سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از نابردباری بپرهیز که دوستان را می رَماند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :42
کل بازدید :552903
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/11
10:31 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

میلاد با سعادت خانم فاطمه الزهرا (س) را به همه دوستاران ائمه اطهار(س)تبریک عرض می نمایم

ان شالله که رهروان شایسته ای باشیم

موفق و پیروز باشید

 

فولاد مبارکه اصفهان::

سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان بزرگترین شرکت بورس در اواخر اسفند 1385 به بورس اوراق بهادار ایران وارد شد. بازگشایی نماد شرکت با نسبت قیمت به درآمد حدود 6 صورت پذیرفت. در تاریخ معاملات سهام شرکت دو کف مهم نسبت قیمت به درآمد در محدوده 5 وجود دارد که نسبتا زمان طولانی را شامل می شوند.

بالاترین نسبت قیمت به درآمد در اول آبان 1386 در محدوده 8.9 رقم خورد. بنابر شرایط هیجانی بازار 1387 احتمال رسیدن دوباره نسبت قیمت به درآمد شرکت به محدوده 9 وجود دارد.

12 / آبان / 1386 سقف قیمتی 415 تومان به عنوان یک اوج هیجانی در تاریخ معاملات سهام شرکت ثبت شد. پس از آن تصحیح قیمت تا محدوده 315 تومان انجام شد اما به دلیل بزرگی شرکت و کمبود نقدینگی لازم برای رشد سهام فولاد مبارکه اصفهان، الگوی نعلبکی در نمودار قیمت سهام شرکت پدیدار شد.

الگوی نعلبکی از جمله نادرترین الگو های تکنیکال است. این الگو هنگامی بوجود می آید که در بازار سهام یک شرکت با وجود اتفاق نظر عمومی در مورد جهت روند آتی قیمت، شرایط لازم برای حرکت در آن جهت محیا نباشد.

با وجود اینکه اغلب کارشناسان و تحلیل گران در مورد ارزندگی فولاد مبارکه سخن می گفتند و اغلب معامله گران و فعالان بازار این مهم را پذیرفته بودند، اما ضعف موجود در نقدینگی بازار امکان پر شدن حجم مبنای شرکت را نمی داد. ایجاد بازاری نا امن باعث شده بود معامله گران در روند باقی نمانند و ناخنکی به بازار بزنند.

در محدوده قیمتی 315 تومان به کرات سیگنال خرید سهام شرکت در ستون تحلیل تکنیکال ارائه شد. همانطور که در تحلیل های اخیر اشاره شد، پس از پایان برنامه خرید در پایین حقوقی ها، برنامه فروش در بالا راه اندازی می شود که در طی معاملات اخیر شاهد آن بودیم.

با توجه به موقعیت بنیادی سهام شرکت، برخی از کارشناسان ارزش سهام شرکت را در محدوده 750 تومان برآورد می کنند. در ادامه با استفاده از اصول تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت و احتمالات آینده را بررسی می کنیم.

پس از برگشت قیمت از محدوده 315 تومان تا سقف 415 تومان، شاهد عرضه هایی بودیم. مقاومت قیمتی 415 تومان در محدوده 100 درصد فیبوناچی قرار داشت و مقاومت مهمی به شمار می رفت. با این همه تصحیح قیمتی تا محدوده نزدیک به مرز روانی 400 تومان انجام شد بطوری که در این مورد جابجا شدن خریداران قدیم و جدید واژه صحیح تری نسبت به تصحیح قیمت خواهد بود.

با ایجاد موج جدید تقاضا و همچنین ایجاد شوک های روانی در دیگر نماد های فولادی قیمت سهام شرکت 161.8 درصد فیبوناچی را به بالا شکست و در راه رسیدن به مقاومت بعدی (200 درصد فیبوناچی- 518 تومان)، در محدوده 498 تومان متوقف شد.

تقریبا اغلب فعالان بازار عقیده دارند که تعدیل مثبت عایدی قابل توجه ای اعمال خواهد شد. با این همه تا رسمی نشدن این تصمیم نمی توان در مورد مقدار آن صحبت کرد اما می توان محدوده نسبت قیمت به درآمد بازگشایی نماد را حدس زد.

با توجه به سطوح حمایت و مقاومت در نمودار نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت، بسته به اینکه در روز بازگشایی بازار در چه شرایط روانی قرار دارد، P/e باید در محدوده 6 – 6.5 باشد.

چنانچه در زمان بازگشایی نماد، بازار به روند صعودی خود بازگشته بود انتظار ادامه رشد قیمت سهام شرکت را داریم و چنانچه بازار کماکان در روند تصحیحی کوتاه مدت خود قرار داشت احتمالا به دلیل حجم مبنای بالا، سهام شرکت افت قابل توجه ای نخواهد داشت.

اولین مقاومت در راه صعود قیمت ها در محدوده 518 تومان قرار دارد. به احتمال بسیار زیاد این مقاومت به قصد مقاومت 261.8 درصد فیبوناچی در محدوده 580 تومان شکسته خواهد شد. جاذبه روانی 600 تومان را نیز باید در نظر گرفت. بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت به 261.8 درصد فیبوناچی در محدوده 580 تومان نفوذ کرده و فضای 580 – 600 تومان را پر نماید. احتمال ایجاد موج تصحیح قیمت در این محدوده بسیار بالا است. اما روند اصلی همچنان صعودی باقی خواهد ماند.



پتروشیمی خارک:

پس از برخورد قیمت به حمایت 61.8 درصد بادبزن فیبوناچی بازار سهام شرکت به روند صعودی خود بازگشت.

نوسانات قیمت حول خط میانه چنگال اندرو انجام می شد و سپس بازار سهام شرکت وارد فاز صعود قیمت شد. در تحلیل اخیر سهام شرکت پتروشیمی خارک هدف قیمتی بالای 1800 در نظر گرفته شد. حال با تحقق هدف مذکور بازار سهام شرکت وارد فاز استراحت شده است. جالب اینجاست که اخبار نگران کننده دقیقا در محدوده سقف از راه رسیده است.

بر طبق قواعد کانال های قیمت، چنانچه قیمت نتواند به خط بعدی کانال برسد تا خط قبلی کانال برگشت خواهد نمود. چنگال اندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در داخل کانال بالایی چنگال اندرو قیمت نتوانسته خود را به خط جانبی بالا برساند و در میانه راه در محدوده خط میانه بادبزن فیبوناچی متوقف شده است. بنابراین احتمالا قیمت تا خط میانه برگشت خواهد نمود. این در حالی است که قیمت پیووت های موثقی در محدوده بادبزن فیبوناچی ایجاد کرده است و برگشت قیمت از 50 درصد بادبزن به خط سوم کاملا با برگشت قیمتی در چنگال اندرو تطابق دارد. حال اینکه سقف قیمتی بالای 1800 در محدوده 61.8 درصد از موج نزولی بزرگ 1385 قرار دارد و بنابراین توقف قیمت در این محدوده کاملا توجیه پذیر است.

اولین حمایت مهم بر سر راه افت بیشتر قیمت ها در محدوده 38.2 درصد فیبوناچی در محدوده قیمتی 1690 - 1700 تومان قرار دارد.

حمایت مهم بعدی در محدوده 50 درصد فیبوناچی در محدوده قیمتی 1630 – 1640تومان قرار دارد. حمایت 1630 تومانی حمایت بسیار مهمی است چراکه در این محدوده تلاقی خط سوم بادبزن فیبوناچی، خط 50 درصد فیبوناچی و خط میانه چنگال اندرو به چشم می خورد.

اندیکاتور های Rsi و Mfi محدوده هیجان بالایی را به پایین شکسته اند و این سیگنالی نزولی محسوب می شود.



سرمایه گذاری بانک ملی ایران:

نوسانات قیمت سهام شرکت در داخل کانال نزولی بزرگی انجام می شود. هم اکنون قیمت سهام شرکت در حال حرکتی نسبتا افقی به سوی خط دیگر کانال است. شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت عایدی سهام شرکت شنیده می شود که با آنچه در نمودار اتفاق می افتد تفاوت دارد.

معمولا قبل از رخداد های مهم اثرات آن در نمودار قیمت مشاهده می شود چراکه عده ای ثروتمند و یا سهامداران عمده قبل از عموم بازار از این اخبار سری آگاه شده و دست به اقداماتی می زنند. خرید و فروش های ایشان در نمودار قیمت تغییرات خاصی ایجاد می کند که از دید چارتیست مخفی نمی ماند. اما در نمودار سهام شرکت همه چیر گویای ادامه دار بودن نزول قیمت و یا دست کم حرکات جانبی قیمت است.

هنوز هیچ سیگنالی که اشاره به ایجاد یک روند صعودی پایدار داشته باشد دیده نمی شود. مادامی که خط کانال اصلی هفتگی شکسته نشود روند اصلی نزولی است. حتی شکسته شدن خط مذکور نیز باید با شرایط خاصی همراه شود تا سیگنال برگشت روند به حساب آید.

آخرید صعود قیمت ( تصحیح نزول قبلی) در محدوده 117 تومان متوقف شد. این توقف در محدوده خط میانه بادبزن فیبوناچی صورت گرفت.

هم اکنون قیمت سهام شرکت تحت خط 38.2 درصد بادبزن فیبوناچی در حرکت است و به حمایت 100 درصد فیبوناچی رسیده است.

این حمایت در محدوده 107 تومان قرار دارد. چنانچه قیمت حمایت مذکور را به پایین بشکند، حمایت بعدی در محدوده 103 و سپس 100 تومان قرار دارد. اگر حمایت 97 تومانی نیز شکسته شود قیمت تا محدوده 90 – 92 تومان افت خواهد کرد.

اندیکاتور های شاخص جریان نقدی و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده هیجان فروشندگی قرار دارند و مادامی که اندیکاتور های مذکور به ترتیب مقاومت های 20 و 30 را به بالا نشکسته باشند سیگنال صعود صادر نشده است. این در حالی است که در صورت صدور چنین سیگنالی بر اساس کانال نزولی قیمت، هر گونه صعودی خلاف جهت روند اصلی به حساب می آید.

چنانچه مقاومت 117 تومان به بالا شکسته شود، می توان روند کوتاه مدت قیمت سهام شرکت را صعودی فرض کرد.


  
  

پتروشیمی خارک

پتروشیمی خارک اطلاعات حسابرسی شده مربوط به سال مالی 86 را ارائه کرد. در این اطلاعیه مشخص شده که سود نهایی شرکت در این سال 3362 ریال به ازای هر سهم بوده است. شخارک به واسطه رشد قیمت جهانی تمامی محصولاتش که در برخی موارد همچون: گوگرد، بسیار چشمگیر نیز بوده، با صعود نزدیک به 70 درصدی Eps در سال 86 مواجه شد.

پتروشیمی خارک در سال گذشته متانول را با نرخ متوسط 372، گوگرد را 257، پروپان 549، بوتان 565، پنتان 699 دلار در هر تن به فروش رسانده است. حاشیه سود فروش نیز در تولیدات مختلف بین 79 تا 87 درصد متغیر بوده است. نکته قابل توجه عملکرد سال 86 شرکت این بوده که در این سال خود اقدام به فروش محصول در بازارهای جهانی کرده ( فروش پیش از این توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی انجام می شده) که از لحاظ نقدینگی، این اقدام بسیار به سود شرکت بوده است. قرار است این حرکت در سال جاری نیز ادامه یابد.

در مورد پتروشیمی خارک گفتنی است برای سال جاری فرض کرده 650 هزار تن متانول را با متوسط نرخ 350 دلار در هر تن به فروش برساند اما نرخ های متانول هم اکنون بیش از 400 دلار است و این در حالی است که به طور معمول، افزایش نرخ های جهانی از آغاز فصل سرما و کمبود خوراک گاز به وقوع می پیوندد. هر 50 دلار رشد متوسط فروش یک تن متانول، 45 تومان به سود هر سهم می افزاید. بنابراین شرکت شانس رشد Eps را در طول سال جاری نیز دارد. البته تولیدات دیگر شرکت هم با احتمال قوی رشد قیمت نسبت به میانگین های پیش بینی شده مواجهند.
--------------------

نماد گل گهر امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه باز شد و علی رغم تقسیم سود 200 تومانی، با بیش از 16 تومان افزایش مثبت نرخ به استقبال فردا رفت تا حضور در مجمع، فراتر از 7 درصد عایدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

شرکت بنا بر مباحث مطرح شده در مجمع، مزایای بنیادی قابل توجهی دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: نرخ مزایده های بین المللی محموله های کنسانتره اش بیش از ارقام پیش بینی است، پروژه گندله سازی را در شهریورماه به بهره برداری می رساند و تخمین تولید گندله چند برابر بیش از پیش بینی بودجه را دارد، نرخ فروش کنسانتره داخل نیز افزایش طبیعی دارد و تلاش ویژه ای برای ورود سنگ آهن به بورس کالا وجود دارد. بنابراین امکان تعدیل چند مرحله ای را در سال جاری نیز دارد.

با این تفاسیر پیش بینی می شود که علی رغم داغ نبودن آن چنانی معاملات امروز کگل، از فردا شاهد تشکیل صف خرید و یا روند صعودی قیمت همراه با رشد حجم معاملات باشیم. در هر حال، عایدی گل گهر باید تعدیل شود و به نظر می رسد این اتفاق دیری نپاید که رخ بدهد. مطابق بررسی ها، ادامه وضعیت کنونی تولید و فروش، سود هر سهم کگل را به فراتر از 400 تومان نیز می تواند برساند.

در صورت اقبال بیشتر به گل گهر می توان انتظار داشت که دو شرکت سرمایه گذاری امید و معادن و فلزات نیز به روند صعودی خود ادامه دهند. این احتمال وجود دارد که روند هر دو نماد با تعادل معاملاتی اما به صورت مثبت پیگیری شود. در مورد نمادهای فولادی نیز باید گفت که نماد فولاد مبارکه فردا به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی متوقف می شود و خلا آن، می تواند به تداوم صف خرید دو شرکت فولادی خراسان و خوزستان بیانجامد. استحکام صف خرید برای فخوز به علت ادامه رقابت معامله بلوکی، محتمل تر است.



  
  
تحلیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان (بخش پایانی )

برآورد سود شرکت بر سال مالی منتهی به 30/12/87 :

با توجه به بررسی فضای صنعت در کشور و اطلاعات اکتسابی از گزارشات شرکت به برآورد صورت سود و زیان شرکت برای سال مالی منتهی به 30/12/87 می پردازیم . شرکت پیش بینی درآمد خود را در تاریخ 30/11/86 به شرح زیر ارائه داده است .

( ارقام بر حسب میلیون ریال )

صورت پیش بینی اعلامی شرکت

درآمد حاصل از فروش
33,951,811

بهای تمام شده کالای فروش رفته
19,613,103

سود ( زیان ) ناخالص
14,338,708

خالص درآمدها ( هزینه های) عملیاتی
1,752,242

سود عملیاتی
12,586,466

هزینه های مالی
-490,062

درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها
16,500

خالص درآمدها ( هزینه های) متفرقه
-55,000

سود ( زیان ) قبل از کسر مالیات
12,057,904

مالیات
-2,522,158

سود پس از کسر مالیات
9,535,746

سود هر سهم پس از کسر مالیات
604


(ارقام فروش بر حسب هزار تن )

تناژ فروش به تفکیک محصولات ( هزار تن )

نوع محصول
1384/12/29
1385/12/29
1386/12/29
1387/12/30

محصولات گرم
3461
3385
3528
3417


محصولات سرد
448
936
1133
1029


محصولات پوشش دار
241
259
251
294


سایر
156
0
11
0



(قیمت ها بر اساس ریال/ کیلوگرم می باشد)

متوسط قیمت فروش ( ریال/کیلوگرم )

نوع محصول
1384/12/29
1385/12/29
1386/12/29
1387/12/30


محصولات گرم
3,887
4,246
6,213
6,933


محصولات سرد
5,806
5,716
6,695
7,391


محصولات پوشش دار
6,623
7,230
8,706
9,027


سایر
2,500
0
2,468
0



متوسط قیمتهای سلف فروشی شرکت فولاد مبارکه :

متوسط قیمت های سلف فروشی شرکت در سال جاری تاکنون به تفکیک محصولات به شرح ذیل می باشد .

( قیمت ها بر حسب ریال )

متوسط قیمت سلف فروشی شرکت برای سال 87

محصولات گرم
3,887


محصولات سرد
5,806


محصولات پوشش دار
6,623


سایر
2,500



برآورد کارشناسی صورت سود و زیان برای سال مالی منتهی به 30/12/87 براساس قیمت های سلف فروشی شرکت .

برآورد کارشناسان ایران تحلیل (ارقام-میلیون ریال )

درآمد حاصل از فروش
43,986,750

بهای تمام شده کالای فروش رفته
-21,574,413

سود ( زیان ) ناخالص
22,412,337

خالص درآمدها ( هزینها)ی عملیاتی
-1,927,466

سود عملیاتی
20,484,871

هزینه های مالی
-539,068

درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها
16,500

خالص درآمدها ( هزینه ها )ی متفرقه
-60,500

سود ( زیان ) قبل از کسر مالیات
19,901,803

مالیات
-4,096,974

سود پس از کسر مالیات
15,804,829

سود هر سهم پس از کسر مالیات
1,000


مفروضات برآورد صورت سود و زیان :

· قیمت های فروش ، حداقل قیمت ها در سال جاری و برای فروش های بصورت سلف می باشد . بدیهی است فروش های نقدی شرکت 5 تا 10 درصد بالاتر از قیمت های فوق می باشد .

· برای برآورد هزینه های سربار اطلاعات سنوات گذشته روند آنها به دقت بررسی و با نرخ رشد 10 درصدی اضافه بر پیش بینی شرکت در نظر گرفته شده است .

· قیمت برآورد شده سنگ آهن معادل 750 ریال به ازای دو کیلو منظور شده است.



نتیجه گیری نهائی کارشناس ایران تحلیل :

شرکت فولاد مبارکه در سال 86 با فروش بیش از میزان تولید خود نشان داد که به هیچ عنوان با مشکل بازاریابی و فروش روبرو نیست . لکن از آنجا که عمده مصرف کنندگان محصولات این شرکت کارخانجات صنعتی هستند و به رسم معمول با مشکلات نقدینگی روبرو می باشند، شرکت فولاد مبارکه ملزم می گردد تا اکثر فروش های خود را بصورت سلف و طبعاً پائین تر از قیمت های نقدی بفروش رساند .

لکن توانایی بالای این شرکت در عمل به تعهدات و کیفیت بالای محصولات تولیدی موجب می گردد تا شرکت به دلیل فروش مناسب با کمبود نقدینگی روبرو نبوده و دارای ساختار سرمایه مناسبی باشد. مجموع هزینه های مالی شرکت در سال 87 در تحلیل کارشناسی معادل 53.9 میلیارد تومان می باشد که با توجه به حجم فروش و عملیات شرکت و تسویه انجام شده در سال گذشته ، رقم بسیار منطقی و قابل قبولی است . بالطبع این مهم می تواند گواه این مدعا باشد که شرکت در اجرای پروژه های آتی و پرداخت سود به سهامداران دارای قابلیت ممتازی بوده و ریسک مالی مناسبی دارد.

از سوی دیگر قیمت های رایج در بازار ایران با قیمت های بین المللی مطابقت دارد لذا از حیثیت واردات، هیچ گونه تهدیدی برای شرکت قابل تصور نیست ، ضمن آنکه بر خلاف محصولات طویل نظیر تیرآهن ، در محصولات تخت به دلیل کاربری در محصولات صنعتی و مصرفی ، کیفیت اهمیت افزونتری می بابد.

لازم به توضیح است که عایدی 1000 ریالی برای شرکت با فرض تولید 4.740.000 تن که پائین تر از ظرفیت تولید بوده و پایین ترین قیمت های فعلی بازار محاسبه شده است ،با توجه به به قیمتهای کنونی فروش محصولات وبا فرض ثبات شرایط فعلی پیش بینی میگردد شرکت بتواندعایدی خود را از 1000 ریال محاسبه شده تا محدوده 1250 ریال افزایش دهد.

در بودجه پیش بینی شده توسط شرکت مقدار تولید در مورد محصولات گرم و سرد 200هزار تن پائین تر از ظرفیت تولید سال 1386 لحاظ شده است که با توجه به شرایط موجود ،شرکت می تواند تا مقدار 5000000تن افزایش تولید داشته باشد. با توجه به EPS برآورد شده و نظر به نسبت قیمت به درآمد هر سهم ،که حداقل برای سهام شرکت معادل 6 لحاظ شده است قیمت سهام شرکت تا 6000 ریال برآورد می گردد . با این وجود و نظر به تقسیم سود حداقل 400 ریالی در مجمع عادی که تا چند روز دیگر تشکیل می شود قیمت واقعی را می توان 6400 ریال قلمداد نمود ، لذا کارشناسان ایران تحلیل همانند گذشته اکیداً توصیه به خرید سهم در قیمت فعلی را به سرمایه گذاران محترم دارند.

در پایان می توان گفت با فرض عایدی1250ریالی و درنظر گرفتن نسبت p/e 6 برای این سهم انتظار رشد تا محدوده 7500 ریال را در میان مدت داریم .توجه داشته باشید که در صورت ثبات جو مثبت حاکم بر بازار احتمال افزایش p/e تخصیص داده شده تا محدوده 7 دور از انتظار نیست که با این فرض سهم تا محدوده 8500 ریال میتواند افزایش قیمتی را تجربه نماید.(ایران تحلیل)
__________________

  
  

تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت سینا دارو:

قیمت سهام شرکت در آذرماه 1383 به سقف 3100 تومانی رسید. افت قیمت تا اواخر 1384 ادامه داشت تا اینکه قیمت سهام شرکت به محدوده 550 تومان رسید.
از آن پس دو موج صعودی (موج های اول و سوم الیوت) قیمت سهام شرکت را تا محدوده 1598 تومان بالا کشیدند. پس از افزایش سرمایه 34 درصدی از محل اندروخته قیمت سهام شرکت در محدوده 1100 تومان بازگشایی شد و تا خط میانه چنگال اندرو در محدوده مقاومتی 1300 بالا آمد.
شرکت قصد دارد تا در مجمع عمومی عادی تقسیم سود 1386 ، 90 درصد عایدی را تقسیم کند. عایدی سال مالی 1386 حدودا 154 تومان است. این در حالی است که عایدی تعیین شده برای سال مالی 1387 در حدود 213 تومان است و بنابراین تعدیل مناسبی را نشان می دهد.
با وجود پتانسیل های مناسب بنیادی و سود قابل توجه تقسیمی در مجمع آتی هنوز قیمت سهام شرکت در زیر خط روند نزولی کوتاه مدت قرار دارد.
البته قیمت در کف کانال صعودی میان مدت خود قرار دارد و بسیار به خط میانه چنگال اندرو نزدیک است.
چنانچه حمایت 1190 تومان در محدوده 100 درصد فیبوناچی به پایین شکسته شود قیمت سهام شرکت وارد فضای کانال پایینی شده و تا محدوده 1130 تومان افت می کند. حمایت های پایین تر نیز به ترتیب در محدوده های 1080 و 1020 تومان قرار دارند.
اما با توجه به موقعیت مناسب بنیادی و نزدیکی به مجمع تقسیم سود، احتمالا توجه بازار به سهام شرکت بیشتر شده و کم کم شاهد افزایش تقاضا در نماد معاملاتی شرکت خواهیم بود.
احتمالا بازگشایی نماد پس از مجمع بدون افت قیمتی انجام خواهد شد. بر اساس نمودار نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت کف P/e در محدوده 5.5 قرار دارد. با در نظر گرفتن عایدی 213 تومانی پس از مجمع قیمت سهام شرکت باید در محدوده 1170 تومان بازگشایی شود که به قیمت های فعلی بسیار نزدیک است.
با توجه به روند صعودی نسبت قیمت به درآمد و با فرض سقف قبلی P/e و عایدی 213 تومانی می توان محدوده قیمتی 1700 تومان را برای سهام شرکت در طی رشد میان مدت قیمت متصور بود. بنابراین سهام شرکت سینا دارو در میان گروه دارویی گزینه کم ریسکی به حساب می آید

--------------

تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت بانک اقتصاد نوین:

سهام شرکت بانک اقتصاد نوین در طی دو موج صعودی به ترتیب تا محدوده قیمتی 260 و سپس 290 بالا آمد. پس از رسیدن قیمت به مقاومت 290 تومانی بازار سهام شرکت با اخبار نامناسبی در زمینه سود بانکی مواجه شد که باعث افت تقاضا در نماد های این گروه گشت.
البته به تازگی شایعات امیدوار کننده ای به گوش می رسد اما هنوز هیچ تصمیمی قطعی نیست.
با این همه نشانه ای از امیدواری بیشتر در معاملات قبل از توقف نماد شرکت دیده نمی شود. گرفتن تایید تکنیکال به عنوال سیگنالی موثق برای خرید مستلزم گرفتن چندین سیگنال موثق است اما در شرایط قبل از توقف نماد هیچ سیگنال موثقی برای ورود به سهام شرکت وجود نداشت. این در حالی است که در تحلیل تکنیکال سطح روانی معامله گران مورد بررسی قرار می گیرید اما به لحاظ بنیادی بانک اقتصاد نوین از گزینه های خوب بازار است.
در استراتژی تکنوفاندامنتال، بر اساس قواعد تکنیکال نقاط ورود و خروج سهام های پر پتانسیل از نظر بنیادی را تعیین می کنیم. با علم به موقعیت مناسب بنیادی در گروه بانکی، هنوز سیگنال ورود به بازار سهام شرکت بانک اقتصاد نوین صادر نشده است.
قیمت سهام شرکت در زیر خط روند نزولی خود قرار دارد. این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت برای تعدیل عایدی متوقف شده است.
چنانچه بازگشایی نماد شرکت بتواند خط روند نزولی را بشکند و Rsi را به بالای 30 برساند سیگنال خرید صادر شده است.
برای شکسته شدن خط روند نزولی مذکور لازم است قیمت سهام شرکت در محدوده 280 تومان بسته شود و سطح تقاضا رو به رشد باشد.
میانگین متحرک 200 روزه در محدوده 260 تومان قرار دارد و حمایت مهمی در برابر نزول قیمت به شمار می رود. با توجه به افزایش تقاضا برای سهام شرکت بانک پارسیان، احتمال افزایش تقاضا برای سهام شرکت بانک اقتصاد نوین نیز وجود دارد.
برای اینکه سهام شرکت در میان مدت روند صعودی داشته باشد باید مقاومت 300 تومان را به بالا بشکند. شکسته شدن مقاومت 300 تومان سیگنال اصلی و موثق برای خرید سهام شرکت است. با این همه معامله گران باید به ریسک های خبری این صنعت توجه داشته باشند.
با شکسته شدن مقاومت 300 تومانی، هدف قیمت در محدوده های 324 و سپس 340 تومان است.
__________________
تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو:

قیمت سهام شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو در محدوده کف کانال نزولی قیمت قرار دارد. با اینکه قیمت در کف کانال است اما روند رشد قیمت بر خلاف جهت روند اصلی بازار انجام خواهد شد و بنابراین ورود به سهام شرکت در حکم معامله در جهت خلاف روند است. به این صورت معامله مذکور از ریسک بالایی برخوردار است.
این در حالی است که شرکت تکین کو از جمله سهام پیشرو بازار نیست و تغییرات روند و اخبار آن توسط اغلب معامله گران تعقیب نمی شود.
همچنین بر طبق آنچه که در نمودار قیمت سهام شرکت مشاهده می شود آخرین موج صعودی در طی 8 ماه حدودا 20 درصد رشد قیمت را نشان می دهد. بنابراین معامله در جهت خلاف روند همراه با رشد 20 درصدی در طی 8 ماه ریسک بسیار بالایی دارد. شایع شده است که شرکت با تعدیل مثبت عایدی روبرو است. با فرض صحیح بودن این شایعه نیز ریسک معامله در خلاف جهت روند اصلی بسیار بالا است.
__________________

  
  
تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت سنگ آهن گل گهر:

در آذر ماه 1385 سهام شرکت سنگ آهن گل گهر به اوج 3200 تومانی رسید. پس از به سقف رسیدن اغلب نماد های بازار پس از رشد سریع آنها، بازار وارد فاز استراحت شد. نگرانی های سیاسی در آن دوران بالا گرفت و باعث شد تا بازار کلا منفی شود.
پس از آرام شدن شرایط دوره تصحیح افت قبلی در اغلب نماد ها از جمله نماد پرطرفدار گل گهر آغاز شد. بطور کلی در تحلیل تکنیکال، قاعده ای بر اساس سطوح حمایت و مقاومت وجود دارد که می گوید: اگر سطح حمایتی و یا مقاومتی شکسته شود قیمت به همان اندازه که حرکت کرده تا به سطح حمایتی مقاومتی برسد، در طرف دیگر سطح مذکور به پیش خواهد رفت. البته این قانون اغلب دستخوش تغییرات و عوامل دیگری می شود و بنابراین هدف قیمتی از مجموعه تکنیک های تحلیل تکنیکال بدست می آید.
ایجاد سقف 3200 تومانی و سپس کف 1200 تومانی در گذشته اتفاق افتاده است. حال سهام شرکت در حال صعود از سطح 1200 تومانی به سوی مقاومت 3200 تومانی است. با شکسته شدن مقاومت 3200 تومانی که در میان مدت مثل روز روشن است، قیمت هدف بر اساس قانون مذکور در نمودار بلند مدت در محدوده 5200 تومان تعیین می شود. بنابراین در بلند مدت سهام شرکت توانایی رسیدن به قیمت های بالای 5000 تومان را دارد.
اما با دید کوتاه مدت، همانطور که در تحلیل قبلی سهام شرکت گفته شد، هدف قیمتی قبل از مجمع را در محدوده 2900 تومان تعیین کردیم که محقق شد. حال باید منتظر روز بازگشایی نماد باشیم و احتمالات مربوط به آن را بررسی نماییم.
اینطور که از اخبار رسیده از مجمع مشخص است، در مجمع عمومی عادی سالیانه سود سال مالی 1386 به میزان 200 تومان به ازای هر سهم تقسیم شده است. قاعده اصلی این است که سهام پس از تقسیم سود به میزان سود تقسیم شده ریزش کند چراکه بخشی از ارزش آن کم شده است. با این وجود در دوره قبل از مجمع رشد چشمگیری را در معاملات نماد شرکت سنگ آهن گل گهر شاهد بودیم که تا محدوده سقف 2945 تومان به پیش رفت.
با توجه به اینکه سهام شرکت تا محدوده 261.8 درصد فیبوناچی بالا آمده بود قاعدتا باید تصحیح قیمتی انجام می داد. اما برای مجمع متوقف شد.
از سوی دیگر بازگشایی نماد با Eps سال مالی 1387 انجام می شود که بالاتر از عایدی سال مالی قبل است. بنابراین این افزایش عایدی می تواند بخشی از افت احتمالی را جبران کرده و P/e را با فرض ثابت ماندن قیمت پایین بکشد.
انتظار می رفت که در مجمع، تعدیل مثبت عایدی سال مالی 1387 تا محدوده بالای 300 تومان (احتمالا 320 یا 340) اعلام شود اما چنین اتفاقی نیفتاد.
چنانچه سهامداران عمده شرکت قصد نگهداری قیمت را در محدوده نزدیک 3000 تومان داشتند قطعا تعدیل را اعلام می کردند. موکول کردن تعدیل به اعلام بعد از مجمع در گزارشات آتی تنها به یک دلیل می تواند باشد. سهامداران عمده قصد خرید سهام شرکت را دارند. اما کاملا مشخص است که سهام گل گهر را خیلی نمی توان پایین کشید. این در حالی است که سهامداران عمده مذکور خود تلاش های فراوانی برای بالا آمدن قیمت کرده اند و بنابراین تنها مقداری که ممکن است سهام شرکت افت کند به اندازه سود تقسیمی است.
چنانچه در روز های آتی پس از چاپ این تحلیل، تعدیل مثبتی اعلام شد احتمالا قیمت سهام شرکت در محدوده قیمت بسته شدن و حتی بالاتر بازگشایی خواهد شد. اما چنانچه سهام شرکت بدون اعلام تعدیل مثبت عایدی بازگشایی شد، احتمالات زیر مصداق پیدا خواهند کرد.
محتمل ترین قیمت برای بازگشایی محدوده 2700 تومان است. احتمالا در روز بازگشایی عده زیادی به سهام شرکت وارد می شوند. روز بازگشایی برای کسانی که سهام شرکت را داشته اند و یا می خواهند سهامدار شرکت شوند فرصت مناسبی برای خرید است. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که نهایتا قیمت در پایان معاملات با قیمت میانگین بسته می شود بنابراین سعی کنید قیمت خرید سهام زیر میانگین معاملات باشد.
پایین ترین سطحی که ممکن است قیمت بدانجا برسد تلاقی حمایت خط بالا به بالا و خط 50 درصد فیبوناچی است که در محدوده 2600 تومان قرار دارد.
احتمالا Rsi و Mfi به زیر مرز هیجان کشیده خواهند شد وتا خط حمایتشان افت می کنند.
افت احتمالی سهام شرکت سنگ آهن گل گهر فرصت مناسبی برای خرید است. هم برای سهامداران فعلی و هم آنهایی که قصد خرید دارند.
احتمالا پس از بازگشایی سهام شرکت با تقاضای مناسبی روبرو شده و دوباره روند صعودی ادامه خواهد یافت.
__________________

  
  
<      1   2   3