سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی خدا را جُستم و آن را در دشمنی با معصیت کاران یافتم . [امام صادق علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553419
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
4:15 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
گفته‌ها و شنیده‌های بازار


شایعه‌ای از تقسیم سود البرز دارو
گفته‌های بازار: در حالی که البرز دارو بیش از این سیاست تقسیم سود خود را معادل 92 تومان از Eps تحقق یافته اعلام کرده بود، در بازار شایع شده در مجمع البرز دارو احتمال 125 تومان سود تقسیم خواهد شد.
شنیده‌های ما: اما منابع خبری چنین چیزی را تایید نمی‌کنند و در ظاهر سیاست تقسیم سود معادل همان 92 تومان است. البرز دارو این روزها در بازار با تقاضای خرید قابل توجهی مواجه است.


نصیر ماشین به دنبال افزایش سرمایه
گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از احتمال افزایش سرمایه نصیر ماشین به گوش می‌رسد.این افزایش سرمایه به منظور تامین مالی پروژه تولید میل سوپاپ پراید انجام می‌گیرد. نصیر ماشین که در بازار این روزها با تقاضای خرید مواجه است در حال حاضر تولید میلنگ خودروی ریو را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.
شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده نصیر ماشین برنامه افزایش سرمایه 100درصدی را دنبال می‌کند، اما هنوز این افزایش سرمایه در مرحله تهیه گزارش توجیهی است و در نهایت بورس باید در این رابطه اظهار نظر کرده و مجوز صادر کند.این شرکت قصد دارد در مجمعی که نیمه دوم خرداد ماه برگزار می‌کند، 50 تومان سود تقسیم نماید.
فروش زمین خاور، 200میلیارد تومان
گفته‌های بازار: برخی از شایعات بازار حاکی از آن است که شرکت ایران‌خودرو دیزل زمین خود در بلوار اسفندیار را به قیمت 200میلیارد تومان فروخته است.
براساس این اخبار غیررسمی، یک سوم از سود حاصل از این فروش مناسب در پیش‌بینی سود سال 86 لحاظ شده است. از سویی دیگر دو سوم سود حاصل از فروش زمین مزبور نیز در Eps سال 87 شرکت در نظر گرفته شده است. این شایعات از تحقق سود عملیاتی سال 86 «خاور» در سطح 710 ریال حکایت دارد.
شنیده‌های ما: اما منابع خبری فروش زمین توسط خاور را تایید نکرده و می‌گویند: برای زمین مزبور چند خریدار وجود دارد، ولی هنوز توافقی برای فروش این قطعه زمین مرغوب صورت نگرفته است.
افزون بر این Eps سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1386 شرکت ایران‌خودرو دیزل، تحقق یافته است.
به گزارش موج، شرکت ایران‌خودرو دیزل درآمد سهم دوره مالی مزبور را با سرمایه جدید یک هزار و 600 میلیارد ریال، 729 ریال به طور خالص (حسابرسی نشده) اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، شرکت ایران‌خودرو دیزل با استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود و تغییر ترکیب تولید و فروش و افزایش صادرات و تنوع منابع درآمدی توانسته است به 99 درصد از پیش‌بینی اعلام شده در سال گذشته دست یابد. بر اساس پیش‌بینی اعلام شده Eps دوره مالی منتهی به 29 اسفند 1387 نیز مبلغ 688 ریال اعلام شده است.
--------------------------------
 
طی هفته ای که سپری شد معادن و فلزات برای تامین نقدینگی خود جهت بازپرداخت اقساط ،بیش از 2 میلیون از سهم گل گهر را در بازار عرضه کرده است که تاثیر جدی را بر سود شرکت خواهد داشت .
در واقع باید گفت که افزایش فروش شرکت طی فروردین ماه و همچنین احتمال رشد 15 تومانی در سود مس با توجه به سیاست تقسیم سود 50% این شرکت ، سود معادن و فلزات می تواند به راحتی تا 10 الی 12% افزایش یابد . ادامه روند فروش سهام از سوی این شرکت همچنان ادامه دارد چرا که مدیر معادن و فلزات نیز به طور ضمنی آن را تائید کرده است .
این احتمال وجود دارد که نماد معادن به زودی برای تعدیل متوقف شود .

گروه تحلیل گری بتا سهم