سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553376
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
4:25 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
افزایش اخبار مساعد و اتحاد مجدد سرمایه‌گذاران در بازار در کنار قیمت نسبتا پایین تعداد زیادی از شرکت‌ها، باعث سنگین شدن صف‌های خرید شده است. در دورهء جدید استقبال از بازار، سرمایه‌گذاران به یک یا دو صنعت خاص اکتفا نکرده و از روز چهارشنبهء هفتهء گذشته به تدریج برای شرکت‌های مختلف از گروه‌های معادن و فلزات پتروشیمی، خودرو، تجهیزات، سیمان و ... صف خرید تشکیل شده است.

گروه ساختمان

قیمت سهام شرکت‌های این گروه نیز همچون سایر گروه‌ها در سه سال گذشته کاهش یافته و در برخی موارد فاصلهء بسیار زیادی با ارزش ذاتی آن‌ها دارد. از آن‌جا که قیمت سهام شرکت‌های این گروه باید بیش‌تر براساس دارایی‌های آن‌ها تعیین شود تا میزان سود هر سهم، بنابراین انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با بررسی دقیق صورت‌های مالی علاوه بر پتانسیل سودآوری به خالص دارایی‌های شرکت‌های این گروه توجه بیش‌تری داشته باشند.

گروه داروسازی

شرکت‌های داروسازی جابر، اکسیر، کوثر، پارس دارو و البرز دارو از جمله شرکت‌هایی هستند که در دورهء رکود بازار به عنوان سهام ارزشی سهام‌داران خود را متضرر نکرده‌اند. با توجه به شرایط فعلی بازار و احتمال افزایش سود برخی از شرکت‌های این گروه احتمال افزایش روند قیمت سهام آن‌ها بسیار زیاد است.

به دلیل ماهیت این صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه معمولا برخی از شرکت‌های داروسازی در بورس‌های جهانی معتبر از جمله شرکت‌های رشدی به حساب آمده و قیمت سهام آن‌ها در کنار شرکت‌های صنعت فن‌آوری اطلاعات (IT) رشد نسبتا خوبی را تجربه کرده است.

قیمت‌گذاری بانک‌ها

مقاله‌ای در خصوص نحوهء ارزشگذاری و تحویل صورت‌های مالی بانک‌ها در سایت سازمان بورس قرار دارد.

با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری بانک‌ها و سرمایهء نسبتا سنگین آن‌ها که پیش از این درخصوص اهمیت آن مطالبی عنوان شد انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی قبل از اقدام به خرید سهام این شرکت‌ها با مطالعهء مطلب مذکور نسبت به خرید سهام آن‌ها اقدام کنند.

شایان ذکر است، قیمت‌گذاری بانک‌ها و موسسات مالی تفاوت بسیار زیادی با شرکت‌های تولیدی و
__________________