سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :11
بازدید دیروز :29
کل بازدید :552926
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/12
11:33 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
10توصیه برای خرید سهام

امروزه یکی از نشانه‌های سلامت اقتصاد، وجود زمینه‌های متعدد جهت تبدیل مازاد نقدینگی و پس‌انداز موجود به سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ارزش‌آفرینی است. در این بین بازار سرمایه، ابزاری مناسب برای هدایت نقدینگی مازاد به سوی این مقاصد بوده که با توجه به گسترش آن، تقریبا امکان حضور و مشارکت در آن برای همگان وجود دارد.

توسط آقای محمدحسین عبدالرحیمیان،‌ مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سایپا بیان شد

امروزه یکی از نشانه‌های سلامت اقتصاد، وجود زمینه‌های متعدد جهت تبدیل مازاد نقدینگی و پس‌انداز موجود به سرمایه‌گذاری، تولید ثروت و ارزش‌آفرینی است. در این بین بازار سرمایه، ابزاری مناسب برای هدایت نقدینگی مازاد به سوی این مقاصد بوده که با توجه به گسترش آن، تقریبا امکان حضور و مشارکت در آن برای همگان وجود دارد. کارکرد مطلوب بازار سرمایه زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران با اطلاعات جامع و آگاهی کامل در آن فعالیت کنند تا این بازار بتواند نقش خود را در ارزش‌آفرینی برای افراد و کمک به چرخهء تولید در سطح کلان اقتصادی به خوبی ایفا کند. بنابراین در این نوشتار هدف این است تا راهکارهایی جهت انتخاب و مدیریت سهام ارایه شود که با به کار بستن آن‌ها بتوان اطمینانی نسبی از کسب بازدهی مطلوب حاصل کرد.قبل از ورود به بحث اصلی ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

* نخستین نکتهء قابل توجه این است که سرمایه‌گذاران باید با توجه به ویژگی شخصیتی خود اقدام به انتخاب ابزار سرمایه‌گذاری کنند. این مبحث که در نظریات نوین مالی به عنوان رفتار مالی (Financial Behavior) مطرح شده است، چنین بیان می‌کند که همهء افراد در یک سطح ریسک پذیری قرار نداشته و در نتیجه انتظارات یکسانی ندارند. شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در کشورمان به گونه‌ای است که ریسک نسبتا بالایی به همراه دارد. طبق گزارش موسسهء Business Monitor در میان 130 کشور جهان، ایران به لحاظ ریسک سرمایه‌گذاری در سال 2006 در رتبهء 77 و در میان کشورهای خاورمیانه در رتبهء 12 قرار گرفته است. شاخص ریسک سرمایه‌گذاری هر کشور براساس معیارهای ریسک اقتصادی، ریسک سیاسی و ریسک فضای تجاری سنجیده می‌شود، بنابراین‌ سرمایه‌گذاران باید با توجه به آستانهء تحمل‌پذیری ریسک، ابزار مناسب سرمایه‌گذاری را انتخاب کنند، به این معنی که چنانچه آن‌ها دارای شخصیتی محافظه‌کارانه (Conservative) بوده و در فرآیند سرمایه‌گذاری حاضر به پذیرش ریسک نباشند، باید با انتخاب ابزارهایی که از سودآوری آن مطمئن هستند، ریسک خود را کاهش دهند. در این شرایط ابزارهایی چون اوراق مشارکت و گواهی سپرده مناسب به نظر می‌رسد.

سررسید بازار سرمایه برخلاف بازار پول، بیش از یکسال است، بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران با انتخاب دورهء زمانی یکساله و بیش از آن بازده خود را محاسبه کنند.

مفاهیم ریسک و بازده جزء لاینفک سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند بنابراین سرمایه‌گذاران باید تعادلی میان سهام کم ریسک (Low Risk) و کم بازده (Low Yield) با سهام پرریسک (High Risk) و پربازده (High Yield) ایجاد کنند. به این منظور لازم است، سرمایه‌گذاران مبتدی به صورت مستمر با مشاوران متخصص در حوزهء بازار سرمایه در ارتباط باشند.

* این نوشتار در صدد بیان معیارهای پیچیده برای سرمایه‌گذاران مبتدی نیست. شاخص‌هایی همچون واریانس، نیمه واریانس، ضریب تغییرات، بتا، کو واریانس، مفاهیمی مانند مرزکارا، مدل‌های تک عاملی و چند عاملی در این مجال نمی‌گنجند، بنابراین هدف نوشتار حاضر این است که با بیانی شیوا و ساده، سرمایه‌گذاران محترم را در تصمیم‌گیری خود یاری کند.

در ادامه به بیان راهکارهای انتخاب سهام و تشکیل پرتفوی می‌پردازیم. نکتهء بسیار مهم این است که عوامل مورد نظر را باید به صورت یکجا و با هم مورد توجه قرار داد; چرا که بررسی جداگانهء هر کدام از آن‌ها ممکن است به نتایج گمراه‌کننده‌ای بینجامد.

1- درآمد جاری Current Earning

گزارش سه ماههء ارایه شده توسط شرکت‌ها باید بیانگر سودآوری متناسب با اهداف سالانه باشد. انیل (Oniel) محقق و مولف آمریکایی و موسس روزنامهء Investors Business Daily بیان می‌کند که شرکت مورد نظر باید حداقل 18 تا 20 درصد از پیش‌بینی سود سالانهء خود را در اولین گزارش پوشش داده باشد. همچنین تحقیقات وی نشان داد که عملکرد 9 ماههء 500 شرکت سهامی برتر در آمریکا طی 40 سال، حاکی از پوشش حداقل 70 درصد از برنامهء سالانه آن‌ها بوده است.

2- رشد درآمد سالانهء Annual Earning Growth

از مهم‌ترین نکات مورد توجه در انتخاب یک سهم رشد درآمد سالانه است. سود یک سهام باید طی پنج سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار باشد اما باید گفت که رشد مطلوب درآمد سالانهء هر سهم در صنایع و کسب و کارهای مختلف، متفاوت است.

3- نسبتPEG (P/E به رشد )

در نسبت PEG نسبت P/E با رشد مورد انتظار (G ) مقایسه می‌شود. اگر نسبت PEG برابر یک باشد به این معناست که قیمت‌گذاری سهم در بازار با در نظر گرفتن پتانسیل‌های رشد آن سهم صورت گرفته است. چنین اتفاقی در بازار کارآ (Efficient Market) و براساس رفتار عقلائی (Rational Behavior) کاملا طبیعی است; چرا که نسبت P/E بیانگر انتظارات رشد سودآوری آتی سهم است. اگر نسبت_PEG بزرگ‌تر از یک باشد، نشان می‌دهد که سهم مورد نظر بالاتر از ارزش واقعی قیمت‌گذاری شده (Over Value) یا پتانسیل سودآوری آن بیش از انتظارات فعلی است.

اما در صورتی که نسبت PEG کم‌تر از یک باشد، می‌توان گفت که سهم مورد نظر کم‌تر از ارزش واقعی قیمت‌گذاری شده است (Under Value) . معمولا نسبت PEG سهام ارزشمند، کم‌تر از یک است . به این معنا که سهم مورد نظر دارای پتانسیل افزایش سودآوری است و تاکنون بازار این ظرفیت را شناسایی نکرده است.

از سوی دیگر این حالت نشانگر عدم کارایی بازار است.

4- شاخص‌های سودآوری ROA) ، (ROE

به طور کلی سودآوری به معنای مقدار سود ایجاد شده نسبت به مقدار وجوه سرمایه‌گذاری شده است. شاخص‌های سودآوری معیار خوبی برای تفکیک سهام ارزنده و معمولی به شمار می‌رود. معمولا کارایی یک شرکت در این زمینه با دو نسبت بازده دارایی‌ها _(Return On Assets) و بازده حقوق صاحبان سهام (Return On Equity) سنجیده می‌شود.

5- تحولات جدید New Changes

یکی از معیارهای وضعیت شرایط آتی یک سهام، توجه به تحولات اخیر آن است. در این رابطه تغییراتی که گام مهمی در مسیر رشد، توسعه و موفقیت شرکت قلمداد می‌شوند، مدنظر قرار می‌گیرند. تغییرات مدیریتی، تولید و معرفی محصول جدید، دسترسی و ورود به بازارهای جدید و... از جمله این تغییرات هستند. به عنوان مثال شرکت Mc Donald با معرفی محصول جدید خود توانست شاهد رشد 1100 درصدی در چهار سال باشد.

6- عرضه و تقاضا Supply & Demand

عرضه و تقاضا،مبنا و قاعدهء تمام فعالیت‌های بازار است. تحلیل عرضه و تقاضا نشانگر وجود شرایط تعادلی یا عدم تعادلی خواهد بود که وقوع چنین شرایطی برای محصولات یک شرکت به طور مستقیم و بدون در نظر گرفتن شرایط داخلی شرکت بر وضعیت آن تاثیرگذار است. تحلیل عرضه و تقاضا برای شرکت‌های کوچک‌تر و با محصولات کم‌تر، ساده‌تر خواهد بود.

7- حمایت کنندگان نهادی (حقوقی) Institutional Sponsorship

فقدان حمایت‌کنندگان نهادی برای یک سهم به معنای تزلزل شدید آن در برابر تغییرات نامطلوب خواهد بود. ترکیب یک سهم باید به نحوی باشد که مالکان بتوانند روند قیمتی آن را در شرایط نامطلوب کنترل کرده تا سهام‌داران را از زیان‌های سرمایه‌ای حفظ کنند. انیل (Oniel) بیان می‌کند که حضور سه تا 10 مالک حقوقی در ترکیب سهام‌داران برای یک سهم مناسب به نظر می‌رسد.

8- مزیت رقابتی Competitive Advantage

معمولا شرکت‌های دارای مزیت رقابتی پایدار، رهبری بازار (Market Leadership) را در صنعت خود به عهده می‌گیرند و سودآوری بالایی را برای سهام‌داران ایجاد می‌کنند. به طور کلی ایجاد مزیت رقابتی ناشی از عوامل مختلفی مانند تولید محصول متمایز، برخورداری از نشان تجاری شناخته شده و پایین نگه داشتن هزینه‌ها و... است.

9- نقدشوندگی سهام Liquidity

سرمایه‌گذاران باید سهامی را انتخاب کنند که از نقد شوندگی کافی برخوردار باشد بدین معنی که در هر زمان که مایل باشند بتوانند سهام خود را بفروشند.

10- اطلاع‌رسانی Reporting

سرمایه‌گذاران باید سهام شرکتی را انتخاب کنند که از نظر اطلاع رسانی عملکرد مناسبی داشته باشد. عدم اطلاع‌رسانی به موقع، سهام‌داران را نسبت به عملکرد آن شرکت دچار شک و تردید کرده و این موضوع اثر منفی روی سهام این دسته از شرکت‌ها خواهد گذاشت.

هدف از معیارهای ارایه شده فوق این است که سرمایه‌گذاران بتوانند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند. اما نکته قابل توجه این است که هیچ روش متقن و کاملا مطمئنی که کسب این بازدهی را تضمین کند وجود ندارد. دلیل این عبارت هم در مفهوم ریسک نهفته است چرا که بازار سرمایه همواره همراه با ریسک بوده و همانطور که اشاره شد این ریسک توسط سرمایه‌گذار پذیرفته شده است. نگاهی به معیارهای یاد شده نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران مبتدی باید بعد از آشنایی با اصول مقدماتی حسابداری و مدیریت مالی هنر خود را برای انتخاب سهام بهینه به کار گیرند. به این دلیل که متغیرهای تاثیرگذار کمی بر عملکرد شرکت مانند سودآوری به راحتی قابل دسترسی است اما درباره متغیرهای کیفی مانند مزیت رقابتی و مدیریت شرکت به همراه تهدیدات و فرصت‌های آن و... به راحتی نمی‌توان اظهارنظر کرد، به عبارت دیگر برای انتخاب سهام و تشکیل پرتفوی تنها یک راه وجود ندارد و تمام روش‌های موجود، بهترین حدس (Best Guess) و نه گزینهء قطعی را ارایه می‌کنن
__________________

  
  
برآورد ارزش خالص دارایی(nav) سرمایه گذاری امید

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در سال 1380 بصورت سهامی خاص تاسیس و در سال 1384 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت و در تاریخ 3/5/86 بعنوان چهارصد و سی و هشتمین شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته و درج شد.
سرمایه اولیه شرکت مبلغ 650 میلیارد ریال بوده است. آخرین سرمایه شرکت مبلغ 4،000 میلیارد ریال (مشتمل بر 4،000 میلیون سهم یک هزار ریالی) می باشد. کلیه سهام شرکت در اختیار بانک سپه به عنوان موسس اولیه شرکت می باشد. استراتژی اصلی شرکت حضور قوی و تخصصی شدن در صنایع سنگ آهن و فولاد می باشد.

واقعی 85 بودجه 86 درصد تغییرات 86 به85 درصد پوشش نه ماهه
سود حاصل از سرمایه گذاریها 1,080,834 1,133,024 5 64
سود حاصل از فروش سرمایه گذاریها 257,162 839,280 226 72
سود حاصل از سایر فعالیتها 9,765 12,519 28 77
جمع درآمدها 1,347,761 1,984,823 47 68
هزینه های عملیاتی (10,653) (12,762) 20 72
زیان کاهش ارزش سرمایه گذاریها (219,372) (131,470) (40) 2
سود عملیاتی 1,117,736 1,840,591 65 72
هزینه های مالی (324,685) (156,153) (52) 70
درآمد(هزینه های) متفرقه 21,302 (1,960) (109) 340
سود قبل از کسر مالیات 814,353 1,682,478 107 72
مالیات (321) (274) (15) 61
سود خالص 814,032 1,682,204 107 72
Eps 258 421 63 72
سرمایه 3,150,000 4,000,000 27 72

شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به 30/10/86 را با سرمایه جدید 400 میلیارد تومان مبلغ 421 ریال پیش بینی کرده است. و در نه ماهه اول سال مالی توانسته است 72% سود شرکت پیش بینی شده شرکت را پوشش دهد. لازم به ذکر است که پیش بینی سود خالص سال جاری نسبت به سود سال 85 حدود 107 درصد افزایش را نشان می دهد.

بررسی پرتفوی شرکت:
شرکت سرمایه گذاری امید در حدود 51 شرکت سرمایه گذاری کرده است که سهام 16 تا از این شرکتها را به صورت مدیریتی در اختیار دارد. همچنین از مجموع 51 شرکت حاضر در پرتفوی، حدود 90درصد ارزش این شرکت را شرکتهای بورسی تشکیل می دهد. بر اساس آخرین اقدام، سرمایه شرکت از مبلغ 315 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان افزایش یافت که با این وصف رتبه شرکت در میان شرکتهای سرمایه گذاری به لحاظ سرمایه چهارم و در کل بورس رتبه نهم را دارد. عمده ارزش روز پرتفوی شرکت را شرکتهای کانه فلزی تشکیل می دهد؛ بطوریکه حدود 70% پرتفوی شرکت را سه شرکت چادرملو، گل گهر و گهر زمین تشکیل داده است. استراتژی اصلی شرکت حضور قوی و مدیریتی در شرکتهای سنگ اهنی و فولادی می باشد.

1- جدول پرتفوی شرکتهای پذیرفته شده در بورسی:

شرکتهای بورسی سرمایه (میلیون ریال) درصد مالکیت تعداد سهام بهای تمام شده ارزش بازار افزایش(کاهش)
کل کل هر سهم
سیمان هرمزگان 135,500 79.89% 108250950 2,321,292 2,119,770 19582 -201522
سرمایه گذاری سپه 1,495,000 68.26% 1020487000 945,698 1,020,487 1000 74789
چادرملو 2,000,000 37.00% 740000000 752,880 6,600,800 8920 5847920
گل گهر 880,000 41.50% 365200000 331,221 7,420,134 20318 7088913
سیمان بجنورد 392,000 39.75% 155820000 164,360 388,459 2493 224099
سیمان ایلام 199,924 37.07% 74111827 75,613 408,504 5512 332891
قدس پلاستیک 6,210 89.83% 5578443 48,730 48,688 1000 -42
سیمان خاش 75,000 17.56% 13170000 16,801 76,070 5776 59269
پتروشیمی اصفهان 300,000 3.00% 9000000 50,092 54,522 6058 4430
نساجی بروجرد 148,212 6.09% 9026111 9,075 6,526 723 -2549
پمپ ایران 40,000 5.02% 2008000 1,257 4,159 2071 2902
سایر بورسی ها 9,477 9,477
جمع 4,726,496 18,157,596 13431100

در جدول پرتفوی شرکتهای بورسی، ارزش بازار شرکتهای بورسی نسبت به بهای تمام شده شان با 285% رشد از مبلغ 4،726،496 میلیون ریال به 18،157،596 میلیون ریال افزایش یافته است. ارزش روز شرکتهای چادرملو و گل گهر نسبت به بهای تمامشده شان به ترتیب 77درصد و 2140درصد رشد داشته است. نمودار زیر ارزش روز و بهای تمام شده شرکتهای بورسی را نشان می دهد.



2- جدول پرتفوی شرکتهای غیر بورسی:
از آنجا که قیمت بازار شرکتهای بورسی برخلاف شرکتهای بورسی در دسترس نمی باشد برای همین شرکتهای که درآمد سال جاری آنها پیش بینی شده است با استفاده از روش P/e ، ارزش روز آنها برآورد شده است. و برای شرکتهایی که درآمد سال جاری آنها مشخص نیست معادل بهای تمام شده آنها بعنوان ارزش روز قید شده است ارزش روز پرتفوی شرکتهای غیر بورسی با 81% رشد از مبلغ 1،176،738 میلیون ریال به 2،129،344 میلیون ریال افزایش یافته است.



برای محاسبه ارزش خالص دارایی (nav) شرکت باید جمع حقوق صاحبان سرمایه (سرمایه شرکت+سایر اندوخته ها +سود (زیان)انباشته ) را با ارزش روز پرتفوی بورسی و ارزش روز پرتفوی غیر بورسی جمع کرد و از آن بهای تمام شده پرتفوی بورسی و غیر بورسی را کسر کرده و مبلغ کل را بر تعداد کل سهام تقسیم کرد. بنابراین Nav این سهم توسط کارشناسان ایران تحلیل حدود 4،960 ریال تخمین زده می شود.
توجه: جمع حقوق صاحبان سهام شرکت در تاریخ 31/4/86 حدود 4،856،476 میلیون بوده است و با توجه به اینکه شرکت در روزهای اخیر سرمایه خود را به میزان 850 میلیارد ریال (250میلیارد ریال از محل سود انباشته و 600 میلیارد ریال از محل مطالبات) افزایش داده است، بنابراین در محاسبه Nav ، حقوق صاحبان سهام این شرکت حدود 5،456،476 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

جمع ارزش روز شرکتهای بورسی 18,157,596
جمع ارزش روز شرکتهای غیر بورسی 2,129,344
جمع می شود:
جمع حقوق صاحبان سهام 5,456,476
کسر می شود:
جمع بهای تمام شده شرکتهای بورسی 4,726,496
جمع بهای تمام شده شرکتهای غیر بورسی 1,176,738
تقسیم بر تعداد سهام (میلیون عدد) 4,000
ارزش خالص دارایی (nav) امید 4,960

چند نکته:
1- شرکت سرمایه گذاری امید میزان عرضه اولیه سهام را حدود 5% اعلام کرده اند. طبق قوانین 20درصد از سهام شرکت باید در بورس عرضه شود که البته عرضه بیش از 5درصد منوط به شرایط حاکم بر بازار است.
2- شرکت سرمایه گذاری امید تصمیم دارد 60% سود سود قابل تقسیم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 86 پیشنهاد نماید.

3- سرمایه گذاری امید بزرگترین شرکت بانک سپه می باشد و طبق اعلام مدیران بانک سپه، این بانک به عنوان سهامدار عمده از سهام سرمایه گذاری امید حمایت خواهند کرد.

2- طبق بررسیهای خبرنگاران ایران تحلیل، فعالان بازار با توجه به وضعیت حاکم بر بازار انتظار بازگشایی سهم در محدوده 3،000 تا 3،300 ریال را دارند.
__________________

  
  
ارزش پروژه های جدید صدرا بیش از یک میلیارد دلار اعلام شد

(۱۳۸۶/۸/۲۶ ۱۹:۴)

بخش مهندسی و ساخت شرکت صدرا در انتظار اجرای دو پروژه بزرگ به ارزش بیش از یک میلیارد دلار است.
قاسم گل نژاد معاون مهندسی و ساختمان شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با اعلام این خبر به خبرنگار مانا افرود: پروژه آبگیر پالایشگاه دوم پتروشیمی بندرعباس و آبگیر مبین ۲ در عسلویه که دو برابر ظرفیت پروژه قبلی صدرا در این منطقه خواهد بود مهمترین پروژه هایی است که صدرا در انتظار اجرای آنها به سر می برد.
به گفته وی هریک از این پروژه ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارند که در مجموع حدود یک میلیارد دلار درآمد برای صدرا ایجاد خواهد کرد.
گل نژاد زمان مشخص شدن نتایج مناقصه آبگیر پالایشگاه دوم پتروشیمی بندرعباس را ظرف دو ماه آینده ذکر کرد و درخصوص پروژه مبین ۲ گفت: اجرا شدن این پروژه توسط صدرا قطعی است و موافقتنامه آن امضا شده اما ممکن است ابلاغ آن زمانبر شود.
وی در خصوص انجام پروژه های مهندسی و ساخت در خارج از کشور توسط شرکت صدرا خاطرنشان کرد: صدرا هم اکنون در این بخش فعال نشده اما برنامه هایی برای حضور در بازارهای بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون مهندسی و ساختمان شرکت صدرا تصریح کرد: در گذشته در برخی مناقصات خارجی شرکت کردیم اما بدلیل حمایت نشدن از سوی دولت موفق به انجام آنها نشدیم.
وی پروژه مبین یک را تحویل شده قطعی عنوان کرد و افزود: هنوز بخشی از مطالبات صدرا از کارفرما وصول نشده که این امر بزودی محقق خواهد شد.

/۲۹۷۰۳

  
  
تعدیل مثبت صنعتی اما یا فاما

پیش بینی درآمد هر سهم برای /08/ 01 مورخ 22 /86 - به اطلاع م یرساند برمبنای اطلاعات دریافتی از شرکت صنعتی آما (سهامیعام) طی نامة شمارة 0385

86 با سرمایة 000 ر 120 میلیون ریال مبلغ 280 ریال به طور خالص (پس از کسر مالیات) می باشد. مسئولیت تهیة این اطلاعات با مدیریت /12/ سال مالی منتهی به 29
شرکت است

سایر اطلاعات:
85 مبلغ 170 ریال اعلام نمود ه بود که مبلغ 262 ریال محقق /09/ 85 و 12 /05/ 85 را در تاریخ های 01 /12/ 1): شرکت پی ش بینی درآمد هر س هم سال مالی منتهی به 29 )
گردیده است و شرکت دلایل مغایرت عملکرد واقعی نسبت به پی شبینی را اعلام ننموده است.
2): پیش بینی خالص درآمد (هزینه) های عملیاتی سا لمالی 86 به مبلغ ( 346 ر 29 ) میلیون ریال شامل هزین ههای اداری، عمومی و فروش ب همبلغ ( 896 ر 21 ) میلیون ریال و خالص )
85 به مبلغ ( 237 ر 19 ) میلیون ریال /12/ سایر درآمد (هزینه) های عملیاتی به مبلغ ( 450 ر 7) میلیون ریال می باشد. همچنین خالص درآمد (هزینه )های عملیاتی سا ل مالی منتهی به 29
شامل هزین ههای اداری، عمومی و فروش به مبلغ ( 508 ر 18 ) میلیون ریال و خالص سایر درآمد (هزینه)های عملیاتی به مبلغ ( 729 ) میلیون ریال می باشد.
86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 20 درصد افزایش، بهای تمام شدة کالای فروش رفته 16 درصد /12/ 3): پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29 )
افزایش، سود عملیاتی 24 درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 7 درصد افزایش نشان م یدهد.
86 مبلغ 263 ریال اعلام نموده بود که دلایل تعدیل را اعلام ننموده است. /05/ 86 را در تاریخ 22 /12/ 4): شرکت پیش بینی درآمد هر سهم سا لمالی منتهی به 29 )
5): مطابق اطلاعات ارسالی، شرکت اعلام نموده است پیش بینی درآمد (هزینه)های متفرقة سا ل مالی 86 به مبلغ 270 ر 7 میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 61 ریال و معادل 22 )
درصد از کل سود سال مالی 86 ) شامل مبلغ 870 ر 6 میلیون ریال سود سپرده های بانکی و مبلغ 400 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش دارایی های مستعمل می باشد . درآمد
(هزینه)های متفرقة سا ل مالی 85 نیز به مبلغ 383 ر 9 میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ 78 ریال و معادل 30 درصد از کل سود خالص سا ل مالی) نیز شامل مبلغ 040 ر 5 میلیون
ریال سود حاصل از سپردة بانکی، مبلغ 541 ر 4 میلیون ریال سود حاصل از فروش دارایی های ثابت و مبلغ ( 198 ) میلیون ریال ناشی از سایر درآمد (هزینه)های متفرقه م یباشد.
6): براساس اطلاع ات ارسالی ، شرکت اعلام نموده است هیئت مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 215 ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عموم ی عادی سالیانه )
86 اعلام نموده بود هیئت مدیره در نظر دارد مبلغ 000 ر 24 میلیون ریال (به ازای هر سهم 200 ریال ) را جهت تقسیم بین /05/ پیشنهاد دهد . شایان ذکر است شرکت در تاریخ 22
سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد دهد.
  
  
گل گهر:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تصمیم دارد پنج درصد از سهام شرکت گل گهر را به صورت بلوکی خریداری نماید.

مهر کام پارس:
گفته می شود شرکت مهر کام پارس از محل فروش مناسب محصولات خود با احتمال تعدیل مثبت عایدی مواجه شده است.

سرمایه گذاری امید:
می گویند این شرکت از محل فروش سهام گل گهر مقدار 13.5 میلیارد ریال سود دریافت نموده است.

تراکتورسازی ایران:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که این شرکت موفق شده است از محل فروش 30 درصد از محصولات خود 50 درصد از عایدی سال مالی جاری خود را پوشش دهد.

داردسازی سبحان:
شنیده ها حاکی از تصمیم برخی سهامداران این شرکت جهت عرضه سهام شرکت داروسازی سبحان طی هفته جاری در بازار سرمایه می باشد.

لعابیران:
شنیده شده است این شرکت با تعدیل مثبت عایدی به میزان 12 درصد مواجه شده است.

ایران تایر:

گفته می شود شرکت ایران تایر توانایی دارد عایدی خود را به میزان 15 درصد مورد تعدیل مثبت قرار دهد.

تکنوتار:
می گویند شرکت دانایان پارس تصمیم دارد سهام شرکت تکنوتار را به طور گسترده از بازار سرمایه جمع آوری نماید.
__________________

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >