سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ساکت می گردد تا سلامت بماند و می پرسد تا بفهمد . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :84
بازدید دیروز :13
کل بازدید :553031
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/14
8:32 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
تحلیل بنیادی نیروترانس

نام شرکت
نیروترانس
p/e
3.7
نماد شرکت
بنیرو
سود سال 87
561
گروه
ماشین آلات برقی
تعداد سهامداران
2280
سرمایه(تعداد)
135.000.000
وضعیت
فعال

طرح توسعه
توسعه سالن تولید و توسعه آزمایشگاه جزو طرح های توسعه شرکت می باشد که تاریخ بهره برداری آن 87.11.30 اعلام شده است. مبلغی که تا کنون هزینه شده است 73% برای سالن و 1.5% برای آزمایشگاه از کل مبلغ پیش بینی شده می باشد که با توجه به عدم گزارش شرکت از پیشرفت این دو طرح ، با در نظر گرفتن مبلغ هزینه شده نمی توان به بهری برداری از این دو طرح در سال جاری امیدوار بود .
همچنین هیئت مدیره سایر برنامه های سال جاری را بدین شرح اعلام نموده است:
طراحی و تولید بوشینگ های جریان بالا .
طراحی و تولید بوشینگ های روغن-گاز
ایجاد رمپ روغن زنی خط بوشینگ 63 و 132 کیلو ولت
جایگزینی برخی ماشی الات مستهلک شده مانند ماشین های سیم پیچی
تولید و فروش
با توجه به حجم عمده و نقش اساسی ترانس جریان و ولتاژ فشار قوی در تولید و سود شرکت محور تحلیل خود را بر مبنای این محصول در نظر میگیریم.
در مورد تولید شرکت میتوان گفت پوشش مناسبی را در 6 ماه نخست انجام داده است بطوریکه درصد پوشش تولید آن 50 درصد می باشد . روند تولیدی شرکت در سال جاری رو به رشد بوده است بطوریکه شرکت در گزارش 3 ماهه خویش ابتدا تولید سالانه خود را 8.654 دستگاه اعلام نمود که پوشش تولید عمده در 3 ماه نخست 23% یعنی 1.982 دستگاه بوده است . هم اکنون شاهد هستیم که شرکت تولید سالانه محصول عمده خود را 9.156 دستکاه یعنی 5% افزایش را لحاظ کرده است که از نظر ما امکان اینکه تولید سالانه حتی از میزان پیش بینی شده نیز بیشتر شود بسیار بالاست.
نکته دیگر پوشش مناسب تولید شرکت در 6 ماه نخست است که موفق شده است 50%‌ از محصول عمده خود را پوشش دهد. البته نکته دیگری نیز حائز اهمیت است و آن اهمیت افزایش ظرفیت سالن تولید می باشد که البته با اینکه شرکت تاریخ بهره برداری از آن را در پایان بهمن اعلام نموده است ، سخت بتواند به آن دست یابد .باید گفت که اهمیت بیشتر این موضوع مربوط به سال 88 است.
در مورد فروش محصول عمده شرکت می توان گفت که سیاست شرکت طوری است که از فروش کل محصول تولیدی در 6 ماه نخست خودداری نموده است که از علت های احتمالی آن می تواند افزایش نرخ فروش این محصول با توجه به قراردادهای شرکت باشد.
شرکت در 3 ماه نخست سال جاری 1.982 دستگاه از محصول عمده را تولید و 1.415 دستکاه از انها را به فروش رسانید . در 3 ماهه دوم نیز شرکت 2551 دستگاه تولید نموده است که 2136 دستگاه را به فروش رسانیده است. که افزایش تولید و فروش را در 3 ماهه دوم نسبت به 3 ماهه اول شاهد هستیم. نرخ فروش این محصول نیز در بودجه سالانه شرکت در گزارش 3 ماهه تقریبا 4.05 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که نرخ فروش در 3 ماهه نخست 5.4 میلیون تومان است که موجب پوشش 28% مبلغ فروش این محصول شد. اما حال در گزارش 6 ماهه شرکت نرخ فروش سالانه این محصول تا پایان سال مالی 4.2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و این در حالیست که میانگین فروش 6 ماهه شرکت تقریبا 5.5 میلیون تومان بوده است.
در جدول های زیر جزئیات پیش بینی تولید و فروش شرکت را ملاحظه می کنید:
تولید
شرح
واحد
پیشبینی 87
6 ماهه
درصد پوشش
ترانس جریان و ولتا‍‍ژ فشار قوی
دستگاه
9.156
4.533
50

فروش
شرح
واحد
پیشبینی 87
6 ماهه
درصد پوشش
ترانس جریان و ولتا‍‍ژ فشار قوی
دستگاه
7.337
3.551
48

مبلغ فروش
شرح
واحد
پیشبینی 87
6 ماهه
درصد پوشش
ترانس جریان و ولتا‍‍ژ فشار قوی
م.ریال
308.861
196.039
63
مبلغ فروش کل محصولات
م.ریال
412.000
261.541
63


سود هر سهم سال 87
سود هر سهم سال 87 شرکت 561 ریال اعلام شده است . با توجه به توضیحات بالا و روند افزایشی تولید شرکت، تعداد کل تولیدات سال 87 این محصول را 9400 دستگاه فرض می نماییم و نرخ فروش را نیز در 6 ماه آینده 5.3 میلیون تومان برای هر دستگاه فرض می نماییم. با توجه به تولید 6 ماهه 4533 دستگاه ،میزان تولید در 6 ماه آینده 4867 دستگاه خواهد شد. با احتساب نرخ فروش 53 میلیون ریالی شرکت مبلغ فروش نهایی شرکت در 6 ماه دوم سال برابر خواهد شد با 257.951 میلیون ریال و با احتساب مبلغ فروش 196.039 در 6 ماه نخست سال جاری مبلغ فروش کل محصول عمده شرکت در پایان سال برابر خواهد شد با 453.990 میلیون ریال.
شایان ذکر است که شرکت تعدادی از محصولات خود را در سال جاری و در 6 ماهه نخست به فروش نرسانده است که برای دست بالا گرفتن محاسبات و همچنین احتمال اینکه تعدادی از محصولات برای فروش در سال آینده در نظر گرفته شده است از لحاظ کردن آنها در محاسبات خویش صرف نظر نموده ایم.
سایر محصولات شرکت را نیز با توجه به نسبت پایین آنها نسبت به محصول عمده به اندازه مبلغ لحاظ شده در بودجه شرکت در نظر میگیریم. با توجه به توضیحات بالا مبلغ فروش کل محصولات در پایان سال برابر خواهد شد با :557.129 میلیون ریال
با در نظر گرفتن درصد سود به فروش 19 درصدی، سود خالص شرکت در پایان سال برابر خواهد شد با 105.854 میلیون ریال که سود هر سهم 784 ریالی را نشان می دهد .
البته سود فوق در بهترین حالت و در شرایط بسیار ایده آل و با نگرشی بسیار خوشبینانه در نظر گرفته شده است که رسیدن به آن مشکل می باشد. بطور کلی می توان به سودی در محدوده 640- 670 ریالی امید بیشتری داشت.
روند قیمتی سهم
خرید فروش سهم
با توجه به شرایط کنونی بازار و عدم بازدهی شرکت های بزرگ و صف فروش طولانی این شرکت ها شرکت های کوچکتری که در گذشته مورد توجه کمتری قرار داشتند هم اکنون با وضعیت بهتری مواجه شده اند. البته به نظر ما ورود به چنین شرکت هایی با ریسک بالایی همراه است و علت آن وابستگی بسیار شدید این سهم ها به سهامدار عمده خویش می باشند که در صورت عدم حمایت دچار ریزش خواهد شد.
در مورد سهم همانطور که در بالا نیز مطالعه فرمودید از لحاظ فاندامنتالی سهم دارای وضعیت مناسبی می باشد و احتمال تعدیل های مثبت شرکت در گزارش های آتی بسیار بالاست . لذا در شرایط کنونی و با توجه به جو کنونی بازار و همچنین در نظر گرفتن ریسک و بازده ، خرید در قیمت کنونی منطقی به نظر می رسد ولی به سهامداران فعلی سهم توصیه می کنیم، سهام خود را با در نظر گرفتن شرایط بازار در محدوده 2290-2220 و در صورت پذیرش ریسک بالاتر، فروش در محدوده قیمتی 2442-2600 منطقی به نظر می رسد.

سهیل حسینی
گروه تحلیل گری بتا سهم
آبان ماه 87

  
  
تحلیل بنیادی «وبوعلی»

شروین شهریاری
درخواست از خواننده‌ای بدون ذکر نام: تحلیلی از وضعیت سرمایه‌گذاری بوعلی با توجه به افت شدید قیمتی و تداوم صف فروش ارائه کنید.



پاسخ:‌ برای ارزیابی تحلیلی سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری، معتبرترین روش، تخمین و ارزیابی NAV (خالص ارزش دارایی‌ها) است. به این منظور، همانطور که پیشتر در همین ستون مبانی نظری آن تشریح شده، باید مازاد ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به بهای تمام شده را با حقوق صاحبان سهام جمع و حاصل را بر تعداد سهام شرکت تقسیم کرد. محاسبات مربوطه در جدول زیر نمایش داده شده است:
 

در مورد وضعیت شرکت و ارقام جدول فوق باید به چند نکته توجه داشت:
1 - ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خارج بورسی معادل بهای تمام شده در نظر گرفته شده است که این مساله احتیاط زیادی را در برآورد NAV منعکس می‌کند. با ارزش‌گذاری دارایی‌های خارج بورسی، محاسبه انجام شده دستخوش تغییراتی در جهت افزایش NAV خواهد شد. به ویژه آنکه در سرمایه‌گذاری‌های خارج بورسی مالکیت 7‌درصدی پتروشمیران و سرمایه‌گذاری 12‌میلیارد تومانی در زمین و مستغلات که مطمئنا ارزش روز بالاتری نسبت به بهای تمام شده دارند، جلب توجه می‌کند.
2 – شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی پیش‌بینی درآمد خود برای سال مالی اخیر (منتهی به 31 شهریور 87) را 125 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است. بررسی اولیه نشان می‌دهد این پیش‌بینی درآمد به احتمال زیاد در سال مالی گذشته محقق نشده است. علت این مساله به دو عامل مربوط می‌شود: نخست اینکه صورت وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بورسی شرکت نشان می‌دهد که ارزش بازار اکثر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نسبت به بهای تمام شده کمتر بوده و این مساله باعث تحمیل اخذ ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها طی سال‌های متوالی مالی اخیر شده است. مطابق صورت وضعیت سبد سرمایه‌گذاری‌های بورسی، ارزش روز این دارایی‌ها در پایان شهریور 87 حدود 6/33‌ میلیارد تومان کمتر از بهای تمام شده آنها بوده است. این در حالی است که کل ذخیره کاهش اخذ شده جهت سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صورت‌های مالی حسابرسی شده سال قبل، بالغ بر 1/20‌میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر، پیش‌بینی اخذ ذخیره کاهش ارزش در بودجه «وبوعلی» برای سال مالی گذشته حدود 5/11میلیارد تومان بوده است.
بنابراین سرمایه‌گذاری بوعلی علاوه بر میزان مورد اشاره، احتمالا باید حدود 2میلیارد تومان دیگر را به عنوان ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در هزینه دوره شناسایی کند.
از سوی دیگر پیش‌بینی 5/14میلیارد تومانی در سرفصل فروش سرمایه‌گذاری‌ها نیز احتمالا در سال مالی گذشته محقق نشده است، زیرا تا پایان مرداد ماه حدود 5/10میلیارد تومان درآمد در این سرفصل تحقق یافته و عملکرد خرید و فروش سهام در شهریور ماه نیز حاکی از تحقق 50میلیون تومان سود ناشی از خرید و فروش سهام است.
بدین ترتیب «وبوعلی» حدود 4میلیارد تومان درآمد کمتر از بودجه ارائه شده در این سرفصل را در عملکرد مالی سال گذشته ثبت کرده است.
با لحاظ کردن اثر دو مورد مذکور و با فرض عدم تغییر
با اهمیت در سایر اقلام سود و زیان نسبت به پیش‌بینی بودجه اخیر، سود خالص بوعلی در سال مالی گذشته با 6 میلیارد تومان کاهش از 10 میلیارد تومان (در آخرین پیش‌بینی) به چهار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت که به معنای تحقق 50EPS ریالی خواهد بود.
البته برای اظهار نظر دقیق در این مورد باید به انتظار انتشار گزارش‌های 12 ماه شرکت بمانیم. شایان ذکر است در محاسبه حقوق صاحبان سهام در جدول فوق رقم 4 میلیارد تومان به عنوان سود سال مالی اخیر در نظر گرفته شده است.
3 - با توجه به فاصله قابل توجه قیمت سهم از NAV و نیز اقدامات مناسب هیات‌مدیره جدید در راستای افزایش سودآوری ناشی از خرید و فروش سهام، این انتظار وجود دارد که سرمایه‌گذاری بوعلی، پس از پالایش حساب‌های خود به وسیله «اخذ ذخیره کاهش ارزش»، سود هر سهم را در سال‌های آینده افزایش دهد که در این صورت می‌توان با دیدگاه بلند مدت به آینده «وبوعلی» امیدوار بود. گفتنی است سرمایه‌گذاری بوعلی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی جاری (منتهی به 31 شهریور 88) را 159 ریال اعلام نموده است.
__________________
پیش بینى جدید میزان سود سهام شرکت سیمان بهبهان در سال ??
شرکت سیمان بهبهان درآمد هر سهم را مبلغ ???? ریال پیش بینى کرد که ?? درصد افزایش سود دارد. سرویس بورس: سازمان بورس و اوراق بهادار روز ??/?/?? گزارش پیش بینى درآمد هر سهم شرکت سیمان بهبهان را منتشر کرد. براساس این گزارش درآمد هر سهم این شرکت براى سال مالى ??/??/?? با سرمایه ?/? میلیارد تومان مبلغ ???? ریال است. این شرکت پیش بینى درآمد هر سهم سال مالى منتهى به ??/??/?? را در تاریخ هاى ??/??/،?? ?/?/،?? ??/?/?? و ??/?/،?? مبلغ ???? ریال، در تاریخ ??/??/?? مبلغ ???? ریال و در تاریخ ??/?/?? مبلغ ???? ریال اعلام کرده بود که مبلغ ???? ریال تحقق یافت. پیش بینى عملکرد سال مالى منتهى به ??/??/?? در مقایسه با عملکرد واقعى سال مالى قبل به ترتیب فروش?? درصد افزایش، بهاى تمام شده کالاى فروش رفته ?? درصد افزایش، سود عملیاتى ?? درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ?? درصد افزایش نشان مى دهد. شرکت پیش بینى درآمد هر سهم سال مالى منتهى به ??/??/?? را در تاریخ ?/??/?? ، ???? ریال، در تاریخ ??/?/?? مبلغ ???? ریال و در تاریخ هاى ??/?/?? و ??/?/?? مبلغ ???? ریال اعلام کرد بود که دلایل تعدیل را کاهش هزینه هاى سربار تولیدى و افزایش درآمدهاى عملیاتى اعلام کرده است. شرکت اعلام کرده است؛ هیأت مدیره در نظر دارد معادل ?? درصد سود خالص سال مالى ?? را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومى عادى سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند. شرکت در تاریخ هاى ?/??/،?? ??/?/?? و ??/?/،?? پیشنهاد هیأت مدیره براى تقسیم سود سال مالى ?? را به ترتیب مبلغ ????? میلیون ریال (مبلغ ???? ریال به ازاى هر سهم)، مبلغ ????? میلیون ریال (مبلغ ???? ریال به ازاى هر سهم) و مبلغ ????? میلیون ریال (مبلغ ???? ریال به ازاى هر سهم) اعلام کرده بود.
----------------------------------
کیمیدارو براى سومین بار درآمد هر سهم را ???? ریال پیش بینى کرد
شرکت صنعتى کیمیدارو با پیش بینى ?? درصد افزایش قیمت تمام شده محصولات، مبلغ سود پس از کسر مالیات را مبلغ ???? ریال برآورد کرد. این رقم در سال گذشته ???? ریال بود. به گزارش سرویس بورس« ابرار اقتصادى» روز ?/?/?? سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گزارش پیش بینى درآمد هر سهم شرکت صنعتى کیمیدارو را براى سال مالى پایانى ??/??/?? منتشر کرد. براساس این گزارش پیش بینى سود هر سهم این شرکت براى سال مالى ?? پس از کسر مالیات ???? ریال است.این شرکت پیش بینى درآمد هر سهم سال مالى منتهى به??/??/?? را با سرمایه ????? میلیون ریال در تاریخ ??/??/?? مبلغ ???? ریال، در تاریخ هاى ??/?/?? و ??/?/?? مبلغ ???? ریال و با سرمایه ?????? میلیون ریال در تاریخ هاى ??/?/?? و ??/?/?? مبلغ ??? ریال، در تاریخ ??/??/?? مبلغ ??? ریال و در تاریخ هاى ??/??/?? و ??/??/?? مبلغ ???? ریال اعلام کرده بود که مبلغ ???? ریال تحقق یافته است. پیش بینى عملکرد سال مالى منتهى به ??/??/?? در مقایسه با عملکرد واقعى سال مالى قبل به ترتیب فروش ?? درصد افزایش، بهاى تمام شده کالاى فروش رفته ??درصد افزایش، سود عملیاتى ?? درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ? درصد کاهش نشان مى دهد.براساس اطلاعات ارسالى شرکت، هیأت مدیره تصمیم دارد مبلغ ??? ریال به ازاى هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومى عادى سالانه سال مالى ?? پیشنهاد کند. درآمد حاصل از سرمایه گذارى ها، این شرکت در سال مالى ?? مبلغ ????? میلیون ریال (??? ریال به ازاى هر سهم) معادل ?? درصد از کل سود خالص مى باشد. این مبلغ در سال مالى قبل ????? میلیون ریال (??? ریال به ازاى هر سهم) معادل ?? درصد از کل سود خالص دوره مى باشد. جزییات درآمد حاصل از سرمایه گذارى ها به پیوست ایفاد مى گردد. شرکت پیش بینى درآمد هر سهم سال مالى منتهى به ??/??/?? را در تاریخ ??/??/?? مبلغ ???? ریال و در تاریخ هاى ??/??/?? و ??/?/?? مبلغ ???? ریال اعلام کرده بود.

  
  
مخابرات:
همانطور که در گزارش قبلی نیز اشاره شد عدم شفافیت اخابر یواش یواش داره کار دسته این بزرگ بازار میده.
سهامداران با یاس از تقسیم سود در مجمع با انتشار اخبار ضد و نقیضی که جالبه طی چند ساعت چند تا اطلاعیه ی کاملا متضاد در باره ی این نماد منتشر میشه،از شفافیت این سهم مایوس شدند و حتی برخی ابهامات گنده در گزارش شرکت برخی را در مورد تحقق سود اعلامی نیز با تردید روبرو کرده هست.
ولی به نظر گروه مشاوران بورس صبا این سهم از ارزش کافی برای نگه داری برخوردار هست.
ما موشکافانه این سهم رو زیر نظر داریم و در صورت هر گونه اخبار ضد و نقیض درباره ی این سهم در باره ی خروج از این سهم به دوستان در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهیم کرد.
فعلا پیشنهاد ما نگه داری و حتی خرید این سهم میباشد.

فولاد:
امروز فولاد بدون محدودیت باز شد و بین قیمتهای ??? الی ??? معامله شد.
باز شدن بدون محدودیت شرکت این اجازه رو به سهامداران داد تا بدون منتظر ماندن در صف و همچنین قفل شدن سرمایه شان بتوانند به خرید و فروش سهامشان بپردازند.
این به خودیه خود امر مثبتی هست اما نباید در این مورد مقطعی و موردی عمل شود چون میتواند تاثیرات منفی بر بازار بگذارد.
نماد فولاد پس از غیبت ? ماه امروز بازگشایی شد و بدون داشتن محدودیت معامله شد و این باعث شد تا به سرعت به قیمتهای تعادلی برسه.
در باره ی این نماد در صورت حمایت کافی سقوط به زیر ???رودرا محتمل نمیدانیم . اما در صورت سقوط تا 180 را در وحله اول می رود.
ولی صعود و افزایش قیمت را نیز در میان مدت برای این سهم پیش بینی نمیکنیم.
علت این امر دلایل زیر میتواند باشد.
قیمتهای بیلیت و فولاد که فعلا در زیر خط قرمزی برای تولید کنندگان فولاد قرار دارند.
عدم تصویر روشن از آینده ی اقتصادی کوتاه مدت جهانی و پیش بینی کارشناسان در مورد ادامه دار بودن این بحران تا ? سال آینده.
و نهایی نشدن قراردادهای صنایع فولادی با شرکتهای تولید کننده ی سنگ آهن .

پالایش نفت اصفهان:
پیش بینی میکنیم فعلا شرکت دوره ی اول گره نشینی را با موفقیت به پایان برساند و به استقبال دوره ی دوم برود.
پیشنهاد ما فروش این سهم و سهام مرتبط با نفت میباشد.
.

فملی:
این شرکت نیز در گره معاملاتی بود اما با معامله ی حجم دار امروز از گره خارج شد و انتظار کاهش قیمت تا محدوده ی ??? را در شرایط فعلی داریم.
فروش پیشنهاد ما برای این سهم هست.

فروم:
این شرکت نیز به دنبال بحران جهانی با کاهش شدید قیمتهای فروش روبرو شده هست و احتمال تعدیل منفی برای شرکت وجود دارد.
خروج از سهم توصیه ی ماست.

بانکی ها :
در مورد بانکی ها گروه مشاوران صبا هیچ توصیه ای برای ورود ندارد .
البته برای نوسانگیری میتوان از ونوین در صورت مهارت سود نقلی خوبی به دست آورد.

سیمانیها:
شرایط سیمانی ها نیز همانند سایر گروههای اصلی بازار مناسب برای خرید کوتاه یا میان مدت نمیباشد.خریدهای این گروه باید با دید بالای ? ساله باشد.

بکام:
یکی از گزینه های خرید ما این شرکت میباشد که احتمالا به زودی برای تعدیل عاید ی بسته شود.
احتمال افزایش قیمت تا ??? وجود دارد.

بموتو:
این شرکت برای افزایش سرمایه به مجمع رفته هست.
پیشنهاد ما خرید این سهم بعد از بازگشایی هست.
احتمالا شرکت توانایی افزایش نسبی عایدی را برای سال ?? داشته باشد .

پسهند:
اینش رکت چند روزی هست که در صدر جدول قرار گرفته.
احتمال رسیدن قیمت به ?? وجود دارد ولی بستگی زیادی به حمایت سهامدار عمده دارد.

آکنتور:
این شرکت نیز توانایی افزایش دوباره ی عایدی خود را دارد.همچنینی سهامدار عمده به شدت در حال حمایت از این سهم میباشد.

فباهنر:
در باره ی این شرکت توصیه ای به ورود نداریم.

حکشتی:
توصیه ای برای ورود به حکشتی نداریم.

فخوز:
این شرکت کماکان با گاهش قیمت روبرو خواهد بود.
قیمت تعادلی فعلی برای این نماد در حدود ??? الی ??? میباشد.

وغدیر:
با توجه به کاهش قابل ملاحظه ی ارزش روز از سرمایه گذاری های وغدیر توصیه ای برای ورود به این سهم را نداریم.همچنین در باره ی سرمایه گذاریها اصولا هیچ توصیه ای برای ورود به این سهام نداریم.

شرکتهای ساختمانی:
در مورد این شرکتها هم توصیه ای برای ورود نداریم.

سرمایه گذاری شاهد:
طبق شنیدها این شرکت به دنبال افزایش ??? درصدی سرمایه هست.
با توجه به شرایط نامناسب پرتفو و جو حاکم بر بازار انتظار خاصی از این سهم نداریم.
ورود به این سهم توصیه نمیشود.

بکاب:
توصیه ای برای ورود به این سهم نداریم.

بترانس:
هر چند شرکت در پوشش عایدی خود نسبت به پارسال موفق تر بوده اما این پوشش مناسب نمی باشد.
میتوان نوسان نقلی کوچکی هم از این سهم گرفت
  
  
<      1   2