سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :15
کل بازدید :553374
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/26
3:0 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
پتروشیمی اصفهان



نکته مهم در تحلیل سودآوری شرکت، وابستگی قیمت مواد اولیه و محصولات به بهای جهانی نفت است، به طوری که خوراک این مجتمع پتروشیمی هیچ گاه ذخیره نمی‌شود، چون قیمت‌های خوراک ماهانه بر مبنای 70‌درصد فوب خلیج فارس تحویل شرکت می‌شود. فروش محصولات نیز حدود 70‌درصد صادراتی و 30درصد به صورت داخلی است که تاثیر‌پذیری سودآوری شرکت از نرخ‌های جهانی را بسیار بالا می‌برد؛ اما نکته قابل توجه این است که با توجه به برخورداری از تخفیف در قیمت خوراک، رشد قیمت ماده اولیه و محصولات متوازن نبوده و در مجموع افزایش قیمت جهانی نفت به سود شرکت تمام می‌شود. پیش از برآورد سود خالص «شصفها» در سال‌جاری، ابتدا به جدول‌های زیر که در آنها قیمت فروش محصولات چهارگانه شرکت در سال مالی گذشته، واقعی 6ماهه امسال و آخرین پیش‌بینی شرکت (در آبان ماه سال‌جاری) طبقه‌بندی شده است، توجه کنید:




از مقایسه ارقام جدول‌های فوق درمی‌یابیم که تقریبا کلیه محصولات شرکت در سال‌جاری (به‌جز بنزن) با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. این مساله در مورد پارازایلین که در حدود 35درصد بودجه فروش را تشکیل می‌دهد،از همه بارزتر است. از سوی دیگر بر مبنای پیش‌بینی تحلیل‌گران در بازارهای جهانی، افق افزایش قیمت این محصول تا 1200 دلار به ازای هرتن تا پایان سال‌جاری میلادی نیز وجود دارد. با این حال در اینجا با رعایت جانب احتیاط قیمت فروش محصولات را معادل 6ماه اول، در نظر می‌گیریم و پیش‌بینی سود سال‌جاری را با لحاظ کردن پیش‌بینی تناژ فروش اعلام شده توسط شرکت، محاسبه می‌کنیم. در جدول زیر اجزای این محاسبه نمایش داده شده است:




بدین ترتیب کل درآمد حاصل از فروش شرکت به 6/152‌میلیارد تومان خواهد رسید که از رقم آخرین پیش‌بینی شرکت 4‌میلیارد تومان بیشتر است. اما در بحث حاشیه سود، «شصفها» پیش‌بینی امسال خود را بر مبنای حاشیه سود ناخالص 33‌درصدی ارائه کرده و این در حالی است که این رقم در سال گذشته 44درصد و در عملکرد واقعی 6ماه، 39درصد بوده است. همچنین باید توجه کرد که شرکت حداقل 20درصد محصولات تولیدی خود را در 6ماه اول به فروش نرسانده است و این محصولات در نیمه دوم سال احتمالا با توجه به افزایش نرخ محصولات، با حاشیه سود بهتری نسبت به عملکرد 6 ماه به فروش خواهند رسید. با توجه به این مطالب در اینجا ما نیز محاسبه درآمد سال‌جاری را بر مبنای همان 39‌درصد حاشیه سود ناخالص 6 ماهه قرار می‌دهیم. بدین ترتیب سود ناخالص شرکت به ارقامی در حدود 59میلیارد تومان خواهد رسید که حدود 10میلیارد تومان بیشتر از آخرین پیش‌بینی شرکت است. با انتقال این مازاد درآمد به سرفصل سود خالص، حدود 30تومان به درآمد هر سهم پس از کسر مالیات اضافه خواهد شد و سود خالص هر سهم «شصفها» از 122 تومان فعلی به ارقامی بیشتر از 150 تومان (با سرمایه کنونی) بالغ خواهد شد.
در اینجا با ذکر دو نکته در مورد طرح‌های توسعه پتروشیمی اصفهان مطلب را به پایان می‌بریم:
1 - بزرگ‌ترین طرح توسعه شرکت، تولید انیدرید فتالیک از ارتوزایلین با برآورد سرمایه‌گذاری 6/62‌میلیارد تومان است که در خصوص این طرح دو مساله مهم وجود دارد: اول آنکه با هزینه انجام شده 1/7‌میلیارد تومانی، پیشرفت کار طرح 63‌درصد اعلام شده و تاریخ بهره‌برداری نیز سال آتی عنوان شده است که علت عدم تناسب هزینه‌های انجام شده با پیشرفت طرح و نیز امکان بهره‌برداری در موعد مقرر با ابهام مواجه است. دوم اینکه به طور کلی تولید PA از زایلین‌ها در حال حاضر فاقد توجیه اقتصادی است و واحدهای تولید‌کننده این محصول به علت عدم توازن نرخ‌های فروش و قیمت مواد اولیه با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند.
2 - شرکت طرح تولید محصولات فنل و استن از بنزن و پروپیلن را در سه سال آتی در دست اجرا دارد که این پروژه از طرح‌های سودآور بوده و پتروشیمی اصفهان را به تنها تولید‌کننده این محصولات در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد. گفتنی است ظرفیت این طرح 100هزار تن فنل و 62هزار تن استن خواهد بود و بدین ترتیب نیاز کشور به 30‌هزار تن فنل و 12‌هزار تن استن را به طور انحصاری تامین و مازاد آن را صادر خواهد کرد.
همچنین شرکت در نظر دارد با توجه به تقسیم سود بسیار بالا در مجمع اخیر، افزایش سرمایه 100درصدی را برای پیشبرد این طرح توسعه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اجرایی کند که مجوز آن نیز اخیرا از سازمان بورس دریافت شده و نماد «شصفها» به زودی جهت اجرای این افزایش سرمایه متوقف خواهد شد.
__________________

  
  
دکتر احمدی‌نژاد در بخشی از گفت‌وگو با روزنامه یومیوری ژاپن در پاسخ به پرسشی درباره مناسبات ایران و کره شمالی، برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون همکاری موشکی بین تهران و پیونگ یانگ را رد کرد.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر این‌که تعلیق امکان‌پذیر نبوده و صدور قطعنامه هم موجب توقف فعالیت‌های ایران نخواهد شد، از ژاپن خواست تا موضع منحصر به فرد و فعالتری در برابر موضوع هسته‌ای ایران در پیش گیرد.
به گزارش مهر، روزنامه ژاپنی «یومیوری»، در صفحه نخست شماره دیروز خود، گفت‌وگوی خبرنگار خود در تهران با دکتر احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را به چاپ رسانده است که در این مصاحبه، موضوعات مهمی از جمله روابط دوجانبه ایران و ژاپن، برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، گزارش اخیر البرادعی و کنفرانس صلح خاورمیانه در آمریکا، مورد پرسش قرار گرفته است.
در آغاز این مصاحبه نیز با اشاره به این‌که، این دومین بار است که رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با نشریات ژاپنی گفت‌وگو می‌کند، نقطه‌نظرات دکتر احمدی‌نژاد را پیرامون موضوعات گوناگون داخلی و بین‌المللی ارزیابی کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد در بخشی از گفت‌وگو با روزنامه یومیوری ژاپن در پاسخ به پرسشی درباره مناسبات ایران و کره شمالی، برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون همکاری موشکی بین تهران و پیونگ یانگ را رد کرد.
رئیس جمهور با بیان این‌که بین دو کشور ایران و کره شمالی، هیچ همکاری نظامی نیست، این مناسبات را صرفا روابط سیاسی عادی خواند.
احمدی‌نژاد همچنین در این مصاحبه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به جز اسرائیل، آمادگی داشتن روابط حسنه با همه کشورها را دارد.
وی درباره کنفرانس صلح به اصطلاح آناپولیس در آمریکا نیز تصریح کرد: غیرممکن است کشوری که خود صدها میلیون دلار اسلحه و تجهیزات به دشمن مردم فلسطین میدهد، بتواند یک کنفرانس صلح موفق برگزار کند؛ بنابراین، شکست این کنفرانس از آغاز مشخص بوده است.
احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسشی درباره مسئله هسته‌ای ایران، با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیست، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را تأیید کرد. وی همچنین تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را به دلیل مشروع بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران غیر قابل قبول دانست و آن را رد کرد و درباره احتمال صدور قطعنامه جدید علیه جمهوری اسلامی نیز به گزارش مثبت البرادعی درباره همکاری ایران با آژانس اشاره و چنین رویکردی را کاملا بی‌معنی دانسته است.
رئیس‌جمهور اسلامی ایران، گزارش اخیر البرادعی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را یک پیروزی برای ملت ایران و تأییدی بر درست بودن راه انتخاب شده توسط آنها در این زمینه دانست.
در همین راستا، احمدی‌نژاد، خواستار در پیش گرفتن موضع خاص و منحصر به خود توسط ژاپن در موضعگیری نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد.
رئیس جمهور ایران با تأکید بر اهمیت مناسبات دوجانبه با ژاپن اظهار داشت: ما نه تنها در بعد اقتصادی که در دیگر ابعاد و از جمله در بخش سیاسی و فرهنگی نیز مایل به داشتن روابط حسنه با ژاپن هستیم.
این روزنامه همچنین در بخش دیگری از مصاحبه با احمدی‌نژاد به نقل از وی نوشته است: ایران در چهل سال آینده به ژاپن خواهد رسید و آن را به عنوان اعتماد به نفس او نسبت به پیشرفت کشور دستاوردهای دو ساله دولت نهم قلمداد کرده است.
دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از گفت‌وگو با یومیوری بر وجود آزادی بیان در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و یادآور شد: همه افراد و گروه‌ها می‌توانند به راحتی نظرات خود را بیان نمایند.
به گزارش مهر از توکیو، تلویزیون پربیننده آساهی ژاپن نیز با رئیس‌جمهور اسلامی ایران مصاحبه‌ای انجام داده که قرار است مشروح آن در برنامه بسیار پربینده این شبکه با نام «ساندی پروژکت» در روز یکشنبه 11 آذر از این شبکه پخش شود و از روز گذشته، این شبکه با پخش گوشه‌هایی از این مصاحبه، نوید پخش کامل آن را در برنامه روز یکشبنه به مخاطبان خود داده است.
گفتنی است، روزنامه یومیوری ژاپن، روزانه حدود چهارده میلیون نسخه تیراژ دارد

  
  
گزارش کلی خبرهای داغ

فجر گالوانیزه سپاهان:
با توجه به فشار عرضه ها در ابتدای معاملات روز جاری بر روی نماد فجر پیش بینی می شود در محدوده قیمتی 1300 ریال از فشار تقاضای سهم کاسته شود.


داروسازی لقمان:
با توجه به عدم پوشش مناسب شرکت در گزارش 6 ماهه خود و عدم به موقع فروش محصولات به دلیل نبود مواد اولیه که از خارج از کشور وارد می شود، شرکت در سال جاری با تعدیل منفی عایدی تا حدود 10 درصد مواجه است.

ریخته گری تراکتور سازی :
طبق شنیده های بازار شرکت ریخته گری تراکتور سازی توانایی شناسایی 360 ریال به ازای هر سهم را دارد.

سرمایه گذاری توس گستر :
شنیده می شود که این شرکت قصد تقسیم سود 200 ریالی را در مجمع عادی سالیانه دارد. پیش بینی می شود که شرکت پس از برگزاری مجمع در محدوده قیمتی 2500 ریال نماد سهم بازگشایی شود.
================================================== ============

خبرهای داغ به نقل از دیگران (6 آذر )

(ایران تحلیل در قبال خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.)

نوسازی ساختمان تهران :

شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری صبا تامین تصمیم دارد سهام شرکت نوسازی ساختمان تهران را در بازار سرمایه مورد حمایت قرار دهد.

ایران دوچرخ :

شنیده ها حاکی از تصمیم شرکت گروه بهمن جهت حمایت و جمع آوری سهام این شرکت طی معاملات روزهای آتی از بازار سرمایه می باشد.

سیمان بجنورد :

اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تصمیم شرکت سیمان فارس و خوزستان جهت حمایت و جمع آوری سهام این شرکت از بازار سرمایه می باشد.

داروسازی سبحان :

فعالان بازار معتقدند باتوجه به حمایت هایی که شرکت K.B.C از سهام این شرکت به عمل می آورد گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری مناسب به نظر می رسد.

فولاد کاویان :

فعالان بازار معتقدند از دلایل سیر صعودی سهام این شرکت طی روزهای آتی می توان به حمایت های شرکت مجتمع فولاد گیلان از سهام این شرکت در بازار سرمایه اشاره نمود.

توسعه معادن روی :

می گویند شرکت سرمایه گذاری اندیشه محوران در حال حمایت از سهام شرکت توسعه معادن روی در بازار سرمایه است.

توسعه صنایع بهشهر :

شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع بهشهر را به طور تدریجی از بازار سرمایه جمع آوری نماید.

بانک کارآفرین :

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت سرمایه گذاری تدبیر در حال افزایش میزان سهام این بانک در پورتفوی خود می باشد.

سرمایه گذاری توکافولاد :

گفته می شود شرکت سرمایه گذاری سپه در حال جمع آوری سهام شرکت سرمایه گذاری توکافولاد از بازار سرمایه می باشد.

توس گستر :

اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان تصمیم به حمایت گسترده از سهام این شرکت در بازار سرمایه گرفته است.
__________________

  
  
کاظم نادرعلی
نقل قول:
 
نوشته شده توسط donya_n مشاهده گفتگو
جناب آقای نادر علی ،اگر شما سبحان داشتید شنبه می فروختید؟یا صبر میکردید؟
اگه داشتم و290خریده بودم خب اول وقت رودو درصد مثبت مقداریشو ردمیکردم ومنتظر میماندم وروند سهمو تا آخر وقت دنبال میکردم اگه دیدم میریزه بقیشو هم میفروختم اگرهم نمیریخت باقیشو نگه میداشتم تا روزهای بعد بفروشم


نقل قول:
نوشته شده توسط mehran653 مشاهده گفتگو
داش کاظم! پیش از این من جسارت کرده و با توجه به نام تاپیک شما، برخی اخبار رو از گوشه و کنار در تاپیک قرار دادم.
اگه اجازه بفرمایین بقیه خبر ها رو هم علاوه بر تاپیک "آخرین اخبار بازار سرمایه" در تاپیک شما هم قرار بدم!
اجازه می‌فرمایین؟
شما ادامه بدین مسئله ای نیست داریم استفاده میبریم

نقل قول:
نوشته شده توسط Ali_n29 مشاهده گفتگو
سلام استاد و تشکر از راهنمایی. میشه در مورد ساختمان ایران هم نظر بدین؟
و
سرمایگذاری ساختمان رو2235ریال حمایت خیلی خوبی داره هم فیبو23.6درصد موج دوم هم خط روند مقاومتی قبلی که شکسته شده والان بصورت حمایت قرار گرفته هم چند نقطه حمایت دیگه که مانع ازافت بیشتر سهم ازین محدوده میشه

هدف سهم 161.8درصد موج اول یعنی 345تومن معادل 61.8درصد موج دوم بود که بالا اومد ورسید الان درموج اصلاحی هستیم سهم تا 38.2درصد موج 3-1معادل 223تومن همون 23.6درصد فیبو موج دوم سقوط کرده میشه گفت مهمترین سطح حمایت فعلی 223تومن است اما مقاومت اصلی سهم 241تومن 23.6درصد فیبو موج برگشتی موج 3-1میباشد

و
فرمولیبدن کرمان

شنبه دو درصد مثبتش درست میافته رو1375ریال که رو23.6درصد فیبوموج نزولیه

ازطرفی اندیکاتور آر اس آی وسی سی آی هردو تواین مسیر وتواین نقطه با مقاومتهایی روبرو میشند که احتمال ریزش تواین محدوده را ممکن میکند اگه کانال وچنگال اندرو وهم رسم کنیم تو نمودار اون دایره قرمز رنگ محدوده خطری برای سهم که هر آن امکان ریزش تواین محدوده هست حداکثرصعودمیتونه تا144زخ بده ولی رو140با خط روند میانی سهم برخورد میکنه نتیجه اینکه از136تا144بامقاومتهای متعددی روبرو میشه ولی نزدیکترینشون همین 136که فیبو23.6درصد وباتوجه به وضعیت اندیکاتورها احتمال ریزش تواین نقطه هست بنابراین باید درخرید فعلا صبر کرد اونایی هم که قصد فروش دارند میتونند آماده فروش یا بصورت پله ای بشند یا ................
نمودار اول

اندیکاتورها



اینم چند خبر از افزایش سرمایه ها
پتروشیمی اصفهان مجوز افزایش سرمایه داده شد

به گزارش خبرنگار سنا ، براساس اطلاعیه اداره نظارت بر بازار اولیه تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت پتروشیمی اصفهان «سهامی عام» در این اداره مورد بررسی قرار گرفت و براساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهد نگردید.

انجام افزایش سرمایه به تعداد 300 میلیون برگه سهم به ارزش هرسهم یک هزارریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور اجرای طرح توسعه فنل- اتن بلامانع است.

همچنین انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا 60 روز از تاریخ 30/08/86 این مجوز امکان پذیر خواهد بود.

ایران خودرو

به گزارش خبرنگار سنا ، براساس اطلاعیه اداره نظارت بر بازار اولیه تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت ایران خودرو «سهامی عام» در این اداره مورد برسی قرار گرفت و بر اساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهد نگردید.

انجام افزایش سرمایه به تعداد یک هزار و 300 میلیون برگه سهم به ارزش هرسهم یک هزارریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور اصلاح ساختار مالی بلامانع است.

همچنین انجام افزایش سرمایه، حداکثر تا 60 روز از تاریخ 30/08/86 این مجوز امکان پذیر خواهد بود .

معادن روی

به گزارش خبرنگار سنا ، براساس اطلاعیه اداره نظارت بر بازار اولیه تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت توسعه معادن روی ایران «سهامی عام» در این اداره مورد بررسی قرار گرفت و براساس رسیدگی انجام شده مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرارت مربوط به انتشار سهام مشاهد نگردید.

انجام افزایش سرمایه به تعداد 548 میلیون و 625 هزار برگه سهم به ارزش هرسهم یکهزارریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های کالسیمین، معدنکاران انگوران، سرمایه گذاری اندیشه محوران و مرحله اول افزایش سرمایه شرکت های ذوب و روی بافق و تولید روی ایران و همچنین تملک و احیای معدن چاه میر یزد بلامانع است.

همچنین انجام افزایش سرمایه ،حداکثر تا 60 روز از30/08/86 تاریخ این مجوز امکان پذیر خواهد بود

  
  
لیزینگ خودرو غدیر


شرکت لیزینگ خودرو غدیر طی دورهء سه ماههء سوم سال جاری مبلغ 211 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

شرکت لیزینگ خودرو غدیر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه سال جاری را در آذر ماه 85، اردیبهشت، مرداد و آبان ماه 86 مبلغ 294 ریال اعلام کرد که در سه ماههء سوم سال جاری با اختصاص 211 ریال سود به ازای هر سهم معادل 72 درصد از کل سود پیش‌بینی شده را پوشش داد.

لازم به ذکر است که این شرکت طی دورهء 9 ماههء یاد شده توانست 74 درصد از پیش‌بینی سالانهء درآمد حاصل از ارایهء خدمات 63 درصد از پیش‌بینی سالانهء هزینه و کارمزد تامین مالی و 68 درصد از پیش‌بینی سالانهء سود عملیاتی را محقق کند.

طبق اطلاعیهء سازمان بورس هیات مدیرهء این شرکت در نظر دارد مبلغ 82 میلیارد و 500 میلیون ریال 2755 ریال به ازای هر سهم) جهت تقسیم سود بین سهام‌داران را به مجمع پیشنهاد دهد. همچنین هیات مدیرهء این شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه از مبلغ 300 میلیارد ریال به مبلغ 400 میلیارد ریال اجرا کند.

شایان ذکر است که این شرکت در تاریخ سه مرداد ماه سال جاری اعلام کرده بود نرخ سود تسهیلات اعطایی جهت عملیات لیزینگ در پیش‌بینی عملکرد سال مالی 86 کماکان معادل 17 درصد است و نرخ جدیدی از طرف شورای محترم پول و اعتبار تا تاریخ (سه مرداد ماه 86) تصویب نشده است.

گفتنی است که پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به 30 آذر ماه سال جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال قبل نشان‌دهندهء افزایش 21 درصدی درآمد حاصل از ارایهء خدمات، افزایش 30 درصدی هزینهء سود و کارمزد تامین مالی، کاهش دو درصدی سود عملیاتی و کاهش 9 درصدی سود پس از کسر مالیات است.

همچنین «ولغدر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 85 را در اردیبهشت 85 مبلغ 282 ریال، در مرداد و آبان ماه 85 مبلغ 288 ریال و در فروردین 86 مبلغ 322 ریال اعلام کرده بود که مبلغ 321 ریال سود به ازای هر سهم محقق شد
  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >