سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :29
بازدید دیروز :18
کل بازدید :553440
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/28
6:52 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت سینا دارو:

قیمت سهام شرکت در آذرماه 1383 به سقف 3100 تومانی رسید. افت قیمت تا اواخر 1384 ادامه داشت تا اینکه قیمت سهام شرکت به محدوده 550 تومان رسید.
از آن پس دو موج صعودی (موج های اول و سوم الیوت) قیمت سهام شرکت را تا محدوده 1598 تومان بالا کشیدند. پس از افزایش سرمایه 34 درصدی از محل اندروخته قیمت سهام شرکت در محدوده 1100 تومان بازگشایی شد و تا خط میانه چنگال اندرو در محدوده مقاومتی 1300 بالا آمد.
شرکت قصد دارد تا در مجمع عمومی عادی تقسیم سود 1386 ، 90 درصد عایدی را تقسیم کند. عایدی سال مالی 1386 حدودا 154 تومان است. این در حالی است که عایدی تعیین شده برای سال مالی 1387 در حدود 213 تومان است و بنابراین تعدیل مناسبی را نشان می دهد.
با وجود پتانسیل های مناسب بنیادی و سود قابل توجه تقسیمی در مجمع آتی هنوز قیمت سهام شرکت در زیر خط روند نزولی کوتاه مدت قرار دارد.
البته قیمت در کف کانال صعودی میان مدت خود قرار دارد و بسیار به خط میانه چنگال اندرو نزدیک است.
چنانچه حمایت 1190 تومان در محدوده 100 درصد فیبوناچی به پایین شکسته شود قیمت سهام شرکت وارد فضای کانال پایینی شده و تا محدوده 1130 تومان افت می کند. حمایت های پایین تر نیز به ترتیب در محدوده های 1080 و 1020 تومان قرار دارند.
اما با توجه به موقعیت مناسب بنیادی و نزدیکی به مجمع تقسیم سود، احتمالا توجه بازار به سهام شرکت بیشتر شده و کم کم شاهد افزایش تقاضا در نماد معاملاتی شرکت خواهیم بود.
احتمالا بازگشایی نماد پس از مجمع بدون افت قیمتی انجام خواهد شد. بر اساس نمودار نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت کف P/e در محدوده 5.5 قرار دارد. با در نظر گرفتن عایدی 213 تومانی پس از مجمع قیمت سهام شرکت باید در محدوده 1170 تومان بازگشایی شود که به قیمت های فعلی بسیار نزدیک است.
با توجه به روند صعودی نسبت قیمت به درآمد و با فرض سقف قبلی P/e و عایدی 213 تومانی می توان محدوده قیمتی 1700 تومان را برای سهام شرکت در طی رشد میان مدت قیمت متصور بود. بنابراین سهام شرکت سینا دارو در میان گروه دارویی گزینه کم ریسکی به حساب می آید

--------------

تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت بانک اقتصاد نوین:

سهام شرکت بانک اقتصاد نوین در طی دو موج صعودی به ترتیب تا محدوده قیمتی 260 و سپس 290 بالا آمد. پس از رسیدن قیمت به مقاومت 290 تومانی بازار سهام شرکت با اخبار نامناسبی در زمینه سود بانکی مواجه شد که باعث افت تقاضا در نماد های این گروه گشت.
البته به تازگی شایعات امیدوار کننده ای به گوش می رسد اما هنوز هیچ تصمیمی قطعی نیست.
با این همه نشانه ای از امیدواری بیشتر در معاملات قبل از توقف نماد شرکت دیده نمی شود. گرفتن تایید تکنیکال به عنوال سیگنالی موثق برای خرید مستلزم گرفتن چندین سیگنال موثق است اما در شرایط قبل از توقف نماد هیچ سیگنال موثقی برای ورود به سهام شرکت وجود نداشت. این در حالی است که در تحلیل تکنیکال سطح روانی معامله گران مورد بررسی قرار می گیرید اما به لحاظ بنیادی بانک اقتصاد نوین از گزینه های خوب بازار است.
در استراتژی تکنوفاندامنتال، بر اساس قواعد تکنیکال نقاط ورود و خروج سهام های پر پتانسیل از نظر بنیادی را تعیین می کنیم. با علم به موقعیت مناسب بنیادی در گروه بانکی، هنوز سیگنال ورود به بازار سهام شرکت بانک اقتصاد نوین صادر نشده است.
قیمت سهام شرکت در زیر خط روند نزولی خود قرار دارد. این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت برای تعدیل عایدی متوقف شده است.
چنانچه بازگشایی نماد شرکت بتواند خط روند نزولی را بشکند و Rsi را به بالای 30 برساند سیگنال خرید صادر شده است.
برای شکسته شدن خط روند نزولی مذکور لازم است قیمت سهام شرکت در محدوده 280 تومان بسته شود و سطح تقاضا رو به رشد باشد.
میانگین متحرک 200 روزه در محدوده 260 تومان قرار دارد و حمایت مهمی در برابر نزول قیمت به شمار می رود. با توجه به افزایش تقاضا برای سهام شرکت بانک پارسیان، احتمال افزایش تقاضا برای سهام شرکت بانک اقتصاد نوین نیز وجود دارد.
برای اینکه سهام شرکت در میان مدت روند صعودی داشته باشد باید مقاومت 300 تومان را به بالا بشکند. شکسته شدن مقاومت 300 تومان سیگنال اصلی و موثق برای خرید سهام شرکت است. با این همه معامله گران باید به ریسک های خبری این صنعت توجه داشته باشند.
با شکسته شدن مقاومت 300 تومانی، هدف قیمت در محدوده های 324 و سپس 340 تومان است.
__________________
تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو:

قیمت سهام شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو در محدوده کف کانال نزولی قیمت قرار دارد. با اینکه قیمت در کف کانال است اما روند رشد قیمت بر خلاف جهت روند اصلی بازار انجام خواهد شد و بنابراین ورود به سهام شرکت در حکم معامله در جهت خلاف روند است. به این صورت معامله مذکور از ریسک بالایی برخوردار است.
این در حالی است که شرکت تکین کو از جمله سهام پیشرو بازار نیست و تغییرات روند و اخبار آن توسط اغلب معامله گران تعقیب نمی شود.
همچنین بر طبق آنچه که در نمودار قیمت سهام شرکت مشاهده می شود آخرین موج صعودی در طی 8 ماه حدودا 20 درصد رشد قیمت را نشان می دهد. بنابراین معامله در جهت خلاف روند همراه با رشد 20 درصدی در طی 8 ماه ریسک بسیار بالایی دارد. شایع شده است که شرکت با تعدیل مثبت عایدی روبرو است. با فرض صحیح بودن این شایعه نیز ریسک معامله در خلاف جهت روند اصلی بسیار بالا است.
__________________