سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از عدالت نبود حکم نمودن به گمان . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553367
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
11:22 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
اخبار محفلی متفاوت در بازگشت رونق مجدد به بازار


همزمان با بازگشت مجدد رونق به معاملات بورس، بازار خبرهای محفلی و نجواهای معاملاتی که با نزدیک‌شدن زمستان سرما را تجربه کرده بود، روز گذشته در پی تقویت ذائقه خرید در معامله‌گران، داغ شد. تا جایی که نمادهای مختلف معاملاتی اعم از شرکت‌های گروه واسطه‌گری مالی، شیمیایی و فلزی با شایعات متفاوتی مواجه بودند.

«شیران» EPSا150تومانی می‌دهد


گفته‌های بازار: در بازار شایع‌شده است که شرکت صنایع شیمیایی ایران به دلیل افزایش فروش از محل قراردادهایی که با مشتریان بزرگ و کوچک منعقد کرده است، توانایی این را دارد که در گزارش 9ماهه، پیش‌بینی سود 150تومانی به بورس اعلام کند.
این شرکت مدتی است که علاوه‌بر فروش محصول به مشتریان بزرگ، خرده‌فروشی هم می‌کند که این موضوع مورد استقبال شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.
شنیده‌های ما: براساس گزارش‌های منابع خبری، صنایع شیمیایی ایران همواره با تعدیل‌های EPS مواجه بوده و آخرین تعدیل خود را هم در گزارش 6ماهه اعلام کرده و احتمال افزایش EPS آن در گزارش 9ماهه هم بعید نیست.


EPS «فولاد» به 570 ریال می‌رسد


گفته‌های بازار: همزمان با چرخش 180درجه‌ای وضعیت فولاد مبارکه در بازار و ایجاد صف خرید برای این نماد معاملاتی، در بازار شایع شده که فروش فولاد تا پایان سال به 5/5میلیون تن می‌رسد. در شرایطی که میزان تولید فولاد در این شرکت تا پایان سال 86، 5/4میلیون تن پیش‌بینی شده بود، شایعه‌سازان بازار می‌گویند: «فولاد» اعلام پیش‌بینی سود 570ریالی را در گزارش 9ماهه در دستور کار خود دارد.
شنیده‌های ما: از امور سهام «فولاد» خبر می‌رسد که بحث تعدیل مثبت EPS شرکت هم‌اکنون در حال بررسی است؛ اما هنوز رقم آن قطعی نشده است.
براساس این گفته‌های غیررسمی، میزان تولید فولاد مبارکه هم تا پایان سال به 5میلیون تن خواهد رسید.


«وآتی» تعدیلی ندارد


گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با این شایعه مواجه است که از محل فروش برخی از دارایی‌ها، از جمله نساجی غرب، تعدیل زیر 10درصد خواهد داشت.
شنیده‌های ما: در ظاهر دیروز آخرین مهلت اعلام آمادگی رسمی خریداران برای شرکت در مزایده نساجی غرب بود که چند خریدار در این رابطه حضور یافته‌اند و یکی از این خریداران، یک خودروساز خصوصی است؛ اما هنوز مشخص نیست که این معامله به چه کیفیتی برگزار می‌شود و تاثیرات آن در EPS «وآتی» چگونه است؛ اما نکته مسلم آن است که پیش‌بینی سود «وآتی» از این محل یا از طریق فروش دارایی‌های دیگر تغییر چندانی نمی‌کند.


شایعه EPSا50 تومانی برای «ونوین»


گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که بانک اقتصاد نوین پیش‌بینی سود 50تومانی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: امور سهام بانک اقتصاد نوین چنین شایعه‌ای را تائید نمی‌کند و می‌گوید: در حال حاضر EPS بانک 378ریال است و تغییری نداشته است.


EPS «شسینا» همان 90تومان


گفته‌های بازار: شیمیایی سینا هم با این شایعه مواجه است که پیش‌بینی سود 130تومانی به بورس اعلام کرده است.
شنیده‌های ما: اما امور سهام شیمیایی سینا در پاسخ به این شایعه می‌گوید که پیش‌بینی سودش رقم همان 909ریال قبلی بوده و این EPS تعدیل شده شرکت است و دچار تغییراتی هم نشده است.