سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :46
کل بازدید :553525
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/30
9:19 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تعدیل در برخی از نمادها





دیروز نمادهای لنت ترمز با پیش‌بینی 669ریالی، مس ایران با پیش‌بینی یک هزارو 215ریالی و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با پیش‌بینی سود 204ریالی و پردیس با پیش‌بینی 154ریالی بسته شدند که پیش‌بینی می‌شود هر کدام به ترتیب کمتر از 600، یک هزارو 90 و 182 و 138ریال تعدیل داشته باشند.
نماد فولاد خراسان نیز که سود هر سهم آن 473پیش‌بینی شده تعدیل 276ریالی را در دست دارد.
اما به نظر می‌رسد نماد نسوز ایران با پیش‌بینی 384ریالی و بانک ملت با پیش‌بینی 185ریالی، پالایش اصفهان با پیش‌بینی یک هزارو 900ریالی، کاشی حافظ با پیش‌بینی 294ریالی و نساجی بروجرد با پیش‌بینی 57ریالی هر یک به ترتیب تعدیلی بیش از 425، 205، دو هزارو 100 و 325 و 90ریال را به همراه داشته باشند.
همچنین نماد کشتیرانی در حالی برای اعلام پیش‌بینی سال مالی منتهی به پایان خردادماه 89 بسته شد که آخرین پیش‌بینی سود هر سهم آن 319ریال بود و به نظر می‌رسد حدود 425ریال تعدیل داشته باشد.
نماد زامیاد نیز برای اعلام پیش‌بینی سال 88 بسته شد که به نظر می‌رسد سودی معادل 417 را برای این سال پیش‌بینی کند.
سیمان سفید نی‌ریز و کاشی سعدی هم از جمله شرکت‌هایی بودند که دیروز نمادشان متوقف شد.
با توجه به اینکه شرکت‌ها در آستانه برگزاری مجامع سال مالی 87 و آماده کردن صورت‌های مالی قرار دارند تغییراتی را در صورت‌های مالی خود خواهند داد. اما به طور کلی این تغییرات بیشتر تحت تاثیر سه عامل شکل گرفته است.
براین اساس که برخی شرکت‌ها که پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه‌ای را ارائه داده بودند در حال حاضر به فکر تغییرات مثبت در پیش‌بینی‌های خود هستند.

و اما دسته سوم شرکت‌هایی هستند که به صورت تعمدی پیش‌بینی سود خود را کاهش داده تا سود کمتری در مجمع آنها تقسیم شود.
این شرکت‌ها اغلب شرکت‌هایی هستند که به دلایل مختلف با سهامدارانی که تقسیم سود بیشتری طلب می‌کنند مواجه‌اند. به طور مثال شرکت‌هایی که سهامشان در اختیار کارگزاری سهام عدالت است تمایل به نگهداری بخشی از سود خود تحت عنوان ذخایر مختلف در حساب‌ها دارند. وضعیتی که به نظر می‌رسد طی روزهای آینده نیز شاهد آن باشیم.
به طور مثال فولاد خراسان که پیش‌بینی 473ریالی خود را اعلام کرده بود با 107ریال تعدیل منفی به ازای هر سهم به عنوان هزینه کاهش ارزش موجودی‌ها به این تعدیل دست زد.
همچنین فولاد مبارکه با تعدیل 190ریال، پیش‌بینی 821ریالی هر سهم خود را به 705ریال کاهش داد. این شرکت نیز دلیل تعدیل سه هزار میلیارد ریالی خود را ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در سهام بورسی اعلام کرد.
پتروشیمی خارک نیز از جمله شرکت‌هایی بود که طی یک تعدیل 327ریالی به ازای هر سهم خود، بدهی احتمالی ناشی از عدم تعلق معافیت‌های مالیاتی برای فروش صادراتی را دلیل بر این امر دانست.
یادآوری می‌شود با توقف نماد شرکت‌های بزرگی مثل پالایش اصفهان، بانک ملت، ملی مس و ... که از حجم معاملات بالایی برخوردار بودند، ارزش معاملات بورس افت شدیدی را تجربه کرد، گرچه درحال حاضر بورس تهران از ابتدای سال 5/13درصد بازدهی را شاهد بود و روزهای مثبتی را پشت سر می‌گذارد.
بازگشایی 11نماددیروز همچنین نماد 11شرکت باز شد.
پشم‌شیشه ایران، بسته‌بندی مشهد و خوراک دام‌پارس از جمله شرکت‌هایی بودند که نماد آنها برای برگزاری مجمع و تقسیم سود متوقف شده بود و دیروز دوباره به تابلو بازگشتند.
صنعتی پارس و سرمایه‌گذاری بانک ملی نیز که نماد آنها برای تعدیل پیش‌بینی و اعلام پیش‌بینی سال 88 بسته شده بود روز گذشته روی تابلو رفتند. قیمت سرمایه‌گذاری بانک ملی پس از تغییر مثبت 141ریالی به یک هزارو 60ریال رسید.
نماد پگاه اصفهان، پلاسکوکار سایپا و پتروشیمی شیراز نیز پس از تعدیل پیش‌بینی سال 87 باز شد. براین اساس پتروشیمی شیراز با افزایش 433ریالی برای قیمت هر سهم توانست قیمت یک هزارو 162ریالی را روی تابلوی بورس ثبت کند.
نماد سرمایه‌گذاری پتروشیمی نیز که با 128ریال تغییر مثبت 707ریال قیمت خورد از نمادهایی بود که دیروز روی تابلو جای گرفت.
نماد این شرکت برای تعدیل پیش‌بینی سال 88 و اعلام پیش‌بینی سال 89 متوقف شده بود. دیروز همچنین نمادهای فروسیلیس و تولید محورخودرو که هر کدام برای اعلام پیش بینی 88 و تعدیل پیش‌بینی 87 بسته شده بودند به تابلو بازگشتند. قیمت محور خودرو با 10ریال کاهش به 880ریال روی تابلو رسید.
-----------------------------------------------------