سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده راحیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :28
کل بازدید :553137
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/17
1:12 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

السلام علیک یا فاطمة الزهراء


السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الأولین و الآخرین


السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة

 

 

 

 

عصمت اللهم من و از عشق مولا سوختم                                                صورتم مى‏سوخت، کردم ناله بابا سوختم

مردم دنیاپرست در انحرافى ریشه‎دار                                                        در سقیفه رأى دادند و من آنجا سوختم

دشمنان نقشه کشیدند وز جهل دشمنان                                                 بهره بردند و من مظلومه تنها سوختم

اى جوانان، من جوان بودم ولى با عمر کم                                                 تا بماند شمع دین روشن سراپا سوختم

سینه‏ام از داغى مسمار غافل مانده بود                                                  کز غریبى على در بین اعدا سوختم

گر على تنها شود پهلو شکستن جایز است                                             بهر حفظ جان حیدر بى مهابا سوختم

در میان شعله آتش حجابم حفظ شد                                                       پشت در رفتم غریبانه خدایا سوختم

آتشى دیدم که تا روز فرج بر پا بود                                                           تا بیاید مهیدم بهر مداوا سوختم

 

 

 

پیشگویى پیامبر درباره...

تظلم خواهی حضرت زهرا(ع) در قیامت

تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) و غفران...

خداوند؛ اولین ستایشگر فاطمه !

درمان سنگینی گوش؛ با تسبیحات حضرت زهرا...


  
  

                          

السلام علیک یا فاطمة الزهراء

السلام علیک یا سیدة نساء العالمین من الأولین و الآخرین

السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة

 

                                                                     

مخابرات ایران
خرید در قیمت تابلو تا محدوده 1600 ریال و نگهداری سهم تا قبل از معامله بلوکی
 
بانک کارآفرین
این سهم تا قیمت های محدوده 3200 می تواند قابلیت سودآوری در کوتاه مدت را داشته باشد .
 
پالایش نفت
پس از اولین ریزش احتمالی در روز های آینده
 
مس ایران
خرید با توجه به قیمت مس
 
صدرا
خرید به قیمت تابلو تا قبل از انجام معامله بلوکی
 
کنتورسازی
رشد سریع این سهم کمی خطرناک است . خرید تا قیمت های 7300 ریال پیشنهاد می شود .
 
نفت بهران
این سهم به سمت 1750 و 1800 تا قبل از مجمع در حرکت است . بهتر است در قیمت های فعلی سهم خریداری شود .
 
بانک سینا
این سهم به سمت 1350 ریال در حرکت است که البته این حرکت در میان مدت قابل لمس است . بهتر است سهم در قیمت های محدوده 1150 ریال خریداری شود .
بانک ملت
خرید در محدوده 1050 تا 1070 ریال
سرمایه گذاری غدیر
خرید در محدوده 1400 و حضور در مجمع ، ثبات قیمت سهم پس از مجمع و بازدهی احتمالی 10% در این مقطع
موتوژن
خرید در قیمت های 1200 ریال ، احتمال تعدیل در گزارش ? ماهه(نوسان کوتاه مدت )
تراکتور سازی
این سهم به سمت 1900 تا 2000 در حرکت خواهد بود . خرید در قیمت های 1700 تا 1750 ریال (نوسان کوتاه مدت تا قبل از معامله بلوکی )
تایدواتر
خریددر محدوده کمتر از 10000 ریال (نوسان چند روزه )
 
بررسی شرکت ها :

مخابرات ایران :
در شکل زیر نمودارقیمت این سهم را مشاهده می کنید :

ما در پرتفوی خود سهم را تا قیمت 1600 ریال برای خرید مناسب در نظر گرفته بودیم چرا که قدرت رشد سهم را تا 1800 تصور می کردیم . این سهم قابلیت رشد تا 180 و حتی بالاترر ا نیز داشت اما بحث بیمه کارگزاران روستایی سهم را خراب کرد و باعث ریزش سهم تا محدوده 155 تومان شده است .
این سهم در آن زمان و روز های بعد از ارائه پرتفوی در قیمت های ??? تا 150 و درروز های ?? ، ?? و ?? فروردین با عرضه مناسبی روبرو بود که فرصت خرید را برای ان فراهم می آورد . این سهم در این مدت و با در نظر گرفتن قیمت خرید 1500 ریال بیش از 16% بازدهی را به همراه داشت.
به نظر میرسد این سهم تا قبل از مجمع خود باردیگر قیمت های ??? را لمس خواهد کرد اما ممکن است انتخابات سرعت این رشد را بسیار کند و شایدهم غیر ممکن سازد . در صورت سقوط سهم به زیر قیمت ??? می توان باز هم به فکر اضافه کردن مخابرات به پرتفوی خود برای بازه زمانی بیش از ? ماه بود .
البته این ر ا بایدخاطر نشان سازیم که دوهفته مانده به انتخابات حجم معاملات بازار بسیار کم خواهدشد و نمی توان انتظار چندانی از بازار و شرکت ها داشت .

بانک کارآفرین :
در روز هایی که این پرتفوی پیشنهاد شد قیمت سهم در محدوده 2800 تا 3000 ریال قرار داشت . و روزی حداقل 400 تا 500 هزار سهم از سوی سهامداران مورد عرضه قرار می گرفت . بیشترین عرضه در قیمت های 3000 ریال صورت گرفت که ما قیمت پیشنهادی را تا 3200 قرارداده بودیم .
نمودار زیر روند قیمت سهم را نشان میدهد :


در صورتی که قیمت خرید را 3000 ریال در نظر بگیریم این سهم قابلیت سودآوری 20% را در عرض کمتر از 1ماه در بازار داشته که امار بسیار جالب توجهی است .
هم اکنون سهم در محدوده 3400 ریال قرار دارد . این سهم در مقطع فعلی در قیمت های 3300 و کمتر از آن ارزنده است و می توان به ان امیدوار بود . در صورتی که کوتاه مدت کار می کنید فروش سهم در مقاطع هیجانی و در قیمت های نزدیک به3700و در صورتی که بازه زمانی شما بیشتر است نگهداری سهم تا مجمع و حتی حضور در مجمع بهترین گزینه می باشد . این سهم یکی از کم ریسک ترین شرکت های بازار است که در روز های گذشته نیز با احتمال تعدیل مثبت مواجه بوده .

پالایش نفت اصفهان :
این شرکت یکی از پر نوسان ترین شرکت های بازار بود که با افت و خیز های پیاپی مواجه بود . مطابق پیش بینی های ما ،دو روز پس از ارائه پرتفوی در تاریخ 23 فروردین سهم در قیمت های 600 تومان با عرضه بسیار بالایی مواجه شد . پیشنهاد ما خرید پس از اولین ریزش بود که می توانستید در قیمت های 5800 تا 6000 ریال خریدار سهم باشید .
نمودار زیر روندقیمت سهم را نشان می دهد :

این سهم حداقل بازدهی 20% را در عرض مدت کوتاهی تجربه کرده که وضعیت بسیار جالب توجهی است .
به دارندگان سهم توصیه می شود با دیدگا ه میان مدت به این سهم نگاه کنند .سهم هم اکنو ن برای تعدیل سود سال 87متوقف شده و احتمال بازگشایی ان طی روز های اینده وجود دارد . با توجه به در پیش بودن معامله بلوکی احتمالاً قیمت سهم با عرضه های پی در پی صندوق نفت با رشد چندانی مواجه نخواهد شد .توصیه ما این است که در صورتی که کوتاه مدت هستید فروش خودرا در قیمت های 7600 تا 7800 قرار دهید . و در غیر این صورت به روز های قبل از مجمع و حتی حضور د ر مجمع فکر کنید .

ملی مس ایران :
فملی یکی از شرکت ها مورد توجه بازار بود که با رشد قیمت جهانی مس از سطح 3500 دلار به بالای 4500 دلار، بسیار مورد توجه سهامداران قرار گرفت و شرایط مناسب سهم در مواجه با قیمت هی جهانی و احتمال رشد سود سال 88 او رادرپرتفوی کوتاه مدت ما قرار داد . از طرفی پی به ای منطقی این سهم نیز از دیگر موارد مورد توجه ما در قرار گرفتن نام مس دراین لیست بود . :
در شکل زیر نمودار قیمت سهم را مشاهده می کنید :


هنگامی که سهم معرفی شد این شرکت درقیمت های محدوده 3000ریال قرارداشت و ما نیز خرید آن را با توجه به فراز و نشیب های قیمت مس توصیه کرده بودیم . اما این سهم از عرضه کمی برخوداربود وبا افتادن در گره رشد قیمت را تجربه کرد از همین رو احتمالاً خرید آن برای سهامداران بسیار سخت و دشوار بوده است . اما دارندگان فعلی سهم بایدتوجه داشته باشند که سهم احتمالاً سقف قیمتی خود را تا مرز 4500ریال قرار خواهد داد و طی روز های اینده نوسان جدی نخواهد داشت .
جایگزین های بهتری برای این سهم دربازار وجود دارد .


  
  
تحلیل بنیادی فولاد خراسان
سود ساخته شده هر سهم این شرکت برای سال مالی 87 به مبلغ 276 ریال اعلام گشته است و نسبت به آخرین پیش بینی شرکت به مبلغ 473 ریال 197 ریال کاهش نشان می دهد که حدود 100 ریال از این کاهش مربوط به در نظر گرفتن ذخیره کاهش ارزش بابت موجودی ها بوده و مابقی مبلغ نیز عمدتا به دلیل کاهش مقدار تولید نسبت به پیش بینی و افزایش هزینه ها محقق نشده است.

بدین ترتیب با در نظر گرفتن ذخیره توسط شرکت امکان تقسیم سود نیز برای سال مالی 87 کم شده و احتمالا 200 ریال به ازاء هر سهم بین صاحبان سهام تقسیم خواهد شد.

پیش بینی درآمد هر سهم این شرکت برای سال مالی 88 به مبلغ 172 ریال می باشد که با فرض فروش 650 هزار تن محصول با میانگین نرخ 575 تومان به ازاء هر کیلو محاسبه شده است که هم اکنون نرخ ها نزدیک به 500 تومان به ازاء هر کیلو است و انتظار کاهش فروش نسبت به پیش بینی برای سال جاری وجود دارد

اما از سویی دیگر کاهش نرخ خرید مواد اولیه نیز هزینه های شرکت را پایین خواهد آورد اما در مجموع پیش بینی می شود که با نرخ کنونی مواد اولیه و محصول تغییر در سود شرکت برای سال جاری نسبت به پیش بینی حاصل نگردد و از سویی نیز می توان برآورد نمود که نقطه سربه سر شرکت برای فروش محصول با نرخهای کنونی مواد اولیه 470 تومان به ازاء هر کیلو میباشد.

مجموع حقوق صاحبان سهام این شرکت به ازاء هر سهم 1512 ریال است که با وضعیت فعلی تولید و فروش انتظار می رود قیمت سهام شرکت به مجموع حقوق صاحبان سهام نزدیک گردد اما خریدهای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در بازار که هم اکنون نزدیک به 44 درصد از سهام را در اختیار دارد باعث شده است تا قیمت سهام این شرکت چندان افت نداشته باشد و به نظر می رسد که این صندوق قصد دارد تا درصد سهام خود را در این شرکت به بالای 50 درصد برساند.

 

سود سهام فولاد مبارکه تعدیل می شود
با فرض اینکه شرکت چادر ملو در مجمع خود 70 درصد از سود محقق شده را تقسیم کند فولاد مبارکه می تواند 30 میلیارد تومان نقدینگی از این محل بدست آورد

با نزدیک شدن به فصل مجامع اغلب شرکت های بورسی و تقسیم سود نقدی در این مجامع Eps بسیاری از شرکت هایی که اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت ها کرده اند دستخوش تغییراتی می شود که بعضاً این تغییرات مثبت می باشد.

یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: یکی از شرکت هایی که می توان نسبت به تعدیل سود سال مالی 88 آن از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها امیدوار بود سهام فولاد مبارکه اصفهان می باشد چرا که این شرکت با توجه به سرمایه گذاری در سهام شرکتهای چادر ملو، گل گهر و معادن و فلزات قادر است نقدینگی قابل توجهی را از محل سود تقسیمی این شرکت ها در مجمع بدست آورد.

وی افزود: با فرض اینکه شرکت چادر ملو در مجموع خود 70 درصد از سود محقق شده را تقسیم کند فولاد مبارکه می تواند 30 میلیارد تومان نقدینگی از این محل بدست آورد و از سوی دیگر انتظار برای ورود نقدینگی در حدود 35 میلیارد تومان از محل سود تقسیمی در مجامع گل گهر و توسعه معادن و فلزات نیز وجود دارد که در این صورت رقمی بالغ 65 میلیارد تومان نقدینگی نصیب شرکت فولاد مبارکه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزایش 16 درصدی تعرفه واردات ورق فولادی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که می تواند بر Eps شرکت های فولادی تاثیر مثبت داشته باشد و سبب رشد سود اعلامی آنها به سازمان شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: واگذاری سهام فولاد مبارکه به صندوق ضمانت صادرات ایران به جهت واگذاری به عنوان جوایز صادر کنندگان نمونه هیچگونه خطری برای سهام این شرکت ایجاد نمی کند چرا که شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان در حال حاضر خریدار بلوک های سهام واگذار شده این شرکت به صندوق ضمانت صادرات می باشد.

__________________

  
  
تعدیل در برخی از نمادها





دیروز نمادهای لنت ترمز با پیش‌بینی 669ریالی، مس ایران با پیش‌بینی یک هزارو 215ریالی و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با پیش‌بینی سود 204ریالی و پردیس با پیش‌بینی 154ریالی بسته شدند که پیش‌بینی می‌شود هر کدام به ترتیب کمتر از 600، یک هزارو 90 و 182 و 138ریال تعدیل داشته باشند.
نماد فولاد خراسان نیز که سود هر سهم آن 473پیش‌بینی شده تعدیل 276ریالی را در دست دارد.
اما به نظر می‌رسد نماد نسوز ایران با پیش‌بینی 384ریالی و بانک ملت با پیش‌بینی 185ریالی، پالایش اصفهان با پیش‌بینی یک هزارو 900ریالی، کاشی حافظ با پیش‌بینی 294ریالی و نساجی بروجرد با پیش‌بینی 57ریالی هر یک به ترتیب تعدیلی بیش از 425، 205، دو هزارو 100 و 325 و 90ریال را به همراه داشته باشند.
همچنین نماد کشتیرانی در حالی برای اعلام پیش‌بینی سال مالی منتهی به پایان خردادماه 89 بسته شد که آخرین پیش‌بینی سود هر سهم آن 319ریال بود و به نظر می‌رسد حدود 425ریال تعدیل داشته باشد.
نماد زامیاد نیز برای اعلام پیش‌بینی سال 88 بسته شد که به نظر می‌رسد سودی معادل 417 را برای این سال پیش‌بینی کند.
سیمان سفید نی‌ریز و کاشی سعدی هم از جمله شرکت‌هایی بودند که دیروز نمادشان متوقف شد.
با توجه به اینکه شرکت‌ها در آستانه برگزاری مجامع سال مالی 87 و آماده کردن صورت‌های مالی قرار دارند تغییراتی را در صورت‌های مالی خود خواهند داد. اما به طور کلی این تغییرات بیشتر تحت تاثیر سه عامل شکل گرفته است.
براین اساس که برخی شرکت‌ها که پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه‌ای را ارائه داده بودند در حال حاضر به فکر تغییرات مثبت در پیش‌بینی‌های خود هستند.

و اما دسته سوم شرکت‌هایی هستند که به صورت تعمدی پیش‌بینی سود خود را کاهش داده تا سود کمتری در مجمع آنها تقسیم شود.
این شرکت‌ها اغلب شرکت‌هایی هستند که به دلایل مختلف با سهامدارانی که تقسیم سود بیشتری طلب می‌کنند مواجه‌اند. به طور مثال شرکت‌هایی که سهامشان در اختیار کارگزاری سهام عدالت است تمایل به نگهداری بخشی از سود خود تحت عنوان ذخایر مختلف در حساب‌ها دارند. وضعیتی که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز شاهد آن باشیم.
به طور مثال فولاد خراسان که پیش‌بینی 473ریالی خود را اعلام کرده بود با 107ریال تعدیل منفی به ازای هر سهم به عنوان هزینه کاهش ارزش موجودی‌ها به این تعدیل دست زد.
همچنین فولاد مبارکه با تعدیل 190ریال، پیش‌بینی 821ریالی هر سهم خود را به 705ریال کاهش داد. این شرکت نیز دلیل تعدیل سه هزار میلیارد ریالی خود را ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در سهام بورسی اعلام کرد.
پتروشیمی خارک نیز از جمله شرکت‌هایی بود که طی یک تعدیل 327ریالی به ازای هر سهم خود، بدهی احتمالی ناشی از عدم تعلق معافیت‌های مالیاتی برای فروش صادراتی را دلیل بر این امر دانست.
یادآوری می‌شود با توقف نماد شرکت‌های بزرگی مثل پالایش اصفهان، بانک ملت، ملی مس و ... که از حجم معاملات بالایی برخوردار بودند، ارزش معاملات بورس افت شدیدی را تجربه کرد، گرچه درحال حاضر بورس تهران از ابتدای سال 5/13درصد بازدهی را شاهد بود و روزهای مثبتی را پشت سر می‌گذارد.
بازگشایی 11نماددیروز همچنین نماد 11شرکت باز شد.
پشم‌شیشه ایران، بسته‌بندی مشهد و خوراک دام‌پارس از جمله شرکت‌هایی بودند که نماد آنها برای برگزاری مجمع و تقسیم سود متوقف شده بود و دیروز دوباره به تابلو بازگشتند.
صنعتی پارس و سرمایه‌گذاری بانک ملی نیز که نماد آنها برای تعدیل پیش‌بینی و اعلام پیش‌بینی سال 88 بسته شده بود روز گذشته روی تابلو رفتند. قیمت سرمایه‌گذاری بانک ملی پس از تغییر مثبت 141ریالی به یک هزارو 60ریال رسید.
نماد پگاه اصفهان، پلاسکوکار سایپا و پتروشیمی شیراز نیز پس از تعدیل پیش‌بینی سال 87 باز شد. براین اساس پتروشیمی شیراز با افزایش 433ریالی برای قیمت هر سهم توانست قیمت یک هزارو 162ریالی را روی تابلوی بورس ثبت کند.
نماد سرمایه‌گذاری پتروشیمی نیز که با 128ریال تغییر مثبت 707ریال قیمت خورد از نمادهایی بود که دیروز روی تابلو جای گرفت.
نماد این شرکت برای تعدیل پیش‌بینی سال 88 و اعلام پیش‌بینی سال 89 متوقف شده بود. دیروز همچنین نمادهای فروسیلیس و تولید محورخودرو که هر کدام برای اعلام پیش بینی 88 و تعدیل پیش‌بینی 87 بسته شده بودند به تابلو بازگشتند. قیمت محور خودرو با 10ریال کاهش به 880ریال روی تابلو رسید.
-----------------------------------------------------

  
  
<      1   2