سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] از کفاره گناهان بزرگ ، فریاد خواه را به فریاد رسیدن است ، و غمگین را آسایش بخشیدن . [نهج البلاغه]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :23
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553644
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
8:51 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تعیین قیمت هدف در تحلیل تکنیکال شرکت سنگ آهن گل گهر:

در آذر ماه 1385 سهام شرکت سنگ آهن گل گهر به اوج 3200 تومانی رسید. پس از به سقف رسیدن اغلب نماد های بازار پس از رشد سریع آنها، بازار وارد فاز استراحت شد. نگرانی های سیاسی در آن دوران بالا گرفت و باعث شد تا بازار کلا منفی شود.
پس از آرام شدن شرایط دوره تصحیح افت قبلی در اغلب نماد ها از جمله نماد پرطرفدار گل گهر آغاز شد. بطور کلی در تحلیل تکنیکال، قاعده ای بر اساس سطوح حمایت و مقاومت وجود دارد که می گوید: اگر سطح حمایتی و یا مقاومتی شکسته شود قیمت به همان اندازه که حرکت کرده تا به سطح حمایتی مقاومتی برسد، در طرف دیگر سطح مذکور به پیش خواهد رفت. البته این قانون اغلب دستخوش تغییرات و عوامل دیگری می شود و بنابراین هدف قیمتی از مجموعه تکنیک های تحلیل تکنیکال بدست می آید.
ایجاد سقف 3200 تومانی و سپس کف 1200 تومانی در گذشته اتفاق افتاده است. حال سهام شرکت در حال صعود از سطح 1200 تومانی به سوی مقاومت 3200 تومانی است. با شکسته شدن مقاومت 3200 تومانی که در میان مدت مثل روز روشن است، قیمت هدف بر اساس قانون مذکور در نمودار بلند مدت در محدوده 5200 تومان تعیین می شود. بنابراین در بلند مدت سهام شرکت توانایی رسیدن به قیمت های بالای 5000 تومان را دارد.
اما با دید کوتاه مدت، همانطور که در تحلیل قبلی سهام شرکت گفته شد، هدف قیمتی قبل از مجمع را در محدوده 2900 تومان تعیین کردیم که محقق شد. حال باید منتظر روز بازگشایی نماد باشیم و احتمالات مربوط به آن را بررسی نماییم.
اینطور که از اخبار رسیده از مجمع مشخص است، در مجمع عمومی عادی سالیانه سود سال مالی 1386 به میزان 200 تومان به ازای هر سهم تقسیم شده است. قاعده اصلی این است که سهام پس از تقسیم سود به میزان سود تقسیم شده ریزش کند چراکه بخشی از ارزش آن کم شده است. با این وجود در دوره قبل از مجمع رشد چشمگیری را در معاملات نماد شرکت سنگ آهن گل گهر شاهد بودیم که تا محدوده سقف 2945 تومان به پیش رفت.
با توجه به اینکه سهام شرکت تا محدوده 261.8 درصد فیبوناچی بالا آمده بود قاعدتا باید تصحیح قیمتی انجام می داد. اما برای مجمع متوقف شد.
از سوی دیگر بازگشایی نماد با Eps سال مالی 1387 انجام می شود که بالاتر از عایدی سال مالی قبل است. بنابراین این افزایش عایدی می تواند بخشی از افت احتمالی را جبران کرده و P/e را با فرض ثابت ماندن قیمت پایین بکشد.
انتظار می رفت که در مجمع، تعدیل مثبت عایدی سال مالی 1387 تا محدوده بالای 300 تومان (احتمالا 320 یا 340) اعلام شود اما چنین اتفاقی نیفتاد.
چنانچه سهامداران عمده شرکت قصد نگهداری قیمت را در محدوده نزدیک 3000 تومان داشتند قطعا تعدیل را اعلام می کردند. موکول کردن تعدیل به اعلام بعد از مجمع در گزارشات آتی تنها به یک دلیل می تواند باشد. سهامداران عمده قصد خرید سهام شرکت را دارند. اما کاملا مشخص است که سهام گل گهر را خیلی نمی توان پایین کشید. این در حالی است که سهامداران عمده مذکور خود تلاش های فراوانی برای بالا آمدن قیمت کرده اند و بنابراین تنها مقداری که ممکن است سهام شرکت افت کند به اندازه سود تقسیمی است.
چنانچه در روز های آتی پس از چاپ این تحلیل، تعدیل مثبتی اعلام شد احتمالا قیمت سهام شرکت در محدوده قیمت بسته شدن و حتی بالاتر بازگشایی خواهد شد. اما چنانچه سهام شرکت بدون اعلام تعدیل مثبت عایدی بازگشایی شد، احتمالات زیر مصداق پیدا خواهند کرد.
محتمل ترین قیمت برای بازگشایی محدوده 2700 تومان است. احتمالا در روز بازگشایی عده زیادی به سهام شرکت وارد می شوند. روز بازگشایی برای کسانی که سهام شرکت را داشته اند و یا می خواهند سهامدار شرکت شوند فرصت مناسبی برای خرید است. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که نهایتا قیمت در پایان معاملات با قیمت میانگین بسته می شود بنابراین سعی کنید قیمت خرید سهام زیر میانگین معاملات باشد.
پایین ترین سطحی که ممکن است قیمت بدانجا برسد تلاقی حمایت خط بالا به بالا و خط 50 درصد فیبوناچی است که در محدوده 2600 تومان قرار دارد.
احتمالا Rsi و Mfi به زیر مرز هیجان کشیده خواهند شد وتا خط حمایتشان افت می کنند.
افت احتمالی سهام شرکت سنگ آهن گل گهر فرصت مناسبی برای خرید است. هم برای سهامداران فعلی و هم آنهایی که قصد خرید دارند.
احتمالا پس از بازگشایی سهام شرکت با تقاضای مناسبی روبرو شده و دوباره روند صعودی ادامه خواهد یافت.
__________________