملاتی بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. این تصمیم دومین اقدام در جهت رفع تله حجم مبنا در بازار در سال‌جاری به شمار می‌رود. در نخستین اقدام کاهش 50درصدی حجم مبنای شرکت‌های بزرگ، موجب شد تا بازار با رشد قابل ملاحظه شاخص مواجه شود. با موفقیت این تصمیم اینک تصمیم بزرگ‌تری در انتظار بازار است که در آن حجم مبنا برای شرکت‌های دارای صف خرید و فروش (مطابق تعریف این ضوابط) اعمال خواهد شد تا آن نمادها بتواند روند طبیعی خود را از سر بگیرد. با این تصمیم ده‌ها نماد دارای صف خرید و البته شمار بیشتری از نمادهای دارای صف فروش به ویژه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و سیمانی در معرض تغییر جدی قرار خواهند گرفت. مشکل کنونی (درگیری بازار با تله حجم مبنا و عدم عرضه سهام به میزان صف‌های خرید) موجب شده است که بازار در اوج دوره رشد خود با افت دادوستد و نارضایتی سرمایه‌گذاران مواجه شود. از سوی صف‌های فروش نیز میلیاردها ریال نقدینگی معامله‌گران را در خود حبس کرده است که با آزاد شدن، این نقدینگی بازار، با تعادل پایدارتری مواجه می‌شود.
بنابراین بازار در شرایط کنونی در بهترین موقعیت برای دست و پنجه نرم کردن باتله حجم مبنا است که احتمال موفقیت تصمیم جدید مدیران بازار در آن جدی است.
در کنار تحول درون بازار، در تحولات کلان‌ موثر بر بورس اوراق‌بهادار نیز شرایط مناسبی را معامله‌گران تجربه می‌کنند.
در تحولات سیاسی، سخنان دکتر لاریجانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی همچنان حکایت از تداوم آرامش دارد. این امر بیش از پیش بازار را درگیر تحولات اقتصادی و درون بازار می‌کند. شاید مهم‌ترین اتفاقات در حال رقم خوردن در بازار مسکن مهم‌ترین رقیب بازار سرمایه در جذب نقدینگی است. توقف روند رشد قیمت املاک و نشانه‌هایی از احتمال کاهش قیمت‌ها در زمان کنونی است. به‌رغم وجود فصل تابستان به عنوان بهترین زمان رونق بازار مسکن، برخی نشانه‌های کیفی حکایت از کاهش توان این بازار در جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران دارد. رشد قیمتی بازار مسکن و عدم‌امکان کسب بازده مناسب در مقایسه با بورس اوراق‌بهادار (البته در شرایط کنونی) نقدینگی را به سوی بازار سرمایه سوق خواهد داد. در کنار این اتفاقات راه افتادن بازار رهن ثانویه، تلاشی برای جذب بیشتر نقدینگی به سوی بازار املاک تعبیر می‌شود. انتشار یک هزار و 500میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن، بازاری جدید در برابر نقدینگی ریسک‌گریز باز می‌کند که باید در صورت راه‌اندازی عملی، تاثیرات آن بر بازار سرمایه را به صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار داد.
از سوی دیگر بازار پس از برخورد با کمبود عرضه سهام در انتهای هفته گذشته با اعلام واگذاری سهام 28شرکت از جمله سهام برخی از شرکت‌های پتروشیمی بورسی شامل اراک، اصفهان، خارک، آبادان است. عرضه این سهام در کنار عرضه قریب‌الوقوع سهام فولاد خراسان، تاثیر مناسبی در بازار خواهدداشت. هر چند که این عرضه‌ها در گروه پتروشیمی، با اعلام خبر عدم‌شمول معافیت صادرات فرآورده‌های پتروشیمی قیر و روغن موتور روبه‌رو است. با این لغو معافیت شرکت‌های پتروشیمی بورس به ویژه شرکت‌هایی نظیر پتروشیمی خارک و شرکت‌های نفت پارس و بهران (که اخیرا با گران شدن مواد اولیه مواجه شده‌اند) با بار مالی سنگینی مواجه خواهند شد. در کنار اعلام واگذاری‌های خرد، اعلام عرضه بلوک مدیریتی آلومینیوم ایران و فولاد خوزستان (به‌رغم عدم وجود مصوبه دولت برای واگذاری این شرکت در حال حاضر) از اهمیت بالایی برخوردار است.
در تحولات اقتصادی موثر بر بازار انتشار خبر ورشکستگی نخستین شرکت خصوصی صنعت برق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انباشت مطالبات معوق وزارت نیرو به شرکت‌های صنعت برق تمامی شرکت‌های این صنعت را با مشکل مواجه ساخته است.
این امر در روند خصوصی‌سازی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو همچنین فعالیت اقتصادی شرکت‌های بورسی این صنعت از جمله ایران‌ترانسفو مشکل جدی ایجاد کرده است
86/6/17::: 10:7 ع
نظر()
  
  

مهم‌ترین خبر دیروز حذف حجم مبنای تعدادی از شرکت‌هاست که معاملات آن‌ها مدتی است قفل شده است. در بین این شرکت‌ها نام شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، چادرملو، سرمایه‌گذاری ساختمان، پتروشیمی اراک، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری مسکن و... وجود داشت.


صنعتی- دریایی ایران


چندی پیش در همین ستون گفتیم که تغییر مدیریت این شرکت اگر همراه با حمایت سهام‌دار عمده و همچنین بهبود وضعیت دریافت قرارداد برای این شرکت باشد موجب افزایش قیمت سهام این شرکت خواهد شد. با انتشار اخباری مبنی بر توافق مسوولان وزارت نفت با سهام‌دار عمدهء این شرکت و همچنین حمایت سهام‌دار عمده نماد شرکت صدرا با بیش از 70 درصد افزایش قیمت روز گذشته بازگشایی شد. مسیر صعودی یا نزولی بودن قیمت «خصدرا»، اطلاع‌رسانی این شرکت در مورد دریافت پروژه‌های جدید و عملکرد آن را مشخص خواهد کرد.


خدمات انفورماتیک

رتبهء نقدشوندگی بسیار بد این شرکت باعث شده تا ظرف سه سال گذشته هیچگاه این شرکت نتواند به روزهای اوج خود در سال 82 نزدیک شود. شایان ذکر است، قیمت سهام «رانفور» در سال 82 ظرف کم‌تر از سه ماه از 20 هزار ریال به مرز 100هزار ریال رسید.


نفت بهران

اگرچه اعلامیهء اخیر مالیات بر صادرات تاثیر چندانی بر سود این شرکت ندارد، اما ضعف رتبهء نقدشوندگی همواره مهم‌ترین دلیل برای شرکت بوده است. بنیاد مستضعفان با 52 درصد بزرگ‌ترین سهام‌دار «شبهرن» است.


توسعهء معادن روی

کاهش شدید قیمت جهانی روی باعث تشکیل صف فروش برای «کروی» و زیرمجموعه‌های آن از قبیل «فاسمین»، «فراور» و هم خانوادهء آن‌ها یعنی «کاما» شد.


پتروشیمی خارک

چنین به نظر می‌رسد که برداشت فعالان بازار این است که مالیات برصادرات تاثیر منفی بیش‌تری بر«شخارک» خواهد داشت. شایسته است مسوولان سازمان بورس و شرکت‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق مانع تصمیمات هیجانی سرمایه‌گذاران شون

ملی سرب و روی:

شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران تصمیم دارد سهام شرکت ملی سرب و روی ایران را طی هفته جاری در بازار سرمایه عرضه نماید.

کالسیمین:

می گویند شرکت سرمایه گذاری سپه تصمیم دارد سهام شرکت کالسیمین را طی روزهای آتی از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

صنعتی بوتان:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت هایی که شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از سهام این شرکت در بازار سرمایه به عمل می آورد، سرمایه گذاری در سهام شرکت صنعتی بوتان مناسب به نظر می رسد.

داروسازی جابر:

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت داروسازی جابر با تعدیل مثبت عایدی مواجه شده است.

سرمایه گذاری توکافولاد:

گفته می شود شرکت سرمایه گذاری صباتامین تصمیم دارد از سهام شرکت سرمایه گذاری توکافولاد در بازار سرمایه حمایت گسنرده به عمل آورد.

فرآوری مواد معدنی:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های شرکت اندیشه محوران از سهام این شرکت در بازار سرمایه و پر پتانسیل بودن این شرکت، سرمایه گذاری در سهام شرکت فرآوری مواد معدنی ایران را ارزنده ارزیابی می کنند.

کمک فنر ایندامین:

می گویند شرکت نورد آریان فولاد تصمیم دارد سهام شرکت کمک فنر ایندامین را از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

فارسیت درود:

شنیده شده است شرکت فارسیت درود تصمیم دارد در گزارش شش ماهه خود عایدی 48 تومانی به بازار سرمایه اعلام نماید.

داروسازی سبحان:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های شرکت سرمایه گذاری مسکن از سهام این شرکت در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در سهام شرکت داروسازی سبحان گزینه مناسبی به نظر می رسد.

لاستیک سهند:

فعالان بازار معتقدند با توجه به ادامه حمایت های شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی از سهام شرکت لاستیکی سهند در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در سهام این شرکت دارای ریسک پایینی می باشد.

فولاد مبارکه:

اگرچه انتظار می‌رفت که سازمان بورس بتواند سازمان خصوصی‌سازی را برای عرضهء مجدد بخشی از سهام این شرکت قانع کند اما سهام‌داران این شرکت باید با توجه به ضابطه رفع گره معاملاتی به افزایش حداقل 10 درصدی قیمت سهام خود امیدوار باشند.

فولاد خوزستان:


از آن‌جا که بسیاری از فعالان بازار انتظار تعدیل مثبت سود برای این شرکت را دارند این قانون جدید مربوط به رفع گره معاملاتی تنها باعث افزایش 10 درصدی قیمت سهام این شرکت خواهد شد و سهام‌داران آن همچنان باید تا زمان تعدیل سود و یا دورهء بعدی اجرای قانون جدید که احتمالا نیمهء اول مهرماه خواهد بود، منتظر بمانند.

گالوانیزهء فجر سپاهان:


در اوایل تابستان اخباری مبنی بر انجام معاملهء عمدهء این شرکت در بازار وجود داشت که از طریق همین ستون با اعلام قیمت پایه، منتشر شد.از آن تاریخ تاکنون قیمت فجر بیش از 50 درصد افزایش یافته است.به اعتقاد فعالان بازار با توجه به گزارش سه ماههء سود این شرکت روند افزایش قیمت شدت یافته است و انتظار می‌رود تا زمان اعلام گزارش شش‌ماههء شرکت قیمت سهام آن در محدودهء 1700 تا 1900 ریال نوسان داشته باشد. خرید سهام این شرکت در قیمت‌های مذکور با توجه به اطلاعات موجود ریسکی به نظر می‌رسد.


86/6/17::: 10:3 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >