سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کدورت، سرآغاز جدایی است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553347
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
1:35 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
مپنا: تعدیلی نداریم
گفته‌های بازار:‌ همزمان با انتشار اخبار مربوط به قرارداد تامین یکصد دستگاه توربوکمپرسور بین شرکت مپنا و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، بازار با شایعه تعدیل مثبت پیش‌بینی سود شرکت مپنا مواجه شده است.
شنیده‌های ما: جوادی‌نیا، معاون اقتصادی شرکت، ضمن تایید انعقاد قرارداد مزبور اعلام می‌کند که پیش‌بینی سود شرکت با تعدیلی مواجه نیست و اگر هم با تعدیلی مواجه باشد، طبق آیین‌نامه بورس این موضوع را باید اول به بورس اعلام کند. به گفته وی، پیش‌بینی سود مپنا 300ریال است که 150ریال آن قرار است در مجمع تقسیم شود.این شرکت همواره اصرار دارد که قراردادهای کلانی که منعقد می‌کند، تاثیری در سودش ندارد. چندی پیش نیز تعدیل مثبت EPS شرکت از محل انعقاد بزرگ LNG از سوی مدیر آن رد شد.
اعتقاد مدیران مپنا این است که تاثیرات این قراردادها در کوتاه‌مدت مشخص نمی‌شود.
شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران اعلام کرده که گروه مپنا (شامل شرکت‌های مپنا، مپنا بین الملل و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا) با شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تاریخ 10 آذر 86 قرارداد تامین 100 دستگاه توربوکمپرسور جمعا به مبلغ 825‌میلیون یورو و 50‌میلیارد ریال امضا کرده است که دوره اجرای این قرارداد از تاریخ شروع 60 ماه و محل تحویل توربوکمپرسورهای مذکور در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز خطوط لوله انتقال گاز از جمله خطوط ایگات 4 و 8 خواهد بود.
همچنین شرکت اعلام کرده است که نکته بارز این قرارداد، ساخت داخل توربین‌های گاز و کمپرسورهای مربوطه است که در مراحل آخر 100‌درصد این توربوکمپرسورها در کارخانجات مپنا ساخته خواهد شد و یکی دیگر از اهداف مپنا که ساخت داخل توربین‌های صنعتی است، به ثمر خواهد رسید.
چکار کنیم با این اخبار http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=79936