سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشت در دشت هموار می روید و نه در سنگلاخ ؛ همین گونه حکمت در دل [امام کاظم علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553642
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
8:3 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
در بازار روز چهارشنبه سه نماد فولاد خوزستان، بانک کارآفرین و پتروشیمی فن‌آوران با صف خرید مواجه شدند و عرضه سهام در نمادهای سایپا و تراکتورسازی ایران همچنان ادامه یافت، ضمن اینکه آلومینیوم ایران هم مثبت شد.
اما دیگر خبر بازار این که بورس تهران در نخستین روز هفته شاهد یک عرضه عمده خواهد بود. بر اساس این گزارش یک سهامدار حقوقی امروز بیش از 10‌میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران را روی میز فروش می‌گذارد.
بنابر این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی امروز 10‌میلیون و 183 و 696 سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (معادل 36/1‌درصد) را به صورت یکجا و نقد عرضه می‌کند.
بر اساس شرایط اعلامی، قیمت پایه هر سهم این تعداد سهام 725 ریال تعیین شده و کارگزاری رضوی این عرضه را در تابلوی فرعی انجام خواهد داد.
بررسی‌های فارس از سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران که با بیش از 253‌هزار سهامدار حقیقی و حقوقی عنوان پرتعدادترین سهامدار را در بین شرکت‌های بورسی از آن خود کرده، حکایت از آن دارد که این شرکت 5/75‌میلیارد تومانی به ازای هر سهم 14 تومان سود پیش‌بینی کرده و باتوجه به قیمت 56 تومانی هر سهم، نسبت قیمت به درآمد آن 4 مرتبه است.
از طرف دیگر باتوجه به کاهش مدام قیمت سهام سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی، بازدهی آن طی 3 سال اخیر با 54‌درصد زیان همراه بود.
«ابوریحان» یک شرکت دارویی می‌خرد
گفته‌های بازار: در حالی که نمادهای دارویی بورس تهران این روزها چندان مورد توجه نبوده و معاملات پرحجمی را تجربه نمی‌کنند، شایعه‌سازان بازار از احتمال ادغام دو شرکت داروسازی ابوریحان و «کاسپین تامین» سخن می‌گویند. «ابوریحان» یکی از شرکت‌های مورد توجه بورس تهران است، حال آنکه کاسپین تامین شرکتی غیربورسی است و از زیرمجموعه‌های تامین اجتماعی محسوب می‌شود.
شنیده‌های ما: بر اساس اطلاعات رسیده، در ظاهر بحث‌هایی در رابطه با خرید شرکت کاسپین تامین از سوی داروسازی ابوریحان در مجموعه دارویی تامین اجتماعی مطرح است، اما هنوز توافق خاصی در این رابطه صورت نگرفته است.
داروسازی ابوریحان تولیدکننده داروهای هورمونی است و کاسپین تامین نیز دارای تولیدات مشابه ابوریحان است. سال گذشته آمپول «آیمود» که به داروی ضد ایدز معروف است، توسط کاسپین تامین تولید شد.
خرید «کروی» در دستور کار «مهر اقتصاد»
گفته‌های بازار: پس از آنکه توسعه معادن روی طی دو روز معاملاتی گذشته در سطح بیش از 30میلیون سهم به صورت بلوکی جابه‌جا شد، شایع شده در این جابه‌جایی‌ها سرمایه‌گذاری امیر سهام خود را در «کروی» به مهر اقتصاد ایرانیان واگذار می‌کند.
شنیده‌های ما: منابع خبری گزارش می‌دهند سرمایه‌گذاری امیر طی هفته گذشته عرضه‌کننده سهام «کروی» به صورت بلوکی بوده و این بلوک‌ها بین «امیر» و مهر اقتصاد ایرانیان جابه‌جا شده است.
هنوز مشخص نیست که این جابه‌جایی‌ها ادامه داشته باشد، اما ظاهرا مهر اقتصاد ایرانیان قصد دارد مدیریت یکی دیگر از شرکت‌های معظم بورسی را به دست آورد. «مهر» به همراه
سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی، تجلی سامانه و سرمایه‌گذاری مهرگان بیش از 8درصد از سهام «کروی» را در اختیار دارند. «وتوصا» چندی پیش مشترکا به همراه «مهر» 40درصد از سهام ایرالکو را خرید. سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان نیز تاکنون علاوه بر ایرالکو،
سهام مدیریتی تراکتورسازی و 5درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریده است.
تعدیل مثبت احتمالی «فولاد»
گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که فولاد مبارکه اصفهان برای سال 86، EPS ت71 تومانی اعلام خواهد کرد و 60درصد آن را در مجمع تقسیم می‌کند.
شنیده‌های ما: بنابر اخبار رسیده، تعدیل مثبت «فولاد» فقط در سطح 3 تا 4تومان است و در سطح ارقام ذکر شده نیست.
این گزارش غیررسمی می‌افزاید: اگر مجمع «فولاد» با پیشنهاد هیات‌مدیره منفی بر تقسیم 60درصدی EPS تحقق یافته موافقت کند، سود سهامداران 20روز پس از برگزاری مجمع پرداخت خواهد شد.
EPS «خودرو»10درصد کاهش می‌یابد
گفته‌های بازار: در شرایطی که این روزها گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با تعدیل منفی پیش‌بینی سود ایران خودرو مطرح می‌شود، گروهی از معامله‌گران معتقدند تعدیل منفی EPS این شرکت در سطح بیش از 15درصد است که به زودی اعلام خواهد شد.
شنیده‌های ما: اما منابع آگاه خبر می‌دهند که سهام «ایران خودرو» به دلیل افزایش هزینه‌های ناشی از تغییر نرخ ارز تعدیل منفی 10درصدی را پیش رو دارد.
چرا که نرخ ارز برای واردات قطعات مورد نیاز این شرکت سال گذشته یک‌هزار و 100تومان بود ولی در سال جاری این رقم به یک‌هزار و 420تومان افزایش یافته است. در نتیجه افزایش 30درصدی نرخ ارز، ایران خودرو باید تعدیل‌هایی را در بودجه‌بندی و صورت‌های مالی خود اعمال کند. منابع آگاه همچنین از احتمال بسته شدن نماد معاملاتی این شرکت طی امروز یا فردا خبر می‌دهند.
پیش‌بینی EPS هر سهم ایران خودرو در سال جاری 635ریال اعلام شده که در صورت تعدیل منفی 10درصدی EPS هر سهم ایران خودرو به 571 ریال می‌رسد.