سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ سخنی نزد خداوند، محبوب تر از گفتار«لا اله الا اللّه» نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :28
کل بازدید :553107
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/17
2:18 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

پتروشیمی مارون

این شرکت ظرفیت تولید 516 هزار تن اتیلن ، 300 هزار تن پلی اتیلن ، 300 هزار تن پلی پروپیلن و 443 هزار تن اتیلن گلایکول ، بنزین پیرولیز و دیگر محصولات را داراست
در مجموع تولیدات این شرکت به حدود 1.8 میلیون تن می رسد که حدود 900 هزار تن آن محصول قابل فروش است و مابقی محصولات میانی است.
اگر قیمت متوسط محصولات قابل فروش شرکت را حدود 1200 دلار فرض کنیم فروش شرکت حدود 1080 میلیون دلار می شود بعبارتی فروش سالیانه شرکت با فرض دلار 950 تومانی بالغ بر 1000 میلیارد تومان خواهد شد
پتروشیمی مارون در منطقه ماهشهر واقع است و خوراک آن تماما گاز است انتظار داریم که با توجه به قیمت های مناسب گاز در این منطقه ، حاشیه سود خالص این شرکت حدود 50% باشد.
با عنایت به فروش حدود 1000 میلیارد تومانی این شرکت و حاشیه سود خالص 50 درصدی آن سود سالیانه آن حدود 500 میلیارد تومان می شود که با فرض تقسیم 80 درصدی سالیانه 400 میلیارد تومان عاید سهامداران آن خواهد شد
سرمایه گذاری غدیر حدود 7% این شرکت را در اختیار دارد و میتواند از محل این سرمایه گذاری سالیانه 28-30 میلیارد تومان بدست آورد که تاثیرات سود آوری آن با سرمایه 600 میلیارد تومانی حدود 5 تومان به ازاء هر سهم می باشد

--------------------------------------------

 

شاهد از ارزنده ترین سهام بورس ماست که توسط عمده سهامدارش هم به خوبی حمایت میشه.یکی از دلایلی که الان باعث عدم صعود مناسب سهم میشه اینه که بازار فعلا" به صنعت ساختمان بد اقبال شده(به خاطر سیاستهای خصمانه دولت نسبت به بازار مسکن)
اما اگر روزی اقبال به ساختمانیها برگرده قویا" معتقدم که شاهد پیشرو ساختمانیها خواهد بود(آقا اشکان)
تحلیل بنیادی «شاهد»


شروین شهریاری
*پرسش از آقای انوشیروان حسینی از طریق پست الکترونیک: وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری شاهد را با توجه به رشد سودآوری و p/e مناسب چگونه ارزیابی می‌کنید؟


رشد سودآوری اخیر سرمایه‌گذاری شاهد عمدتا ناشی از فروش پروژه ملارد بوده که باعث شناسایی درآمد قابل‌توجهی در صورت سود و زیان سال مالی گذشته و سال مالی جاری شده است. اما از نگاه بنیادی، در مورد شرکت‌های ساختمانی نیز همانند شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید به‌ جای تمرکز بر eps به مطالعه خالص ارزش دارایی‌ها بپردازیم. در حقیقت مساله مهم در شرکت‌های ساختمانی ارزش نهفته در دارایی‌های شرکت است که به بهای تمام شده در سمت راست ترازنامه ثبت شده و این قابلیت را دارند که در دوره‌های آتی و با تحقق فروش پروژه‌ها (به ارزش بازار) در صورت سود و زیان شناسایی شوند. با همین رویکرد برای ارزش‌گذاری «ثشاهد»، از جدول برآورد بهای تمام شده و فروش پروژه‌ها که اخیرا به بازار اعلام شده استفاده می‌کنیم.
در خصوص ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت:
1 - برآورد مبلغ کل فروش و بهای تمام شد? پروژه‌ها با استفاده از گزارش اخیر شرکت پس از کسر سهم فروش پروژه ملارد در سال مالی گذشته (منتهی به 31 خرداد 87 ) محاسبه شده است.
2 - در محاسبه فوق، ارزش بازار سایر سرمایه‌گذاری‌های بورسی و خارج بورسی به منظور رعایت جانب احتیاط معادل بهای تمام شده در نظر گرفته شده است. مطالعه اجمالی گزارش پیش‌بینی درآمد شاهد نیز نشان می‌دهد که درآمد نقدی زیر مجموعه‌های خارج بورسی در سال مالی گذشته نسبت به سال قبل حدود 50درصد افت نشان می‌دهد. زیرمجموعه‌های بورسی نیز عمدتا زیان‌ده هستند (پلی‌اکریل ایران و لیفتراک‌سازی سهند).
3 – سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران در حال حاضر به طور میانگین حدود 25‌درصد پایین تر از nav در حال معامله است. مقایسه خالص ارزش دارایی‌های محاسبه شده برای «ثشاهد» با قیمت هر سهم و نیز p/e مناسب کنونی در آستانه تقسیم سود نقدی باعث می‌گردد که شاهد در گروه سهام کم ریسک طبقه بندی شود.

-------------------------------

اخباری در خصوص کالسیمین :

با توجه به زلزله هفته های گذشته و تعطیلی خط تولید سرب و روی قشم که از زیر مجموعه های شرکت محسوب می شود و همینطور کاهش قیمت های جهانی روی ، پیش بینی می شود روند سهم در میان مدت کاهشی بوده واحتمالا شرکت عایدی خود را تا محدوده 1400 ریال تقلیل نماید . اولین سطح حمایت سهم در محدوده 5400 ریال خواهد بود .


سرمایه گذاری ملی :

با توجه به اینکه در آخرین پرتفوی ارسالی شرکت ، زیان انباشته حاصل از سرمایه گذاریهای شرکت تغییر چندانی نداشته است پیش بینی می شود که روند قیمتی سهم درمیان مدت نیز با تغییر خاصی روبرو نباشد . اولین سطح حمایت سهم در این مقطع محدوده 710 ریال شناسایی شده است که در صورت عبور امکان کاهش تا 650 ریال نیز وجود دارد.


پتروشیمی خارک :

با توجه به اینکه شاهد برگشت روند قیمت سهم و عبور از محدوده 15700بودیم پیش بینی می شود در صورت توفیق عبور سهم از محدوده 16300ریال سهم افزایش قیمتی تا محدوده 17700ریال را تجربه نماید .کارشناسان با توجه به خرید های انجام شده روی نماد در محدوده16000ریال انتظار عبور سهم از سطح مقاومت 16300ریال را در کوتاه مدت دارند . البته با توجه به وابستگی آن به قیمت های متانول ، توجه به روند قیمت های این محصول نیز ضروری به نظر می رسد که اکنون وضعیت قابل قبولی دارد .


پلی اکریل :

با توجه به اینکه نماد این شرکت تقریباً 2 سال متوقف بوده است و شرکت تا کنون هیچ یک از طرح های توسعه ای پیش بینی شده گذشته خود را به مرحله اجرایی نرسانده است و همچنین با مشکلاتی چون پایین تر بودن قیمت محصولات وارداتی مشابه نسبت به تولیدات شرکت و بهای تمام شده بالای محصولات شرکت ناشی از هزینه های سربار بالا به همراه زیان انباشته شرکت ، موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری در این شرکت گشته است .

پیش بینی می شود سهام این شرکت با توجه به مشکلات فوق در میان مدت و بلند مدت از اقبال و رشد مناسبی برخوردار نبوده و کارشناسان خروج از آن را با کنترل روند عرضه و تقاضا و در روند مثبت مناسب تر ارزیابی می کنند .

دلایل تعدیل26 درصدی پیش‌بینی درآمد هر سهم «حکشتی»

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دلایل تعدیل26 درصدی پیش‌بینی هر سهم برای سال مالی منتهی به 31/03/87 را اعلام کرد.




بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران «سهامی عام» مورخ 28/05/87 سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 31/03/87 را مبلغ 737 ریال اعلام کرده بود که مبلغ 931 ریال محقق شد.

بر اساس این گزارش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران «سهامی عام» با ارسال نامه ای به سازمان بورس دلایل تعدیل 26 درصدی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31/03/87 را به شرح ذیل اعلام کرد.

1- افزایش نرخ کرایه حمل محصولات فله به میزان 99 درصد در ماه‌های پایانی سال سال مالی 87-86.

2- افزایش مقدار حمل محصولات کانتینریبه میزان 110 درصد خصوصاً در خط جدید آسیا به اروپا.

3- افزایش درآمدهای عملیاتی به میزان 111 درصد و غیر عملیاتی به میزان 67 درصد

4- کاهش بهای تمام شده به میزان 3/3 درصد نسیت به پیش بینی.

5- کاهش هزینه‌های عمومی و اداری.

همچنین راه‌اندازی سیستم آن‌لاین درآمد حمل کانتینر(iics) به منظور شناسایی و ثبت درآمدهای عملیاتی کانتینر ناشی از پراکندگی فعالیت در گستر جهان، دریافت تصمیمات تقسیم سود در شرکت‌های تحت کنترل و با توجه به مراتب فوق رشد 26 درصد درآمد هر سهم ناشی از عمل کرده 12 ماهه منتهی به 31/03/87 نسبت به عمل کرد 11 ماهه و افزایش حاشیه سود، پوشش 105 درصد درآمدهای پیش‌بینی شده و درنتیجه تعدیل درآمد هر سهم را به دنبال داشته است.


ماشین سازی اراک :

بررسی ها روی روند قیمتی سهم نشان می دهد احتمالاً قیمت بتواند در مرحله اول تا محدوده 450ریال که یک سطح مقاومتی برای ان محسوب می شود رشد را تجربه نماید . کارشناسان همچنین محدوده 380ریال را برای سهم در این مقطع یک سطح حمایت قوی محسوب می نمایند اما در مجموع اعتقاد دارند شرکت از نظر بنیادی وضیت قابل قبول و مناسبی نداشته و از ریسک نسبتاً بالایی برخوردار است و با نزدیک شدن به محدوده 500ریال افزایش حجم عرضه ها روی نماد دور از انتظار نیست .

---------------------------------------------

 
شایعات در مورد تراکتورسازی ...

تحلیل خبر

شنیده می شود که تراکتور سازی ایران در گزارش 6 ماه باتعدیل مثبت مواجه است .

در تحلیل این شایعه باید گفت که به نظرنمی رسد تایرا در گزارش 6 ماهه با تعدیل مواجه باشد .

روند تولید و فروش این شرکت طی سال های گذشته حاکی از آن است که تایرا در پوشش فروش خود مشکل داشته و نمی تواندبه طور کامل پیش بینی های خود را محقق کند . زیان امسال کشاورزان و خشکسالی نیز به این امر دامن خواهد زد .

در مود صادرات نیز نمی توان چندان به ان دل خوش بود چرا که وزن بالایی را در فروش تایرا ندارد . از این رو و با توجه به تاثیر سود غیرعملیاتی در تراکتور سازی ایران ، تعدیل شرکت در گزاش 6 ماهه بعید است .


گروه تحلیل گری بتا سهم

مهر ماه 87

  
  
<      1   2   3