سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]

محصولات ویژه

لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :41
کل بازدید :553232
تعداد کل یاداشته ها : 561
103/2/20
3:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
حسین[7]
باسلام هدف این وبلاگ،گردآوری پیشنهادات تحلیلگران موفق بورس است.

-----
خبر مایه
------ -----
لوگوی دوستان
 

-----
سطوح مقاومت برخی سهام
خپارس: اول 198 -بعدی 210 سنگین
خودرو :190-بعدی 200 سنگین
پتایر: 230-بعدی 240 سنگین
خاذین:130-135 سنگین
خمهر:145 سنگین
کچاد:1000 روانی-بعدی 1050
کگل:2350-2400--بعدی2600سنگین
ومعادن :650 -بعدی 680
وامید 400- بعدی420-بعدی 440 سنگین
کروی:250 بعدی 280
ولیز: 135 -145
ولغدر:104-بعدی 122 سنگین
ولساپا: 260 سنگین
بکام :96- بعدی 104سنگین-بعدی 115تا 120
تکنو :800روانی-840 سنگین-بعدی 1000 سنگین
خزامیا:235
خپارس :230
مداران :180
تکمبا :198تا 200-بعدی 225سنگین
__________________

  
  
گزارش کلی خبرهای داغ 2/11/86



گروه خودرویی:
طی معاملات امروز صف فروش شرکت های سایپا، زامیاد و پارس خودرو جمع آوری شدند. به نظر می رسد با بازارگردانی مجددی که روی سهام مذکور شکل گرفته و اصلاح قیمتی که از نظر تکنیکی بر روی آن ها انجام شد برگشت روند سهام آن ها را طی معاملات امروز شاهد باشیم.

سرمایه گذاری صنعت و معدن:
با توجه به اینکه سیمان در ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته، باعث شده ارزش پرتفوی شرکت رشد نماید. کارشناسان معتقدند که شرکت مذکور در قیمت های 720 الی 800 ریال در نوسان خواهد بود. در صورت توجه مجدد بازار به سهام گروه سیمانی می توان انتظار رشد سهام " وصنعت " در مرحله اول تا محدوده 800 ریال را داشت.

تو سعه معادن روی:
برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که سهام شرکت توسعه معادن روی با دیدگاه بلند مدت توان رشد قیمتی را دارد ولی در مقطع فعلی پیش بینی می شود تا محدوده قیمتی 2350 الی 2400 ریال روند کاهشی را پیش رو گیرد.


خبرهای داغ به نقل از دیگران






سرمایه گذاری ساختمان:
شنیده شده است شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تصمیم دارد از سهام این شرکت پس از بازگشایی نماد آن در بازار سرمایه حمایت به عمل آورد.



سرمایه گذاری توکافولاد:
شنیده ها حاکی از تعدیل مثبت عایدی در شرکت سرمایه گذاری توکافولاد می باشد. برخی شنیده ها حکایت از تعدیل به میزان بیش از 10 درصد در این شرکت دارد.



لیزینگ ایران:
اخبار و زمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از تصمیم شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران جهت حمایت از سهام شرکت لیزینگ ایران در بازار سرمایه دارد.



سیمان بجنورد:
گفته می شود شرکت سیمان طرح توسعه ای در دست اجرا دارد که در سال 87 به بهره برداری خواهد رسید. لازم به ذکر است این طرح با 82 درصد پیشرفت کاری همراه می باشد.



لیزینگ غدیر:
می گویند شرکت ایران خودرو دیزل تصمیم به حمایت گسترده از سهام شرکت لیزینگ غدیر در بازار سرمایه در روزهای آینده دارد.



گل گهر:
شنیده شده است طرح پیاده سازی سیستم جامع ERP در این شرکت به زودی به بره برداری خواهد رسید.



آذرآب:
شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت قرادادهای مهمی با یک شرکت فرانسوی در روزهای گذشته منعقد نموده که می تواند تاثیر به سزایی در روند EPS این شرکت داشته باشد.



پتروشیمی اراک:
اخبار وزمزمه هایی که از این شرکت به گوش می رسد حاکی از آن است که برخی شرکت های بیمه ای تصمیم به حمایت و جمع آوری سهام شرکت پتروشیمی از بازار سرمایه دارند.



داده پردازی ایرانیان:
گفته می شود شرکت سرمایه گذاری ایرانیان تصمیم به حمایت از سهام این شرکت در بازار سرمایه دارد.



سرمایه گذاری مسکن:
می گویند شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی تصمیم دارد سهام این شرکت را از بازار سرمایه جمع آوری نماید.


گزارش کلی خبرهای داغ 1/11/86



سرمایه گذاری امید:
با توجه به نزدیک شدن اعلام زمان مجمع عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری امید و احتمال تغییر سال مالی شرکت و نیز تعدیل مثبت عایدی در شرکت های زیر مجموعه، رو به رو شدن شرکت مذکور با تعدیل عایدی تا سطح 650 ریال دور از ذهن نمی باشد. کارشناسان انتظار روند افزایشی سهم در این مرحله تا 4،400 ریال را دارند.


جوشکاب:
با توجه به گزارش 3 ماهه اعلامی شرکت مبنی بر تعدیل مثبت عایدی تا سطح 1201 ریال پیش بینی می شود که قیمت سهم تا محدوده 4000 ریال در یک دوره میان مدت روند افزایشی داشته باشد. در ضمن کارشناسان با توجه به فروش های انجام شده شرکت انتظار رشد عایدی تا سطح 1500 ریال را برای سال مالی جاری مد نظر دارند.


گل گهر:
با توجه به برگزاری مزایده کنسانتره سنگ آهن شرکت، طبق شنیده های بازار احتمال توقف نماد سهم جهت تعدیل مثبت عایدی برای اعلام eps معادن 2،650 ریال وجود دارد.


تکنوتار:
با بررسی های انجام شده مشخص شد که این سهم تحت حمایت سهامداران خود قرار دارد و طی معاملات امروز این سهم با سطح حمایت تکنیکی خود که محدوده 7،490 ریال است مواجه شده و برگشت روند را تجربه کرده است. پیش بینی می شود در این مرحله تا محدوده 8،400 ریال روند افزایشی را پیش رو داشته باشد.

سیمان فارس و خوزستان:
با بررسی های تکنیکی انجام شده مشخص شد که طی معاملات امروز این سهم با سطح مقاومت تکنیکی در محدوده قیمتی 2،098 ریال برخورد کرده و با عرضه توسط سهامداران مواجه شده است. اولین سطح حمایتی که این سهم با آن مواجه خواهد شد در محدوده قیمتی 1،898 ریال می باشد.


  
  
پارس خودرو:
آخرین بررسی ها در مورد این شرکت حاکی از این است که سهم مذکور توانایی شناسایی سود بالاتر ( تا محدوده 650 ریال ) را تا پایان سال دارد. در این مرحله پیش بینی می شود که " خپارس " با روند افزایشی تا محدوده 2000 ریال رو به رو شود.

سایپا:
گفته می شود که سازمان خصوصی قصد عرضه سهام سایپا را تا پایان سال به بخش خصوصی دارد. به دلیل این امر در روزهای اخیر شاهد حمایت از این سهم می باشیم. پیش بینی می شود که روند افزایشی سهم تا محدوده 2300 ریال ادامه داشته باشد

سرمایه گذاری توکا فولاد:
آخرین خبرها در مورد این شرکت حاکی از احتمال تعدیل مثبت عایدی تا حدود 500 ریال در این مرحله می باشد. خبر فوق باعث توجه بازار نسبت به سهام " وتوکا " شده است و روند افزایشی را برای آن رقم زده است. پیش بینی می شود که این روند تا محدوده 2،200 ریال ادامه یابد.


پیش بینی بازار چهارشنبه:

در روز گذشته جلسه سران کشور های گروه 5+1 برگزار گردید و این گروه روی اعمال فشار بر روی بانک های دولتی کشور به توافقات نسبی رسیدند اما تصویب آن را به پایان مهلت زمانبندی توافق شده ایران با محمد البرادعی مدیر کل آژانس موکول کرده اند. البته در این جلسه بحث مذاکره مستقیم با ایران نیز مطرح گردیده است و در مجموع با توجه به مسائل شنیده شده مشکل خاصی در این مقطع در خصوص تاثیرات منفی سیاسی پیش روی بازار قرار ندارد و احتمالاً عرضه ها به دلیل شناسایی سود مجامع از سوی سهامداران حقیقی و نزدیکی به تعطیلات پایان سال به مرور زمان افزایش نسبی داشته باشد .

البته این شرایط می تواند یک فرصت خرید برای سهم های ارزنده ای مانند بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری معادن و فلزات، سرمایه گذاری امید، داروسازی زهراوی، پارس دارو و سینا دارو باشد. توصیه بر این است که خرید سهام به صورت پله ای و کم کم صورت گیرد.

در گروه خودرویی، سهم های سایپا و زامیاد با توجه به کاهش قیمت آن ها نسبت به ارزش ذاتی با هدف قیمتی 2،200 ریال و سهام پارس خودرو با توجه به احتمال تعدیل مثبت عایدی در این قیمت ها بسیار ارزنده می باشند.

همچنین سهام تاید واتر خاورمیانه با توجه به سودآوری قابل توجه شرکت و احتمال تعدیل مثبت عایدی هر سهم تا حدود 2،140 ریال، انتظار می رود صف فروش آن در محدوده 7800 تا 8000 ریال جمع آوری شده و روند صعودی سابق خود را ادامه دهد.

کارشناسان ایران تحلیل پیشنهاد می کنند سهامداران محترم برای خرید تعجیل ننمایند و منتظر بازار اولین روزهای هفته آتی باشند تا پس از بررسی تحولات در روز های پنج شنبه و جمعه در صورت نامناسب بودن شرایط، فرصت خرید در قیمت های پایین تر و مناسبتر را از دست ندهند.

برای بازار امروز مطابق روزهای پایانی هفته انتظار عرضه های بیشتر را روی اکثر نمادها داریم.
__________________

  
  
شنیده های بازار:
منبع: پارس آتی نگر
شنیده شده که مبارکه 61 تومان سود اعلام خواهد کرد و 420 بازگشایی خواهد شد. و تا آخر سال p/e 10خواهند شد.

شنیده شده که فملی1600-1700 ریال تعدیل خواهد داد و تا مشخص شدن وضعیت قیمت مس بازگشایی نخواهد شد. هدف قیمت مس 8000$ است.

خارک 315 تومان تعدیل خواهد برد ولی مشخص نیست چه رقمی بازگشایی خواهد شد. بازار بیم از این دارد که بالا باز نشود!

رایان سایپا 100% افزایشسرمایه در پیش خواهد داشت.

پارس خودرو فقط 6 ریال تعدیل مثبت خواهد داشت.

فعالان بازار امیدی به خروج سیمان از سبد حمایتی ندارند ولیکن با دید بلندمدت ورود به این صنعت را مناسب میدانند.

از سرمایه گذاری سایپا خبرهای خوبی به گوش میرسد که باعث کمیاب شدن این سهم در بازار شده است.

با افزایش شدید قیمت ورق فولادی در هفته های گذشته و محصولات فولادی سهام فولاد بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است.

خبرهای اعلام نشده از احتمال اعلام Eps چادرملو برای سال آینده در حد یک‌هزار و 400ریال حکایت دارد و البته این یک شنیده است.
در گروه معدنی مصاحبه مدیرعامل گل‌گهر با نشریه سازمان توسعه و نوسازی معادن از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار نکات قابل توجه در این مصاحبه از جمله رشد تولید و پیشرفت واحد گندله‌سازی، مساله ذخایر باقی‌مانده در توده یک گل‌گهر (که در اختیار شرکت گل‌گهر است) نیز جلب توجه می‌کند.
در حال حاضر از این ذخایر 52درصد (در حدود یک‌صد میلیون تن) ذخیره باقی مانده که کمتر از 10سال کفاف تولید گل‌گهر را می‌دهد. در همین شرایط با افزایش استخراج از گل‌گهر میزان گوگرد سنگ‌ معدن افزایش نسبی می‌یابد که این مساله اهمیت راه‌اندازی گندله‌سازی گل‌گهر را برای کاهش گوگرد، محصول تولیدی را افزایش می‌دهد. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد توده شماره 3 که در اختیار شرکت گهرزمین (هرچند که مسائل و مشکلاتی وجود دارد) با ذخیره 264میلیون تن اهمیت روزافزونی را شاهد است.
شایان ذکر است معدن گل‌گهر دارای 6توده معدنی مستقل است که توده شماره یک آن در اختیار شرکت گل‌گهر قرار داشته و بقیه توده‌ها در اختیار ایمیدرو است.
__________________
همیشه دو چیز را در نظر بگیرید. رضایت خدا و نزدیکی مرگ.

86/11/3::: 8:35 ص
نظر()
  
  
تحلیل سیاسی و اقتصادی هفته
ایران تحلیل مطابق هفته های پیش تحلیلی از مسائل سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار را به سهامداران محترم و کاربران گرامی تقدیم می دارد. ضمنا به اطلاع می رساند که این مطلب توسط یکی از کابران به ایران تحلیل ارسال شده است که عینا در اختیار دیگر سهامداران قرار می گیرد.



در زمستان بسیار سرد امسال بی شک دوهفته اخیر آبستن حوادث ورویدادهای بسیار مهم وتاثیر گذار در حوزه اقتصاد وتوسعه ایران بوده است . که در دو حوزه رویدادهای سیاسی امنیتی و اقتصادی به بررسی آنها پرداخته می شود .
جنجال خبری ورسانه ای امریکا درحوادث تنگه هرمز وسوالات مطرح شده مابین یگان های مرزبانی ایران ورزم ناوهای امریکایی در کنار سفر خاور میانه ای رییس جمهور امریکا مهمترین تیتری بوده است که خبرگذاری ها به ان پرداخته اند .
در تحلیل این وقایع کارشناسان سیاسی معتقدند که سفر رییس جمهور امریکا به خاورمیانه زمانی انجام می گیرد که بهای نفت توانست رکورد بی نظیر 100 دلار در هر بشکه را بشکند ودر محدوده قیمتی بالای 90 دلار باقی بماند . بوش اعلام کرده است هدف از این سفر مقابله با نفوذ روز افزون ایران در منطقه است . امریکا که بعد از سقوط شوروی خاورمیانه وبه خصوص منطقه انرژی خیز خلیج فارس را حیاط خلوت خود میدانست امروز بازیگر جدید وقدرتمندی را در این منطقه حساس مشاهده می کند و این رقیب که از امتیازات برتری در منطقه نسبت به امریکا برخوردار است کشوری مستقل در تصمیم گیری و با نفوذ به نام ایران است .
امریکا می خواهد با نفوذ ایران که به علت داشتن منابع عظیم انرژی قصد دارد به بازیگری مهم در جهان تبدیل شود مقابله کند. از سویی امریکا همواره سعی کرده است اعراب را درمقابل ایران قرار دهد و ابتدا آنها را از موضوع فلسطین دور کرده ، سپس ایران را به عنوان دشمنی سنتی برای اعراب نمایش داده و امروز قصد دارد تا به اعراب بفهماند ایران دشمن بنیادی برای آنهاست واسرائیل مورد اطمینان تر از ایران می باشد .
کشورهای عربی که همواره دونباله رو سیاست غرب هستند امروزه در دوراهی بزرگی قرار گرفته اند . دوراهی که به دولتهایی که قدرت خود را از واشنگتن گرفته اند نه از مردمشان هشدار می دهد باید به دوست غربی خود که خواهان نفت ارزان آنها است اعتماد کنند یا به همسایه قدرتمند خود درمنطقه که از نفوذ زیادی در منطقه وبه خصوص افکار عمومی برخوردار است توجه نمایند .
امریکا همواره سعی دارد با بیان خطر بالفعل ایران درمنطقه اعراب را به بهانه حمایت، همراه با خود نگهدارد وبا فروش رقم های میلیاردی سلاح به انان دوستی خود را ثابت کند وحضور خود در منطقه را مشروع جلوه دهد اما به راستی این پیمانها چقدر برا ی اعراب مفید است . انها درامد های نفتی را برای سلاحهایی که کاربردی در منطقه ندارند پرداخت می کنند و همواره سعی شده قدرت نظامی اعراب از اسرائیل بیشتر نشود .
اعراب که به نظر می اید از این مسابقه قدرت در خلیج فارس خسته شده اند وباید با ادامه این روند تمام سود های نفتی خود را هزینه سلاحهایی کنند که ممکن است هر گز به کار نیایند، بهترین راهکار برای انها پذیرش قدرت وفشردن دست دوستی ایران می بینند زیرا بوش به خوبی عدم همراهی افکار عمومی منطقه را با سران دولت های عربی پیرامون سیاست غرب در خصوص ایران ومنطقه به طور مستقیم می بیند .
این امر به تاثیر گذاری بیش از پیش ایران در حوزه انرژی که لازمه توسعه پایدار است می پردازد واثر گذاری ایران را در مسائل اقتصادی افزایش میدهد وفرصت را برای جذب سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس افزایش می دهد وترکیب قدرت در منطقه را به نفع ایران عوض می کند.
موضوع دوم برخورد گشتی های ایرانی با رزم ناوهای امریکا بوده است که غرب با اتکا به جنگ رسانه ای سعی در وارانه جلوه دادن آن داشت وانگشت اتهام را به سوی نیروهای مسلح ایران در منطقه به عنوان تهدید دراز کرد . اما اگر واقع بین باشم دلیل این عمل امریکا به وضوح مشخص است وچیزی نیست جز ادامه جنگ روانی غرب علیه ایران در منطقه وتحت شعاع قرار دادن سفر محمد البرادعی به تهران که از همکاری ایران با آژانس بین المللی انژی هسته ای حکایت دارد . وغرب بعد از اثبات عدم انحراف هسته ای ایران توسط نهادهای امنیتی خود سعی در ایجاد نوعی جنگ روانی برای متشنج کردن منطقه را دارد تا بتواند راحت تر از اسرائیل جانبداری کرده یا قرارداد های میلیاردی سلاح با اعراب امضا کند ومهمتر از همه ،اعراب را به رژیم صهیونیستی برای مقابله با خطر ایران نزدیک کند. اما علاوه بر اتفاقات بالا رویدادهای دیگری در منطقه نیز به وقوع پیوست . مانند به تعویق افتادن انتخابات آتی در پاکستان ، که باید یاداور شد شرایط دست به دست هم داده است تا در انتخابات آتی حزب مردم که رهبر خود خانم بوتو را از دست داده است با حمایت طرفداران نواز شریف دولت اتی پاکستان را تشکیل دهند ومشرف را بیش از گذشته تحت فشار قرار دهند .
در لبنان نیزهنوز طرفداران گروههای مخالف به رهبری حزب الله نتوانسته اند با جناح حاکم وطرفدار غرب به رهبری سعد حریری برای پست ریاست جمهوری به توافق برسند و لبنان همچنان در بن بست سیاسی قرار دارد .
این اتفاقات همه دست به دست هم داد تا باره دیگر ثابت کند ایران مهمترین نقش را در منطقه دارد و هر طرحی بدون مشارکت ایران محکوم به شکست است .
در حوزه اقتصادی در دو هفته اخیر تحولات مهم وتاثیر گذاری به وقوع پیوسته است که به مهمترین انها پرداخته می شود .
دولت سر انجام لایحه بودجه کل کشور را تسلیم مجلس کرد . باید گفت در لایحه اخیر نکات بسیار مهم وقابل توجهی نهفته است . باید از تصمیم دولت برای پایان دادن به ده ها طرح عمرانی نیمه تمام که به طور عمده در زیربنای اقتصاد نقش دارند استقبال کرد زیرا اتمام این پروژه ها که بعضی سالیان سال در کندی اجرا متوقف بودند می تواند بستر بیش از گذشته رشد کشور را فراهم کند .
دولت در لایحه سال اینده سهم بسزایی را برای حمل ونقل جاده ای و ریلی در نظر گرفته که کاری بسیار سازنده برای کشوری همچون ایران که در مسیر ارتباطی اروپا به اسیا و دسترسی کشورهای اسیایی منطقه قفقاز به ابهای ازاد قرار دارد تاثیر گذار می باشد .
دولت که قیمت نفت را حدود 50 دلار در بوجه تخمین زده است باید به سوالاتی پیرامون انچه در اقتصاد ما می گذرد جواب دهد مانند انکه با افزایش قیمت نفت تاثیر به سزایی در سطح زندگی مردم ایجاد نشده است وهمچنان تورم در حال رشد است . ایا دولت که درامدهایش بیش تر شده است ، می تواند تورم را در سال آتی مهار کند . یا آنکه چرا با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی وکاهش ارزش دلار در جهان نرخ این ارز در مقابل ریال تغییری نکرده است وچرا مسئولان همواره سعی در ضعیف نشان دادن ریال به عنوان واحد پول کشوری که صاحب یکی از بزرگترین قدرت های انرژی جهان است دارند .
ودر نهایت ایا سال اتی غول قدرتمند تورم را که در حال شکاندن کمر قشرهای ضعیف جامعه است رام خواهد شد ؟ به زودی مجلس کار بررسی لایحه بودجه کل کشور را اغاز می کند در خلال ان به این سوالات پاسخ داده می شود .
در دوهفته اخیر از طرح بانک مسکن برای پرداخت دو وام برای یک خانه صحبت به میان امد طرحی که مسئولان انرا برای ساخت مسکن در نظر گرفته اند.
اما هنوز کسی وام های ده میلیونی را که رشد ناهنجاری را درقیمت مسکن بوجود اورد فراموش نکرده است و دولت از ان به عنوان اشتباه یاد می کند .
حال دولت قصد پرداخت مجدد این سری وامها را بامبلغی بالاتر دارد . باید از نظام بانکی به خصوص بانک مسکن و وزارت مسکن سوال کرد متقاضیان این وامها چه کسانی هستند ایا دولت سامانه های نظارتی در اختیار دارد تا دلالان را شناسایی کند . اگر دولت قصد ساخت مسکن انبوه را دارد باید این اقدام را ستود اما مقوله انکه هر کس با گرفتن وام بخواهد ساخت وساز کند تنها یک نتیجه را به دنبال دارد زیرا با کاهش نرخ سود بانکی مردم دیگر رغبت چندانی به سرمایه گذاری در بانک هارا ندارند و این کار تمام پولهایی را که باید به طرف بوررس به عنوان بهترین نوع سرمایگذاری یا بخش تولید برود به سمت خود جذب می کند وساخت وسازهای غیر متعارف وبدون نظارت منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شد .
اما اگر دولت که امروزه هیچ ابزار نظارتی بر قیمت مسکن در اختیار ندارد بتواند انبوه سازان واقعی را سناسایی کرده و با درجه بندی نوع ساخت و سازمانها وام وتسهیلات در اختیار آنها قرار دهد شاید بتواند موفقیت بیشتری داشته باشد .
به هر حال عزم مصمم دولت برای خانه دار کردن تمامی اقشار جامعه جای تحسین دارد و می تواند بخش اسیب پذیر وبحرانی مسکن را به سر انجامی مطمئن برساند .
در بعد انرژی تصمیم شرکت گاز پروم روسیه برای فروش گاز بر پایه قیمت نفت می تواند بیش از گذشته اهمیت انرژی و ایران را به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی جهان مطرح کند.
در مجموع اقتصاد ایران راهی مشخص را درراستای چشم انداز بیست ساله در حال پیمودن است .
سید آرمان نواب زاده سهی
__________________
همیشه دو چیز را در نظر بگیرید. رضایت خدا و نزدیکی مرگ.

  
  
<   <<   6   7   8      >