سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553464
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/29
10:6 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
رشد 172درصدی ارزش بازار «وتوشه»


گروه بورس- ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وتوشه» طی ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن 172درصد رشد داشته است.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری پارس‌توشه در مردادماه امسال شامل 23درصد محصولات شیمیایی، 25درصد وسایل برقی، 21درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، 6درصد خودرو ساخت قطعات، 10درصد بیمه و بازنشستگی، 4درصد چندرشته‌ای صنعتی و 11درصد سایر موارد بود.


پرتفوی «وتوشه» شامل سرمایه‌گذاری در سهام 30شرکت بورسی و 5شرکت خارج از بورس بود که ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هرسهم 2860ریال بوده است. در پرتفوی مردادماه سرمایه‌گذاری پارس‌توشه، بیشترین رشد ارزش بازار را دو گروه ماشین‌آلات و تجهیزات و گروه ماشین‌آلات و وسایل برقی داشتند.
گروه ماشین‌آلات و تجهیزات با 430درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره، بیشترین رشد را در گروه‌های زیرمجموعه پرتفوی «وتوشه» داشت.
همچنین گروه ماشین‌آلات و وسایل برقی نیز طی این دوره دارای 298درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه‌ با بهای تمام شده ابتدای دوره بوده است. این در حالی است که «وتوشه» در دوره مورد گزارش هیچ سهامی را واگذار نکرده است و این شرکت تنها سهام شرکت غیربورسی بازرگانی پارس‌شید را با 5میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.

------------------------------

ایمیدرو 98 میلیون سهم فولاد خوزستان را فروخت


فارس - ایمیدرو از محل فروش 98میلیون سهم فولاد خوزستان در هفته گذشته بیش از 27میلیارد تومان درآمد کسب کرد. دو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و خصوصی سازی در هفته گذشته اقدام به فروش 98میلیون و 648هزار و 431 برگر سهم کردند و صاحب درآمد 7/24میلیارد تومانی شدند. بر پایه این گزارش، این فروش در شرایطی انجام شد که سازمان خصوصی با عرضه 3هزار سهم شرکت شکر فقط 738هزار و 600تومان درآمد کسب کرد.

---------------------------------

پرتفوی «وامید» منتشر شد


گروه بورس: سرمایه‌گذاری امید با واگذاری سهام گل‌گهر طی ماه گذشته مبلغ 73میلیارد و 817میلیون ریال سود کسب کرد.



بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، بهای تمام شده این سهام برای سرمایه‌گذاری امید تنها 4میلیارد و 262میلیون ریال بوده است.
همچنین سرمایه‌گذاری امید طی ماه گذشته با تحصیل سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری سپه، سیمان خاش، چادرملو، گل‌گهر، فولاد خوزستان و نیز ساماندهی مطالبات معوق مبلغ 9میلیارد و 687میلیون ریال به ارزش بازار کل پرتفوی خود افزوده است. صورت وضعیت سرمایه‌گذاری امید طی مرداد ماه امسال شامل 20درصد استخراج کانی‌های فلزی، 2درصد محصولات غذایی، 5درصد محصولات شیمیایی، 4درصد لاستیک و پلاستیک، 47درصد کانی‌های غیرفلزی، 18درصد واسطه‌گری مالی و 4درصد سایر موارد بود.
سرمایه‌گذاری امید طی مرداد ماه در 25شرکت بورس سرمایه‌گذاری کرد. ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وامید» طی این دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن 261درصد افزایش داشته است. ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده طی مرداد ماه در بورس برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه شرکت 5هزار و 383ریال بوده است.
این در حالی است که گروه استخراج کانی‌های فلزی سرمایه‌گذاری امید طی ماه گذشته با رشد 1059درصدی ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره مواجه شده است و بیشترین رشد را در گروه‌های این شرکت داشت. ارزش بازار این گروه که شامل 2 شرکت بورسی بود در پایان مرداد ماه به 12هزار و 826میلیارد و 978میلیون ریال رسید.