سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشش را در نهان به کار نبندد، درعیان رسوایش کند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :22
کل بازدید :552845
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/10
1:49 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
سامان گستر:


شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری سامان گستر اصفهان طرح افزایش سرمایه به میزان 116 درصد را در دستور کار هیئت مدیره خود قرار داده است.

ایران تایر:


گفته می شود این شرکت با تعدیل مثبت عایدی به میزان 15 درصد همراه شده و به زودی این تعدیل را به بازار سرمایه اعلام خواهد نمود.

زامیاد:


شنیده ها حاکی از آن است که شرکت زامیاد با تعدیل مثبت عایدی همراه شده است. برخی شنیده ها حکایت از تعدیل به میزان 125 ریال در این شرکت دارد.

گالوانیزه فجر سپاهان:



می گویند طرح آنیلینگ با ظرفیت 150 هزار تن که در شرکت گالوانیزه فجر سپاهان در حال اجرا می باشد تا پایان آذر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذاری ساختمان ایران:


اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تعدیل مثبت عایدی به میزان 10 درصد در شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران می باشد.

تکنوتار:



شنیده شده است این شرکت به زودی جایگاه های سوخت سیار این شرکت را به بازار عرضه خواهد کرد.

پتروشیمی خارک:


گفته می شود شرکت پتروشیمی خارک طرح توسعه احداث واحد تسویه فرآورده های گاز مایع را در دست اجرا دارد.

توکا فولاد:


می گویند مدیران این شرکت تصمیم به اجرای طرح خط تولید ورق حلبی در شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد گرفته اند
  
  
احمدی‌نژاد برکسب سود مردم از بازار سرمایه تاکید کرد

خبرگزاری فارس: در جلسه شب گذشته رئیس جمهور با مسئولین بازار سرمایه و برخی وزراء، احمدی نژاد برکسب سود مردم از بازار سرمایه و آموزش و اطلاع رسانی تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ،‌ رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم باید از سرمایه گذاری در بورس سود ببرند، توسعه ظرفیت بورس و آموزش و اطلاع رسانی بیشتر را مورد تاکید قرار داد.
وی تاکیدکرد: وزارت صنایع و معادن با عقد قراردادهای بلند مدت بهره برداری با شرکت های معدنی، چگونگی بهره برداری و حقوق دولتی را معین کند.
همچنین پالایشگا هها، پتروشیمی ها و شرکتهایی که مواد اولیه آنها در انحصار دولت می باشد قبل از واگذاری از طریق عقد قراردادهای بلند مدت موضوع تامین مواد و قیمت آن را تعیین و اطلاعات شفافی را به بازار سرمایه منعکس نمایند.
احمدی نژاد تاکیدکرد: شرکتهای خوب با قیمت مناسب وارد بورس شوند تا مردم از سرمایه گذاری خود سود ببرند.
ایشان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی تدوین را هکارهای منظم برای چگونگی تحقق آن را مورد تاکید قرار داد.
ا هتمام دولت به بورس نوید بخش آینده خوبی برای بازارسرمایه کشور است.
انتظار می رود با تشکیل کارگروههایی، ابهامات بازار به سرعت بر طرف شود و زمینه حفظ و اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران فراهم شود.
در جلسه ای که شب گذشته به ریاست احمدی نژاد و با حضور معاون اول ، معاون اجرایی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری ،وزرای امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، صنایع ومعادن ،نفت، کارو امور اجتماعی و رفاه ، روسای با نک مرکزی، سازمان خصوصی سازی، سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد وتحولات اخیر بورس و راهکارهای رونق آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت
  
  
مپنا: تعدیلی نداریم
گفته‌های بازار:‌ همزمان با انتشار اخبار مربوط به قرارداد تامین یکصد دستگاه توربوکمپرسور بین شرکت مپنا و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، بازار با شایعه تعدیل مثبت پیش‌بینی سود شرکت مپنا مواجه شده است.
شنیده‌های ما: جوادی‌نیا، معاون اقتصادی شرکت، ضمن تایید انعقاد قرارداد مزبور اعلام می‌کند که پیش‌بینی سود شرکت با تعدیلی مواجه نیست و اگر هم با تعدیلی مواجه باشد، طبق آیین‌نامه بورس این موضوع را باید اول به بورس اعلام کند. به گفته وی، پیش‌بینی سود مپنا 300ریال است که 150ریال آن قرار است در مجمع تقسیم شود.این شرکت همواره اصرار دارد که قراردادهای کلانی که منعقد می‌کند، تاثیری در سودش ندارد. چندی پیش نیز تعدیل مثبت EPS شرکت از محل انعقاد بزرگ LNG از سوی مدیر آن رد شد.
اعتقاد مدیران مپنا این است که تاثیرات این قراردادها در کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شود.
شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران اعلام کرده که گروه مپنا (شامل شرکت‌های مپنا، مپنا بین الملل و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا) با شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تاریخ 10 آذر 86 قرارداد تامین 100 دستگاه توربوکمپرسور جمعا به مبلغ 825‌میلیون یورو و 50‌میلیارد ریال امضا کرده است که دوره اجرای این قرارداد از تاریخ شروع 60 ماه و محل تحویل توربوکمپرسورهای مذکور در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خطوط لوله انتقال گاز از جمله خطوط ایگات 4 و 8 خواهد بود.
همچنین شرکت اعلام کرده است که نکته بارز این قرارداد، ساخت داخل توربین‌های گاز و کمپرسورهای مربوطه است که در مراحل آخر 100‌درصد این توربوکمپرسورها در کارخانجات مپنا ساخته خواهد شد و یکی دیگر از اهداف مپنا که ساخت داخل توربین‌های صنعتی است، به ثمر خواهد رسید.
چکار کنیم با این اخبار http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=79936

  
  
افزایش تقاضا - فرار عرضه


روز گذشته بازار سرمایه همچنان بر کوس افزایش کوبید. حوادث چند هفتهء اخیر در عالم سیاست دست به دست یکدیگر داده‌اند تا یکی از مناسب‌ترین فرصت‌ها برای رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه حاصل شود. البته واضح است بازاری که با رکودی آنگونه که در یکی دو ماه گذشته شاهد بودیم، طرف باشد، سخت و دیر می‌تواند اعتماد جلب کند. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مشکلی که این روزها بازار سرمایه با آن مواجه است نرسیدن حجم معاملات در اکثر نماد‌ها به میزان حجم مبنا باشد.

گروه سنگ‌آهن

این روز‌ها به نظر می‌رسد همان گروه‌های چند سال اخیر که در صدر فهرست شان چادرملو و گل‌گهر قرار دارد، بار دیگر_مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. گل‌گهر با صف خریدی به درازای 6/2 میلیون سهم، در جریان معاملات روز گذشته، عنوان پرتقاضاترین سهم بازار سرمایه را از آن خود کرده بود. کگل که همین چند هفتهء پیش قیمتی نزدیک به 500ر2 تومان را به خود دیده بود، بعد از تعدیل مثبت عایدی، چند 10 درصدی نزول کرد و تا حوالی 1700 تومان فرو ریخت اما، از روز چهارشنبه به این سو، اقبال اهالی بازار سرمایه بار دیگر معطوف به این سهم شد و روز گذشته در حالی که یکه تاز فهرست تقاضا بود، فقط سه هزار سهم به ارزش 6/5 میلیون تومان عرضه شد تا قیمت‌اش تنها دو ریال افزایش تجربه کند و به 288ر18 ریال رسد. گل‌گهر در آخرین اطلاعیهء اعلامی‌اش سود هر سهم‌اش را 384ر2 ریال پیش‌بینی کرده است. نسبت P/E این سهم در حال حاضر حدود 7/7 واحد است. تحلیل‌گران بنیادی بر این باورند که اگر اتفاق خاصی در خصوص بهرهء مالکانه و قیمت مادهء اولیهء مصرفی این شرکت رخ ندهد، با توجه به افتتاح طرح گندله‌سازی و افزایش سالیانه قیمت کنسانتره، سود هر سهم کگل توان افزایش تا 40 درصد فراتر از رقم کنونی را دارد. این مساله سبب شده است تا تحلیل‌گران بنیادی حساب ویژه‌ای برای کگل در سال 87 باز کنند.

چادرملو، هم‌گروهی گل‌گهر، نیز وضعیتی مشابه کگل دارد. این شرکت از ابتدای سال‌جاری، تولید گندله را در برنامهء کاری خود گنجانده بود. تولید گندله با توجه به ارزش افزوده‌ای که برای شرکت‌های سنگ‌آهن ایجاد می‌کند، یکی از ودسازترین قسمت‌های پروسهء تولید فولاد به حساب می‌آید. تحلیل‌گران بنیادی بر این باورند که سال آینده با توجه به رسیدن ظرفیت تولید گندلهء چادرملو به 5/2 میلیون تن و افتتاح خط چهارم فرآوری رسیدن سود این شرکت به ارقامی 60 درصد فراتر از رقم کنونی، 843 ریال، دور از ذهن نخواهد بود. البته فعالان بازار سرمایه نسبت P/E 10 را یکی از مشکلات چادرملو قلمداد می‌کنند. به هر حال، چادرملو شاید کم‌تر از دو ماه پیش با قیمتی نزدیک به 1070 تومان در نوسان بود و پس از مطرح شدن بحث‌های بهرهء مالکانه در روندی نزولی به حوالی 800 تومان رسید و از هفتهء گذشته، پابه‌پای دیگر سهام بازار بنا به افزایش گذاشت. روز گذشته، چادرملو در حالی که صف خریدی به درازای 7/2 میلیون سهم داشت و عنوان چهارمین سهم بازار سرمایه را از آن خود کرده بود، تنها 17 هزار سهم به ارزش 6/14 میلیون تومان معامله شد تا قیمت هر سهم‌اش سه ریال افزایش را تجربه کند و به 325ر8 ریال برسد.

شاخص کل


روز گذشته، روزی که حجم معاملات بیش‌تر نماد‌ها به 10 درصد از حجم مبنا نیز نمی‌رسید، شاخص کل به مدد معامله شدن سایپا و بانک پارسیان، بعد از هفته‌ها_4/10 واحد صعود را به رخ معامله‌گران کشید و به عدد 604ر9 بازگشت خورد. در این روز موثرترین نماد بر روند شاخص، بانک پارسیان بود که با اعلام خبر پذیرش بانک ملت، بار دیگر توجه‌ها معطوف به آن سهم و نسبت P/E پایین‌اش شد. روز گذشته، دو میلیون سهم «وپارس» به ارزش 338 میلیون تومان خرید و فروش شد تا قیمت هر سهم این شرکت 32 ریال صعود کند و به 167 تومان برسد. پارسیان با صعود روز گذشته‌اش تاثیری حدود 6/3 واحد بر شاخص گذاشت.

دیروز همچنین 1/2 میلیون سهم سایپا به ارزش 331 میلیون تومان دست به دست شد تا هر سهم این شرکت صعودی حدود 15 ریال را تجربه کند و به 1509 ریال برسد. نسبت پایین P/E در این گروه سبب شده است تا حجم معاملات شان در چند هفتهء اخیر فزونی یابد. نسبت P/E سایپا در حال حاضر 1/2 واحد است. صعود سایپا در روز گذشته تاثیری در حدود 3/3 واحد بر شاخص گذاشت.

حجم کل معاملات روز گذشته حدود_ 3/9 میلیارد تومان بود که از این رقم، حدود 3/3 میلیارد تومان به فولاد مبارکه_ 852 میلیون تومان به زامیاد و 716 میلیون تومان به داروسازی زهراوی اختصاص داشت.

گروه فولاد


همان‌طور که بارها در همین ستون یادآور شده‌ایم، صنعت فولاد یکی از پرپتانسیل‌ترین صنایع کشورمان به حساب می‌آید. معادن سنگ‌آهن فراوان در کشور و نیاز روزافزون به فولاد سبب شده تا شرکت‌های فولادی، یکی از گزینه‌های مطلوب تحلیل‌گران بنیادی باشند. در جریان معاملات روز گذشته، شاید فولادی‌ها در مجموع یکی از بهترین روزهای یک ماه اخیر خود را سپری کردند. دیروز نخستین روزی بود که فولاد مبارکه در آن با صف فروش مواجه نشد. در جریان معاملات روز گذشته، فولاد مبارکه در نخستین دقایق معاملات قیمت‌هایی حتی نزدیک به 326 تومان، کمی کم‌تر از دو درصد مثبت را به خود دید ولی در ادامه، فشار فروشندگان بار دیگر قیمت را به پایین سوق داد و تا حوالی 316 تومان کاهش را تجربه کرد. در ادامهء معاملات، بار دیگر خریداران کارزار را کنترل کردند و قیمت را به حوالی 319 تومان بازگرداندند. روز گذشته، در مجموع _3/10 میلیون سهم فولاد مبارکه به ارزش _3/3 میلیارد تومان خرید و فروش شد تا قیمت آخر وقت بی‌هیچ تغییری نسبت به روز گذشته، در نرخ 207ر3 ریال بسته شود. تحلیل‌گران تکنیکی سطح کنونی را موقعیت مناسبی برای بازگشت روند کاهشی چند هفتهء اخیر فولاد می‌دانند. فولاد مبارکه یکی از داغ‌ترین تنور‌های شایعه‌پردازی را در چند هفتهء اخیر داشته است. باید منتظر بمانیم و جهت حرکت فولاد مبارکه در جریان معاملات روز‌های آینده را مشاهده کنیم.

هرقدر فولاد مبارکه، کام سهام‌داران خود را در چند هفتهء اخیر تلخ کرده، فولاد خوزستان از خود استحکام نشان داده است. روز گذشته فولاد خوزستان با صف خریدی به درازای 9/4 میلیون سهم، عنوان سومین سهم پر تقاضای بازار سرمایه را از آن خود کرده بود. در این روز و در برابر این حجم وسیع از تقاضا، تنها 22 هزار سهم فخوز به ارزش_ 11 میلیون تومان عرضه شد تا حجم معاملات به میزان حجم مبنا نرسد و قیمت هر سهم این شرکت بعد از دو ریال افزایش در نرخ 876ر4 ریال بسته شود. تحلیل‌گران تکنیکی بر این باورند که با عبور فولاد خوزستان از سطح 505 تومان می‌توان با قطعیت دم از روند صعودی این سهم و احتمالا صنعت فولاد زد.

فولاد خراسان، دیگر سهم این گروه نیز روز گذشته با صف خریدی به درازای 2/2 میلیون سهم مواجه و عنوان پنجمین سهم پرتقاضای بازار سرمایه را از آن خود کرده بود. فخاس که بعد از عرضه در قیمت 380 تومان تا حوالی 320 تومان فرو ریخت چند روزی است که با استقبال خریداران مواجه شده است. افزایش قیمت میلگرد در بازار فولاد سبب شده تا معامله‌گران انتظار افزایش عایدی سال‌جاری را در صورت‌های مالی این شرکت داشته باشند. روز گذشته، 329 هزار سهم فولاد خراسان به ارزش 107 میلیون تومان خرید و فروش شد تا حجم معاملات فخاس نیز به میزان حجم مبنا نرسد و قیمت هر سهم بعد از 42 ریال افزایش در 242ر3 ریال بسته شود
__________________

  
  
نظردهی



کاربر شماره 3368
محمدرضا پیرجهان
خوش آمدید

باقی مانده اعتبار 338 روز از 431 روز


خروج از سایت | تغییر اطلاعات



سوال 13/9/86 (13:10):
اختصاصی/طی چند روز گذشته بیش از 50 درصد سهام خود را به ملک تبدیل نمودم .امرو


سوال شما در حال بررسی است





ادامه...

--------------------------------------------------------------------------------
بپرسید


سوالات دیگران



25- به نظر شما کدام گزینه برای برگشت روند بازار موثرتر است؟

الف- اطمینان بخشی شفاهی دولت به سهامداران
ب- حمایت دولت از طریق جمع آوری سهام عرضه شده
ج- انجام معامله عمده فولادمبارکه در قیمتهای مناسب
د- بهبود شرایط سیاسی


نمایش نتایج
آرشیو


نظر شما


نظرات دیگران


13/9/86 (13:01)
کاربر شماره 10995: ایش کارمزد فروش این شرکت باعث شده که این شرکت سود خود را تعدیل منفی نکند که این مطلب را می توانید از پیش بینی صورت سود و زیان ارائه شده در مجمع 85 و پیش بینی های اخیر آن در سال 86 مشاهده کنید....
13/9/86 (12:18)
کاربر شماره 13579: سهامداران عزیز در مورد گروه پتروشیمی خیلی دقت نمائید ، بحث حذف سوبسید خوراک پتروشیمی ها توسط دولت خیلی جدی بررسی میشود. گرفتار نشوید. ...
13/9/86 (11:42)
کاربر شماره 7656: ضو سایت شدم (اواخر سال قبل) چه در سوالاتی که از دوستان ایران تحلیل پرسیدم و چه در نظراتم، اشاره نمودم که سهامهای اصل 44 نقش تخریبی در بازار بورس ما دارد که علت آن نبود سرمایه، سودجویی دولت و عدم رعایت اصول خصوصی سازی (مرام خصوصی سازی) در دولت است. راه آن تحریم سهامهای جدید اصل 44 به نشانه اعتراض است...
13/9/86 (11:36)
کاربر شماره 10072: انداخت بایدروشنش کنیم وبدست یک راننده خبره ومسلمان ومعتقد بسپاریم وجاده های بین المللی رابرایش بازکنیم آن هنگام است که میشودبه آینده بورس ما امیدوارشد***شعارشخصی: بازار بورس جای آدمهای دل گنده هست(اگرآدمهای شکم گنده ومال مردم خورراحذف کنیم)@ باعرض پوزش سعی کردم خلاصه کنم ولی کوتاهترمقدورنبود @ بدرود...
13/9/86 (11:16)
کاربر شماره 13465: با عرض سلام دوستان در مورد لیزینگ خودرو غدیر نیز تحقیق کنید p/e 3/1 و 27 تومان سودش رو نقدا میده یعنی حدود 90% سودش رو " و پوشش 9 ماهش 72% بوده وسودش رو هم زود میده...
13/9/86 (10:29)
کاربر شماره 11615: ورود بیشتر سهام اصل 44 = عدم وجود کافی سرمایه برای تحمل بازار = سقوط بیشتر شاخص ...
13/9/86 (09:06)
کاربر شماره 12871: ن ماه توصیه ‏می کنم . اگر اصرار برای خرید سهامی دارید حتماً پتاسیل ذاتی شرکت و پ بر ایی آن را مورد مطالعه قرار دهید ‏‏... در این دریای طوفانی شاید نشود موج سواری کرد ولی اگر ماهیگیر ماهری باشید ، ماهی های مناسبی برای ‏صید پیدا می کنید . . .‏ اما در کل حفظ نقدینگی و ضرر نکردن عین منفعت کردنه .. . ...
13/9/86 (09:02)
کاربر شماره 12871: ه از بازار بورس شده ( نظر شخصی ) امید واریم رئیس ‏سازمان خصوصی سازی و مدیرعامل شرکت بورس هم هر چه زودتر لوح تقدیری از همان نوع که تقدیم وزیر ‏آموزش و پرورش شد دریافت کنند . در گزینش های بعدی حتماً از یک متخصص چشم پزشک بهره بگیرند تا فقط به ‏افراد دوربین صلاحیت احراز این گونه پست ها را بدهند . . .. ‏...
13/9/86 (08:50)
کاربر شماره 9018: اینکه حجم مبنا هم بسیار پایین و همون طوری که زود مثبت میخوره، زود هم منفی میشه و در 2درصد های منفی بسته میشه. بد نیست در کنار این موارد این اطلاعات رو هم بدین. شاید شما فرصت های ویژه ای دارین و لی امثال من و خیلی های دیگه به آنها دسترسی ندارند. بیاییم جامع ببینیم و جامع تصمیم بگیریم. موفق باشید...
13/9/86 (08:45)
کاربر شماره 9362: ن مسایل سیاسی به خبرنگار ایرنا گفت که انتشار این بخشهای گزارش محرمانه نشان می‌دهد که آمریکا خود را برای معامله‌ای گسترده با ایران آماده می‌سازد و به این ترتیب می‌خواهد تبلیغات قبلی خود علیه تهران را خنثی و افکار عمومی آن کشور را آماده سازد. " به امید روزهای خوب ! . انشاالله ( دانا ) ...
__________________

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >