سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت و آن که [از دیگران] به خدا نزدیکتر است ، پیشوای دادگر است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :89
بازدید دیروز :13
کل بازدید :553036
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/14
10:2 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، این معامله در شرایطی انجام شد که در گوشه و کنار سالن معاملات بازار سهام و در بطن این معامله حاشیه‌های جالبی دیده و به گوش رسید که می خوانید:

- حساسیت انجام این معامله باعث شد که مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی از ساعت 10 و سی دقیقه در سالن معاملات حاضر باشد تا با ناظر معاملات و کارگزار عرضه کننده هماهنگی لازم را مستقیما" به عمل آورد.
- این معامله منجر به حضور مدیران عامل اکثر شرکت‌های کارگزاری و خبرنگاران رسانه‌های مختلف شده بود که این وضعیت و ازدحام تاکنون سابقه نداشت.
- تعداد خبرنگاران و مدیران و کارکنان شرکت‌های کارگزاری به حدی بود که در ساعات پایانی همهمه معاملات سالن به اوج رسید و یادآور همهمه سالن‌های استقرار سهامداران شد.
- با توجه به اینکه خرید 1/1 میلیارد سهم ملی مس توسط کارگزاری حافظ انجام می شد برخی از کارگزاران و خبرنگاران با اجتماع در محل استقرار این کارگزاری لحظه به لحظه وضعیت بزرگترین معامله تاریخ بورس را پیگیری می‌کردند.
- فاصله مکانی بین کارگزار فروشنده و خریدار به قدری کوتاه بود که فقط یک کارگزار بین این دو کارگزار وجود داشت.کارگزار فروشنده در ایستگاه 9 و کارگزار خریدار در ایستگاه 11 مستقر بود.
- بزرگترین معامله تاریخ بورس در فاصله 3 دقیقه مانده به پایان زمان معاملات روزانه و در ساعت 12 و 27 دقیقه و به اصطلاح در دقیقه 90 صورت گرفت.
- تمام کارگزاران معتقد بودند که این معامله به هیچ عنوان با معامله 345 میلیارد تومانی صدرا در سال 82 قابل مقایسه نیست.
- یک منبع آگاه به فارس گفت: برخی از اعضای حقوقی کنسرسیوم خریدار بلوک 20 درصدی ملی مس از وام 12 درصدی یک بانک استفاده کرده‌اند.
- در برابر خونسردی معاون سازمان خصوصی سازی (عقدایی) و کارگزار فروشنده (علی روحی) کارگزار خریدار (محمد‌رضا رهبر) از استرس و اضطراب برخوردار بود.
- به عقیده کارگزار خریدار این معامله آبروی بازار سهام بود که با موفقیت و سربلندی بازار سرمایه همراه بود.
- بعد از انجام این معامله توسط کارگزاری حافظ، ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه که بلوک دوم و 20 درصدی ملی مس را چهارشنبه آینده عرضه خواهد کرد به رهبر تبریک گفت و با وی به مشورت کوتاهی پرداخت کرد.
- جذابیت این معامله به حدی بود که اکثر کارگزاران دائما" در حال برقراری تماس تلفنی بودند.
- دو عکاس از قیمت لحظه به لحظه خرده‌فروشی ملی مس عکس می‌گرفتند تا روند قیمت سهام این شرکت در تابلوی فرعی را به تصویر بکشند.
- شنیده‌های فارس حکایت از آن دارد که از 2 درصد سهام خریداری شده ملی مس 5 درصد به تامین اجتماعی، 5 درصد به توسعه معادن و فلزات و 2 درصد به شرکت‌های سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سایپا، صندوق کارکنان مس تعلق خواهد گرفت.
- برخی از کارگزاران از اقدام سهامدار عمده ملی مس (ایمیدرو) در خصوص تعدیل سود سهام ملی مس در روز قبل از انجام معامله صورت گرفت گله مند بودند.
این دسته از کارگزاران معتقد بودند که با این اقدام ناگهانی قیمت سهام ملی افزایش یافت و زمینه گران فروشی سهام را فراهم کرد.
86/6/21::: 10:53 ع
نظر()
  
  
بزرگترین معامله تاریخ بورس انجام شد
چهار شنبه 21 شهریور 1386
بزرگترین معامله تاریخ بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه با عرضه بلوک 20 درصدی سهام ملی صنایع مس ایران انجام شد.



به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، 1/1 میلیارد سهم شرکت ملی صنایع مس ایران با قیمت 8774 ریال، در ظرف 7 دقیقه معامله گردید.

دستور خرید ساعت 12 و 20 دقیقه از سوی کارگزاری حافظ انجام شد که پس از هفت دقیقه، بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران انجام شد.


  
  
خبرهای داغ به نقل از دیگران

تراکتورسازی ایران:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری صباتامین به همراه برخی شرکت های حقوقی دیگر تصمیم دارند سهام شرکت تراکتورسازی ایران را از بازار سرمایه جمع آوری نمایند.

تکنوتار:
گفته می شود شرکت بیمه پارسیان تصمیم دارد سهام شرکت تکنوتار را در بازار سرمایه عرضه نماید.

ایران خودرو دیزل:
شنیده ها حاکی از ادامه حمایت های شرکت سرمایه گذاری سمند از سهام این شرکت در بازار سرمایه می باشد. این در حالی است که شرکت سرمایه گذاری ملی ایران سهام شرکت ایران خودرو دیزل را عرضه نموده است.

صنعتی دریایی صدرا:
می گویند شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در حال جمع آوری گسترده سهام شرکت صنعتی دریایی صدرا از بازار سرمایه می باشد.

نوسازی و ساختمان تهران:
فعالان بازار معتقدند با توجه به پتانسیل بالایی که این شرکت دارد و همچنین حمایت هایی که شرکت سرمایه گذاری ساختمان نوین از سهام شرکت نوسازی و ساختمان تهران در بازار سرمایه به عمل می آورد، سرمایه گذاری در سهام این شرکت را مناسب ارزیابی می کنند.

سایپا دیزل:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری صباتامین تصمیم دارد سهام این شرکت را در بازار سرمایه عنوان کردند.

قطعات اتومبیل ایران:
فعالان بازار از دلایل عدم سیر صعودی سهام این شرکت و عرضه های سهام شرکت سرمایه گذاری آتیه پگاه و توسعه صنعتی ایران طی روزهای اخیر در بازار سرمایه عنوان کردند.

البرز دارو:
شنیده ها حاکی از آن است که موسسه مالی و اعتباری بنیاد به جرگه سهامداران این شرکت پیوسته و تصمیم دارد از سهام شرکت البرز دارو در بازار سرمایه حمایت به عمل آورد.

تجهیز نیروی زنگان:
گفته می شود بانک کشاورزی ایران که یکی از سهامداران این شرکت می باشد تصمیم دارد به طور کامل از سهام شرکت تجهیز نیروی زنگان خارج شود.

قند شیرین خراسان:
می گویند آستان قدس رضوی تصمیم دارد از سهام شرکت قند شیرین خراسان در بازار سرمایه حمایت به عمل آورد.

گالوانیزهء فجر سپاهان:

چنین به نظر می‌رسد که دامنهء قیمتی 1700 تا 1900 ریال که اول هفته پیش‌بینی شده بود برای فجر دامنهء مناسبی است. روز گذشته قیمت سهام این شرکت با رسیدن به کف 1700 ریال رشد مجدد خود را آغاز کرد.





چادرملو:

نماد این شرکت که به منظور تعدیل مثبت سود متوقف شده است با سود 860 ریالی در روزهای آینده بازگشایی خواهد شد. انتظار فعالان بازار این است که نماد «کچاد» در مرز 10هزار ریال بازگشایی شود.




موسسهء مالی اعتباری سینا:

با درج نام «وسینا» در تابلو احتمالا سهام این شرکت در اوایل مهرماه عرضه خواهد شد.

از آن‌جا که صورت‌های مالی و امیدنامهء این شرکت روی سایت سازمان بورس قرار دارد، مطالعهء دقیق آن‌ها به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود.




مپنا:

پس از رشد 20درصدی قیمت سهام این شرکت بسیاری از سرمایه‌گذاران با ارزیابی دقیق صورت‌های مالی و بررسی پروژه‌های آتی این شرکت به دنبال خرید سهام «و مپنا» هستند. چنین به نظر می‌رسد که قیمت دو هزار ریالی پیش‌بینی شده برای سهام این شرکت منطقی است.


  
  
تحلیل بنیادی

شرکتتوسعه معادن روی
تعیین ارزش خالص دارایی (NAV)شرکتتوسعه معادن روی ایران

ارزشروز پرتفوی بورسی این شرکت بر اساس آخرین قیمتهای سهام در تاریخ 18/6/86 محاسبه شدهاست. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت توسعه معادن روی برابر


تعیین ارزش خالص دارایی (NAV)شرکت توسعه معادن روی ایران

الف) جدول پرتفوی شرکتهای بورسی:

شرکتهای بورسی


سرمایه (میلیون ریال)

درصد مالکیت
تعداد سهام
بهای تمام شده
ارزش بازار
افزایش(کاهش)
کل
کل
هر سهم
کالسیمین






ملی سرب و روی





فرآوری مواد معدنی ایران



جمع






353,969


2,335,620





1981651




ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت بر اساسآخرین قیمتهای سهام در تاریخ 18/6/86 محاسبه شده است. ارزش روز پرتفوی بورسی شرکتتوسعه معادن روی برابر 2،335،620 میلیون ریال و بهای تمام شده پرتفوی بورسی نیزبرابر 353،969 ریال می باشد. ارزش روز تمام شرکتهای بورسی موجود در پرتفوی بیش از بهای تمام شده شان میباشد. نمودار زیر ارزش روز پرتفوی شرکتهای بورسی و غیر بورسی را نشان می دهد.


ب) جدول پرتفوی شرکتهای غیر بورسی:



شرکتهای غیر بورسی


سرمایه (م.ریال)
ارزش اسمی هرسهم
درصد مالکیت
تعداد سهام
بهای تمام شده کل
EPS
ارزش بازار
سال 86
کل
هرسهم



ذوب روی بافق /صنعت روی زنگان

بازرگانی توسعه روی زنجان /اندیشه محوران

تولید روی ایران
معدن کاران انگوران
مهندسی و تحقیقات فلزات غیر آهنی

جمع



167,602

472,047

ارزش روز پرتفوی غیر بورسی شرکت توسعه معادن مبلغ 472،047 میلیون ریال و بهای تمام شده شرکتهای غیر بورسی موجود در پرتفوی کروی مبلغ 167،602 میلیون ریال می باشد. برای محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV) شرکت باید جمع حقوق صاحبان سرمایه (سرمایه شرکت+سایر اندوخته ها +سود (زیان)انباشته ) را با ارزش روز پرتفوی بورسی وارزش روز پرتفوی غیر بورسی جمع کرد و از آن بهای تمام شده پرتفوی بورسی و غیر بورسی را کسر کرد و مبلغ کل را بر تعداد کل سهام تقسیم کرد. که در این صورت ارزش ذاتی این سهم برابر 6،000 ریال برآورد می شود. ارزش فعلی سهم نیز 5،173 ریال می باشد. بنابراین ارزش خالص دارایی (NAV) این سهم بیش از قیمت بازار (روز)ش می باشد.

جمع ارزش روز شرکتهای بورسی


2,335,620

جمع ارزش روز شرکتهای غیر بورسی


472,047



جمع می شود:

جمع حقوق صاحبان سهام

1,005,726
کسر می شود

جمع بهای تمام شده شرکتهای بورسی

353,969

جمع بهای تمام شده شرکتهای غیر بورسی

167,602

تقسیم بر تعداد سهام (میلیون عدد)


548,625,000



ارزش خالص دارایی (NAV)کروی

6,000

قیمت روز (بازار) هر سهم کروی


5173

  
  
نوشته شده توسط حکایت بورس مشاهده گفتگو
بنظر بنده نیز خرید فملی توسط سرمایه گذاران خارجی که احتمالا با انتقال دانش فنی و مدیریتی خواهد بود با تمام اشکالاتی که هم میتواند داشته باشد بهتر است و علاوه بر ان وجه اقتصادی و سیاسی کشور برای حرکت بسمت بازار ازاد و پیوستن به گات هم فراهم میشود در مورد مشتری فملی نیز ناراحت نباشید مشتریهای پر و پا قرصی دارد که ول کن معامله نیستند تازه اگر به علتی معامله را عقب بیاندازند سعی بر بالا بردن قیمت خواهد بود.

در مورد فملی اهداف قیمتی به سه پارامتر بستگی دارد که با شناخت و بررسی دقیق انها بازدهی بهتری از سهم بدست میاید 1- قیمت جهانی مس و تحلیل درست ان. 2-قیمت اتی بلوک فملی در 21 شهریور و چگونگی برخورد سهامدار عمده خریدار بلوک با سهم . 3- جو بازار بورس و شرایط سیاسی چند ماه یا حداقل یک ماه اینده.
بنظر بنده که ممکن است اشتباه نیز باشد احتمال اینکه قیمت جهانی مس فعلا روند کل صعودی خود را قطع کند یعنی زیر قیمت 6500 دلار برود کم است و احتمالا بالای 7000 دلار در این ماه به امید خدا تثبیت میشود.
2-قیمت فروش بلوک فملی به داخلی ها بنظرم کمتر از 1200 تومان نخواهد بود شاید قیمتی بالاتر از تصور را هم اگر شرایط سیاسی اجازه دهد ببیند حتی بالای 1500 تومان ولی شاید خارجی ها حاضر باشند بالای 2000 تومان حتی2500 تومان شاید بالاتر برای ان بپردازند.
پس با توجه به جمیع جهات اگر مشکل سیاسی و اقتصادی حادی روی ندهد و قیمت مثل الان بالای 7300 دلار و بالاتر تثبیت شود فملی تا سه شنبه هفته اتی در صورت معامله در این مرحله به 760 تومان برسد که در صورت ادامه مذاکرات ایران و 5+1 و تثبیت قیمت جهانی بالای 7300 دلار براحتی به حدود 1000 تومان برسد(980 تومان)ببینیم خدا چه خواهد. قرار بود کمتر مطلب بزنیم .
ارادتمند همه دوستان
در مورد معرفی سهام در تایپیک اندر حکایات بورس مراجعه شود البته یادتان باشد تشخیص موقع فروش سهم از خرید هر سهمی مهمتر است بنظرم در بازار ایران همیشه معدنی در سبدتان داشته باشید فعلا گل گهر یا کگل -فملی -هپکو و اگر اهل ریسک و صبور هستی صنعتی اما یا فاما که ممکن است بازدهی شگفت انگیزی داشته باشد البته نقد شوندگی فاما کم و بازی ان سنگین و پیچیده است ولی ان شا ا... بازدهی خوبی خواهد داشت
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >