سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... می دانم برترین توشه رهرو به سوی تو، اراده استوار و فروتنی یاری خواهانه است و اینک، قلبم با اراده ای استوار و فروتنی متواضعانه با تو رازگویی می کند . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش هنگام رفتن نزد منصور، خلیفه عبّاسی ـ]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :24
بازدید دیروز :46
کل بازدید :553522
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/30
8:26 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل بنیادی فولاد خراسان
سود ساخته شده هر سهم این شرکت برای سال مالی 87 به مبلغ 276 ریال اعلام گشته است و نسبت به آخرین پیش بینی شرکت به مبلغ 473 ریال 197 ریال کاهش نشان می دهد که حدود 100 ریال از این کاهش مربوط به در نظر گرفتن ذخیره کاهش ارزش بابت موجودی ها بوده و مابقی مبلغ نیز عمدتا به دلیل کاهش مقدار تولید نسبت به پیش بینی و افزایش هزینه ها محقق نشده است.

بدین ترتیب با در نظر گرفتن ذخیره توسط شرکت امکان تقسیم سود نیز برای سال مالی 87 کم شده و احتمالا 200 ریال به ازاء هر سهم بین صاحبان سهام تقسیم خواهد شد.

پیش بینی درآمد هر سهم این شرکت برای سال مالی 88 به مبلغ 172 ریال می باشد که با فرض فروش 650 هزار تن محصول با میانگین نرخ 575 تومان به ازاء هر کیلو محاسبه شده است که هم اکنون نرخ ها نزدیک به 500 تومان به ازاء هر کیلو است و انتظار کاهش فروش نسبت به پیش بینی برای سال جاری وجود دارد

اما از سویی دیگر کاهش نرخ خرید مواد اولیه نیز هزینه های شرکت را پایین خواهد آورد اما در مجموع پیش بینی می شود که با نرخ کنونی مواد اولیه و محصول تغییر در سود شرکت برای سال جاری نسبت به پیش بینی حاصل نگردد و از سویی نیز می توان برآورد نمود که نقطه سربه سر شرکت برای فروش محصول با نرخهای کنونی مواد اولیه 470 تومان به ازاء هر کیلو میباشد.

مجموع حقوق صاحبان سهام این شرکت به ازاء هر سهم 1512 ریال است که با وضعیت فعلی تولید و فروش انتظار می رود قیمت سهام شرکت به مجموع حقوق صاحبان سهام نزدیک گردد اما خریدهای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در بازار که هم اکنون نزدیک به 44 درصد از سهام را در اختیار دارد باعث شده است تا قیمت سهام این شرکت چندان افت نداشته باشد و به نظر می رسد که این صندوق قصد دارد تا درصد سهام خود را در این شرکت به بالای 50 درصد برساند.

 

سود سهام فولاد مبارکه تعدیل می شود
با فرض اینکه شرکت چادر ملو در مجمع خود 70 درصد از سود محقق شده را تقسیم کند فولاد مبارکه می تواند 30 میلیارد تومان نقدینگی از این محل بدست آورد

با نزدیک شدن به فصل مجامع اغلب شرکت های بورسی و تقسیم سود نقدی در این مجامع Eps بسیاری از شرکت هایی که اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت ها کرده اند دستخوش تغییراتی می شود که بعضاً این تغییرات مثبت می باشد.

یکی از کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: یکی از شرکت هایی که می توان نسبت به تعدیل سود سال مالی 88 آن از محل سود حاصل از سرمایه گذاری ها امیدوار بود سهام فولاد مبارکه اصفهان می باشد چرا که این شرکت با توجه به سرمایه گذاری در سهام شرکتهای چادر ملو، گل گهر و معادن و فلزات قادر است نقدینگی قابل توجهی را از محل سود تقسیمی این شرکت ها در مجمع بدست آورد.

وی افزود: با فرض اینکه شرکت چادر ملو در مجموع خود 70 درصد از سود محقق شده را تقسیم کند فولاد مبارکه می تواند 30 میلیارد تومان نقدینگی از این محل بدست آورد و از سوی دیگر انتظار برای ورود نقدینگی در حدود 35 میلیارد تومان از محل سود تقسیمی در مجامع گل گهر و توسعه معادن و فلزات نیز وجود دارد که در این صورت رقمی بالغ 65 میلیارد تومان نقدینگی نصیب شرکت فولاد مبارکه خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزایش 16 درصدی تعرفه واردات ورق فولادی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که می تواند بر Eps شرکت های فولادی تاثیر مثبت داشته باشد و سبب رشد سود اعلامی آنها به سازمان شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: واگذاری سهام فولاد مبارکه به صندوق ضمانت صادرات ایران به جهت واگذاری به عنوان جوایز صادر کنندگان نمونه هیچگونه خطری برای سهام این شرکت ایجاد نمی کند چرا که شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان در حال حاضر خریدار بلوک های سهام واگذار شده این شرکت به صندوق ضمانت صادرات می باشد.

__________________