سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، کشنده نادانی و مایه بزرگواری است . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :53
کل بازدید :553631
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/3/1
5:4 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

میلاد با سعادت خانم فاطمه الزهرا (س) را به همه دوستاران ائمه اطهار(س)تبریک عرض می نمایم

ان شالله که رهروان شایسته ای باشیم

موفق و پیروز باشید

 

فولاد مبارکه اصفهان::

سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان بزرگترین شرکت بورس در اواخر اسفند 1385 به بورس اوراق بهادار ایران وارد شد. بازگشایی نماد شرکت با نسبت قیمت به درآمد حدود 6 صورت پذیرفت. در تاریخ معاملات سهام شرکت دو کف مهم نسبت قیمت به درآمد در محدوده 5 وجود دارد که نسبتا زمان طولانی را شامل می شوند.

بالاترین نسبت قیمت به درآمد در اول آبان 1386 در محدوده 8.9 رقم خورد. بنابر شرایط هیجانی بازار 1387 احتمال رسیدن دوباره نسبت قیمت به درآمد شرکت به محدوده 9 وجود دارد.

12 / آبان / 1386 سقف قیمتی 415 تومان به عنوان یک اوج هیجانی در تاریخ معاملات سهام شرکت ثبت شد. پس از آن تصحیح قیمت تا محدوده 315 تومان انجام شد اما به دلیل بزرگی شرکت و کمبود نقدینگی لازم برای رشد سهام فولاد مبارکه اصفهان، الگوی نعلبکی در نمودار قیمت سهام شرکت پدیدار شد.

الگوی نعلبکی از جمله نادرترین الگو های تکنیکال است. این الگو هنگامی بوجود می آید که در بازار سهام یک شرکت با وجود اتفاق نظر عمومی در مورد جهت روند آتی قیمت، شرایط لازم برای حرکت در آن جهت محیا نباشد.

با وجود اینکه اغلب کارشناسان و تحلیل گران در مورد ارزندگی فولاد مبارکه سخن می گفتند و اغلب معامله گران و فعالان بازار این مهم را پذیرفته بودند، اما ضعف موجود در نقدینگی بازار امکان پر شدن حجم مبنای شرکت را نمی داد. ایجاد بازاری نا امن باعث شده بود معامله گران در روند باقی نمانند و ناخنکی به بازار بزنند.

در محدوده قیمتی 315 تومان به کرات سیگنال خرید سهام شرکت در ستون تحلیل تکنیکال ارائه شد. همانطور که در تحلیل های اخیر اشاره شد، پس از پایان برنامه خرید در پایین حقوقی ها، برنامه فروش در بالا راه اندازی می شود که در طی معاملات اخیر شاهد آن بودیم.

با توجه به موقعیت بنیادی سهام شرکت، برخی از کارشناسان ارزش سهام شرکت را در محدوده 750 تومان برآورد می کنند. در ادامه با استفاده از اصول تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت و احتمالات آینده را بررسی می کنیم.

پس از برگشت قیمت از محدوده 315 تومان تا سقف 415 تومان، شاهد عرضه هایی بودیم. مقاومت قیمتی 415 تومان در محدوده 100 درصد فیبوناچی قرار داشت و مقاومت مهمی به شمار می رفت. با این همه تصحیح قیمتی تا محدوده نزدیک به مرز روانی 400 تومان انجام شد بطوری که در این مورد جابجا شدن خریداران قدیم و جدید واژه صحیح تری نسبت به تصحیح قیمت خواهد بود.

با ایجاد موج جدید تقاضا و همچنین ایجاد شوک های روانی در دیگر نماد های فولادی قیمت سهام شرکت 161.8 درصد فیبوناچی را به بالا شکست و در راه رسیدن به مقاومت بعدی (200 درصد فیبوناچی- 518 تومان)، در محدوده 498 تومان متوقف شد.

تقریبا اغلب فعالان بازار عقیده دارند که تعدیل مثبت عایدی قابل توجه ای اعمال خواهد شد. با این همه تا رسمی نشدن این تصمیم نمی توان در مورد مقدار آن صحبت کرد اما می توان محدوده نسبت قیمت به درآمد بازگشایی نماد را حدس زد.

با توجه به سطوح حمایت و مقاومت در نمودار نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت، بسته به اینکه در روز بازگشایی بازار در چه شرایط روانی قرار دارد، P/e باید در محدوده 6 – 6.5 باشد.

چنانچه در زمان بازگشایی نماد، بازار به روند صعودی خود بازگشته بود انتظار ادامه رشد قیمت سهام شرکت را داریم و چنانچه بازار کماکان در روند تصحیحی کوتاه مدت خود قرار داشت احتمالا به دلیل حجم مبنای بالا، سهام شرکت افت قابل توجه ای نخواهد داشت.

اولین مقاومت در راه صعود قیمت ها در محدوده 518 تومان قرار دارد. به احتمال بسیار زیاد این مقاومت به قصد مقاومت 261.8 درصد فیبوناچی در محدوده 580 تومان شکسته خواهد شد. جاذبه روانی 600 تومان را نیز باید در نظر گرفت. بنابراین این احتمال وجود دارد که قیمت به 261.8 درصد فیبوناچی در محدوده 580 تومان نفوذ کرده و فضای 580 – 600 تومان را پر نماید. احتمال ایجاد موج تصحیح قیمت در این محدوده بسیار بالا است. اما روند اصلی همچنان صعودی باقی خواهد ماند.



پتروشیمی خارک:

پس از برخورد قیمت به حمایت 61.8 درصد بادبزن فیبوناچی بازار سهام شرکت به روند صعودی خود بازگشت.

نوسانات قیمت حول خط میانه چنگال اندرو انجام می شد و سپس بازار سهام شرکت وارد فاز صعود قیمت شد. در تحلیل اخیر سهام شرکت پتروشیمی خارک هدف قیمتی بالای 1800 در نظر گرفته شد. حال با تحقق هدف مذکور بازار سهام شرکت وارد فاز استراحت شده است. جالب اینجاست که اخبار نگران کننده دقیقا در محدوده سقف از راه رسیده است.

بر طبق قواعد کانال های قیمت، چنانچه قیمت نتواند به خط بعدی کانال برسد تا خط قبلی کانال برگشت خواهد نمود. چنگال اندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در داخل کانال بالایی چنگال اندرو قیمت نتوانسته خود را به خط جانبی بالا برساند و در میانه راه در محدوده خط میانه بادبزن فیبوناچی متوقف شده است. بنابراین احتمالا قیمت تا خط میانه برگشت خواهد نمود. این در حالی است که قیمت پیووت های موثقی در محدوده بادبزن فیبوناچی ایجاد کرده است و برگشت قیمت از 50 درصد بادبزن به خط سوم کاملا با برگشت قیمتی در چنگال اندرو تطابق دارد. حال اینکه سقف قیمتی بالای 1800 در محدوده 61.8 درصد از موج نزولی بزرگ 1385 قرار دارد و بنابراین توقف قیمت در این محدوده کاملا توجیه پذیر است.

اولین حمایت مهم بر سر راه افت بیشتر قیمت ها در محدوده 38.2 درصد فیبوناچی در محدوده قیمتی 1690 - 1700 تومان قرار دارد.

حمایت مهم بعدی در محدوده 50 درصد فیبوناچی در محدوده قیمتی 1630 – 1640تومان قرار دارد. حمایت 1630 تومانی حمایت بسیار مهمی است چراکه در این محدوده تلاقی خط سوم بادبزن فیبوناچی، خط 50 درصد فیبوناچی و خط میانه چنگال اندرو به چشم می خورد.

اندیکاتور های Rsi و Mfi محدوده هیجان بالایی را به پایین شکسته اند و این سیگنالی نزولی محسوب می شود.



سرمایه گذاری بانک ملی ایران:

نوسانات قیمت سهام شرکت در داخل کانال نزولی بزرگی انجام می شود. هم اکنون قیمت سهام شرکت در حال حرکتی نسبتا افقی به سوی خط دیگر کانال است. شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت عایدی سهام شرکت شنیده می شود که با آنچه در نمودار اتفاق می افتد تفاوت دارد.

معمولا قبل از رخداد های مهم اثرات آن در نمودار قیمت مشاهده می شود چراکه عده ای ثروتمند و یا سهامداران عمده قبل از عموم بازار از این اخبار سری آگاه شده و دست به اقداماتی می زنند. خرید و فروش های ایشان در نمودار قیمت تغییرات خاصی ایجاد می کند که از دید چارتیست مخفی نمی ماند. اما در نمودار سهام شرکت همه چیر گویای ادامه دار بودن نزول قیمت و یا دست کم حرکات جانبی قیمت است.

هنوز هیچ سیگنالی که اشاره به ایجاد یک روند صعودی پایدار داشته باشد دیده نمی شود. مادامی که خط کانال اصلی هفتگی شکسته نشود روند اصلی نزولی است. حتی شکسته شدن خط مذکور نیز باید با شرایط خاصی همراه شود تا سیگنال برگشت روند به حساب آید.

آخرید صعود قیمت ( تصحیح نزول قبلی) در محدوده 117 تومان متوقف شد. این توقف در محدوده خط میانه بادبزن فیبوناچی صورت گرفت.

هم اکنون قیمت سهام شرکت تحت خط 38.2 درصد بادبزن فیبوناچی در حرکت است و به حمایت 100 درصد فیبوناچی رسیده است.

این حمایت در محدوده 107 تومان قرار دارد. چنانچه قیمت حمایت مذکور را به پایین بشکند، حمایت بعدی در محدوده 103 و سپس 100 تومان قرار دارد. اگر حمایت 97 تومانی نیز شکسته شود قیمت تا محدوده 90 – 92 تومان افت خواهد کرد.

اندیکاتور های شاخص جریان نقدی و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده هیجان فروشندگی قرار دارند و مادامی که اندیکاتور های مذکور به ترتیب مقاومت های 20 و 30 را به بالا نشکسته باشند سیگنال صعود صادر نشده است. این در حالی است که در صورت صدور چنین سیگنالی بر اساس کانال نزولی قیمت، هر گونه صعودی خلاف جهت روند اصلی به حساب می آید.

چنانچه مقاومت 117 تومان به بالا شکسته شود، می توان روند کوتاه مدت قیمت سهام شرکت را صعودی فرض کرد.