سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553386
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
8:4 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
کارشناسان
18/9/86 (11:53)





استراتژی سرمایه گذاری در مقطع کنونی بازار:
در روزهای اخیر شاهد جمع آوری صف فروش اکثر شرکت های بورس بودیم که این امر از تاریخ سه شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. در ابتدا سهام شرکت های ارزشمند که طی یک ماه و نیم گذشته افت قابل توجهی کرده بودند، جمع آوری شدند و روز چهارشنبه بازار با فشار تقاضا مواجه شد که این اتفاق می تواند ناشی از جمع آوری صف فروش مپنا حدود 310 میلیون سهم ( حدود 420 میلیارد ریال ) باشد که باعث تزریق نقدینگی به بازار گردید. اما نکته قابل توجه و اساسی برای بازار به شرح زیر است:
جمع آوری بازار از جمله نکات مثبتی بود که باعث کاهش نگرانی سهامداران گردید. اما آیا می توان به این جمع آوری امیدوار بود؟ پاسخ این سئوال را برخی از کارشناسان این گونه اظهار می کنند.

نظرات کارشناسان شامل :

الف_ برخی بر این عقیده اند آنچه که تا این لحظه شاهد بودیم عدم عرضه حجم مبنا که منجر به طولانی تر شدن صف های خرید گشته و این مسئله فضای مثبتی را برای بازار رقم زده است و باید دید پشت صف های خرید فعلی تقاضایی هم وجود دارد یا خیر؟

ب_ عده ای دیگر معتقدند که جو آرام سیاسی منجر به رشد بازار در این مقطع شده که اگر شرایط سیاسی بر این روند ادامه داشته باشد می توان انتظار عرضه های حجم مبنا را داشت و رشد بازار را شاهد بود.

ج_ با بررسی های انجام شده توسط برخی از کارشناسان مشخص شد که بورس اوراق بهادار به صورت سنتی در اواسط نیمه دوم سال همواره شاهد رکود نسبی و عدم رشد مستمر بوده است که در این حالت نمی توان انتظار رشد چشمگیر بازار را داشت.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده فوق می توان نتیجه گرفت بازار در شرایط فعلی دارای ریسک بالایی می باشد که علت آن را می توان به مبهم بودن شرایط سیاسی، بحث مشکلات شرکت ها در برخی موارد از جمله بهره مالکانه، آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و سایر موارد عنوان نمود.

هر چند که قیمت های فعلی برای برخی از سهام شرکت ها برای سرمایه گذاری مناسب می باشد و کسانی که در این مقطع زمانی ریسک غیر سیستماتیک را می پذیرند، می توانند سود مناسبی را تا مجامع آتی شرکت ها در سال آینده شناسایی نمایند.

=================
کارشناسان
18/9/86 (12:09)





گروه خودرویی:
از نکات قابل توجه و مورد استفاده برای سرمایه گذاران این صنعت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1_ افزایش قیمت یورو منجر به بالا رفتن بهای تمام شده محصولات این کارخانجات بوده که این مسئله با عدم رشد قیمتی محصولات می تواند عایدی این شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

2_ با توجه به تحریم بانک ها و عدم تحویل به موقع قطعات به شرکت های مزبور این امر می تواند اثر بسزایی در سود این شرکت ها داشته باشد.

موارد فوق در صورت حل شدن مشکلات تحریم می تواند در میان مدت برای شرکت های خودرویی مشکل ساز باشد.

==========================
بورس جان دوباره می‌گیرد




بورس جان دوباره می‌گیرد

رشد نرخ سهام شرکت های برتر بازار و افزاش ارقام شاخص کل بورس در ساعات اولیه و همچنین تشکیل صف های خرید سهام همگی از جان گرفتن مجدد بازار سهام خبر می دهند.

بازار سهام در شرایطی تا سه شنبه گذشته با وضعیت نامطلوب و سایه سنگین جو راونی منفی همراه بود که به دلیل انتشار گزارش مثبت نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره فعالیت های هسته ایی ایران و بازتاب جهانی این گزارش ، از روز چهارشنبه شرایط بازار تغییر کرد و با افزایش نسبی معاملات و تقاضاهای خرید سهام توام شد.
براین اساس آمار معاملات امروز نیز نشان می دهد که بازار سهام در حال جان گرفتن مجدد است که حذف صف فروش سهام شرکت های بزرگ و مطرحی چون فولاد مبارکه ، گل گهر، پتروشیمی خارک و رشد قیمت سهام این دسته و همچنین شرکت هایی مانند فولاد خراسان ،بانک کارآفرین ، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی ، بانک پارسیان و فولاد خوزستان از یک طرف و افزایش شاخص کل بورس و دادو ستد بیش از 22 میلیون سهم در ساعات اولیه معاملات موید بهبود نسبی شرایط بازار سهام است.
در این رابطه اکبر مردانی کارشناس بازار سهام گفت : با توجه به گزارش اطلاعاتی آمریکا و ایجاد شکاف در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل و در نتیجه به تعویق افتادن زمان و شرایط تحریم و یا احتمال وجود شرایط مثبتی دیگری به نظر می رسد بازار سهام بعد از چند هفته با وضعیت بهتری توامان شود.
وی ادامه داد: ریزش قیمت سهام شرکت هایی که مشکلی در تداوم سود آوری ندارند و تنها اسیر جو روانی شده بودند موجب شده که فعالان بازار سرمایه بار دیگر به سهام سه صنعت فلزات اساسی ، پتروشیمی و معدنی توجه بیشتری کنند.
مردانی خاطر نشان کرد: در صورتی که خبر جدید و منفی جدیدی منتشر نشود می توان انتظار داشت که در روزهای آینده با رشد قیمت سهام و شاخص ها افراد بیشتری حاضر به انجام معاملات در بورس باشند.