سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که با تودشمنی نکند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553461
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/29
9:11 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
یک روز مهم برای بورس تهران


گروه بورس- علیرضا باغانی: از آنجا که روز چهارشنبه گذشته بورس تهران شاهد یک معامله بیش از یک‌هزار میلیارد تومانی بود، روز شنبه (امروز) روز مهمی برای معامله‌گران محسوب می‌شود.



برخی ازگمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که با توجه به خرید گسترده مس در بازار، احتمال کمبود نقدینگی در بورس طی روزهای آغازین هفته بسیار زیاد است، چرا که بسیاری از اشخاص حقوقی خریدار بلوک 20درصدی مس از جمله خریداران دیگر نمادهای بازار بودند که معاملاتشان عمدتا موجب رشد شاخص می‌شد. از سویی دیگر پیش‌بینی می‌شود که خریداران عمده مس به منظور تامین نقدینگی جهت پرداخت بخشی از ثمن معامله و اقساط آن، به عرضه‌های گسترده سهام در بازار اقدام کنند.
وضعیت عادی سهام مس نیز پس از یک معامله یک‌‌هزار میلیارد تومانی در بازار دیدنی است، زیرا این نماد معاملاتی در پایان معاملات روز چهارشنبه 20میلیون صف فروش داشت، اما در شرایط کنونی با توجه به انجام این معامله بزرگ و همچنین افزایش بهای جهانی تا سطح 7444دلار، می‌توان شرایط بهتری را برای این نماد در روز شنبه تصور کرد، البته اگر قیمت جهانی مس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، با افت مواجه نشود.
بازگشایی قریب‌الوقوع دو نماد
گفته‌های بازار: گفته می‌شود نماد شرکت‌های چادرملو و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات روز شنبه بازگشایی خواهند شد. آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که چادرملو EPS بیش از 840 ریالی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: بر اساس شنیده‌های ما با توجه به تاثیرات احتمالی مس بر بازار و احتمال کاهش حجم معاملات، احتمال بازگشایی دو نماد مزبور در روز شنبه بعید است، اما در ظاهر کار بررسی پیش‌بینی‌های جدید سود این دو شرکت در بورس پایان یافته و در زمان مناسب نماد «ومعادن» و «کچاد» بازگشایی خواهند شد. EPS جدید چادرملو هم نزدیک به 850ریال برآورد شده است.
تغییر شرایط عرضه فولاد خوزستان
گفته‌های بازار:‌ در بازار شایعاتی از تغییر شرایط عرضه اولیه سهام فولاد خراسان به گوش می‌رسد. گفته می‌شود در حالی که قرار بود در ابتدا پنج‌درصد از سهام فولاد خراسان در عرضه اولیه به فروش برسد، شنیده شده که سهام این شرکت باید در عرضه اولیه در سطح 20درصد در یک روز عرضه شود.
شنیده‌های ما: سهام فولاد خراسان به زودی احتمالا در هفته‌ اول مهر ماه در بورس عرضه می‌شود و با توجه به شرایط مناسب فولادی‌ها در بورس، عرضه 20درصد از سهام این شرکت به صورت یکباره و احتمالا در یک هفته انجام خواهد گرفت.
سقف سهم شناور این شرکت در بورس هم 20درصد تعیین شده است. ارزش ذاتی سهام فولاد خوزستان 500 تومان برآورده می‌شود که قیمت عرضه سهام این شرکت احتمالا دو سوم ارزش ذاتی است.
دو خبر از «شسم»
گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از احتمال تعدیل مثبت EPS شرکت تا سطح 300 تومان سخن گفته می‌شود. همچنین این شرکت افزایش سرمایه 400درصدی را در دستور کار دارد که بورس نیز در حال صدور مجوز برای این افزایش سرمایه است. سموم علف‌کش 150 تومان به ازای هر سهم اندوخته دارد که بخشی از منابع مالی افزایش سرمایه را پوشش می‌دهد.
شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با سموم‌ علف‌کش موارد فوق مورد تائید قرار نگرفت و پاسخی در این زمینه ارائه نشد.
__________________