سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را بگیرید؛ حتی از مشرکان . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :36
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553447
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
9:7 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

پتروشیمی خارک

پتروشیمی خارک اطلاعات حسابرسی شده مربوط به سال مالی 86 را ارائه کرد. در این اطلاعیه مشخص شده که سود نهایی شرکت در این سال 3362 ریال به ازای هر سهم بوده است. شخارک به واسطه رشد قیمت جهانی تمامی محصولاتش که در برخی موارد همچون: گوگرد، بسیار چشمگیر نیز بوده، با صعود نزدیک به 70 درصدی Eps در سال 86 مواجه شد.

پتروشیمی خارک در سال گذشته متانول را با نرخ متوسط 372، گوگرد را 257، پروپان 549، بوتان 565، پنتان 699 دلار در هر تن به فروش رسانده است. حاشیه سود فروش نیز در تولیدات مختلف بین 79 تا 87 درصد متغیر بوده است. نکته قابل توجه عملکرد سال 86 شرکت این بوده که در این سال خود اقدام به فروش محصول در بازارهای جهانی کرده ( فروش پیش از این توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی انجام می شده) که از لحاظ نقدینگی، این اقدام بسیار به سود شرکت بوده است. قرار است این حرکت در سال جاری نیز ادامه یابد.

در مورد پتروشیمی خارک گفتنی است برای سال جاری فرض کرده 650 هزار تن متانول را با متوسط نرخ 350 دلار در هر تن به فروش برساند اما نرخ های متانول هم اکنون بیش از 400 دلار است و این در حالی است که به طور معمول، افزایش نرخ های جهانی از آغاز فصل سرما و کمبود خوراک گاز به وقوع می پیوندد. هر 50 دلار رشد متوسط فروش یک تن متانول، 45 تومان به سود هر سهم می افزاید. بنابراین شرکت شانس رشد Eps را در طول سال جاری نیز دارد. البته تولیدات دیگر شرکت هم با احتمال قوی رشد قیمت نسبت به میانگین های پیش بینی شده مواجهند.
--------------------

نماد گل گهر امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه باز شد و علی رغم تقسیم سود 200 تومانی، با بیش از 16 تومان افزایش مثبت نرخ به استقبال فردا رفت تا حضور در مجمع، فراتر از 7 درصد عایدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

شرکت بنا بر مباحث مطرح شده در مجمع، مزایای بنیادی قابل توجهی دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: نرخ مزایده های بین المللی محموله های کنسانتره اش بیش از ارقام پیش بینی است، پروژه گندله سازی را در شهریورماه به بهره برداری می رساند و تخمین تولید گندله چند برابر بیش از پیش بینی بودجه را دارد، نرخ فروش کنسانتره داخل نیز افزایش طبیعی دارد و تلاش ویژه ای برای ورود سنگ آهن به بورس کالا وجود دارد. بنابراین امکان تعدیل چند مرحله ای را در سال جاری نیز دارد.

با این تفاسیر پیش بینی می شود که علی رغم داغ نبودن آن چنانی معاملات امروز کگل، از فردا شاهد تشکیل صف خرید و یا روند صعودی قیمت همراه با رشد حجم معاملات باشیم. در هر حال، عایدی گل گهر باید تعدیل شود و به نظر می رسد این اتفاق دیری نپاید که رخ بدهد. مطابق بررسی ها، ادامه وضعیت کنونی تولید و فروش، سود هر سهم کگل را به فراتر از 400 تومان نیز می تواند برساند.

در صورت اقبال بیشتر به گل گهر می توان انتظار داشت که دو شرکت سرمایه گذاری امید و معادن و فلزات نیز به روند صعودی خود ادامه دهند. این احتمال وجود دارد که روند هر دو نماد با تعادل معاملاتی اما به صورت مثبت پیگیری شود. در مورد نمادهای فولادی نیز باید گفت که نماد فولاد مبارکه فردا به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی متوقف می شود و خلا آن، می تواند به تداوم صف خرید دو شرکت فولادی خراسان و خوزستان بیانجامد. استحکام صف خرید برای فخوز به علت ادامه رقابت معامله بلوکی، محتمل تر است.