سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایی، برترین خصلت و دانش، برترین زیور و عطاست . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553466
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/29
10:14 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تالارهای معاملات باید حذف شوند


جامع‌نیوز - در تمام دنیا بازارهای سهام بدون تالار هستند و معاملات به صورت اینترنتی و به وسیله شبکه‌های رایانه‌ای صورت می‌گیرد.
«زینت مرادی‌نیا» کارگزار بورس در خصوص طرح ایجاد دفاتر اختصاصی برای کارگزاران و انجام معاملات در آن گفت:


اساسا در تمام دنیا بازارهای سهام بدون تالار هستند و تنها تعدادی نظیر تالار نیویورک به صورت نمادین هستند، بدین معنا که در دنیا تالارهایی مثل تالار حافظ و یا سعدی وجود ندارد، بلکه معاملات به صورت شبکه‌های رایانه‌ای و در واقع همان اینترنتی صورت می‌پذیرد و به صورت فیزیکی نیازی به وجود تالار احساس نمی‌شود.
مرادی‌نیا خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به سمت دولت الکترونیک برویم و از سیستم‌هایی همچون آتوس یورونکست استفاده شود، محدودیت در فاصله‌های جغرافیایی عملا از میان برداشته می‌شود و این عمل سبب جلوگیری از اتلاف وقت شده و فرد می‌تواند با یک بار مراجعه به دفاتر کارگزاری ثبت‌نام را انجام داده و معاملات را به شیوه تلفنی یا اینترنتی صورت دهد.
وی تصریح کرد: به طور منطقی، رفتن به این سمت اجتناب‌ناپذیر است و از آنجایی که دنیا همچنان به سمت تسهیل امور در تمام زمینه‌ها پیش می‌رود، بنابراین باید به سمت و سوی حذف تالارها پیش برویم و وجود چنین تالارهایی تنها جنبه نمادین به خود بگیرد.
این کارگزار در پایان گفت: اگر دولت الکترونیک در آینده به تحقق بپیوندد، بخش زیادی از رفت و آمدها از قبیل رفت و آمد برای پرداخت قبوض آب و برق و گاز و مسائلی از این قبیل نیز کاسته می‌شود و مردم فرصت بیشتری پیدا می‌کنند.