سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر اساس حق رفتار کند، خلق به سوی او روی خواهند آورد . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552860
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
9:11 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
افزایش اخبار مساعد و اتحاد مجدد سرمایه‌گذاران در بازار در کنار قیمت نسبتا پایین تعداد زیادی از شرکت‌ها، باعث سنگین شدن صف‌های خرید شده است. در دورهء جدید استقبال از بازار، سرمایه‌گذاران به یک یا دو صنعت خاص اکتفا نکرده و از روز چهارشنبهء هفتهء گذشته به تدریج برای شرکت‌های مختلف از گروه‌های معادن و فلزات پتروشیمی، خودرو، تجهیزات، سیمان و ... صف خرید تشکیل شده است.

گروه ساختمان

قیمت سهام شرکت‌های این گروه نیز همچون سایر گروه‌ها در سه سال گذشته کاهش یافته و در برخی موارد فاصلهء بسیار زیادی با ارزش ذاتی آن‌ها دارد. از آن‌جا که قیمت سهام شرکت‌های این گروه باید بیش‌تر براساس دارایی‌های آن‌ها تعیین شود تا میزان سود هر سهم، بنابراین انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با بررسی دقیق صورت‌های مالی علاوه بر پتانسیل سودآوری به خالص دارایی‌های شرکت‌های این گروه توجه بیش‌تری داشته باشند.

گروه داروسازی

شرکت‌های داروسازی جابر، اکسیر، کوثر، پارس دارو و البرز دارو از جمله شرکت‌هایی هستند که در دورهء رکود بازار به عنوان سهام ارزشی سهام‌داران خود را متضرر نکرده‌اند. با توجه به شرایط فعلی بازار و احتمال افزایش سود برخی از شرکت‌های این گروه احتمال افزایش روند قیمت سهام آن‌ها بسیار زیاد است.

به دلیل ماهیت این صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه معمولا برخی از شرکت‌های داروسازی در بورس‌های جهانی معتبر از جمله شرکت‌های رشدی به حساب آمده و قیمت سهام آن‌ها در کنار شرکت‌های صنعت فن‌آوری اطلاعات (IT) رشد نسبتا خوبی را تجربه کرده است.

قیمت‌گذاری بانک‌ها

مقاله‌ای در خصوص نحوهء ارزشگذاری و تحویل صورت‌های مالی بانک‌ها در سایت سازمان بورس قرار دارد.

با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری بانک‌ها و سرمایهء نسبتا سنگین آن‌ها که پیش از این درخصوص اهمیت آن مطالبی عنوان شد انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی قبل از اقدام به خرید سهام این شرکت‌ها با مطالعهء مطلب مذکور نسبت به خرید سهام آن‌ها اقدام کنند.

شایان ذکر است، قیمت‌گذاری بانک‌ها و موسسات مالی تفاوت بسیار زیادی با شرکت‌های تولیدی و
__________________

  
  
اخبار محفلی متفاوت در بازگشت رونق مجدد به بازار


همزمان با بازگشت مجدد رونق به معاملات بورس، بازار خبرهای محفلی و نجواهای معاملاتی که با نزدیک‌شدن زمستان سرما را تجربه کرده بود، روز گذشته در پی تقویت ذائقه خرید در معامله‌گران، داغ شد. تا جایی که نمادهای مختلف معاملاتی اعم از شرکت‌های گروه واسطه‌گری مالی، شیمیایی و فلزی با شایعات متفاوتی مواجه بودند.

«شیران» EPSا150تومانی می‌دهد


گفته‌های بازار: در بازار شایع‌شده است که شرکت صنایع شیمیایی ایران به دلیل افزایش فروش از محل قراردادهایی که با مشتریان بزرگ و کوچک منعقد کرده است، توانایی این را دارد که در گزارش 9ماهه، پیش‌بینی سود 150تومانی به بورس اعلام کند.
این شرکت مدتی است که علاوه‌بر فروش محصول به مشتریان بزرگ، خرده‌فروشی هم می‌کند که این موضوع مورد استقبال شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.
شنیده‌های ما: براساس گزارش‌های منابع خبری، صنایع شیمیایی ایران همواره با تعدیل‌های EPS مواجه بوده و آخرین تعدیل خود را هم در گزارش 6ماهه اعلام کرده و احتمال افزایش EPS آن در گزارش 9ماهه هم بعید نیست.


EPS «فولاد» به 570 ریال می‌رسد


گفته‌های بازار: همزمان با چرخش 180درجه‌ای وضعیت فولاد مبارکه در بازار و ایجاد صف خرید برای این نماد معاملاتی، در بازار شایع شده که فروش فولاد تا پایان سال به 5/5میلیون تن می‌رسد. در شرایطی که میزان تولید فولاد در این شرکت تا پایان سال 86، 5/4میلیون تن پیش‌بینی شده بود، شایعه‌سازان بازار می‌گویند: «فولاد» اعلام پیش‌بینی سود 570ریالی را در گزارش 9ماهه در دستور کار خود دارد.
شنیده‌های ما: از امور سهام «فولاد» خبر می‌رسد که بحث تعدیل مثبت EPS شرکت هم‌اکنون در حال بررسی است؛ اما هنوز رقم آن قطعی نشده است.
براساس این گفته‌های غیررسمی، میزان تولید فولاد مبارکه هم تا پایان سال به 5میلیون تن خواهد رسید.


«وآتی» تعدیلی ندارد


گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با این شایعه مواجه است که از محل فروش برخی از دارایی‌ها، از جمله نساجی غرب، تعدیل زیر 10درصد خواهد داشت.
شنیده‌های ما: در ظاهر دیروز آخرین مهلت اعلام آمادگی رسمی خریداران برای شرکت در مزایده نساجی غرب بود که چند خریدار در این رابطه حضور یافته‌اند و یکی از این خریداران، یک خودروساز خصوصی است؛ اما هنوز مشخص نیست که این معامله به چه کیفیتی برگزار می‌شود و تاثیرات آن در EPS «وآتی» چگونه است؛ اما نکته مسلم آن است که پیش‌بینی سود «وآتی» از این محل یا از طریق فروش دارایی‌های دیگر تغییر چندانی نمی‌کند.


شایعه EPSا50 تومانی برای «ونوین»


گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که بانک اقتصاد نوین پیش‌بینی سود 50تومانی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: امور سهام بانک اقتصاد نوین چنین شایعه‌ای را تائید نمی‌کند و می‌گوید: در حال حاضر EPS بانک 378ریال است و تغییری نداشته است.


EPS «شسینا» همان 90تومان


گفته‌های بازار: شیمیایی سینا هم با این شایعه مواجه است که پیش‌بینی سود 130تومانی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: اما امور سهام شیمیایی سینا در پاسخ به این شایعه می‌گوید که پیش‌بینی سودش رقم همان 909ریال قبلی بوده و این EPS تعدیل شده شرکت است و دچار تغییراتی هم نشده است.

  
  
کارشناسان
18/9/86 (11:53)





استراتژی سرمایه گذاری در مقطع کنونی بازار:
در روزهای اخیر شاهد جمع آوری صف فروش اکثر شرکت های بورس بودیم که این امر از تاریخ سه شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. در ابتدا سهام شرکت های ارزشمند که طی یک ماه و نیم گذشته افت قابل توجهی کرده بودند، جمع آوری شدند و روز چهارشنبه بازار با فشار تقاضا مواجه شد که این اتفاق می تواند ناشی از جمع آوری صف فروش مپنا حدود 310 میلیون سهم ( حدود 420 میلیارد ریال ) باشد که باعث تزریق نقدینگی به بازار گردید. اما نکته قابل توجه و اساسی برای بازار به شرح زیر است:
جمع آوری بازار از جمله نکات مثبتی بود که باعث کاهش نگرانی سهامداران گردید. اما آیا می توان به این جمع آوری امیدوار بود؟ پاسخ این سئوال را برخی از کارشناسان این گونه اظهار می کنند.

نظرات کارشناسان شامل :

الف_ برخی بر این عقیده اند آنچه که تا این لحظه شاهد بودیم عدم عرضه حجم مبنا که منجر به طولانی تر شدن صف های خرید گشته و این مسئله فضای مثبتی را برای بازار رقم زده است و باید دید پشت صف های خرید فعلی تقاضایی هم وجود دارد یا خیر؟

ب_ عده ای دیگر معتقدند که جو آرام سیاسی منجر به رشد بازار در این مقطع شده که اگر شرایط سیاسی بر این روند ادامه داشته باشد می توان انتظار عرضه های حجم مبنا را داشت و رشد بازار را شاهد بود.

ج_ با بررسی های انجام شده توسط برخی از کارشناسان مشخص شد که بورس اوراق بهادار به صورت سنتی در اواسط نیمه دوم سال همواره شاهد رکود نسبی و عدم رشد مستمر بوده است که در این حالت نمی توان انتظار رشد چشمگیر بازار را داشت.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده فوق می توان نتیجه گرفت بازار در شرایط فعلی دارای ریسک بالایی می باشد که علت آن را می توان به مبهم بودن شرایط سیاسی، بحث مشکلات شرکت ها در برخی موارد از جمله بهره مالکانه، آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و سایر موارد عنوان نمود.

هر چند که قیمت های فعلی برای برخی از سهام شرکت ها برای سرمایه گذاری مناسب می باشد و کسانی که در این مقطع زمانی ریسک غیر سیستماتیک را می پذیرند، می توانند سود مناسبی را تا مجامع آتی شرکت ها در سال آینده شناسایی نمایند.

=================
کارشناسان
18/9/86 (12:09)





گروه خودرویی:
از نکات قابل توجه و مورد استفاده برای سرمایه گذاران این صنعت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1_ افزایش قیمت یورو منجر به بالا رفتن بهای تمام شده محصولات این کارخانجات بوده که این مسئله با عدم رشد قیمتی محصولات می تواند عایدی این شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

2_ با توجه به تحریم بانک ها و عدم تحویل به موقع قطعات به شرکت های مزبور این امر می تواند اثر بسزایی در سود این شرکت ها داشته باشد.

موارد فوق در صورت حل شدن مشکلات تحریم می تواند در میان مدت برای شرکت های خودرویی مشکل ساز باشد.

==========================
بورس جان دوباره می‌گیرد




بورس جان دوباره می‌گیرد

رشد نرخ سهام شرکت های برتر بازار و افزاش ارقام شاخص کل بورس در ساعات اولیه و همچنین تشکیل صف های خرید سهام همگی از جان گرفتن مجدد بازار سهام خبر می دهند.

بازار سهام در شرایطی تا سه شنبه گذشته با وضعیت نامطلوب و سایه سنگین جو راونی منفی همراه بود که به دلیل انتشار گزارش مثبت نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت های هسته ایی ایران و بازتاب جهانی این گزارش ، از روز چهارشنبه شرایط بازار تغییر کرد و با افزایش نسبی معاملات و تقاضاهای خرید سهام توام شد.
براین اساس آمار معاملات امروز نیز نشان می دهد که بازار سهام در حال جان گرفتن مجدد است که حذف صف فروش سهام شرکت های بزرگ و مطرحی چون فولاد مبارکه ، گل گهر، پتروشیمی خارک و رشد قیمت سهام این دسته و همچنین شرکت هایی مانند فولاد خراسان ،بانک کارآفرین ، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ، بانک پارسیان و فولاد خوزستان از یک طرف و افزایش شاخص کل بورس و دادو ستد بیش از 22 میلیون سهم در ساعات اولیه معاملات موید بهبود نسبی شرایط بازار سهام است.
در این رابطه اکبر مردانی کارشناس بازار سهام گفت : با توجه به گزارش اطلاعاتی آمریکا و ایجاد شکاف در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه به تعویق افتادن زمان و شرایط تحریم و یا احتمال وجود شرایط مثبتی دیگری به نظر می رسد بازار سهام بعد از چند هفته با وضعیت بهتری توامان شود.
وی ادامه داد: ریزش قیمت سهام شرکت هایی که مشکلی در تداوم سود آوری ندارند و تنها اسیر جو روانی شده بودند موجب شده که فعالان بازار سرمایه بار دیگر به سهام سه صنعت فلزات اساسی ، پتروشیمی و معدنی توجه بیشتری کنند.
مردانی خاطر نشان کرد: در صورتی که خبر جدید و منفی جدیدی منتشر نشود می توان انتظار داشت که در روزهای آینده با رشد قیمت سهام و شاخص ها افراد بیشتری حاضر به انجام معاملات در بورس باشند.
  
  
بورس_ شنبه هفدهم آذر ماه



بورس تهران پس از آنکه روزهای پی در پی منفی را به سختی سپری کرد امروز شاهد تغییر ذائقه معامله گران بود. تا جایی که بسیاری از بزرگان بازار امروز صف خرید را تجربه کردند.

به نظر می رسد بخش اعظمی از تعدیل نسبتا پایدار موجود در بازار امروز مرهون حمایت های شخصیت های وابسته به دولت از بزرگان بازار باشد. در بازار امروز فولاد مبارکه تثبیت نسبی را تجربه کرد اما به دلیل عرضه های غیرمنتظره برای دقایقی محدوده قیمتی 3190 ریال را نیز شاهد بود. اما در پایان معاملات با میانگین قیمتی بیش از 3230 ریال در سطح 10 میلیون معامله شد.

نماد فولاد مبارکه این روزها با شایعه عرضه بلوکی دیگر مواجه است که ظاهرا دولت با سه شرکت تامین سرمایه برای خریداری این بلوک به توافقات ضمنی رسیده است اما زمان این عرضه مشخص نیست.

در همین گروه فولاد خوزستان صف خرید را تجربه کرد. فولاد خراسان هم به رغم دارا بودن 2.5 میلیون صف خرید در سطح 300.000 سهم عرضه شد. اتفاقی که امروز در گروه فلزی و معدنی رخ داد بخش زیادی از آن مربوط به تغییر رویه معامله گران حقیقی و اعتماد مجدد آنان به بازار بود.

در گروه شیمیایی معامله گران برای فرا رسیدن روز عرضه 38 درصد از سهم سرمایه گذاری پتروشیمی لحظه شماری می کنند. معامله گران بلوکی سرمایه گذاری پتروشیمی که از سوی " شستا " به ارزش 990 میلیارد ریال انجام می شود، از آن جهت با اهمیت است که " وپترو " سهام مدیریتی بسیاری از شرکت های بورسی از جمله 49 درصد گاز لوله، 52 درصد تکین کو، 38 درصد کربن ایران، 38 درصد پتروشیمی فارابی و... را در اختیار دارد.

" وپترو " از قدیمی ترین شرکت های بورسی محسوب شده و طی 8 سال گذشته 6 مدیر عامل به خود دیده است.

عرضه 38 درصد از سهام سرمایه گذاری پتروشیمی قرار است روز 29 آذر با قیمت پایه 140 تومان در بازار انجام شود. این در شرایطی است که شایعه شده این عرضه درون گروهی است و بلوک مزبور قرار است به صبا تامین واگذار شود. صبا تامین هم اکنون 1 درصد از سهام " وپترو " را در اختیار دارد .

عدم تبلیغات گسترده " شستا " برای عرضه بلوکی مزبور مزید بر ع7لت شده و شایعات مربوط به درون گروهی بودن این معامله را تقویت کرده است. از نظر تحلیل گران سرمایه گذاری پتروشیمی به دلیل پرتفوی بسیار قوی و منحصر به فرد از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده و از دست دادن این سهم ارزنده برای " شستا " غیر از شناسایی سودی نه چندان قابل توجه مفید نیست.

ضمن اینکه " شستا " سرمایه گذاری اندکی در صنعت سیمان انجام داده که از محل برخی از این سرمایه گذاری ها به دلیل عدم آزادسازی نرخ سیمانی تحت فشار است. در حالی که داشتن بلوک 38 درصدی " وپترو " می تواند نقطه قوتی برای این شرکت بزرگ سرمایه گذاری باشد.

شرکت های تکین کو، کربن ایران، دوده صنعتی و ساختمان ایران از مهم ترین و ارزنده ترین شرکت های پرتفوی " وپترو " را تشکیل می دهد.

در گروه معدنی گل گهر صف خریدی معادل 2.7 میلیون سهم را شاهد بود که این صف عرضه نشد. چادرملو هم با تجربه تقاضای خریدی به میزان 2.5 میلیون سهم عرضه بسیار اندکی را تجربه کرد. در این گروه پس از آنکه شایعه سازان بازار مدتی از تغییرات گسترده در هیئت مدیره کالسیمین سخن می گفتند، امروز شایعه شده بود که مدیر عامل این شرکت تغییر کرده و شخصی بنام <<منفرد>> مدیریت این شرکت را بر عهده گرفته است.

در گروه واسطه گری مالی شایعه شده معادن و فلزات پیش بینی سود خود را با 22 درصد افزایش به میزان 800 ر یال به بورس اعلام کرده و فردا همزمان با انتشار این اطلاعیه نماد شرکت بازگشایی خواهد شد اما کاهش ارزش سهام دو شرکت گل گهر و چادرملو موجب شده که تحلیل گران پیش بینی کنند نماد شرکت د ر محدوده قیمتی زیر 6000 ریال بازگشایی شود.

در این گروه شایعات مربوط به تعدیل مثبت عایدی بانک اقتصاد نوین به میزان 500 ریال مورد تائید تلویحی این بانک قرار گرفت.

در گروه خدمات پیمانکاری " مپنا " به دلیل انعقاد یک قرارداد با شرکت توسعه گاز ایران با شایعه تعدیل EPS مواجه است اما طبق معمول مدیران این شرکت از تائید چنین تعدیلی طفره رفته و آن را به آینده موکول می کنند.

در بازار امروز نماد شرکت های قند لرستان، کابل تک و شیشه قزوین با توجه به ارائه آخرین اطلاعات مبنی بر تعدیل EPS بازگشایی شدند.

حق تقدم سرمایه گذاری ساختمان هم امروز با توجه به شروع دوره پذیره نویسی آماده معامله بود.

در مجموع امروز سهام 166 شرکت در بورس تهران داد و ستد شد که در پی این داد و ستدها شاخص قیمت پس از مدت ها رشد 17.31 واحدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات هم امروز به بیش از 93 میلیارد ریال رسید.

  
  
گروه خودروسازی:

با بهبود جو حاکم بر بازار مجددا شرکت‌های زامیاد، سایپا و برخی از شرکت‌های کوچک‌تر این گروه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. به دلیل کاهش ریسک کلی بازار شرکت‌های گروه خودروسازی گزینه‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاران با افق سرمایه‌گذاری میان‌مدت هستند که تقسیم سود نسبتا خوب این گروه از جمله دلایل سرمایه‌گذاران بر آن‌هاست.





گروه سیمان:

سیمان فارس و خوزستان و سیمان تهران روز گذشته با حجم معاملات نسبتا خوبی باعث توجه مجدد سرمایه‌گذاران به این گروه شدند. اگر چه هنوز تا رسیدن گروه سیمان به وضعیت نقدشوندگی و دوران رونق سال‌های گذشته فاصلهء زیادی وجود دارد اما در صورت تداوم شرایط موجود علاوه بر دو شرکت فوق شرکت‌های سیمان سپاهان، شاهرود، بهبهان، شرق، کارون و ایلام از پتانسیل نسبتا خوبی برخوردارند.





گروه بانکداری:

اگر چه به گفتهء مسوولان بورس سهام بانک ملت به زودی عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعات مالی این شرکت منتشر نشده است.همانطور که پیش از این عنوان شد به دلیل ساختار خاص سرمایه و وضعیت دارایی‌ها و همچنین درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی قیمت‌گذاری بانک‌ها نیاز به بررسی و ملاحظات بیش‌تری دارد و حداقل یک ماه قبل از زمان عرضه باید صورت‌های مالی این شرکت‌ها منتشر شود تا ارزش واقعی آن‌ها برای سرمایه‌گذاران مشخص شود. در این گروه بانک‌های خصوصی پارسیان، اقتصاد نوین و کارآفرین در سال‌های اخیر بازدهی نسبتا خوبی داشته‌اند.





گروه واسطه‌های مالی:

به دلیل وضعیت حاکم بر بازار قیمت سهام تعداد زیادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری به کم‌تر از قیمت اسمی رسیده است. انتظار می‌رود با رشد قیمت سهام شرکت‌های تولیدی و خدماتی از گروه‌های فلزی، پتروشیمی، خودرو، سیمان، بانک و... وضعیت گروه واسطه‌های مالی نیز بهبود یافته و قیمت سهام شرکت‌هایی مانند سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر، توسعهء صنعتی، سرمایه‌گذاری ملی، سرمایه‌گذاری بوعلی و... حداقل به قیمت اسمی خود نزدیک شوند.





گروه سنگ‌آهن و فلزات:

در این گروه، روز گذشته، سهام شرکت‌های فولاد مبارکه گالوانیزهء فجر سپاهان، فرآوری مواد معدنی و مس شهید باهنر با حجم بیش‌تری مورد معامله قرار گرفت و به دلیل استقبال نسبتا خوب سرمایه‌گذاران، شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو، فولاد خراسان و فولاد خوزستان فروشندهء زیادی نداشتند و با وجود صف‌های چند میلیونی حتی به میزان حجم مبنای سهام عرضه نشد.در این گروه همچنان شرکت‌های کالسیمین و ملی مس دارای صف‌فروش و ملی سرب و روی نیز روند کاهشی داشتند.

========================================

ایران تحلیل
17/9/86 (13:38)



گزارش کلی خبرهای داغ

پیش بینی بازار:

بازار در طی یکماه اخیر به خاطر احتمال اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران با روند منفی مواجه بوده است.

گزارش نسبتا دو پهلوی سازمان بین المللی انرژی اتمی و گزارش 16 نهاد اطلاعاتی ایالات متحده درباره ایران که در آن بحث و نظرهای بسیاری وجود دارد و واکنش های مختلفی در محافل بین المللی به همراه داشته است و همچنین بی میلی برخی از اعضای گروه (5+1) مثل چین و روسیه در موافقت با اعمال تحریم های سنگین تر علیه ایران ،می تواند نشان دهنده احتمال کم اثر بودن این دور از تحریم ها باشد.

روند منفی حاکم بر بازار در طی یکماه گذشته باعث کاهش قیمت 15 تا 20 درصدی اکثر سهام های ارزنده بازار شده است بطوریکه برخی از سهام های گروه معدنی،پتروشیمی و فلزات اساسی به سطوح حمایت قیمتی خود در بازار رسیده اند.

لذا با توجه به تعویق افتادن اجلاس سران گروه 5+1 به هفته آینده و حجم بالای معاملات انجام شده در اواخر هفته گذشته پیش بینی می شود بازار در دو سه روز اول هفته جاری روند صعودی داشته باشد ولی با نزدیک شدن به جلسه سران در روزهای پایانی هفته انتظار رکود وافت شاخص بازار وجود دارد.

کارشناسان ایران تحلیل معتقدند که با توجه به ارزندگی سهام هایی چون پتروشیمی اراک ،سرمایه گذاری بازنشستگی ،فولاد خوزستان و گل گهر وهمچنین فولاد مبارکه با در نظر گرفتن قیمت پایین این سهم در شرایط کنونی ،نگهداری آنها برای قسمتی از پرتفوی قابل توصیه است ولی همچنان بر نقد نگه داشتن درصدی از پرتفوی تاکید می نماییم.

پتروشیمی اصفهان:
طبق شنیده ها این شرکت مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی خود را از سازمان بورس دریافت کرده و تصمیم به اجرای این افزایش سرمایه تا قبل از پایان سال دارد. پیش بینی ها حکایت از اعلام عایدی 700 ریالی پس از افزایش سرمایه دارد. نام سهم

مپنا:
با در نظر گرفتن گزارشهای اعلامی شرکت ( در جلسه معارفه ) و همچنین گزارش 6 ماهه و اعلام EPS سال های آتی می توان انتظار داشت که شرکت در بلند مدت شاهد رشد سودآوری آرام و ملایمی باشد که این امر مانع جهشهای قیمتی برای شرکت مذبور خواهد شد.

بانک کارآفرین:
شنیده ها حکایت از اعلام عایدی 550 ریالی برای این سهم را دارد. برخی از کارشناسان انتظار رشد قیمت تا محدوده 3600 ریال را در این مرحله برای سهم دارند.

صنعت دارو:
با توجه به این که بحث افزایش قیمت مواد دارویی تا کنون انجام نشده و مواد اولیه شرکتها به شدت تحت تاثیر گران شدن نرخ یورو قرار گرفته لذا می توان انتظار داشت شرکت های دارویی در گزارشهای سال 87 خود با کاهش سود مواجه گردند. این امر منجر به اقبال پایین بازار به این صنعت خواهد شد. در ضمن باید توجه داشت دیر رسیدن مواد اولیه به دلیل مشکل بازگشایی LC منجر به تاخیر در تولید و فروش به موقع از دیگر نکات قابل توجه این صنعت به شمار می رود.

خبرهای داغ به نقل از دیگران

(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)

البرز دارو:
شنیده شده است برخی شرکت های حقوقی تصمیم به عرضه سهام این شرکت طی معاملات هفته جاری در بازار سرمایه گرفته اند.

توس گستر:
گفته می شود این شرکت موفق به فروش برخی از پروژه های خود طی ماه جاری شده و سود مناسبی از این محل شناسایی نموده است و با تعدیل مثبت عایدی همراه شده و به زودی این تعدیل را به بازار سرمایه اعلام خواهد کرد.

مارگارین:
می گویند شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر تصمیم به حمایت از سهام این شرکت طی معاملات هفته جاری در بازار سرمایه دارد.

سیمان سپاهان:
شنیده ها حاکی از آن است که شرکت بیمه مرکزی ایران تصمیم دارد همچون معاملات هفته گذشته سهام این شرکت را طی معاملات هفته جاری نیز در بازار سرمایه مورد حمایت قرار دهد.

ماشین سازی اراک:
فعالان بازار معتقدند با توجه به راه اندازی خط تولید و ساخت راکتورهای پالایشگاه های گازی در شرکت ماشین سازی اراک و سود مناسبی که این شرکت از محل فروش آنها دریافت نموده احتمالا سهام ماشین سازی اراک با تعدیل مثبت عایدی همراه خواهد شد.

چادرملو:
شنیده شده است این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری خط پنجم تولید کنسانتره خود را توسعه دهد.

سرامیک اردکان:
گفته می شود این شرکت از محل فروش مناسب محصولات خود در بازارهای داخلی و خارجی سود مناسبی شناسایی کرده و با تعدیل مثبت عایدی همراه شده است و تصمیم دارد این تعدیل عایدی را به زودی به بازار سرمایه اعلام نماید.

کف:
می گویند شرکت کف با تعدیل منفی عایدی مواجه شده است. برخی شنیده ها حاکی از تعدیل منفی عایدی به میزان 50 درصد این شرکت است.

فرآوری مواد معدنی:
شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری پارس آریان جهت حمایت از سهام شرکت فرآوری مواد معدنی ایران طی معاملات هفته جاری در بازار سرمایه می باشد.

چادرملو:

استقبال سرمایه‌گذاران در روز چهارشنبه نشان داد که قیمت فعلی با فرض منتفی شدن تحریم مورد قبول اکثریت کارشناسان و سرمایه‌گذاران بازار است. از آن‌جا که نماد «کچاد» ممکن است طی روزهای آینده جهت تعدیل مثبت سود متوقف شود، بنابراین استقبال سرمایه‌گذاران از سهام این شرکت منطقی است.

گل‌گهر:

با توجه به نسبت P/E پایین این شرکت و پتانسیل افزایش سود سال آینده احتمال رسیدن قیمت سهام «کگل» به رکورد قبلی یعنی 24 هزار ریال افزایش یافته است .همگرایی قیمت سهام «کگل» با «کچاد» زمینهء افزایش نسبت P/E در این گروه را فراهم خواهد کرد.

فولاد خوزستان:

پتانسیل افزایش سود «فخوز» مانع کاهش قیمت سهام آن شده است و همین موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت سهام این شرکت شود .سود آتی هزار ریالی برای هر سهم این شرکت می‌تواند دلیلی برای استقبال سرمایه‌گذاران از سهام این شرکت باشد.

فولاد مبارکه:

اگرچه اصرار بر فروش سهام این شرکت از طرف دو شرکت سرمایه‌گذاری باعث شد تا صف فروش این شرکت در لحظات پایانی معاملات روز چهارشنبه به چهار میلیون سهم برسد اما از آن‌جا که قیمت سهام این شرکت نسبت به رکورد قبلی 20 درصد کاهش یافته و به دلیل این‌که احتمالا امروز برای اکثر شرکت‌‌های پیشرو صف خرید تشکیل می‌شود بنابراین خرید سهام فولاد بر فروش آن ارجحیت دارد.

ملی مس:

با توجه به اخبار فعلی، سرمایه‌گذاران می‌توانند فروش سهام خود را متوقف کرده و با توجه به اخبار فروش را به آینده موکول کنند. احتمال جمع‌آوری صف فروش این شرکت طی امروز و فردا بسیار زیاد است.

گروه پتروشیمی:

به دلیل صف خرید پتروشیمی خارک و اصفهان و استقبال سرمایه‌گذاران از خرید پتروشیمی اراک و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، انتظار می‌رود روند رشد قیمت سهام شرکت‌های این گروه طی هفتهء جاری و هفته‌های آینده ادامه یابد.

گروه تجهیزات:

قیمت و ضریب P/E پایین در شرکت‌های این گروه می‌تواند باعث تشکیل سرمایه‌گذاران به خرید سهام این شرکت‌ها شود. شرکت‌های تراکتورسازی، کمباین و هپکو، گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران با افق سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند.

بانک پارسیان:

همان‌طور که پیش از این عنوان شد بانک پارسیان نیز از جمله گزینه‌های کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری است. به غیر از شرکت‌های پیش گفته در بازار، گزینه‌های دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که با توجه به انتشار اخبار مثبت می‌توانند شاخص‌ها را افزایش دهند. بنابراین سرمایه‌گذاران باید با توجه به شرایط موجود نسبت به تشکیل سبد سهام از تمامی شرکت‌ها و صنایع فعال‌تر اقدام کنند.
__________________

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >