سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553637
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
6:47 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

شروین شهریاری
پرسش از طریق تلفن: ارزش ذاتی سرمایه‌گذاری امید را چقدر برآورد می‌کنید؟



«وامید» یک شرکت سرمایه‌گذاری است؛ بنابراین برای ارزش‌گذاری سهام آن بهتر است از روش برآورد خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) استفاده شود. محاسبات مربوطه بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سالانه (منتهی به 30 دی 86) در جدول زیر آورده شده است:


در بررسی ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت :
1 - در این محاسبه ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خارج بورسی معادل بهای تمام شده در نظر گرفته شده است؛ بنابراین محاسبه فوق را می‌توان در زمره برآوردهای محتاطانه قرار داد.
2 - سرمایه‌گذاری امید به زودی مجمع عمومی‌ عادی سالانه خود را برگزار خواهد کرد که سود تقسیمی‌ باید در محاسبه NAVبعد از مجمع کسر شود.
3 - در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری از روشNAV، باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین ساده نسبت P/NAV شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی در محدوده 8/0 قرار دارد. تفسیر این مطلب بدین معنا است که قیمت روز سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال حاضر در بورس تهران به طور میانگین در محدوده 80درصد NAV معامله می‌شود.
Shahriary_sh@yahoo.com



در گروه شرکت‌های هلدینگی سرمایه‌گذاری امید با انتشار گزارش مجمع خود خبر از آغاز تولید شرکت گهر زمین در سال مالی 88 داده است. بر اساس گزارش امید، گهر زمین در سال 88 ، 4 میلیون تن کنسانتره تولید خواهد کرد که حدودا بیش از 50 درصد تولیدات کنونی گل‌گهر است.
امید در مجمع آتی خود با احتمال تقسیم 350 ریال تقسیم سود نقدی مواجه است. در همین حال امید خبر از افزایش مالکیت امید در گهرزمین به میزان 10 درصد دیگر داده است. در همین شرایط خبر بازدید هراتی‌نیک رییس هیات عامل ایمیدرو از فولاد هرمزگان با اعلام پیشرفت 85 درصدی این شرکت همراه بوده است. راه‌اندازی احتمالی این شرکت در انتهای سال جاری علاوه بر صندوق بازنشستگی، تاثیر مناسبی را برای گل‌گهر به دلیل مالکیت 11 درصدی این شرکت خواهد داشت. فولاد هرمزگان شرکتی با ظرفیت نهایی 5/1 میلیون تن است.

__________________
 اسم اعظم چیست؟

87/2/24::: 9:7 ص
نظر()