سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه کاردان باشد، فرمانروایش او را دوست خواهد داشت . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :47
کل بازدید :553393
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/27
12:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----


شرکت پتروشیمی فارابی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29/12/86 با سرمایه 50 میلیارد ریال را مبلغ 822 ریال اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت پتروشیمی فارابی «سهامی عام» مورخ 05/12/85 سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/12/86 را مبلغ 494 ریال اعلام کرده بود.

شرکت پتروشیمی فارابی «سهامی عام» دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را افزایش مقدار و نرخ فروش و کاهش هزینه‌های مالی اعلام کرده است.

همچنین این شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، 13 درصد افزایش فروش ،12 درصد افزایش بهای تمام شده کالا فروش رفته ، 56 درصد افزایش سود عملیاتی و82 درصد افزایش سود پس از کسر مالیات را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش هیئت‌مدیره در نظردار معادل 90 درصد سود خالص سال مالی 86 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

شرکت پتروشیمی فارابی «سهامی عام» با نماد «شفارا» ، درگروه محصولات شیمیایی و با 3 هزارو 939 سهامدار در تالار فرعی فعالیت می‌کند.

ارسال خبر: 12:29  06/09/86
منبع خبر :خبرگزاری سنا

نوع خبر: اطلاعیه
خبر در مورد شرکت : پتروشیمی فارابی

  
  

کاظم نادرعلی

این نمودار اصفهان خود نمودار به حدکافی واضح است هدف سرشونه که بالازدم حوالی 570که رونمودارهم دقت کنید میافته روخط روند حمایتی زرد رنگ وفیبو 50درصد که سطح حمایت خوبیه

اراک حمایت 630میافته روخط روند میانی که ازین هم پایین بیاد تاحوالی 600پایین خواهد اومد

خارک هم مقاومت 1460خیلی مهمهازینور 1380تا1400حمایتشه درواقع بین 1460و1400گیر کرده


  
  
قند هگمتان:
طبق شنیده های بازار شرکت قصد تقسیم 80 درصد از عایدی خود را در مجمع عادی سالیانه پیش رو دارد که حدود 900 ریال به ازای هر سهم می شود.

سرمایه گذاری توکا فولاد:
با توجه به قرارداد سال قبل شرکت اعلام پیش بینی عایدی تا سطح 520 ریال تعدیل مثبت عایدی را تا پایان سال مالی پیش رو دارد که پیش بینی می شود در گزارشات 9 و 12 ماهه خود اعلام نماید.

داروسازی لقمان:
با توجه به عدم پوشش مناسب شرکت در گزارش 6 ماهه خود و عدم به موقع فروش محصولات به دلیل نبود مواد اولیه که از خارج از کشور وارد می شود، شرکت در سال جاری با تعدیل منفی عایدی تا حدود 10 درصد مواجه است.
__________________
همیشه دو چیز را در نظر بگیرید. رضایت خدا و نزدیکی مرگ.


  
  
معاملهء بلوک 20 درصدی سهام آلومینیوم ایران نیز همچون فولاد بدون خریدار ماند. در شرایط فعلی بازار نیز به تبعیت از سرمایه‌گذاران کلان میلی به خرید سهام ندارد و تشکیل صف‌های فروش حاکی از عدم تمایل سرمایه‌گذاران به خرید است. همان‌طور که انتظار می‌رفت کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت سهام برخی شرکت‌ها پس از یک دورهء رشد نسبتا خوب طبیعی بود اما انجام نشدن معاملات بلوکی شرکت‌های مشمول اصل «44» مجموعه را برای کاهش بیش‌تر قیمت‌ها فراهم آورد. با توجه به ارزش ریالی معاملات پیش گفته سرمایه‌‌گذارانی که قصد خرید داشته باشند با پذیرش ریسک بیش‌تر و افق سرمایه‌گذاری طولانی‌تر نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

گروه سیمان

وزیر صنایع قبل از حضور در مجلس برای کسب رای اعتماد، از خروج سیمان از سبد حمایتی خبر داده بود.چنین به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی سهام‌داران عمدهء شرکت‌های سیمانی می‌توانند با پیگیری این موضوع موجبات اجرایی شدن آن و منطقی شدن سود شرکت‌های سیمانی را فراهم آورند. کاهش ارزش بازار شرکت‌های این گروه و رکود حاکم بر معاملات سهام آن‌ها حاکی از نارضایتی سرمایه‌گذاران از وضعیت فعلی این صنعت است. شرکت سیمان فارس و خوزستان که به طور مستقیم و غیرمستقیم، تقریبا 30 درصد از سیمان کشور را تولید می‌کند به دلیل عدم توسعهء طرح‌های شرکت‌های زیرمجموعه که ناشی از قیمت ناعادلانهء محصول بوده است بیش‌ترین کاهش ارزشی را در بین شرکت‌های سیمانی متحمل شده است.

شرکت‌های سیمان تهران و سیمان سپاهان نیز پابه‌پای «سفارس» با افت قیمت مواجه شده‌اند. در شرایط فعلی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا»، بنیاد، سرمایه‌گذاری بوعلی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری بانک ملی و ... از جمله مهم‌ترین سهام‌داران حقوقی گروه سیمان هستند.


پتروشیمی فن‌آوران

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره امیدنامهء این شرکت بر سایت سازمان بورس قرار گرفت. سرمایه‌گذاران باید با مطالعهء دقیق اطلاعات این شرکت و مقایسهء آن با سایر شرکت‌های پتروشیمی موجود در بورس و نقاط قوت و ضعف آن نسبت به خرید سهام در اولین روز عرضه اقدام کنند. با توجه به قیمت‌های سهام شرکت‌های فولاد خراسان و مالی اعتباری سینا و رکود مطلق و صف فروش شرکت مپنا از سرمایه‌گذاران انتظار می‌رود در خرید سهام این شرکت دقت لازم را داشته باشند. مسوولان سازمان بورس نیز قول داده‌اند که در صورت توافق خریداران بر یک قیمت معین بدون رقابت هیجانی از عرضه‌کننده بخواهند که سهام را در همان قیمت عرضه کند.


سرمایه‌گذاری ساختمان ایران

افت قیمت سهام این شرکت پس از افزایش سرمایه و معاملات بلوکی سنگین می‌تواند موجب پویایی بیش‌تر گروه ساخت و ساز شود

  
  
نقدی بر گزارش شش ماهه توسعه صنعتی ایران

شرکتهای سرمایه گذاری در بورس تهران بنا به سلایق فعالان بازار سرمایه و حمایت سهامداران عمده معمولاً بین 50 درصد تا 90 درصد میزان کاهش Nav خود قیمت می خورند البته در گذشته و در زمان رونق بورس گاهی قیمت سهام شرکتها حتی تا ضریب1/3 میزان Nav هم محاسبه شده و در تابلوی بورس اوراق بهادار درج شده است.

البته بازار در گذشته تفاوتی بین Nav و ارزش پر تفوی بورسی نمی گذاشت

بنا به گزارش بورس نیوز بدهی ها-ارزش پرتفوی غیر بورسی + ارزش پرتفوی بورسی = Nav در صورتیکه ارزش پرتفوی بورسی همان ارزش بازار شرکتهاست ولاغیر با توجه به تعریف فوق هم اکنون ارزش پرتفوی بورسی توسعه صنعتی 988 ریال است، در صورتیکه قیمت سهام آن روی تابلو 535 ریال است که تفاوت فاحشی دارد البته Navشرکت توسعه صنعتی حدود1200ریال است که نشانگرظرفیتهای بالقوه توسعه صنعتی برای رشد است.

از طرف دیگر در راستای مدیریت موثر بر شرکتها، توسعه صنعتی ایران سهام شرکتهای سرمایه گذاری البرز، داروئی سبحان، جابرین حیان را واگذار نموده و سهام شرکتهای توسعه معادن روی ، ایرا الکو و صدرا جایگزین آنها کرده است به عبارت دیگر میتوان از خرید و فروشهای این شرکت سرمایه گذاری متوجه تغییر رویکرد از مالکیت خرد در شرکتها به مالکیت موثر و عمده رسید که نشانه های آن در چند وقت اخیر مشهود بوده است.

در همین جهت توسعه صنعتی ایران می کوشد تا شرکتهای خارج از بورس خود را نیز از طریق بازار ( O.t.c ) واگذار کند و پیگیر ورود شرکت پلی نار که 20 در صد سهام آن را در اختیار دارد به بورس اوراق بهادار باشد. البته شنیدها حاکی از واگزاری سهام این شرکت در بازار O.t.c نیز می باشد که در صورت تحقق این امر سود مناسبی نصیب شرکت می شود.

آخرین شنیده ها حاکی از برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت در اواخر دی ماه است
__________________

  
  
<   <<   11   12   13      >