سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن در باره من تباه گردیدند ، دوستى که ازحد بگذراند و دروغ بافنده‏اى که از آنچه در من نیست سخن راند ] و این مانند فرموده اوست : که [ دو تن در باره من هلاک شدند دوستى که از حد گذراند و دشمنى که بیهوده سخن راند . ] [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :42
کل بازدید :552891
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/11
5:9 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
سنگ آهن گل گهر

زمینه فعالیت شرکت طبق اساسنامه اکتشاف؛ استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره و گندله از آن؛ تولید سنگ آهن تولید محصولات فولادی و... است. در ادامه ترکیب سهام داری شرکت (حضور سرمایه گذاری امید، معادن و فلزات و سازمان توسعه و نوسازی معادن به همراه سهام عدالت) بسیار شبیه به ترکیب سهام داری شرکت چادرملو است که حاکی از سرمایه گذاری وسیع امید و معادن و فلزات در این صنعت دارد. در چند ماه اخیر سرمایه گذاری امید برای تحقق درآمد حاصل از سرمایه گذاری اقدام به عرضه پنج درصد سهام خود در این شرکت به صورت دو بلوک 5/2 درصد کرد که به ترتیب سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و کارکنان نفت خریدار این دو بلوک بودند که قسمتی از سهام تحت تملک این شرکت وثیقه شده است. در مدت اخیر سهامی بیمه ایران یکی از فروشندگان اصلی در این نماد بوده است همچنین معادن و فلزات نیز به منظور کسب نقدینگی جهت بازپرداخت بدهی خرید ملی مس اقدام به واگذاری بیش از سه میلیون سهم شرکت در مدت اخیر کرده است. هشت درصد سهام شناور شرکت نیز کنترل سهم را راحت تر کرده است.
-
طرح های در دست اجرا
باوجود اعلام زمان بهره برداری از طرح گندله مدیرعامل شرکت ادعا کرده است این طرح در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد. همچنین پروژه هماتیت و خاکبرداری از معدن شماره یک نیز هر کدام نسبت به آخرین اطلاعیه از درصد پیشرفت بالای 15 درصد برخوردار بودند که نکته ای مثبت در جهت بهره برداری از پروژه ها و پشت سر گذاشتن مشکلاتی همانند تحریم قطعات و ماشین آلات و اعتبارات اسنادی دارد.
-
فروش
برای سال 87 شرکت پیش بینی تولید 75.5 میلیون تنی کنسانتره (تقریبا مشابه سال 86)و با میانگین رشد 27 درصد قیمت میانگین 71 هزار و 600 تومان (رشد قیمت به دلیل افزایش فروش صادراتی بوده است به طوری که فروش داخلی با رشد هفت درصد و صادراتی با رشد 39 درصد همراه بوده است) سبب شده است فروش سال 87 خود را با 16 درصد رشد نسبت به گذشته و بهای تمام شده را با 11 درصد رشد برآورد کند.
-
بهای تمام شده
در سال 87 بهای تمام شده شرکت با رشد 11 درصد به 055ر1 میلیارد ریال پیش بینی شده است که 62 درصد آن دستمزد مستقیم؛ 32 درصد آن هزینه های سربار و مابقی مواد مستقیم حقوق دولتی است.نکته مهم این است که تنها 31 درصد بهای تمام شده متغییر است و مابقی هزینه ها ثابت است به عبارت دیگر افزایش 10 درصد تولید می تواند 5/12 درصد سود شرکت را افزایش دهد همچنین شرکت حقوق دولتی را به ازای هر تن ماده معدنی 15 هزار ریال در بودجه در نظر گرفته است که در صورت برگشت به نرخ 000ر5 ریال به ازای هر سهم می تواند تاثیر 128 ریالی بر افزایش سود شرکت داشته باشد.
همچنین برای هر تن کنسانتره نیاز به 8/1 تن سنگ آهن است که هزینه آن در سال 87 برابر 138 هزار ریال بوده است که با رشد هشت درصد نسبت به سال 86 پیش بینی شده است همچنین بیش تر افزایش هزینه سربار ناشی از هزینه استهلاک واحد جدید است.
-
پیش بینی عملکرد سال 87
تولید: شرکت گل گهر پیش بینی تولیدات سال جاری را نسبت به سال گذشته با رشد چهار درصد برابر 35/7 میلیون تن برآورد کرده است. این در حالی است که طبق آمار ایمیدرو تولید سال 86 این شرکت برابر 4/7 میلیون تن بوده است که با توجه به افزایش ظرفیت سنگ آهن موجود با توجه به پروژه خاکبرداری از معدن شماره یک همینطور پیش بینی افزایش تولید گندله پیش بینی حداقل تولید 25/6 میلیون تنی کنسانتره و مجموع تولید 850ر7 تنی می شود.
در بخش هماتیت شرکت با توجه به محدودیت سنگ آهن موجود در معدن پیش بینی افت 10 درصد تولید را کرده است. همینطور در بخش مواد برگشتی نیز شرکت پیش بینی تولید 600 هزار تنی را کرده است که با توجه به اینکه آخرین گزارش سال 86 شرکت مربوط به عملکرد 9 ماهه است به احتمال زیاد پیش بینی تولید سال 87 برابر عملکرد واقعی سال 86 بوده است. با پیش بینی بهره برداری از کارخانه گندله در دی ماه گل گهر به طور محتاطانه برآورد تولید 100 هزار تنی را کرده است.
فروش: در بخش کنسانتره سنگ آهن باوجود تولید 75/5 میلیون تنی شرکت پیش بینی فروش 1/5 میلیون تنی را کرده است که 41 درصد آن به صورت صادراتی (سال گذشته 36 درصد بوده است) و با قیمت ها 211 درصد بالاتر نسبت به بودجه فروش داخلی شرکت برآورد می شود. لازم به ذکر است این محصول 85 درصد فروش شرکت را تشکیل می دهد و این در حالی است که قیمت سال 87 شرکت نسبت به سال گذشته رشد 27 درصدی داشته است. هماتیت دیگر محصول شرکت است که با افزایش 26 درصدی قیمت فروش نسبت به سال گذشته (دلیل رشد فروش صادراتی است) شرکت پیش بینی کرده است البته در سه ماهه سوم گل گهر موفق به فروش هر تن محصول 000ر738 ریال شده است که به ترتیب رشد بودجه سال 87 به طور محتاطانه و تنها با سه درصد رشد در نظر گرفته شده است. شرکت پیش بینی فروشی برای مواد برگشتی نکرده با این حال در مزایده شرکت، آگهی فروش 140 هزار تن از این محصول را کرده است.در بخش کنسانتره داخلی شرکت کمتر از بودجه فروخته است که به دلیل نحوه تنظیم قرارداد است که به طور مثال فروش تا 800 هزار تن به فولاد خوزستان با قیمت تنی 360 هزار ریال است و بیش از مقدار فوق با قیمتی بالاتر صورت می گیرد بنابراین در این بخش نگرانی وجود ندارد.
قیمت فروش کنسانتره صادراتی با افزایش فروش به صورت مزایده ای در سه ماهه انتهایی رشد 56 درصدی را تجربه کرده است در همین راستا شرکت در دو مزایده انتهایی خود کنسانتره سنگ آهن را به ترتیب به قیمت های 129 و 144 دلار به فروش رسانده است.
با افزایش قیمت های جهانی سنگ آهن قیمت هماتیت (سنگ آهن کم عیار) نیز در سال جاری رشد خوبی را تجربه کرده که در این بخش نیز فروش به صورت مزایده ای سبب شده است قیمت فروش سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه ابتدایی رشد 30 درصد را تجربه کند در همین راستا شرکت در مزایده آخر، هماتیت را به قیمت 65 دلار به فروش رسانده است. در بخش مواد برگشتی نیز شرکت فروشی نداشته است.
-
سود نهایی ، ارزش گذاری و نتیجه گیری
برای محاسبه سود سال 87 پیش بینی تولید و فروش گندله را به صورت محتاطانه همان 50 هزار تن در نظر می گیریم. همچنین پیش بینی تولید و فروش 35/6 میلیون تنی را می کنیم که 600 هزار تن بیش تر از بودجه پیش بینی شده شرکت است که به طور محتاطانه فروش آن را به صورت 300 هزار تن در بازار داخلی و مابقی را صادارتی در نظر می گیریم قیمت فروش داخلی را با رشد 22 درصد نسبت به سال 86 و قیمت فروش صادارتی را با قیمت 109 یورو، آخرین مزایده شرکت در نظر می گیریم و آن را به کل سال بسط می دهیم. همچنین قیمت فروش هماتیت را نیز با رشد 20 درصد نسبت به آخرین اطلاعیه در نظر می گیریم به این ترتیب وبا در نظر گرفتن کاهش حقوق دولتی سود سال جاری شرکت گل گهر 286ر4 ریال خواهد شد که نسبت به سود اعلامی 703ر2 ریالی فعلی 59 درصد بالاتر است. این در حالی است اگر سود سال 86 را 700ر2 ریال با تقسیم سود 80 درصد در نظر بگیریم با یک دید یکساله و سود 286ر4 ریالی سال 87 پی به ای تعدیل شده سهم برابر 8/4 خواهد شد همچنین میانگین پی به ای شرکت در سال 86 برابر 5/10 بوده است که خود حاکی از پتانسیل رشد بالایی سهم است.در حالی که این شرکت در سال 87 طرح گندله؛ سال 87 طرح هماتیت ؛ سال 88 طرح آسیاب پلی کام ؛ و با بهره برداری از منطقه گوهر زمین (با مالکیت 27 درصد) را پیش رو خواهد داشت می توانیم از این شرکت به عنوان یکی از کم ریسک ترین شرکت های موجود در بازار برای یک سرمایه گذاری بلند مدت نام برد.
__________________
 مفهوم مکر در مورد خداوند یعنى چه؟

  
  

شروین شهریاری
پرسش از طریق تلفن: ارزش ذاتی سرمایه‌گذاری امید را چقدر برآورد می‌کنید؟



«وامید» یک شرکت سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین برای ارزش‌گذاری سهام آن بهتر است از روش برآورد خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) استفاده شود. محاسبات مربوطه بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سالانه (منتهی به 30 دی 86) در جدول زیر آورده شده است:


در بررسی ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت :
1 - در این محاسبه ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خارج بورسی معادل بهای تمام شده در نظر گرفته شده است؛ بنابراین محاسبه فوق را می‌توان در زمره برآوردهای محتاطانه قرار داد.
2 - سرمایه‌گذاری امید به زودی مجمع عمومی‌ عادی سالانه خود را برگزار خواهد کرد که سود تقسیمی‌ باید در محاسبه NAVبعد از مجمع کسر شود.
3 - در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری از روشNAV، باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین ساده نسبت P/NAV شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی در محدوده 8/0 قرار دارد. تفسیر این مطلب بدین معنا است که قیمت روز سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر در بورس تهران به طور میانگین در محدوده 80درصد NAV معامله می‌شود.
Shahriary_sh@yahoo.com



در گروه شرکت‌های هلدینگی سرمایه‌گذاری امید با انتشار گزارش مجمع خود خبر از آغاز تولید شرکت گهر زمین در سال مالی 88 داده است. بر اساس گزارش امید، گهر زمین در سال 88 ، 4 میلیون تن کنسانتره تولید خواهد کرد که حدودا بیش از 50 درصد تولیدات کنونی گل‌گهر است.
امید در مجمع آتی خود با احتمال تقسیم 350 ریال تقسیم سود نقدی مواجه است. در همین حال امید خبر از افزایش مالکیت امید در گهرزمین به میزان 10 درصد دیگر داده است. در همین شرایط خبر بازدید هراتی‌نیک رییس هیات عامل ایمیدرو از فولاد هرمزگان با اعلام پیشرفت 85 درصدی این شرکت همراه بوده است. راه‌اندازی احتمالی این شرکت در انتهای سال جاری علاوه بر صندوق بازنشستگی، تاثیر مناسبی را برای گل‌گهر به دلیل مالکیت 11 درصدی این شرکت خواهد داشت. فولاد هرمزگان شرکتی با ظرفیت نهایی 5/1 میلیون تن است.

__________________
 اسم اعظم چیست؟

87/2/24::: 9:7 ص
نظر()
  
  
معدنی دماوند(کدما)
با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان. 
با توجه به تعدیل مثبت ?? تومانی برای ???? و فروش مانده 10 هزار تن سنگ آهن موجود ناشی از تولید سال 85و86 و به تولید رسیدن معدن سرب ان همچنین کمی اذراب حدود ?? تومانی گرفتم در این قیمتها اذراب و معدنی دماوند را ارزنده میدانم.
عایدی شرکت معدنی دماوند تعدیل یافت

شرکت معدنی دماوند پیش بینی در آمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 10.000 میلیون ریال مبلغ 400 ریال اعلام کرده است
شرکت پیش بینی در آمد هر سهم سال مالی 85 را در تاریخ های 06/03/85،08/05/85و28/08/85و17/11/85 مبلغ 200 ریال ودر تاریخ 02/03/85 مبلغ 145 ریال (به بازار منعکس نگردید ) اعلام کرده است که مبلغ 140 ریال محقق شده است .
بطوریکه این شرکت پیش بینی در آمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به 30/12/87 با سرمایه 10.000 میلیارد ریال مبلغ 400 ریال به طور خالص اعلام کرده است .
همچنین پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29/12/86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل له ترتیب فروش 12 در صد کاهش ، بهای تمام شده کالای فروش رفته 38 در صد کاهش ، سود عملیاتی 131 در صد افزایش وسود پس از کسر مالیات 55 در صد افزایش نشان داده است .
شرکت معدنی دماوند پیش بینی در آمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/86 را در تار یخ های 03/04/86،13/04/86 ،13/05/86 ودر تاریخ 26/12/86 (که بازار منعکس نگردید ) مبلغ 300 ریال اعلام کرده است که دلایل تعدیل را توقف تولید وعدم در یافت مجوز حمل برای 10 هزار تن سنگ آهن موجود ناشی از تولید سال 85و86 اعلام کرده است شرت معدنی دماوند پیش بینی در آمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/86 را در تاریخ های 03/04/86،13/05/86 ،26/12/86 مبلغ 300 ریال ود رتاریخ 11/02/87 مبلغ 217 ریال اعلام کرده است .
.لازم به ذکر است هیات در نظر دارد مبلغ 3000 میلیون ریال (مبلغ 300 ریال به ازای هر سهم ) را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام پیشنهاد کند

__________________
عرش خدا چیست؟

  
  
گفته‌ها و شنیده‌های بازار


شایعه‌ای از تقسیم سود البرز دارو
گفته‌های بازار: در حالی که البرز دارو بیش از این سیاست تقسیم سود خود را معادل 92 تومان از Eps تحقق یافته اعلام کرده بود، در بازار شایع شده در مجمع البرز دارو احتمال 125 تومان سود تقسیم خواهد شد.
شنیده‌های ما: اما منابع خبری چنین چیزی را تایید نمی‌کنند و در ظاهر سیاست تقسیم سود معادل همان 92 تومان است. البرز دارو این روزها در بازار با تقاضای خرید قابل توجهی مواجه است.


نصیر ماشین به دنبال افزایش سرمایه
گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از احتمال افزایش سرمایه نصیر ماشین به گوش می‌رسد.این افزایش سرمایه به منظور تامین مالی پروژه تولید میل سوپاپ پراید انجام می‌گیرد. نصیر ماشین که در بازار این روزها با تقاضای خرید مواجه است در حال حاضر تولید میلنگ خودروی ریو را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده نصیر ماشین برنامه افزایش سرمایه 100درصدی را دنبال می‌کند، اما هنوز این افزایش سرمایه در مرحله تهیه گزارش توجیهی است و در نهایت بورس باید در این رابطه اظهار نظر کرده و مجوز صادر کند.این شرکت قصد دارد در مجمعی که نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌کند، 50 تومان سود تقسیم نماید.
فروش زمین خاور، 200میلیارد تومان
گفته‌های بازار: برخی از شایعات بازار حاکی از آن است که شرکت ایران‌خودرو دیزل زمین خود در بلوار اسفندیار را به قیمت 200میلیارد تومان فروخته است.
براساس این اخبار غیررسمی، یک سوم از سود حاصل از این فروش مناسب در پیش‌بینی سود سال 86 لحاظ شده است. از سویی دیگر دو سوم سود حاصل از فروش زمین مزبور نیز در Eps سال 87 شرکت در نظر گرفته شده است. این شایعات از تحقق سود عملیاتی سال 86 «خاور» در سطح 710 ریال حکایت دارد.
شنیده‌های ما: اما منابع خبری فروش زمین توسط خاور را تایید نکرده و می‌گویند: برای زمین مزبور چند خریدار وجود دارد، ولی هنوز توافقی برای فروش این قطعه زمین مرغوب صورت نگرفته است.
افزون بر این Eps سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1386 شرکت ایران‌خودرو دیزل، تحقق یافته است.
به گزارش موج، شرکت ایران‌خودرو دیزل درآمد سهم دوره مالی مزبور را با سرمایه جدید یک هزار و 600 میلیارد ریال، 729 ریال به طور خالص (حسابرسی نشده) اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، شرکت ایران‌خودرو دیزل با استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و تغییر ترکیب تولید و فروش و افزایش صادرات و تنوع منابع درآمدی توانسته است به 99 درصد از پیش‌بینی اعلام شده در سال گذشته دست یابد. بر اساس پیش‌بینی اعلام شده Eps دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1387 نیز مبلغ 688 ریال اعلام شده است.
--------------------------------
 
طی هفته ای که سپری شد معادن و فلزات برای تامین نقدینگی خود جهت بازپرداخت اقساط ،بیش از 2 میلیون از سهم گل گهر را در بازار عرضه کرده است که تاثیر جدی را بر سود شرکت خواهد داشت .
در واقع باید گفت که افزایش فروش شرکت طی فروردین ماه و همچنین احتمال رشد 15 تومانی در سود مس با توجه به سیاست تقسیم سود 50% این شرکت ، سود معادن و فلزات می تواند به راحتی تا 10 الی 12% افزایش یابد . ادامه روند فروش سهام از سوی این شرکت همچنان ادامه دارد چرا که مدیر معادن و فلزات نیز به طور ضمنی آن را تائید کرده است .
این احتمال وجود دارد که نماد معادن به زودی برای تعدیل متوقف شود .

گروه تحلیل گری بتا سهم
 

  
  

کوتاه از شرکتها


صنعت پتروشیمی : دیروز در رینگ صادراتی محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی ، در ابتدا نفتای سبک به میزان 30 هزار تن و با قیمت 913 دلار برای هر تن عرضه شد و پس از آن نفتای سنگین با حجم 30 هزار تن و قیمت 905 دلار برای هر تن به متقاضیان عرضه شد، اما مورد معامله قرار نگرفت.
پتروشیمی خارک : در حدود 7 درصد از درامد شرکت پتروشیمی خارک وابسته به قیمت گاز مصرفی آن است
صنعت سرب و روی: مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی اظهارکرد امسال 500 هزار تن خاک روی پرعیار و متوسط عیار تولید و به کارخانه‌های سرب و روی تحویل خواهد شد.
ایرالکو : در بورس فلزات ایرالکو نرخ محصولات خود را به طور متوسط کیلویی 50 تومان بالاتر از نرخ بازار عرضه می کند
تراکتورسازی ایران : پس از تغییرات سهامداری ایجاد شده در این شرکت ، مدیر عامل تراکتورسازی تغییر می کند

صنعت پتروشیمی : نفتا به زودی در بورس معامله می شود. قیمت آزاد این محصول می تواند بر شرکتهای پتروشیمی با بیس نفتا تاثیر گذار باشد
صنعت سیمان : یکی از پیش شرطهای دولت برای خروج سیمان از سبد حمایتی ، رسیدن تولید به 50 میلیون تن در سال بود که با بهره برداری از طرح های توسعه ، تولید سیمان در کشور به حدود 55 میلیون تن در سال خواهد رسید. در نتیجه شرط دولت براورده خواهد شد و باید دید چه سیاست جدیدی برای کنترل قیمت سیمان وجود دارد
چادرملو: چادرملو محموله 200 هزارتنی گندله به قیمت تنی 180 هزار تومان به فروش رسانده است و مناقصه فروش 200 هزار تن ریزدانه را در روزهای جاری در دست دارد

صنعت بانکداری : نرخ بهره بانکی برای عقود مبادله ای 12 درصد و برای عقود مشارکتی حداقل 12 درصد تعیین شد. همچنین الزام بانکها غیر از بخش کشاورزی برای تخصیص مشخص منابع به بخشهای صنعتی و خدماتی برداشته می شود
صنعت پتروشیمی : در راستای آزادسازی قیمتها ، امسال برای کلیه فعالان صنعت پتروشیمی ، قیمت گاز متر مکعبی 69 تومان محاسبه خواهد شد و شرکتهای دولتی 25 درصد تخفیف خواهند داشت
بخش معدن : حقوق دولتی معادن امسال افزایش نمی یابد و مانند سال گذشته خواهد بود
پتروشیمی فارابی : در 18 اردیبهشت ماه تامین اجتماعی فروشنده بلوکی پتروشیمی فارابی خواهد بود. قیمت پایه 800 تومان عنوان شده است
سرمایه گذاری غدیر : پیش بینی سرمایه گذاری غدیر دستیابی به سود 300 میلیارد تومانی تا پایان سال است. این شرکت پیش بینی می کند که 18 تومان از سود سال جاری این شرکت از محل اوره و آمونیاک غدیر باشد
خاک چینی ایران : در بهمن سال 86 ، خاک چینی سود هر سهم خود را 84 تومان اعلام کرده بود . اما در گزارش جدید سالانه این سود تا 104 تومان رشد یافته که تمامی آن نیز پوشش داده شده است. علاوه بر آنکه حدود 80 تومان نیز تقسیم سود شرکت در مجمع خواهد بود
پارس خودرو : مدیر عامل پارس خودرو تغییر کرد. مسیح مشهدی تفرشی به جای بذر پاش آمد
صنعت دارو : بدهی دولت به شرکتهای تولید کننده دارو از محل یارانه ها تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد

-----------------------------

 منظور از «ثاراللّه» چیست؟

http://www.makaremshirazi.org/books/persian/180%20porsesh/003.htm#_Lnk12


  
  
<      1   2   3   4   5      >