سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران، داناترین آنان است به آنچه آورده اند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :42
کل بازدید :552896
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/11
7:12 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

چشم انداز بازار شنبه 07/02/87



بازار شنبه در شرایطی آغاز می شود که در معاملات هفته گذشته شاهد افت چشمگیر شاخص قیمت بازار بودیم.



این افت که به دلیل عدم حضور فعالان حقوقی بازار نیز موجب کاهش محسوس حجم معاملات بازار نیز گشته بود موجب شود تا امکان خرید برخی سهامهای پر پتانسیل در این مقطع برای افراد حقیقی فراهم باشد.



سهامداران عمده و حقوقی های مطرح بازار به دلیل پرداخت قسط خرید ملی مس توجه زیادی به تشکیل صف های فروش موجود در زیر مجموعه خود نداشتند و و با بررسی تحرکات آنان در روزهای آخر هفته ای که گذشت مشخص شد بیشتر به خرید سهم هایی که از وضعیت بنیادی مناسب تری نیز برخوردار بوده اند اقدام می نمودند به طوریکه عمده فروش های فعالان بازار در روز دوم اردیبهشت مربوط به سهام گروه بهمن از سوی سرمایه گذاری ملی بودند و سرمایه گذاری تامین دارد نیز اقدام به عرضه حجم مبنای پارس دارو نموده بود که این مسئله نیز از ارزشمندی بسیاری از سهم ها در این مقطع حکایت دارد.



در گروه فولادی همانطور که از روزهای قبل نیز پیش بینی شده بود به مرور پیش بینی افزایش میزان تقاضاها روی نماد فولاد خراسان و خوزستان بوده ایم که می تواند این مسئله موجب بالا رفتن کف قیمتی آنان در هر مرحله و همچنین روی نماد فولاد مبارکه گردد.

در بازار شنیده شده است که فولاد خراسان با احتمال توقف نماد در هفته های آینده جهت تعدیل عایدی مواجه است.



در گروه سنگ آهنی با توجه به فعالیت مجدد سهامداران عمده و حمایت آنان از شرکت های زیر مجموعه انتظار می رود شاهد افزایش قیمت به ترتیب بر روی سهام شرکتهای سرمایه گذاری امید، گل گهر، سرمایه گذاری معادن و فلزات و چادرملو در شروع معاملات هفته آتی باشیم.



در گروه کابل شرکتهای کابل البرز و کابلهای مخابراتی شهید قندی با روند کاهشی مواجه هستند که پیش بینی می شود در شروع هفته نیز این روند ادامه یابد از سویی شرکت جوشکاب یزد با ادامه روند افزایش ملایم به رقم 3،500 ریال نزدیک شود.

در گروه لاستیک و پلاستیک شرکتهای ایران یاساتایر و ایران تایر و گاز لوله قابل معامله می باشند که انتظار نوسان قابل توجهی از آنها طی روزهای آتی نمی رود .



گروه تجهیزات همچنان موفق به جلب توجه بسیاری از سرمایه گذاران شده و شرکت تراکتورسازی که با جمع آوری صف فروش مواجه شده بود با احتمال روند افزایشی ملایم و تعادل در عرضه و تقاضا به دلیل حمایت های موجود روبرو خواهد بود و دیگر شرکتهای این گروه با نوسان خاصی مواجه نخواهند بود.



در گروه ساختمانی پیش بینی می شود سامان گستر و ساختمان اصفهان تحت حمایتهای جزئی سهامداران عمده و بازارگردانان شرکت و در جهت حفظ نقدشوندگی وضعیت متعادلی را پشت سر بگذارند.

برای شرکتهای نوسازی ساختمان، سرمایه گذاری مسکن، عمران وتوسعه نیز تعادل عرضه تقاضا را انتظار داریم.



در این گروه سرمایه گذاری شاهد با حضور حامیان شرکت می تواند تا محدوده 3،000 ریال رشد قیمتی را تجربه نماید.



در گروه دارویی شرکت های پارس دارو، البرز، کیمیدارو و اسوه می توانند با اقبال نسبتا مناسب تری در گروه مواجه باشند.

البرز دارو به زودی مجمع عمومی تشکیل خواهد داد و البرز دارو و پارس دارو در معاملات چهارشنبه با صف خرید مواجه شده است که پیش بینی میشود اقبال خرید آنها تا پایان معاملات امروز نیز وجود داشته باشد.در این گروه شیمی داروئی، داروپخش در محدوده قیمتی 5،000 ریال با یک سطح مقاومت مواجه است. کیمیدارو نیز تا محدوده 7،800 ریال می تواند تحت حمایت رشد قیمتی را تجربه نماید.



در گروه It اخبار خاص، تاثیر گذاری به گوش نمی رسد .



برای ایران ارقام انتظار نوسان خاصی را نداریم . شرکت سرمایه گذاری کمال طوبا مهمترین بازیگر این سهم می باشد و کارشناسان ایران تحلیل نوسان در محدوده 7،150 تا 7،400 ریال را طی معاملات این هفته انتظار دارند.



شرکت داده پردازی نیز با توجه به رسیدن به محدوده 1،400 ریال که یک سطح حمایتی برای سهم محسوب می شود می تواند با ادامه روند افبال بازار روی نماد تا محدوده 1،500ریال رشد قیمتی را تجربه نماید.

 

انتظار رشد قیمتی پارس دارو
پارس دارو
??/?/? (??:??)






فعالان بازار اعتقاد دارند با توجه به وضعیت بنیادی و سودآوری مناسب سهام این شرکت در این مقطع توانایی رشد ملایم تا محدوده 13500ریال را دارد .

پارس دارو به دلیل عدم فعال بودن سهامدار عمده در زمان رشد شرکت های دارویی در ماه های قبل ، با بازدهی مناسبی همراه نبود و p/e پایین سهم در این مقطع و امکان تعدیل عایدی بیش از 10 درصد شرکت موجب توجه بیشتر بازار به این سهم شده است .

محدوده قیمتی بانک کارآفرین
عمومی
??/?/? (??:??)






با توجه به حمایت های سرمایه گذاری تدبیر و وضعیت بنیادی مناسب و پیش رو بودن افزایش سرمایه شرکت فعالان بازار معتقد اند سهم توانایی رشد تا محدوده 4700ریال را در این مقطع دارد و کارشناسان معتقد هستند که در صورت پیدایش روند کاهشی ، محدوده 4090 ریال برای سهم یک سطح حمایتی مناسب و نسبتاً قوی محسوب می شود .

** قابل توجه است که سرمایه گذاری تدبیر در 2 اردیبهشت ماه حدود 1.000.000 سهم << بانک پارسیان >> را نیز مجدداً به پرتفوی خود افزوده است .

داده پردازی و محدوده قیمتی
داده پردازی ایران
??/?/? (??:??)






با توجه به رسیدن قیمت سهام شرکت به محدوده 1400ریال و جمع آوری صف فروش شرکت شاهد توجه بیشتر فعالان بازار روی نماد این سهم بودیم که نهایتاً سهم را با صف خرید 200.000سهمی مواجه ساخت . کارشناسان معتقد هستند با توجه به وضعیت شرکت رشد سهم تا محدوده 1550ریال دور از انتظار نیست .
__________________

  
  
در بازار روز چهارشنبه سه نماد فولاد خوزستان، بانک کارآفرین و پتروشیمی فن‌آوران با صف خرید مواجه شدند و عرضه سهام در نمادهای سایپا و تراکتورسازی ایران همچنان ادامه یافت، ضمن اینکه آلومینیوم ایران هم مثبت شد.
اما دیگر خبر بازار این که بورس تهران در نخستین روز هفته شاهد یک عرضه عمده خواهد بود. بر اساس این گزارش یک سهامدار حقوقی امروز بیش از 10‌میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران را روی میز فروش می‌گذارد.
بنابر این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی امروز 10‌میلیون و 183 و 696 سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (معادل 36/1‌درصد) را به صورت یکجا و نقد عرضه می‌کند.
بر اساس شرایط اعلامی، قیمت پایه هر سهم این تعداد سهام 725 ریال تعیین شده و کارگزاری رضوی این عرضه را در تابلوی فرعی انجام خواهد داد.
بررسی‌های فارس از سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران که با بیش از 253‌هزار سهامدار حقیقی و حقوقی عنوان پرتعدادترین سهامدار را در بین شرکت‌های بورسی از آن خود کرده، حکایت از آن دارد که این شرکت 5/75‌میلیارد تومانی به ازای هر سهم 14 تومان سود پیش‌بینی کرده و باتوجه به قیمت 56 تومانی هر سهم، نسبت قیمت به درآمد آن 4 مرتبه است.
از طرف دیگر باتوجه به کاهش مدام قیمت سهام سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی، بازدهی آن طی 3 سال اخیر با 54‌درصد زیان همراه بود.
«ابوریحان» یک شرکت دارویی می‌خرد
گفته‌های بازار: در حالی که نمادهای دارویی بورس تهران این روزها چندان مورد توجه نبوده و معاملات پرحجمی را تجربه نمی‌کنند، شایعه‌سازان بازار از احتمال ادغام دو شرکت داروسازی ابوریحان و «کاسپین تامین» سخن می‌گویند. «ابوریحان» یکی از شرکت‌های مورد توجه بورس تهران است، حال آنکه کاسپین تامین شرکتی غیربورسی است و از زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی محسوب می‌شود.
شنیده‌های ما: بر اساس اطلاعات رسیده، در ظاهر بحث‌هایی در رابطه با خرید شرکت کاسپین تامین از سوی داروسازی ابوریحان در مجموعه دارویی تامین اجتماعی مطرح است، اما هنوز توافق خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.
داروسازی ابوریحان تولیدکننده داروهای هورمونی است و کاسپین تامین نیز دارای تولیدات مشابه ابوریحان است. سال گذشته آمپول «آیمود» که به داروی ضد ایدز معروف است، توسط کاسپین تامین تولید شد.
خرید «کروی» در دستور کار «مهر اقتصاد»
گفته‌های بازار: پس از آنکه توسعه معادن روی طی دو روز معاملاتی گذشته در سطح بیش از 30میلیون سهم به صورت بلوکی جابه‌جا شد، شایع شده در این جابه‌جایی‌ها سرمایه‌گذاری امیر سهام خود را در «کروی» به مهر اقتصاد ایرانیان واگذار می‌کند.
شنیده‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند سرمایه‌گذاری امیر طی هفته گذشته عرضه‌کننده سهام «کروی» به صورت بلوکی بوده و این بلوک‌ها بین «امیر» و مهر اقتصاد ایرانیان جابه‌جا شده است.
هنوز مشخص نیست که این جابه‌جایی‌ها ادامه داشته باشد، اما ظاهرا مهر اقتصاد ایرانیان قصد دارد مدیریت یکی دیگر از شرکت‌های معظم بورسی را به دست آورد. «مهر» به همراه
سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی، تجلی سامانه و سرمایه‌گذاری مهرگان بیش از 8درصد از سهام «کروی» را در اختیار دارند. «وتوصا» چندی پیش مشترکا به همراه «مهر» 40درصد از سهام ایرالکو را خرید. سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان نیز تاکنون علاوه بر ایرالکو،
سهام مدیریتی تراکتورسازی و 5درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریده است.
تعدیل مثبت احتمالی «فولاد»
گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که فولاد مبارکه اصفهان برای سال 86، EPS ت71 تومانی اعلام خواهد کرد و 60درصد آن را در مجمع تقسیم می‌کند.
شنیده‌های ما: بنابر اخبار رسیده، تعدیل مثبت «فولاد» فقط در سطح 3 تا 4تومان است و در سطح ارقام ذکر شده نیست.
این گزارش غیررسمی می‌افزاید: اگر مجمع «فولاد» با پیشنهاد هیات‌مدیره منفی بر تقسیم 60درصدی EPS تحقق یافته موافقت کند، سود سهامداران 20روز پس از برگزاری مجمع پرداخت خواهد شد.
EPS «خودرو»10درصد کاهش می‌یابد
گفته‌های بازار: در شرایطی که این روزها گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با تعدیل منفی پیش‌بینی سود ایران خودرو مطرح می‌شود، گروهی از معامله‌گران معتقدند تعدیل منفی EPS این شرکت در سطح بیش از 15درصد است که به زودی اعلام خواهد شد.
شنیده‌های ما: اما منابع آگاه خبر می‌دهند که سهام «ایران خودرو» به دلیل افزایش هزینه‌های ناشی از تغییر نرخ ارز تعدیل منفی 10درصدی را پیش رو دارد.
چرا که نرخ ارز برای واردات قطعات مورد نیاز این شرکت سال گذشته یک‌هزار و 100تومان بود ولی در سال جاری این رقم به یک‌هزار و 420تومان افزایش یافته است. در نتیجه افزایش 30درصدی نرخ ارز، ایران خودرو باید تعدیل‌هایی را در بودجه‌بندی و صورت‌های مالی خود اعمال کند. منابع آگاه همچنین از احتمال بسته شدن نماد معاملاتی این شرکت طی امروز یا فردا خبر می‌دهند.
پیش‌بینی EPS هر سهم ایران خودرو در سال جاری 635ریال اعلام شده که در صورت تعدیل منفی 10درصدی EPS هر سهم ایران خودرو به 571 ریال می‌رسد.
  
  
پرسش از آقای فرهنگ صراف: چرا سهام صندوق بازنشستگی کشوری از روند منفی و صف فروش برخوردار شده است؟


«وصندوق» یک شرکت سرمایه‌گذاری است که بخش عمده ای از درآمد خود (88‌درصد) را از محل سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌‌های زیرمجموعه به دست می‌آورد. یکی از این زیرمجموعه‌ها به نام شرکت لوله‌سازی اهواز اخیرا با مشکلاتی روبه‌رو شده و به علت کندی اجرای پروژه خط لوله 900‌کیلومتری انتقال گاز به پاکستان و سررسید شدن موعد تسهیلات دریافتی از بانک‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. (روزنامه دنیای اقتصاد – مورخه 26 فروردین – صفحه صنعت و معدن)
آخرین سرمایه ثبت شده لوله‌سازی اهواز 7/119‌میلیارد تومان است که مالکیت 55‌درصدی آن در اختیار سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی قرار دارد. «وصندوق» به ازای هر سهم این شرکت سرمایه پذیر برای سال مالی جاری، 456‌ریال سود نقدی (بر مبنای سیاست تقسیم 80‌درصدی) پیش‌بینی کرده و جمع درآمد سرمایه‌گذاری‌های خود را از این محل 3/30‌میلیارد تومان در پیش‌بینی بودجه در نظر گرفته است. با یک محاسبه ساده مشاهده می‌شود که تحقق درآمد مذکور، حدود 63‌ریال بر سود هر سهم «وصندوق» در سال مالی جاری موثرخواهد بود و در صورتی که لوله‌سازی اهواز پیرو مشکلات اخیر موفق به تقسیم سود مناسب نشود، پیش‌بینی درآمد 350‌ریالی هر سهم «وصندوق» نیز از این بابت تاثیر منفی خواهد پذیرفت. هرچند این احتمال وجود دارد که صندوق بتواند از محل افزایش درآمد در سایر بخشها این کسری احتمالی را جبران کند.
البته باید توجه داشت که در افق زمانی بلند مدت به ویژه با لحاظ کردن درآمد پتروشیمی جم در سال مالی آینده، وضعیت صندوق کماکان مناسب بوده و مساله ایجاد شده در مورد لوله‌سازی اهوار در کنار فضای عمومی رکود بازار تنها در کوتاه‌مدت بر سهم تاثیر خواهد گذاشت.
-------------------------
خبرهای محفلی بازار از سود جدید مس تا...

پس از یک توقف نسبتا طولانی روز گذشته نماد سایپا بازگشایی شد که به رغم تعدیل مثبت EPS در سطح قابل توجه و اعلام 80EPS تومانی برای سال 87، فقط رشد 2ریالی قیمت را تجربه کرد، از سوی دیگر ایرالکو هم پس از بازگشایی نماد عرضه‌هایی را شاهد بود.

در گوشه دیگری از تالار شیشه‌ای،فن‌آوران با تجربه افت 2 درصدی قیمت به سطح قیمت عرضه اولیه خود نزدیک شد.
«شفن» دیروز سطح قیمتی 681تومانی را تجربه کرد،در حالی که قیمت عرضه اولیه آن 675تومان بود.
در حال حاضر روند حاکم بر بازار تحت تاثیر عواملی برون‌زا همچون بسته سیاستی دولت در رابطه با بازار پول و سرمایه و همچنین ادامه ابهام در سرنوشت تعیین وزیر جدید اقتصاد، معاملاتی را توام با نوسان منفی تجربه می‌کند، از سویی دیگر مداخله ایمیدرو در تعیین نرخ محصولات فولادی رکود را به بازار معاملات فلزی‌ها به همراه آورده است.
دیگر خبر بازار اینکه در راستای معاملات عمده بازار، شرکت سرمایه‌گذاری البرز با فروش 54‌درصد از سهام کشت و صنعت پیاذر قصد خروج از این شرکت کوچک بورسی را دارد.
سرمایه‌گذاری البرز در نظر دارد 2‌میلیون و 719‌هزار و 210 سهم (معادل 4/54‌درصد) از سهام شرکت غذایی کشت و صنعت پیاذر را به قیمت پایه هر سهم 300تومان عرضه و به فروش برساند. شرایط این عرضه عمده در قالب 30‌درصد نقد و سه قسط مساوی تعیین شده و کارگزاری حافظ این تعداد سهام را در روز یکشنبه 22 اردیبهشت در تابلوی فرعی عرضه خواهد کرد.
شرکت پیاذر با سرمایه 500‌میلیون تومانی به ازای هر سهم 237 ریال در 25 مهر 86 پیش‌بینی کرده که با توجه به قیمت 232 تومانی هر سهام این شرکت، نسبت قیمت به درآمد این سهم 8/9 مرتبه است. در بازار دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع سیمان غرب و سیمان بجنورد، ایران دارو، بین‌المللی توسعه ساختمان و موتورسازان تراکتورسازی ایران بازگشایی شدند.

برنامه خرید زمین های جدید در «شاهد»

گفته‌های بازار: پس از فروش بخشی از زمین پروژه ملارد، گفته می‌شود شرکت سرمایه‌گذاری شاهد به دنبال خرید زمین در نقاط دیگر است.
شنیده‌های ما: بنابر اطلاعات رسیده، «ثشاهد» برنامه خرید زمین در شهریار و نقاط دیگر را دنبال می‌کند و اساسا توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش مسکن از جمله برنامه‌های اصلی «شاهد» است.

فروش ساختمان در «وامید»


گفته‌های بازار: سرمایه‌گذاری امید که ساختمانی به مساحت 920مترمربع را در خیابان شهیدبهشتی تهران به مزایده گذاشته، با این شایعه مواجه است که از این محل سود غیرعملیاتی شناسایی خواهد کرد.
شنیده‌های ما: اما براساس اخبار رسیده این ساختمان قرار است، به یکی از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری امید واگذار شود، لیکن «وامید» از این بابت سود غیرعملیاتی شناسایی نخواهد کرد.

سهامداران مس در انتظار 175EPS تومانی


گفته‌های بازار: در شرایطی که مس به طور میانگین قیمت جهانی 8500دلار در هر تن را تجربه می‌کند، در بازار گفته می‌شود، مس ایران به زودی پیش‌بینی سود 175تومانی برای سال مالی 86 اعلام می‌کند. گفتنی است، مدیرعامل مس ایران در نخستین روز این هفته به طور ناگهانی تغییر کرد.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده، «فملی» به زودی پیش‌بینی سودی معادل 170 تا 175تومان اعلام خواهد کرد.
__________________
با اساس اعلام متانکس
قیمت متانول در آمریکای شمالی برای ماه می 499 دلار اعلام گردید
که نسبت به ماه می 2007حدود 33% افزایش نشان میدهد

http://www.methanex.com/products/methanolprice.html
با توجه به دیتا ی تاریخی موجود
http://www.methanex.com/products/doc..._Mar312008.pdf
همواره قیمت متانول در ماه می کف قیمت متانول بوده است
بنابر این با توجه به افزایش قیمت گاز به میزان حدود 90 % نسبت به سال قبل در چنین زمانی
و هم چنین افزایش قیمت نفت به میزان حدود 80 % پیش بینی میشود میانگین قیمت متانول در سال 2008 در سه منطقه آسیا پاسیفیک و حوزه یورو و آمریکای شمالی با احتساب قیمت در ماههای فصل سرد بطور نسبی و با توجه به نوع معاملات حداقل 550 دلار c.f.r بالغ گردد
توضیح:
فناوران بودجه سال 87 را با احتساب قیمت هر تن متانول بر اساس میانگین قیمت دو سال !!گذشته در هر سه منطقه فوق معادل 370 دلار در نظر گرفته است .
و پترو خارک بودجه سال 87 را برابر میانگین قیمت فروش سال 86 در محدوده 350 دلار تعیین نموده است
صرفا جهت اطلاع عرض کردم
مسئولیت خرید و فروش .....

87/2/4::: 10:28 ص
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5