سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را از هرکس که آن را برایت آورد بگیر و به آنچه می گوید بنگر و نه آنکه می گوید . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553468
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/29
11:32 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

مهم‌ترین خبر دیروز حذف حجم مبنای تعدادی از شرکت‌هاست که معاملات آن‌ها مدتی است قفل شده است. در بین این شرکت‌ها نام شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، چادرملو، سرمایه‌گذاری ساختمان، پتروشیمی اراک، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سرمایه‌گذاری مسکن و... وجود داشت.


صنعتی- دریایی ایران


چندی پیش در همین ستون گفتیم که تغییر مدیریت این شرکت اگر همراه با حمایت سهام‌دار عمده و همچنین بهبود وضعیت دریافت قرارداد برای این شرکت باشد موجب افزایش قیمت سهام این شرکت خواهد شد. با انتشار اخباری مبنی بر توافق مسوولان وزارت نفت با سهام‌دار عمدهء این شرکت و همچنین حمایت سهام‌دار عمده نماد شرکت صدرا با بیش از 70 درصد افزایش قیمت روز گذشته بازگشایی شد. مسیر صعودی یا نزولی بودن قیمت «خصدرا»، اطلاع‌رسانی این شرکت در مورد دریافت پروژه‌های جدید و عملکرد آن را مشخص خواهد کرد.


خدمات انفورماتیک

رتبهء نقدشوندگی بسیار بد این شرکت باعث شده تا ظرف سه سال گذشته هیچگاه این شرکت نتواند به روزهای اوج خود در سال 82 نزدیک شود. شایان ذکر است، قیمت سهام «رانفور» در سال 82 ظرف کم‌تر از سه ماه از 20 هزار ریال به مرز 100هزار ریال رسید.


نفت بهران

اگرچه اعلامیهء اخیر مالیات بر صادرات تاثیر چندانی بر سود این شرکت ندارد، اما ضعف رتبهء نقدشوندگی همواره مهم‌ترین دلیل برای شرکت بوده است. بنیاد مستضعفان با 52 درصد بزرگ‌ترین سهام‌دار «شبهرن» است.


توسعهء معادن روی

کاهش شدید قیمت جهانی روی باعث تشکیل صف فروش برای «کروی» و زیرمجموعه‌های آن از قبیل «فاسمین»، «فراور» و هم خانوادهء آن‌ها یعنی «کاما» شد.


پتروشیمی خارک

چنین به نظر می‌رسد که برداشت فعالان بازار این است که مالیات برصادرات تاثیر منفی بیش‌تری بر«شخارک» خواهد داشت. شایسته است مسوولان سازمان بورس و شرکت‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق مانع تصمیمات هیجانی سرمایه‌گذاران شون

ملی سرب و روی:

شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران تصمیم دارد سهام شرکت ملی سرب و روی ایران را طی هفته جاری در بازار سرمایه عرضه نماید.

کالسیمین:

می گویند شرکت سرمایه گذاری سپه تصمیم دارد سهام شرکت کالسیمین را طی روزهای آتی از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

صنعتی بوتان:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت هایی که شرکت سرمایه گذاری ملی ایران از سهام این شرکت در بازار سرمایه به عمل می آورد، سرمایه گذاری در سهام شرکت صنعتی بوتان مناسب به نظر می رسد.

داروسازی جابر:

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت داروسازی جابر با تعدیل مثبت عایدی مواجه شده است.

سرمایه گذاری توکافولاد:

گفته می شود شرکت سرمایه گذاری صباتامین تصمیم دارد از سهام شرکت سرمایه گذاری توکافولاد در بازار سرمایه حمایت گسنرده به عمل آورد.

فرآوری مواد معدنی:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های شرکت اندیشه محوران از سهام این شرکت در بازار سرمایه و پر پتانسیل بودن این شرکت، سرمایه گذاری در سهام شرکت فرآوری مواد معدنی ایران را ارزنده ارزیابی می کنند.

کمک فنر ایندامین:

می گویند شرکت نورد آریان فولاد تصمیم دارد سهام شرکت کمک فنر ایندامین را از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

فارسیت درود:

شنیده شده است شرکت فارسیت درود تصمیم دارد در گزارش شش ماهه خود عایدی 48 تومانی به بازار سرمایه اعلام نماید.

داروسازی سبحان:

فعالان بازار معتقدند با توجه به حمایت های شرکت سرمایه گذاری مسکن از سهام این شرکت در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در سهام شرکت داروسازی سبحان گزینه مناسبی به نظر می رسد.

لاستیک سهند:

فعالان بازار معتقدند با توجه به ادامه حمایت های شرکت سرمایه گذاری پتروشیمی از سهام شرکت لاستیکی سهند در بازار سرمایه، سرمایه گذاری در سهام این شرکت دارای ریسک پایینی می باشد.

فولاد مبارکه:

اگرچه انتظار می‌رفت که سازمان بورس بتواند سازمان خصوصی‌سازی را برای عرضهء مجدد بخشی از سهام این شرکت قانع کند اما سهام‌داران این شرکت باید با توجه به ضابطه رفع گره معاملاتی به افزایش حداقل 10 درصدی قیمت سهام خود امیدوار باشند.

فولاد خوزستان:


از آن‌جا که بسیاری از فعالان بازار انتظار تعدیل مثبت سود برای این شرکت را دارند این قانون جدید مربوط به رفع گره معاملاتی تنها باعث افزایش 10 درصدی قیمت سهام این شرکت خواهد شد و سهام‌داران آن همچنان باید تا زمان تعدیل سود و یا دورهء بعدی اجرای قانون جدید که احتمالا نیمهء اول مهرماه خواهد بود، منتظر بمانند.

گالوانیزهء فجر سپاهان:


در اوایل تابستان اخباری مبنی بر انجام معاملهء عمدهء این شرکت در بازار وجود داشت که از طریق همین ستون با اعلام قیمت پایه، منتشر شد.از آن تاریخ تاکنون قیمت فجر بیش از 50 درصد افزایش یافته است.به اعتقاد فعالان بازار با توجه به گزارش سه ماههء سود این شرکت روند افزایش قیمت شدت یافته است و انتظار می‌رود تا زمان اعلام گزارش شش‌ماههء شرکت قیمت سهام آن در محدودهء 1700 تا 1900 ریال نوسان داشته باشد. خرید سهام این شرکت در قیمت‌های مذکور با توجه به اطلاعات موجود ریسکی به نظر می‌رسد.


86/6/17::: 10:3 ع
نظر()