سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ بنده ای در پی دانش جویی نعلین به پا نکرد و کفش نپوشید و جامه برتن ننمود، جز آنکه خداوند گناهانش را در همان درگاه خانه اش آمرزید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553044
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
4:13 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
خبرهای محفلی بازار از « تکشا» تا «آبفر»


گروه بورس- علیرضا باغانی: در حالی که روز گذشته سیاست عرضه نماد‌های مختلف در بازار ادامه یافت، سه نماد معاملاتی هم شاهد بازگشایی بودند.
روز گذشته نماد بانک پارسیان و لعابیران پس از ارائه اطلاعات مبنی‌بر تعدیل و سیمان سپاهان پس از افزایش سرمایه بازگشایی شدند. بورس تهران امروز شاهد حضور 3هزار و 373خریدار بود که در 7هزار و 888مرتبه به دادوستد سهام می‌پرداختند.



عرضه قطعی 20درصد فولاد خراسان
گفته‌های بازار: در حالی که روز گذشته شایعه‌ای از عرضه 20درصد از سهام فولاد خراسان به گوش می‌رسید، آخرین اخبار حکایت از احتمال عرضه این 20درصد در یک روز را دارد. قیمت نهایی عرضه سهام فولاد خراسان هم 3هزار و 500ریال برآورد شده است.
شنیده‌های ما: براساس آخرین توافقات ایمیدرو، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد نسبت به عرضه 20درصد از سهام فولاد خراسان در یک روز متقاعد شده‌اند. قیمت عرضه سهام این شرکت هم بالای 3هزار و 500ریال برآورد می‌شود.
تعدیل EPS « تکشا»
گفته‌های بازار: آخرین اخبار حاکی از تعدیل 10درصدی EPS شرکت گسترش خدمات کشاورزی است.
شنیده‌های ما: براساس خبرهای رسیده، این شرکت در گزارش 6ماهه با افزایش بیش از 20درصدی فروش مواجه است، اما EPS شرکت همچنان 635ریال است و دچار تغییراتی نشده است.
تعدیل EPS «ثشاهد»
گفته‌های بازار : در بازار شایعاتی از احتمال تعدیل مثبت پیش‌بینی درآمد هر سهم شرکت شاهد از محل فروش واحدهای مسکونی برج آسمان به گوش می‌رسید. گفته می‌شود، این تعدیل در حدود 20درصد است.
شنیده‌های ما: براساس خبرهای رسیده، هر گونه تغییر در EPS «ثشاهد» در گزارش 6ماهه و از سوی بورس اعلام می‌شود، اما در شرایط کنونی تعدیلی در EPS شرکت رخ نداده است.
تقسیم 400ریال در مجمع «وتوکا»
گفته‌های بازار : پس از اعلام قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری توکافولاد در بازار شایع شده بود که این شرکت قصد تقسیم 400ریال سود در مجمع را دارد.
همچنین شایعه تعدیل مثبت EPS شرکت تا سطح 460ریال هم همچنان به قوت خود
باقی است.
شنیده‌های ما: در مجمع شرکت که احتمالا اواسط مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، تقسیم 400ریال سود به ازای هر سهم یا رقمی نزدیک به آن دور از انتظار نیست، اما به هر حال مجمع در این رابطه تصمیم می‌گیرد.
گزارش 12ماهه شرکت هم در حال بررسی بوده و هنوز میزان تعدیلات در آن لحاظ نشده است.
EPS دو هزار ریالی برای تکین‌کو
گفته‌های بازار : در بازار از EPS دوهزار ریالی شرکت تکین‌کو سخن گفته می‌شود. پیش بینی سود این شرکت در حال حاضر 1848ریال برآورد شده است.
شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با امور سهام این شرکت چنین تعدیلی در EPS تایید نشد. حتی از تعدیل سود شرکت در گزارش 6ماهه هم ابراز بی‌اطلاعی شد.
آبفر «EPS» مثبت می‌دهد
گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که شرکت آبفر EPS مثبت به بورس اعلام کرده که در حدود 30ریال است.
شنیده‌های ما: براساس شنیده‌های رسیده شرکت آبفر توانایی تعدیل مثبت EPS را دارد اما میزان آن هنوز مشخص نشده، ولی هیچ کدام از ارقام فوق واقعی نیست و در سطح زیر 10ریال است.
این شرکت در ابتدای سال‌جاری سرمایه خود را از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تا سطح 100درصد افزایش داد.

  
  
رتبه بندی شرکت های بورسی از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب یکشنبه 25 شهریور 86- رتبه بندی شرکت های بورسی از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، این فهرست در سه جدول جداگانه مربوط به شرکت های تابلوی اصلی، شرکت های تابلوی فرعی و شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ منتشر شده است.

بر این اساس در تابلوی اصلی، داروسازی جابربن حیان، نیروکلر و لابراتوارهای سینا دارو در صدر شرکت ها و در مکان های اول تا سوم ایستاده اند. کارخانجات مخابراتی ایران، شیشه قزوین و سایپا دیزل نیز سه شرکت انتهایی جدول تابلوی اصلی هستند.

اما در تابلوی فرعی نیز البرزدارو، مهندسی نصیر ماشین و سیمان قائن به ترتیب اول تا سوم هستند و شرکت های کابل البرز، سالمین و آرد تجارت در سه خانه انتهایی جدول قرار دارند.

در رتبه بندی شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها نیز گروه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری پردیس و داروپخش پیشتاز هستند.

در مجموع 324 شرکت در این سه جدول رتبه بندی شده اند و شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سیمان دشتستان، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری امید و موسسه مالی و اعتباری سینا به علت حضور کمتر از یک سال در جداول مقایسه ای درج نشده اند.

متن کامل این اطلاعیه در اینجا قابل دسترسی و مشاهده است.
  
  
یک روز مهم برای بورس تهران


گروه بورس- علیرضا باغانی: از آنجا که روز چهارشنبه گذشته بورس تهران شاهد یک معامله بیش از یک‌هزار میلیارد تومانی بود، روز شنبه (امروز) روز مهمی برای معامله‌گران محسوب می‌شود.



برخی ازگمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که با توجه به خرید گسترده مس در بازار، احتمال کمبود نقدینگی در بورس طی روزهای آغازین هفته بسیار زیاد است، چرا که بسیاری از اشخاص حقوقی خریدار بلوک 20درصدی مس از جمله خریداران دیگر نمادهای بازار بودند که معاملاتشان عمدتا موجب رشد شاخص می‌شد. از سویی دیگر پیش‌بینی می‌شود که خریداران عمده مس به منظور تامین نقدینگی جهت پرداخت بخشی از ثمن معامله و اقساط آن، به عرضه‌های گسترده سهام در بازار اقدام کنند.
وضعیت عادی سهام مس نیز پس از یک معامله یک‌‌هزار میلیارد تومانی در بازار دیدنی است، زیرا این نماد معاملاتی در پایان معاملات روز چهارشنبه 20میلیون صف فروش داشت، اما در شرایط کنونی با توجه به انجام این معامله بزرگ و همچنین افزایش بهای جهانی تا سطح 7444دلار، می‌توان شرایط بهتری را برای این نماد در روز شنبه تصور کرد، البته اگر قیمت جهانی مس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با افت مواجه نشود.
بازگشایی قریب‌الوقوع دو نماد
گفته‌های بازار: گفته می‌شود نماد شرکت‌های چادرملو و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات روز شنبه بازگشایی خواهند شد. آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که چادرملو EPS بیش از 840 ریالی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: بر اساس شنیده‌های ما با توجه به تاثیرات احتمالی مس بر بازار و احتمال کاهش حجم معاملات، احتمال بازگشایی دو نماد مزبور در روز شنبه بعید است، اما در ظاهر کار بررسی پیش‌بینی‌های جدید سود این دو شرکت در بورس پایان یافته و در زمان مناسب نماد «ومعادن» و «کچاد» بازگشایی خواهند شد. EPS جدید چادرملو هم نزدیک به 850ریال برآورد شده است.
تغییر شرایط عرضه فولاد خوزستان
گفته‌های بازار:‌ در بازار شایعاتی از تغییر شرایط عرضه اولیه سهام فولاد خراسان به گوش می‌رسد. گفته می‌شود در حالی که قرار بود در ابتدا پنج‌درصد از سهام فولاد خراسان در عرضه اولیه به فروش برسد، شنیده شده که سهام این شرکت باید در عرضه اولیه در سطح 20درصد در یک روز عرضه شود.
شنیده‌های ما: سهام فولاد خراسان به زودی احتمالا در هفته‌ اول مهر ماه در بورس عرضه می‌شود و با توجه به شرایط مناسب فولادی‌ها در بورس، عرضه 20درصد از سهام این شرکت به صورت یکباره و احتمالا در یک هفته انجام خواهد گرفت.
سقف سهم شناور این شرکت در بورس هم 20درصد تعیین شده است. ارزش ذاتی سهام فولاد خوزستان 500 تومان برآورده می‌شود که قیمت عرضه سهام این شرکت احتمالا دو سوم ارزش ذاتی است.
دو خبر از «شسم»
گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از احتمال تعدیل مثبت EPS شرکت تا سطح 300 تومان سخن گفته می‌شود. همچنین این شرکت افزایش سرمایه 400درصدی را در دستور کار دارد که بورس نیز در حال صدور مجوز برای این افزایش سرمایه است. سموم علف‌کش 150 تومان به ازای هر سهم اندوخته دارد که بخشی از منابع مالی افزایش سرمایه را پوشش می‌دهد.
شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با سموم‌ علف‌کش موارد فوق مورد تائید قرار نگرفت و پاسخی در این زمینه ارائه نشد.
__________________

  
  
پنجشنبه 22 شهریور 1386 ساعت 15:08 تاکید دوباره مسکو بر گفتگو با تهران
آفتاب: معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورش در اجلاس آتی گروه 1+5 در واشنگتن بر موضع خود مبنی بر ادامه گفتگوها با ایران به عنوان بهترین راه‌ برای حل مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای این کشور تاکید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، سرگئی کیسلیاک روز پنجشنبه در مسکو گفت: «روسیه همواره در چهارچوب استراتژی کلی گروه 1+5 و حمایت از ادامه گفتگوها با ایران فعالیت می‌کند و این راهبرد تغییر نکرده‌است».

قرار است نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان روز 21 سپتامبر در واشنگتن دیدار کرده و درخصوص احتمال وضع یک قطعنامه دیگر برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.

به گفته شان مک‌کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا محور اصلی مذاکرات واشنگتن اعمال تحریم‌های بیشترعلیه ایران در قطعنامه جدید خواهد بود، اما کیسلیاک تاکید کرد که مذاکرات فقط در مورد تحریم‌ها نبوده و سایر موضوعات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران از جمله توافق اخیر تهران و آژانس نیز در این گفتگوها به بحث گذاشته می‌شود.

نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه از توافق اخیر ایران و IAEA حمایت کرده و آن را «تصمیمی در مسیر درست» برای حل مسائل عنوان کرد.

سرگئی بردنیکوف در ادامه افزود: «مهم آنست که توافق بعمل‌آمده به موقع و به طور کامل از سوی ایران اجرا شود».
وی افزود: «لازم است سطح همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزایش یافته و این کشور به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل نماید تا بتواند اعتماد جامعه بین‌المللی را به ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود جلب نماید».


پنجشنبه 22 شهریور 1386 ساعت 15:14 استقبال چین از توافق ایران و آژانس
آفتاب: وزیر امور خارجه چین با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این توافق را گامی مهم برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای کشورمان دانسته‌است.

به گزارش خبرگزاری رویتر جیانگ‌یو روز پنجشنبه با اشاره به حمایت کشورهای جنبش عدم تعهد از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران گفت: «پکن از حقوق هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند و پیشنهادهایی را نیز برای اعتمادسازی در خصوص مسائل باقی‌مانده ارائه نموده‌است».

خانم یو در ادامه افزود: «ما از برنامه عملی توافق شده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای رفع ابهامات پرونده هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خاجه چین بر لزوم پایبندی ایران به این توافقنامه تاکید کرده و خاطرنشان ساخت: «ما بر این باوریم که این توافقنامه می‌تواند در احیای اعتماد جامعه جهانی نسبت به ماهیت صلح‌امیز برنامه هسته‌ای ایران بسیار موثر باشد».

حمایت پکن از توافق ایران و آژانس یک روز پس از آن اعلام شد که آقای پورمحمدی وزیر کشور ایران در سفر خود به چین موضوع برنامه هسته‌ای کشورمان را در گفتگو با مقامات آن کشور مورد بررسی قرار داد.

جمهوری خلق چین علیرغم فشارهای سیاسی واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش همواره بر یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای حل پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرده‌است

دیپلمات های غربی: اروپا مخالف قطع همکاری تجاری با ایران است
دیپلمات های غربی تاکید کرده اند که اتحادیه اروپا برای خنثی کردن اقدامات تنبیهی آمریکا علیه موسسات و سازمان های این اتحادیه که با ایران همکاری تجاری می کنند،تلاش می کند
  
  
تحلیل بنیادی
شرکت صنعتی دریایی

گزارش یک سهم: شرکت صنعتی دریایی (صدرا)


فشار عرضه سهام در روزهای نخستین بازگشایی باعث به وجود آمدن صف فروش شد.که پیش بینی می شود این روند کاهشی تا زمانی که سهامداران عمده اقدام به حمایت سهم ننمایند


گزارش یک سهم: شرکت صنعتی دریایی (صدرا)

تاریخچه و معرفی شرکت:
شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در سال 1364 با سرمایه یکصد میلیون ریال با کارخانه کوچک کشتی‌سازی در بوشهر تأسیس شد. عرضه عمده آن به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 22/1/1375 سرمایه شرکت از مبلغ 100 میلیون ریال به مبلغ 5 میلیارد افزایش و نوع شرکت به سهامی عام تبدیل گردید و در بهمن ماه سال 82 با عرضه عمده 35% باقیمانده آن توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت سهامی سرمایه‌گذاری بانک ملی، مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی ، بانک مسکن و شرکت سهامی بیمه ایران این شرکت کاملا" از پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع بیرون آمد. شرکت در تاریخ 85/08/29 سرمایه خود را از مبلغ 940 میلیارد ریال به مبلغ 1500 میلیارد ریال معادل (60%) مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش داده است. این شرکت هم اکنون در زمینه پروژه‌های زیر بنایی و بندری، نفت و گاز و کشتی سازی مشغول فعالیت می‌باشد. از این میان پروژه‌های نفت و گاز بیشترین حاشیه سود را ایجاد می‌کند. گرفتن پروژه‌ها در این زمینه با رقابت شرکتهای خارجی و بعضا" مبادلات سیاسی همراه است که این موضوع پیش‌بینی آینده این سهم را دشوارتر می کند.

روند دو ساله سهم:

در طی دو سال اخیرسهام شرکت صدرا بیشترین قیمت را در تاریخ 84/6/30 با مبلغ 3291ریال و کمترین قیمت را در تاریخ 86/3/8به مبلغ 1100ریال تجربه کرده است.لازم به ذکر است که در دو سال گذشته شرکت به منظور افزایش سرمایه60درصدی از محل آورده سهامداران درتاریخ 85/8/27 مجمع عمومی فوق العاده تشکیل داد. و در مجمع سال مالی منتهی به سال 85شرکت مبلغ60ریال سود نقدی را بین سهامداران خود تقسیم نمود.

اتفاقات مجمع عادی:

در مجمع امسال صنعتی صدرا مورخ86/4/21 ٬ شرکت موفق به پوشش111ریال سود شد که از این مبلغ 60ریال را بین سهامداران تقسیم کرد..همچنین تا تاریخ 86/6/17نفوذ در سهم متوقف گردیدودر این تاریخ سهم با نوسان 72درصد مثبت(890ریال رشد قیمت از 1222به 2112)٬ نماد سهم بازگشایی شد.

حاشیه ها:

فشار عرضه سهام در روزهای نخستین بازگشایی باعث به وجود آمدن صف فروش شد.که پیش بینی می شود این روند کاهشی تا زمانی که سهامداران عمده اقدام به حمایت سهم ننمایند ادامه داشته باشد. از سوی دیگر برخی بر این باورند که انعقاد قراردادهای جدید و موفقیت شرکت برای شناسایی سود مناسب در گزارشات آتی باعث اقبال بازار نسبت به سهام "خصدرا" شده است.

معامله گران عمده سهم:

از ابتدای سال 86تا کنون فروشندگان عمده سهم به ترتیب به شرح زیر می باشد:

◄بانک پارسیان عمده ترین فروشنده می باشد ٬که 780585سهم را در ده مرحله به فروش رسانیده است.

◄شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی دیگر فروشنده این سهم می باشد که در یک مرحله 10000سهم را به فروش رسانیده است.

◄ شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران٬ عمده ترین خریدار٬ 1660000 سهم این شرکت را در یک مرحله خریداری نموده است.

◄ شرکت مدیریت سرمایه گذاری بانک ملی نیز تعداد 635000سهم را در همان روز خریداری نمود.

بررسی تکنیکی سهم:

با توجه به نزدیک شدن قیمت به سطح حمایت تاریخی و قوی خود در سطح 978 ریال ، برای سهم یک پتانسیل افزایشی بوجود آمد که امکان افزایش قیمت توسط شاخصهای تکنیکی نیز در گزارش های قبلی تکنیکی مورد تائید قرار گرفته بود. که با در پیش گرفتن یک موج افزایشی توسط قیمت ، شاهد رسیدن به سطح مقاومت قوی 2180 ریال سهم با برگشت روند و فشار فروش مواجه شد. یادآوری می گردد اولین سطح حمایت سهم در محدوده 1960ریال و پس از آن در محدوده قیمتی 1735ریال خواهد بود.
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >