سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس ادعا کند که به انتهای دانش رسیده است، نهایت نادانی خود را آشکار ساخته است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :29
کل بازدید :552922
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/12
9:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
ریسک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در مقایسه با سرمایه گذاری بلند مدت



بی هیچ شکی، مهمترین خبر چند روز اخیر، انتشار گزارش محمد البرادعی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مورد پرونده اتمی کشورمان است . البته اگر از تاثیر این خبر بر بازار سرمایه بگذریم، تاثیر آن بر قیمت نفت و سایر حامل های انرژی نیز در نوع خود جالب و دیدنی بود . شاید روز گذشته، جمعه، یکی از آن دست روزهایی بود که قیمت های جهانی جملگی کوس کاهش کوبیدند. در این روز قیمت هر تن مس به کمترین مقدار خود در 8 ماه اخیر یعنی 6747 دلار به ازای هر تن رسید. فلز روی کفی دیگر را شکست و قیمت 2516 دلار به ازای هر تن را تجربه کرد . آلومینیوم نیز بار دیگر تا سطح 2490 دلار ریزش کرد تا سرمایه گذاران معدنی در سراسر دنیا هفته دشواری را پیش رو داشته باشند.

آژانس در گزارش جاری خود، پرونده سانتریفیوژهای پی 1 و پی 2 که علاقمندان به سیاست می دانند یکی از مهمترین بحث ها و اختلاف ها بین ایران و آژانس بود را _خاتمه یافته اعلام کرد. این گزارش مثبت آژانس سبب شد تا بر تعداد خوش بینان سیاسی مبنی بر حل پرونده هسته ای کشورمان افزوده شود ولی، نکته مهم و قابل تامل سنگ اندازی برخی کشورهای غربی و انتشار مجموعه سوالاتی ده صفحه ای است که روز چهارشنبه بین اعضای آژانس انرژی اتمی تقسیم کردند. به نظر می رسد طی چند هفته آینده پرونده هسته ای ایران چند باری در صدر اخبار جهان قرار گیرد . امیدواریم سرنوشت به نفع کشورمان رقم بخورد .

ثباتم آرزوست

به غیر از اخبار انرژی اتمی، نامه مدیرعامل شرکت بورس به وزیر اقتصاد و دارایی و درخواست تعیین تکلیف نرخ محصولات پتروشیمی و بهره مالکانه از دیگر موارد قابل تامل بود . در کنار این خبر، خبرگزاری فارس اعلام کرد به زودی جلسه مشترکی با حضور رییس جمهور و وزارای اقتصادی کابینه برگزار خواهد شد. به نظر می رسد یکی از بزرگترین چالش های بازار سرمایه در چند سال اخیر، تغییرات و جابجایی های آنی و فوری است . به گونه ای که سرمایه گذاران هیچ صنعتی نمی توانند امیدوار باشند روند امروز صنعت شان، فردا نیز پایدار بماند . از عمیق ترین مشکلات سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشورمان این است که تقریبا آینده کمتر صنعتی در بازه زمانی بیش از یکسال قابل وضوح است . آزاد سازی نرخ محصولات پتروشیمی، بهره مالکانه، قیمت هر تن کنسانتره در سال آینده، مالکیت معدن در خصوص شرکت های رویی و سنگ آهنی، روند خروج سیمان از سبد حمایتی، وضعیت صنعت خودرو، نرخ سود بانکی، وضعیت شرکت های لیزینگ، نرخ تورم و آمار متنوع اش، وضعیت شرکت های ساختمانی و رشد قیمت مسکن و ... سبب شده است تا سرمایه گذاری بلند مدت در بازار سرمایه در چند سال اخیر به مراتب پر ریسک تر از سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت باشد.

این درست که در تمام کتاب های بازار سرمایه، ریسک سرمایه گذاری کوتاه مدت بیشتر ازریسک سرمایه گذاری بلند مدت دانسته شده است ولی، آیا واقعا در شرایط کنونی بازار سرمایه کشورمان این معادله صادق است ؟ یعنی آیا به راستی ریسک سرمایه گذاری بلند مدت کمتر از ریسک سرمایه گذاری کوتاه مدت است ؟ پاسخ به این سوال بعد از بررسی وضعیت کلان اقتصادی و سیاسی اندکی عجیب به نظر می رسد.

خوبست همانطور که مد نظر وزیر محترم اقتصاد، رییس سازمان بورس و مدیر عامل شرکت بورس است، دولت سیاستی با ثبات در این بخش ها طراحی کند که افق سرمایه گذاری در بازه بلند مدت روشن تر از وضعیت حال حاضر شود و به زبانی دیگر تکلیف اهالی بازار سرمایه روشن باشد. امیدواریم پی گیری مسوولان در عرصه مثمر ثمر باشد.


  
  
شایعات

چادرملو :

8 ماهه 84 درصد از سود خود را پوشش داده است و برای سال آینده برنامه تولید 2.5 میلیون تن گندله دارد.

کارخانجات مخابراتی شهید قندی :

تا پایان سال جاری اقساط خرید سرمایه گذاری معادن و فلزات از این سهم تمام می شود.

فولاد مبارکه :

شایع شده است که در هفته جاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجنماعی ( شستا) صف فروش فولاد مبارکه را جمع آوری می نماید.

سرمایه گذاری ساختمان ایران :

انتظار بازار از تعدیل 10 درصد مثبت EPS هر سهم این شرکت بعد از افزایش سرمایه وجود دارد.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات :

در صورت فروش 60 درصد از سهام گالوانیزه با نرخ 1750 ریال احتمال تعدیل EPS تا 880 ریال برای این شرکت وجود دارد.

سرمایه گذاری امید


این شرکت در تاریخ 24/6 سرمایه خود را از 3150 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال (معادل 27%) از محل مطالبات حال شده و سود انباشته افزایش داده است که سود این شرکت در سال 85 برابر 203 ریال (با سرمایه فعلی) بوده است که سود پیش بینی شده سال مالی 86 برابر 421 ریال برآورده شده است همچنین شرکت پیش بینی نموده است سود سال 87 در حدود 580 ریال باشد.

سهامدار عمده شرکت بانک سپه می باشد که با عرضه اولیه 5% آن احتمالا طی هفته آتی روبرو خواهد بود و 15% دیگر را نیز به مرور و طی یکماه آتی عرضه خواهد نمود لازم به ذکر است سال مالی شرکت 30/10 می باشد که شرکت در نه ماهه اول (30/7) موفق به پوشش 72% سود خالص شده است و این شرکت قصد تقسیم 60% سود خالص را دارد.

در پرتفوی غیر بورسی شرکت عمدتا می توان به سرمایه گذاری ساختمانی سپه اشاره کرد که ارزش روز دارایی های آن را 1947 میلیارد ریال تخمین میزنند و با توجه به بدهی های آن ارزش خالص شرکت ساختمانی حدود 1500 میلیارد ریال تخمین زده می شود.

شرکت کربنات سدیم ، دیگر سرمایه گذاری غیر بورسی شرکت است که تا کنون به سود دهی نرسیده است با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در آن حداقل ارزشی معادل 1000 میلیارد ریال خواهد داشت.شرکت کویر تایر نیز که در شرف ورود به بورس است اگر با نسبت p/e 4 مرتبه قیمت گذاری شود در مجموع ارزشی معادل 400 میلیارد ریال خواهد داشت طبق گفته مسئولان شرکت ، خالص ارزش دارایی های (NAV) بورسی شرکت در تاریخ 30/7 برابر 540 تومان بوده است همینطور مدیرعامل شرکت تداوم سرمایه گذاری در شرکت های سنگ آهنی و طرح های فولاد سازی شرکت های زیر مجموعه را از اهداف آتی شرکت قلمداد نمودند.

بر طبق برآوردهای دیده بان ، حداقل ارزش افزوده پرتفوی غیر بورسی سرمایه گذاری امید 1700 میلیارد ریال خواهد شد که با توجه به پرتفوی بورسی در تاریخ 30/7 و ترازنامه شرکت در تاریخ 31/4 به 6030 ریال NAV خواهیم رسید.

یک نکته در رابطه با چادرملو

در رابطه با حقوق دولتی مدیرعامل چادرملو در جلسه معارفه سرمایه گذاری امید فرمودند : سال گذشته حقوق دولتی برابر 330 تومان به ازای هر تن بوده است که امسال به 1000 تومان افزایش یافته است در واقع طبق قانون معادن حقوق دولتی که هر ساله از شرکت های معدنی دریافت می شود حداکثر برابر 10% قیمت ماده معدنی می باشد که امسال این ماده معدنی 10000 تومان قیمت گذاری شده است که 10% آن برابر 1000 تومان خواهد شد.

شرکت چادرملو قیمت 10000 تومان را برای ماده معدنی بی اساس دانسته است و تقاضای تجدید نظر در قیمت فوق نموده است همچنین با توجه به اینکه این شرکت در منطقه محروم می باشد و در حال تکمیل طرح های توسعه خود می باشد این شرکت تقاضای تجدید نظر در میزان 10% و کاهش آن به 3 الی 5% نیز نموده است.

نوریان مدیر عامل چادرملو همچنین پرداخت بهره مالکانه به ایمیدرو را رد نمود و گفت تا کنون حتی یک ریال نیز بابت بهره مالکانه پرداخت نشده است و صحبت مطبوعات مبنی بر افزایش 2.5 برابر ی بهره مالکانه صحیح نمی باشد.
__________________

  
  
سرمایه گذاری امید



نشست معارفه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در آستانه عرضه این شرکت، غروب چهارشنبه گذشته در باشگاه بانک سپه تهران برگزار شد.
در این نشست «قالیباف اصل»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری امید، با بیان اینکه این شرکت به عنوان چهارصد و سی و هشتمین شرکت در بورس تهران پذیرفته شده است، زمان عرضه سهام مزبور را قریب‌الوقوع دانست.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری امید در 16شرکت، سهام مدیریتی دارد که از مجموع 51 شرکت حاضر در پرتفوی، 90درصد ارزش این شرکت‌ها مربوط به شرکت‌های بورسی است.
وی سرمایه امید را در بدو تاسیس 65میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ‌براساس آخرین اقدام، سرمایه شرکت به 400میلیارد تومان رسیده است که با این وصف رتبه شرکت در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری به لحاظ سرمایه چهارم و در کل بورس این شرکت رتبه نهم را دارد.
قالیباف، ارزش روز پرتفوی سرمایه‌گذاری امید را رقم 2100میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: 74درصد از پرتفوی شرکت، مربوط به شرکت‌های کانه فلزی است که شرکت‌های چادرملو، گل گهر و گهر زمین را شامل می‌شود.
وی در پاسخ به برخی پرسش‌ها مبنی بر دلایل وجود شرکت‌های سیمانی در پرتفوی شرکت گفت: سیمان 18درصد از پرتفوی سرمایه‌گذاری امید را تشکیل می‌دهد که اکثر این شرکت‌ها جوان‌ بوده و در صورت آزادسازی نرخ سیمان می‌توان آینده خوبی را برای این شرکت‌ها انتظار داشت.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری امید تفاوت ارزش پرتفوی این شرکت با قیمت تمام شده را 1550میلیارد تومان عنوان کرد.
وی میزان عرضه اولیه سهام این شرکت را 5درصد اعلام کرد و گفت: طبق قوانین 20درصد از سهام شرکت باید در بورس عرضه شود که البته عرضه بیش از 5درصد منوط به شرایط حاکم بر بازار است.
دکتر طباطبایی، قائم‌مقام بانک سپه نیز در این جلسه در پاسخ به پرسش گروهی از سهامداران مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کنونی بازار، بانک سپه از سهام امید در بازار چگونه حمایت می‌کند، گفت: این بانک، سهام امید را بدون پشتوانه در بازار عرضه نکرده است، بلکه به عنوان سهامدار عمده از این سهم در بازار حمایت خواهد کرد.
وی اطمینان داد: معامله‌گران بازار از این بابت نگرانی خاصی نداشته باشند و از آنجا که سرمایه‌گذاری امید بزرگترین شرکت بانک سپه است، این بانک توجه ویژه‌ای نسبت به این شرکت دارد.
در این حال مطرح شدن پرسش‌های فراوان در رابطه با سرنوشت معادن گل‌گهر و چادرملو موجب شد که نوریان، مدیرعامل شرکت چادرملو، به این پرسش‌ها پاسخ دهد.
وی در اظهارات خود حقوق دولتی را با بهره مالکانه دو بحث متفاوت عنوان کرد.‌ وی میزان حقوق دولتی معادن را به ازای برداشت هر تن ماده معدنی رقم 337تومان ذکر کرد و گفت: دولت، پیشنهاد افزایش این رقم به یک‌هزار تومان را داده است که ما با این پیشنهاد مخالفت کردیم، اما چنانچه میزان حقوق دولتی معادن تا رقم پیشنهادی هم افزایش یابد، در بودجه ما پیش‌بینی شده است و سود چادرملو را با تغییری مواجه نمی‌کند.
وی افزود: حقوق دولتی معادن به صورت مستقیم به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و «ایمیدرو» در این جریان نقشی ندارد.
وی بهره مالکانه را بحثی جدید دانست و گفت:‌ تاکنون دولت یک ریال به عنوان بهره مالکانه از ما نگرفته است و فعلا هم قرار نیست چنین پولی از شرکت‌های بهره‌بردار اخذ شود.
وی تاکید کرد:‌ تمام وعده‌هایی که من در چند سال گذشته داده‌ام، تحقق پیدا کرده و بازار نیز بهتر است در این رابطه به ما اطمینان کند و به عقیده من جنجال بی‌موردی در این زمینه طی هفته گذشته به راه افتاد.
وی درباره پروانه معادن سنگ‌آهن گفت: برای معدن چادرملو هیچ مشکلی به وجود نیامده و دولت این معدن را در اختیار ما قرار داده است، اما در هر حال طبق قانون، دولت مالک اصلی معادن است.
وی در اظهارات خود از مزایده فروش 200هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن خبر داد و گفت: این میزان کنسانتره به قیمت تنی 68هزار تومان سرمعدن فروخته شده است.
همچنین مازاد تعهد فروش چادرملو به فولاد خوزستان هم تنی 53هزار تومان فروخته می‌شود که احتمالا از این بابت سود شرکت هم افزایش می‌یابد.
نوریان با بیان این که پیش‌بینی تولید این شرکت در سال جاری 4/4میلیون تن بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید شرکت در پایان سال به 5/6میلیون تن برسد که اگر در این رابطه بورس مزاحم ما نشود، در زمان قطعی شدن وقوع تعدیل، افزایش سود خود را به موقع اعلام می‌کنیم.
وی مزیت شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن را تحویل گندله یا کنسانتره در محل معدن ذکر کرد و گفت: این معادن هزینه حمل‌ونقل ندارند و از این بابت افزایش فروش، می‌تواند در سوددهی آنان تاثیرگذار باشد.

حاشیه‌های نشست معارفه «امید»


حضور مدیران سرشناس شرکت‌های سرمایه‌گذاری در نشست معارفه «امید» جلب توجه می‌کرد که از جمله آنها می‌توان به حضور مدیران عامل سابق و فعلی سرمایه‌گذاری ملی ایران، مدیرعامل سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، مدیرعامل غدیر، مدیرعامل سرمایه‌گذاری پاسارگاد و... اشاره کرد.
برخی از مدیران سرمایه‌گذاری امید، قیمت توافق شده هیات‌مدیره بانک سپه را برای عرضه سهام «امید» رقمی بیش از 500 تومان اعلام می‌کند، حال آنکه بازار عرضه سهام مزبور را با قیمت بیش از 300 تومان را هم گران می‌دانند.
در گفت‌وگویی کوتاه یکی از مدیران مالی یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورس تهران عرضه سهام امید با قیمت بیش از 330 تومان را محکوم به شکست عنوان کرد. به گفته وی، نقطه قوت سهام امید فقط سه شرکت چادرملو، گل‌گهر و گهرزمین است.
برخی از چهره‌های سرشناس بورس، سر میز شام که میزبان آن سرمایه‌گذاری امید بود، مدیران بانک سپه را به عرضه سهام با قیمت منطقی توصیه کرده و حتی معتقد بود که با عرضه گران سهم، احتمال تبدیل عرضه امید به عرضه اولیه مپنا در سال گذشته بعید نیست.
به گفته مدیر یکی از شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری، بازار از رفتاری که در مقابل شرکت‌های چادرملو و گل‌گهر در پیش گرفته است، به زودی پشیمان خواهد شد و برآیند این رفتار، خرید ارزان گروهی از معامله‌گران با تحلیل است که سهام امروز خریداری شده خود را با افزایش قیمت به معامله‌گرانی که طی ماه‌های آینده در صف‌های خرید چادرملو و گل‌گهر می‌نشینند، خواهند فروخت.
برخی از حسابرسان حاضر در نشست معارفه امید، استعفا و بازنشستگی 33نفر از مدیران سازمان حسابرسی را مورد بحث خود قرار داده بودند که در این هنگام مدیر سابق یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شوخی خطاب به آنان گفت: تازه داریم متوجه می‌شویم که نیاز به حسابرس وجود ندارد
  
  
متانول : باتوجه به اینکه قیمت متانول محموله های وارداتی به چین و هند به بازار آمریکا همچنان ادامه دارد. در آسیا هنوز اختلاف بسیاری با قیمت آن در بازارهای اروپا و آمریکاوجود دارد ، باتوجه به توقف واحد ٦٠٠ هزارتنی متانول در منطقه جنوبی چین بعلت آسیب دیدگی لوله های گاز و در نتیجه کاهش بیش از پیش عرضه تولید کنندگان داخلی متانول در چین تلاش خود را برای افزایش بیشتر در قیمتها آغاز نمودند. اگرچه اخبار مثبتی مبنی از توافق آرژانتین و شیلی برای برقراری مجدد جریان گاز به واحدهای ٣٫٨میلیون تنی متانکس مستقر در شیلی به گوش میرسد اما روند صعودی قیمت متانول در کلیه بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. در آمریکا قیمت تک محموله ها باز هم 890- 860 دلارهرتن رسید . در اروپا نیز قیمت تک محموله ها به 780-765دلار رتردام رسیده است. در کره قیمت با ١٠ دلارهرتن Fob 580-590 دلارهرتن رسید .

در جنوبشرقی آسیا قیمتها با Cfr 550-570 دلارهرتن - رسید. در تایوان نیز قیمتها ١٠ دلارهرتن افزایش یافته و به ٥٨٠ Cfr دلارهرتن رسید. در هند به محدوده ٤٥٠ دلارهرتن Cfr رسیده است. در چین نیز قیمت متانول با ١٠ دلارهرتن افزایش به480تا 450 دلارهرتن رسید - 10در هند باحدود 15دلار افزایش به حدود575-590 دلارهرتن Cfrافزایش یافت.انتظار میرود قیمتها در هفته آتی نیز با شیب کندی افزایش یابد.
__________________

86/8/23::: 6:34 ع
نظر()
  
  
گل گهر:
با توجه به اینکه این شرکت تا یک هفته آینده با برگزاری مزایده عمومی رو به رو می باشد، پیش بینی می شود که عایدی خود را تا سطح 2400 ریال افزایش دهد که این تعدیل عایدی از محل انجام مزایده فوق خواهد بود.

سرمایه گذاری معادن و فلزات:
با توجه به اینکه شرکت " ومعادن " در گزارش امروز خود اعلام نموده که قصد واگذاری 60 درصد از سهام گالوانیزه فجر سپاهان را با قیمت پایه 1750 ریال دارد، لذا با فرض اینکه قیمت معامله بر روی 1750 ریال انجام شود، شرکت از محل این فروش می تواند عایدی خود را تا 132 ریال به ازای هر سهم تعدیل مثبت دهد. همچنین با توجه به تعدیل بالای 10 درصدی شرکت، پس از بازگشایی نماد شاهد روند افزایش قیمت سهام این شرکت خواهیم بود.

معدنی چادرملو:
با توجه به ریزش شدید قیمتی در روزهای اخیر و توانایی شرکت در شناسایی سود بالاتر تا پایان سال شاهد برگشت سهام " کچاد " و افبال بازار نسبت به آن می باشیم.

بانک پارسیان:
با توجه به اینکه در یک ماه گذشته هر روز شرکتهای سرمایه گذاری تدبیر و سمند بیش از 2 میلیون سهم این شرکت را خریداری می کنند، شاهد به وجود آمدن سطح حمایت قوی در محدوده 1700 ریال برای " وپارس " می باشیم.

گالوانیزه فجر سپاهان:
نظر به اینکه معامله عمده شرکت گالوانیزه فجر در محدوده قیمتی 1750 ریال قطعی شده، می توان انتظار رشد آن تا محدوده 1300 ریال را داشت.

کمک فنر ایندامین:
کارشناسان بر این عقیده اند که این سهم تعدیل مثبت عایدی ندارد و در همین محدوده قیمتی در نوسان خواهد بود.

لعابیران:
این شرکت با توجه به پوشش مناسب در گزارش 6 ماهه، با احتمال تعدیل عایدی تا سطح 900 ریال پیش رو دارد که امکان رشد قیمتی سهم تا سطح 3500 ریال وجود دارد.

ایران تایر:
با توجه به راه اندازی طرح لاستیکهای رادیال این شرکت تا پایان سال و پوشش مناسب شرکت در گزارش خود و رسیدن به تولید پیش بینی شده انتظار می رود سود این شرکت تا سطح 750 ریال قابل تعدیل باشد که امکان رشد سهم را در میان مدت مهیا خواهد ساخت.

داروسازی سبحان:
پیش بینی می شود سهام داروسازی سبحان با ثبت شدن افزایش سرمایه این شرکت برگه های ناشی از این افزایش سرمایه آزاد شده که احتمال عرضه بر روی این سهم وجود خواهد داشت و احتمال کاهش قیمت تا 2700 ریال برای سهم مورد انتظار است.

==========================================
خبرهای داغ به نقل از دیگران

کاربران محترم:

به اطلاع می رساند که کلیه خبرهای درج شده این مطلب با عنوان " خبرهای داغ به نقل از دیگران " از منابع خارج از منابع رسمی و غیر رسمی ایران تحلیل استخراج وعینا منتقل می شود. بنابراین ایران تحلیل در برابر خبرهای داغ به نقل از دیگران هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

پارس مینو :

شنیده شده است خط تولید استحصال دانه کاکائو که توسط این شرکت در حال اجرا می باشد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

ملی صنایع مس ایران :

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت ملی صنایع مس ایران طرح تجهیز معدن و تلغیظ چهل کوره که در شهر زاهدان در حال اجرا می باشد را در سال 89 به بهره برداری خواهد رساند.

صنعتی اردکان :

گفته می شود شرکت صنعتی اردکان طرح نوآوری های جدید و گسترش خدمات را در برنامه های آتی استراتژی خود قرار داده است.

مهرکام پارس :

می گویند شرکت مهرکام پارس طرح اجرای پروژه p2 (سپرجلوو سپرعقب سمند جدید) با مشارکت شرکت ساپکو را به بهره برداری رسانیده است.

مس شهید باهنر:

اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از در دست داشتن طرح توسعه کشش به ظرفیت 15 هزار تن در سال توسط شرکت مس شهید باهنر می باشد که در سال 87 به بهره برداری خواهد رسید.

سرمایه گذاری صنعت نفت :

شنیده شده است این شرکت طرح سرمایه گذاری در سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس و همچنین سرمایه گذاری در سهام برخی شرکت های خارج از بورس را نیز در دست بررسی دارد.

نفت پارس :

شنیده ها حاکی از آن است این شرکت طرح احداث تصفیه خانه پساب صنعتی که در شرکت نفت پارس در حال اجرا بوده است را به بهره برداری رسانیده است.

نیرو ترانس :

گفته می شود شرکت نیرو ترانس درحال ایجاد نمایندگی جهت فروش محصولات خود در برخی کشورهای خارجی می باشد
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >