سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان با برادران مسلمانش [نیرومند و] افزونمی شود . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :34
بازدید دیروز :92
کل بازدید :553073
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/15
6:49 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----

خروج 70 درصدی سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از بورس

شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در نظر دارد بر اساس تصمیمات هیات مدیره 70 درصد سهام شرکت‌های بورسی خود را فروخته و استراتژی سرمایه‌گذاری‌اش را در خارج از بورس متمرکز کند تا بتواند در پنج سال آینده به یکی از سه شرکت برتر بورس تبدیل شود.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با بیان مطلب بالا گفت:" این شرکت درنظر دارد تا 70 درصد از سهام خود را به تدریج از بورس خارج کرده و در پروژه‌های خارج از بازار سهام سرمایه‌گذاری و 30 درصد باقی‌مانده سهام را در بورس اوراق بهادار نگه‌داری کند."

کاظم حیان ادامه داد: "شرکت ایران- فرانسه که از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن است در بورس فعال خواهد بود اما وظیفه انجام پروژه‌های خارج از بورس بر عهده شرکت ایران- ایتالیا است."

وی سود پیش‌بینی شده شرکت برای سال جاری را 204 ریال اعلام کرد و افزود: "باتوجه به وضعیت موجود، این مبلغ با تعدیل منفی همراه خواهد شد که این موضوع در حال بررسی است و گزارش حسابرس در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد."

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن گفت: "در حال حاضر سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در 91 شرکت بورسی دارای سهام است که درصد مالکیت سهام در شرکت‌های مختلف بین 86 درصد تا زیر یک درصد است. فروش سهام این شرکت‌ها بستگی به شرایط بازار دارد اما انتظار می‌رود که در سال جاری حداقل پنج میلیارد تومان از سهام شرکت‌های بورسی واگذار شود. البته باتوجه به بدهی 100 میلیارد تومانی شرکت به بانک صنعت و معدن که مربوط به سود سهام است، امکان فروش 20 میلیارد تومان از سهام در بازار وجود دارد."

وی قیمت تمام شده سهام را 240 میلیارد و ارزش روز آن‌ها را 160 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: "باتوجه به آن‌که سال مالی شرکت 31 شهریور است، هنوز پیش‌بینی سود (eps) سال مالی 89-88 انجام نشده است. به علاوه هنوز سودی برای سال مالی جاری تقسیم نشده، چرا که به طور معمول سود شرکت‌ها در شش ماه دوم سال تقسیم می‌شود.

حیان از سود انباشته 30 میلیارد تومانی شرکت خبر داد و تصریح کرد: "براساس تصمیم هیأت مدیره به تدریج از بازار اولیه خارج شده و به سمت پروژه‌های جدید حرکت می‌کنیم تا بتوانیم سود مناسبی را از محل این سرمایه‌گذاری‌ها به دست آوریم. مکانیسم حضور و سرمایه‌گذاری شرکت در پروژه‌های مختلف هم حضور حداکثر 20 درصدی با دو شرط اساسی حضور نماینده شرکت تا پایان پروژه‌ و فروش سهام در پایان طرح است. با این شرایط که بقیه سهام‌داران موظفند در مزایده شرکت کرده و سهام واگذار شده سرمایه‌گذاری صنعت و معدن را خریداری کنند."

وی توضیح داد: "با این اوصاف سعی شده تا نقش کمکی دولت را در پروژه‌ها ایفا کرده و به عنوان نماینده شرکت ایجاد شده، از بانک صنعت و معدن تسهیلات دریافت کنیم. در همین راستا نیز تا هفته آینده شرکت مشترک ایران و سوئیس تأسیس خواهد شد که تا 20 درصد آن متعلق به سرمایه‌گذار خصوصی و 80 درصد دیگر نیز متعلق به سرمایه‌گذاری صنعت و معدن است. به علاوه جهت انجام کارهای بازرگانی هم از بیمه ساچه ایتالیا یک خط اعتباری دریافت کرده‌ایم."

وی با اشاره به اینکه آورده سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در پروژه‌ها نقدی است، ادامه داد: "سقف حضور شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن پنج میلیارد تومان است. در حال حاضر این مبلغ سه میلیارد تومان است که به زودی افزایش می‌یابد. در همین راستا رییس کل بانک مرکزی هم قول مساعدت و صحبت با بانک را داده تا وام‌هایی را در اختیار سرمایه‌گذاری صنعت و معدن قرار دهد."
چرخش استراتژی‌های شرکت
حسین بوستانی، مدیر طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن نیز از تغییر استراتژی شرکت خبر داد و افزود: "در نظر داریم تا در بخش‌های صنایع فلزی، صنایع غذایی، بسته‌بندی محصولات کشاورزی و بازیافت لاستیک فرسوده و مباحث محیط زیستی وارد شویم. از میان دو طرح u-pvc و یکی از طرح‌های کامپوزیت مورد موافقت هیأت مدیره قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است."

----------------------------                
8سرمایه با سود سرشار

میوه‌های دوستدار قلب


  
  
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر خبر داد:
پیش‌بینی سود700 ریالی برای هر سهم در سال 89
ورود غدیر به فعالیت‌های مالـی و تجـاری

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با بیان اینکه در سال جاری eps شرکت 461 ریال خواهد بود پیش‌بینی کرد که این میزان در سال 89 به 700 ریال خواهد رسید.


به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن معماری ـ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ـ در نخستین کنفرانس خبری خود در سال جدید و بعد از برگزاری مجمع سالیانه به تشریح اهداف و برنامه‌های شرکت پرداخت و با بیان اینکه در مجمع شرکتeps چهارصد و شصت و یک ریالی به سهامداران وعده داده شده است، گفت: برای سال 89 پیش‌بینی برای تحقق eps ، حداقل 700 ریال خواهد بود که این نکته در مجمع عمومی منتشر نشد اما حداقل 700 ریال سود که حدود 430 میلیارد تومان است برای سال مالی 89 پیش‌بینی شده است و پیش‌بینی می‌شود که این سود برای سال مالی89 محقق شود.

وی افزود: در غدیر آهنگ سالیانه eps بین 20 تا 25 درصد رشد را شامل می‌شود اما از آنجا که آینده مالی جهان را نمی‌توان پیش‌بینی کرد به همین قواعد بسنده کردیم در سال 89 ، 700 ریال حداقل eps را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ورود غدیر به فازها و فعالیت‌های جدید را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شرکت غدیر در سالهای 83 و 84 عمدتا از راه فعالیت در بازار ثانویه و در سال 85 و 86 از راه بازار اولیه توانست سود خود را محقق کند ولی در سال جدید فعالیت در حوزه خدمات اعم از مالی و تجاری از محوریت اصلی فعالیت غدیر خواهد بود که در کنار فعالیت در بازار اولیه ادامه خواهد داشت.

معماری با بیان اینکه از این پس چندان به ارایه سود غیرعملیاتی علاقه‌ای نداریم خاطرنشان کرد: از این پس در بازار ثانویه حضور فعال خواهیم داشت و در بازار اولیه پر قدرت حرکت خواهیم کرد و در کنار آن حوزه سوم یعنی خدمات را در غدیر شکل می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت غدیر وارد شدن در حوزه ict ، it و نانوتکنولوژی را از سایت‌های جدید شرکت دانست و گفت: با این سیاست به سمت نوآوری برای آینده پیش‌ می‌رویم از سوی دیگر غدیر محوریت هدایت و تنظیم نانوتکنولوژی در کشور را عهده‌دار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رویکرد جدید در بخش خدمات دو محور اصلی دارد که شامل خدمات مالی است و چهار حوزه بانکی، لیزینگ، بیمه و خدمات تبادل ارز را شامل می‌شود.

معماری توضیح داد: در زمینه عملیات بانکی، حوزه خارج از کشور را فعال کرده و به سمت فعالیت بانکی در غدیر در حال پیشروی هستیم در حوزه بیمه نیز بیمه سپهر تاسیس و در حال گسترش است.

وی در ادامه به فعالیت در زمینه خدمات تجاری اشاره کرد و گفت: از اهداف غدیر تامین مایحتاج و ارزاق عمومی در کنار دولت است که این امر در جهت کنترل بازار بوده و به سودآوری شرکت کمک می‌کند. از سوی دیگر ورود به بخش گردشگری از اهداف دیگر شرکت است. زیرا با توجه به اینکه این صنعت از صنایع آینده دار بوده و در ایران و جهان ماندگار است، شرکت غدیر در این حوزه وارد شده و در زمینه راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی بین راهی برنامه‌ریزی کرده است زیرا داشتن یک زنجیره از مجتمع‌های بین راهی می‌تواند در حوزه گردشگری تایید خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

معماری در ادامه اضافه کرد: ارزش بازار غدیر با رشد 11 درصدی در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری، در رتبه دوم بعد از سرمایه‌گذاری امید قرار دارد. همچنین در بین شرکت‌ها از نظر معاملات سهام شرکت غدیر در سال گذشته با میزان 62 درصد معامله در رتبه اول بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

وی پیش‌بینی کرد: در پنج سال آینده ارزش بهای جاری غدیر به پنج هزار میلیارد تومان با سودآوری 1200 میلیارد تومان برسد.

وی به وضعیت غدیر در شرکت‌های پتروشیمی اشاره و با بیان اینکه عمده مالکیت غدیر در دو مجتمع بزرگ پردیس و زاگرس است، گفت: در مجتمع‌های پتروشیمی قصد داریم که مشارکت خارجی را جلب کنیم که برای این منظور و با کشورهای نروژ و هندوستان در حال مذاکره بوده و با جلب سرمایه‌گذاران خارجی در حال توسعه این بخش هستیم و تصور می‌کنیم که در سال جاری موفق شویم 49 درصد از سهام را در این شرکت‌ها به نحوی که مالکیت 57 درصدی را حفظ کنیم با طرف خارجی مشارکت نماییم.

معماری با اشاره به اینکه ورود شریک خارجی می‌تواند ارزآوری سهل‌تری را برای کشور داشته باشد، اظهار امیدواری کرد: با جلب مشارکت خارجی در سایر سهام پتروشیمی بتوانیم خود را توسعه داده و دارایی خود را تقویت کنیم که این سیاست در شرکت غدیر در حال پیش‌بینی است.
__________________

  
  
<      1   2